Josefa Deneše s Tomášem Pfajfrem potkal na Šumavě ranec smůly. Přesto však odjíždějí plní optimismu a těší se do Krumlova.
Na Rallye Šumava Klatovy 2012 se odehrál „comeback“ Josefa Deneše po deseti letech. Josef Deneš si vybral na místo svého spolujezdce již zkušeného Tomáše Pfajfra. Společně budou brázdit české tratě s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který bude připravovat tým Korno Motorsport.
Na pátečním ranním shakedownu se posádka Deneš – Pfajfr snažila najít ideální obutí pro závod. Na výběr byly pneumatiky Michelin nebo Matador. Shakedown se pro posádku se startovním číslem 29 odehrál v naprostém klidu a vše se zdálo být připraveno na odpolední bitvu. Po shakedownu se však objevily komplikace nemalého charakteru. Bylo zjištěno, že na jejich Mitsubishi prasklo těsnění pod hlavou. Nejedná se vůbec o lehkou závadu, ale mechanici výborně zapracovali a výměna byla rychlá. Díky tomu se posádka před startem závodu vrátila do velmi dobré nálady.
V podvečerních hodinách následoval samotný start závodu. Hned v úvodní sekci se ale objevily první komplikace. Po celou dobu se nedařilo zahřát pneumatiky do provozuschopného stavu, což se jednoznačně podepsalo na několika chybách, které Josef Deneš udělal. První sekce začínala už tradičně na Čínovském okruhu, kde si Josef Deneš bohužel nevšiml zezadu blížícího se Vladimíra Barvíka a okruhářským stylem ho na „špici“ zavřel, což zapříčinilo následné přetočení a ztrátu přibližně 15 vteřin. „Tímto bychom se Vláďovi chtěli ještě jednou omluvit,“ uvedli společně Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem. Tato skutečnost ale na náladě nepřidala a následoval dojezd do cíle okruhové rychlostní zkoušky ve velmi rozhozeném tempu.
„Dvojka měla slibný začátek, ale cca 2,5km po startu jsme absolvovali menší výlet mimo trať a v poslední obci před cílem jsme v diváckém místě, v ostrém pravém odbočení, udělali hodiny a zhasl nám motor. Ztrátu odhaduji přibližně na 30 – 40 vteřin. Trojkou jsme projeli relativně v klidu, když opomenu zhasnutý motor hned na startu a dalších hodin na vytahaném bahně v poslední levé zatáčce před cílem této rychlostní zkoušky. Ve čtyřce se nám překvapivě dařilo. Bohužel, čekal na nás Egon Smékal stojící přes cestu s rozbitým Citroënem DS3 R3T,“ uvedl Josef Deneš v servise po první sekci. Mechanici zde provedli běžnou údržbu vozu a snažili se opravit práh po kontaktu s Barvíkem.
„Do páté rychlostní zkoušky jsme nasadili úplně nové pneumatiky, na přejezdu jsme je konečně zahřáli na optimální teplotu, ale bohužel hned po startu se ozvala poloosa. Byli jsme tak nuceni ukončit naše působení v první etapě. Naše konečná přišla v obci Tupadly,“ smutně říká Tomáš Pfajfr. Následoval odtah do servisní zóny v Janovicích. „Chtěli jsme pokračovat v sobotní druhé etapě alespoň v rámci SuperRally, abychom se co nejvíce sžili s vozem a připravili se tak co nejlépe do Krumlova.“ Mechanici pohotově vyměnili poloosu a odevzdali vozidlo do UP v 1:00 ráno. Po dlouhém dni na celý tým konečně čekala postel.
V sobotu ráno následoval přesun na Vimpersko. „Na osmičce jsme se v klidnějším tempu dostali až do předposlední levé zatáčky, kde jsme opět dostali smyk na vytahaném bordelu. Byla to horká chvilka, když se naše Mitsubishi postavilo na dvě kola a nebylo daleko k převrácení. Přes louku jsme se ale vrátili zpět na trať a pokračovali,“ popisuje krizový moment Josef Deneš.
Poté bohužel obdržela posádka Deneš – Pfajfr minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly na rychlostní zkoušce číslo 9. Protože časoměřiči nechtěli dát rozestup mezi dvojicí Korno Motosportu a Jiřím Vrkoslavem, přišla tato varianta vhod, jak jet v klidu a nemyslet na to, jestli někoho brzdíme. Díky obdržené penalizaci se kluci propadli mezi pomalejší Renaulty Clia a Citroëny C2.
„Rychlostní zkoušku číslo devět jsme jeli úplně v klidu a začali jsme objevovat nějaké nedokonalosti v našem rozpisu. Jedenáctou a dvanáctou rychlostní zkoušku jsme odjeli také v pohodě a získali jsme tak další cenné zkušenosti s naším Mitsubishi,“ pronesl Tomáš Pfajfr. Následující servis ve Vimperku proběhl v pořádku a bez větších dramat. Opět proběhla pouze základní údržba vozu.
„Druhá sobotní sekce proběhla také v pořádku. Chtěli jsme si to užít a posbírat přitom co nejvíce cenných zkušeností. Problémy nás ale i přesto potkali na čtrnácté rychlostní zkoušce, kde se nám ve stoupání v lesním úseku auto rozskákalo a my jsme trefili levým předním kolem zřejmě nějaký kámen. Ohli jsme spojovačku na levé straně, proto jsme zbytek rychlostní zkoušky absolvovali na „čtyřkách“,“ prozradil Josef Deneš. „Poslední rychlostní zkouška soutěže proběhla v klidu, abychom neublížili autu a v pořádku jsme dojeli až na cílovou rampu v Klatovech.“
„47. Rallye Šumava Klatovy 2012 jsme pojali jako pilotní soutěž. Před soutěží jsme absolvovali menší test na Berounsku, který byl na mokru a moc nám tedy nepomohl. To bylo znát na soutěži samotné. S naším Mitsubishi jsme se moc nesžili a z toho plynuly veškeré chyby, kterých jsme se dopustili. Rozpis na páteční etapu byl připravený bez chyb. Se sobotním to bylo o něco horší, moc nám neseděl. Výsledek pro nás ale nebyl zase až tak důležitý, protože se jednalo o naší první soutěž v tomto složení a s tímto vozem. Proto jsme rádi, že jsme odjeli většinu ostrých kilometrů a autu se nic vážného nestalo. Cíl, spatřit cílovou rampu na náměstí v Klatovech, byl úspěšně splněn, za což jsme jednoznačně rádi. Je to pro nás zkušenost a budeme se snažit na naší spolupráci a ovladání auta více zapracovat při jednodenním testu před Rallye Český Krumlov,“ uvedl po skončení soutěže spolujezdec Tomáš Pfajfr. Poděkování patří hlavně mechanikům týmu Korno Motorsport, všem partnerům a v neposlední řadě také fanouškům, kterým se zároveň omlouváme za nepříliš příznivý výsledek.
Naším dalším závodem, kde se určitě budeme snažit zajet lepší výsledek, bude Rallye Český Krumlov, která se koná již 25.-26.5.2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?