Domácí fanoušci motorismu zajásali, když ve startovní listině Rallye Český Krumlov viděli posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral.
Hájek Historic Czech National Rally Team měl v plánu pro sezonu 2012 pouze jeden start v České republice, kterým byla uplynuvší Rallye Vltava. Tato soutěž je totiž jako jediná na českém území zařazena do FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, které je hlavní prioritou týmu. Po technických problémech, jenž vedly nakonec až k odstoupení z Rallye Vltava, se ale tým rozhodl, že se nakonec objeví v České republice letos ještě minimálně jednou a vybral si k tomu Rallye Český Krumlov. „Celý tým se velmi připravoval na stěžejní závod roku a přes všechnu přípravu jsme bohužel museli odstoupit. To je ale motorsport a museli jsme počítat s tím, že se něco může přihodit. V týmu nebyla příliš povzbudivá nálada a FIA navíc z politických důvodů přesunula Řeckou Rally Akropolis až na podzim. Měli bychom velkou pauzu mezi závody, a tak jsem rozhodl, že tým odstartuje na Rallye Český Krumlov. Tato soutěž je pro posádky přívětivá a pořadatelé nám vyšli maximálně vstříc. Rádi závodíme tam, kde nás chtějí vidět a chceme se přeci jen i trochu předvést našim fanouškům, kteří si nás na Vltavě příliš neužili,“ vysvětluje majitel týmu Ctirad Hájek důvod startu na Rallye Český Krumlov.
Účast na šotolinové Řecké rally tedy zatím padla a hned po Rallye Český Krumlov se celý tým přesune do Maďarska na Mecsek Rally. „Do Krumlova můžeme jet díky tomu, že máme v týmu připravené dva Opely Kadett C-GT/E, takže v případě nějakého problému můžeme použít druhé auto. Jsme připraveni na vše možné i nemožné…,“ dodává Ctirad Hájek, čímž se vlastně dotýká jedné personální změny v týmu. Rallye Vltava totiž byla posledním podnikem, kterého se zúčastnil sportovní manažer Jan Možný. Tým touto cestou děkuje Honzovi za tři roky společné práce, která byla loni ověnčena kýženým titulem mistrů Evropy a přeje mu hodně úspěchů v jeho další kariéře.
Mirek Janota měl před startem Rallye Český Krumlov šanci najezdit testovací kilometry v Bělé pod Bezdězem, kde se v minulém týdnu zúčastnil natáčení promo klipu. Samotná Rallye Český Krumlov ale bude jistě mnohem náročnější a zrádnější. „Českokrumlovskou rally mám moc rád. Před lety nás tady zastavil technický problém v první etapě, ale s mechaniky jsem ležel pod autem dlouho do noci, abychom jenom mohli startovat ve druhé etapě. Seznam přihlášených vypadá skvěle, a já se těším na souboje s naší špičkou, ale samozřejmě hlavně s Ernstem Harrachem, který je náš dobrý známý z evropských závodů. Nesmím taky zapomenout na naše fanoušky, kterým se tentokrát chceme předvést pokud možno i na poslední rychlostní zkoušce,“ dodává s úsměvem na tváři Mirek Janota a majitel týmu k tomu dodává svoje oblíbené „No a držme si palce…:)“.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v odpoledních hodinách, kdy úvod soutěže obstará divácká rychlostní zkouška v areálu českobudějovického výstaviště Země živitelka. Hájek Historic Czech National Rally Team zve všechny příznivce historických i soudobých rally vozů k návštěvě Rallye Český Krumlov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?