Domácí fanoušci motorismu zajásali, když ve startovní listině Rallye Český Krumlov viděli posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral.
Hájek Historic Czech National Rally Team měl v plánu pro sezonu 2012 pouze jeden start v České republice, kterým byla uplynuvší Rallye Vltava. Tato soutěž je totiž jako jediná na českém území zařazena do FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, které je hlavní prioritou týmu. Po technických problémech, jenž vedly nakonec až k odstoupení z Rallye Vltava, se ale tým rozhodl, že se nakonec objeví v České republice letos ještě minimálně jednou a vybral si k tomu Rallye Český Krumlov. „Celý tým se velmi připravoval na stěžejní závod roku a přes všechnu přípravu jsme bohužel museli odstoupit. To je ale motorsport a museli jsme počítat s tím, že se něco může přihodit. V týmu nebyla příliš povzbudivá nálada a FIA navíc z politických důvodů přesunula Řeckou Rally Akropolis až na podzim. Měli bychom velkou pauzu mezi závody, a tak jsem rozhodl, že tým odstartuje na Rallye Český Krumlov. Tato soutěž je pro posádky přívětivá a pořadatelé nám vyšli maximálně vstříc. Rádi závodíme tam, kde nás chtějí vidět a chceme se přeci jen i trochu předvést našim fanouškům, kteří si nás na Vltavě příliš neužili,“ vysvětluje majitel týmu Ctirad Hájek důvod startu na Rallye Český Krumlov.
Účast na šotolinové Řecké rally tedy zatím padla a hned po Rallye Český Krumlov se celý tým přesune do Maďarska na Mecsek Rally. „Do Krumlova můžeme jet díky tomu, že máme v týmu připravené dva Opely Kadett C-GT/E, takže v případě nějakého problému můžeme použít druhé auto. Jsme připraveni na vše možné i nemožné…,“ dodává Ctirad Hájek, čímž se vlastně dotýká jedné personální změny v týmu. Rallye Vltava totiž byla posledním podnikem, kterého se zúčastnil sportovní manažer Jan Možný. Tým touto cestou děkuje Honzovi za tři roky společné práce, která byla loni ověnčena kýženým titulem mistrů Evropy a přeje mu hodně úspěchů v jeho další kariéře.
Mirek Janota měl před startem Rallye Český Krumlov šanci najezdit testovací kilometry v Bělé pod Bezdězem, kde se v minulém týdnu zúčastnil natáčení promo klipu. Samotná Rallye Český Krumlov ale bude jistě mnohem náročnější a zrádnější. „Českokrumlovskou rally mám moc rád. Před lety nás tady zastavil technický problém v první etapě, ale s mechaniky jsem ležel pod autem dlouho do noci, abychom jenom mohli startovat ve druhé etapě. Seznam přihlášených vypadá skvěle, a já se těším na souboje s naší špičkou, ale samozřejmě hlavně s Ernstem Harrachem, který je náš dobrý známý z evropských závodů. Nesmím taky zapomenout na naše fanoušky, kterým se tentokrát chceme předvést pokud možno i na poslední rychlostní zkoušce,“ dodává s úsměvem na tváři Mirek Janota a majitel týmu k tomu dodává svoje oblíbené „No a držme si palce…:)“.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v odpoledních hodinách, kdy úvod soutěže obstará divácká rychlostní zkouška v areálu českobudějovického výstaviště Země živitelka. Hájek Historic Czech National Rally Team zve všechny příznivce historických i soudobých rally vozů k návštěvě Rallye Český Krumlov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?