Josefa Deneše s Tomášem Pfajfrem potkal na Šumavě ranec smůly. Přesto však odjíždějí plní optimismu a těší se do Krumlova.
Na Rallye Šumava Klatovy 2012 se odehrál „comeback“ Josefa Deneše po deseti letech. Josef Deneš si vybral na místo svého spolujezdce již zkušeného Tomáše Pfajfra. Společně budou brázdit české tratě s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který bude připravovat tým Korno Motorsport.
Na pátečním ranním shakedownu se posádka Deneš – Pfajfr snažila najít ideální obutí pro závod. Na výběr byly pneumatiky Michelin nebo Matador. Shakedown se pro posádku se startovním číslem 29 odehrál v naprostém klidu a vše se zdálo být připraveno na odpolední bitvu. Po shakedownu se však objevily komplikace nemalého charakteru. Bylo zjištěno, že na jejich Mitsubishi prasklo těsnění pod hlavou. Nejedná se vůbec o lehkou závadu, ale mechanici výborně zapracovali a výměna byla rychlá. Díky tomu se posádka před startem závodu vrátila do velmi dobré nálady.
V podvečerních hodinách následoval samotný start závodu. Hned v úvodní sekci se ale objevily první komplikace. Po celou dobu se nedařilo zahřát pneumatiky do provozuschopného stavu, což se jednoznačně podepsalo na několika chybách, které Josef Deneš udělal. První sekce začínala už tradičně na Čínovském okruhu, kde si Josef Deneš bohužel nevšiml zezadu blížícího se Vladimíra Barvíka a okruhářským stylem ho na „špici“ zavřel, což zapříčinilo následné přetočení a ztrátu přibližně 15 vteřin. „Tímto bychom se Vláďovi chtěli ještě jednou omluvit,“ uvedli společně Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem. Tato skutečnost ale na náladě nepřidala a následoval dojezd do cíle okruhové rychlostní zkoušky ve velmi rozhozeném tempu.
„Dvojka měla slibný začátek, ale cca 2,5km po startu jsme absolvovali menší výlet mimo trať a v poslední obci před cílem jsme v diváckém místě, v ostrém pravém odbočení, udělali hodiny a zhasl nám motor. Ztrátu odhaduji přibližně na 30 – 40 vteřin. Trojkou jsme projeli relativně v klidu, když opomenu zhasnutý motor hned na startu a dalších hodin na vytahaném bahně v poslední levé zatáčce před cílem této rychlostní zkoušky. Ve čtyřce se nám překvapivě dařilo. Bohužel, čekal na nás Egon Smékal stojící přes cestu s rozbitým Citroënem DS3 R3T,“ uvedl Josef Deneš v servise po první sekci. Mechanici zde provedli běžnou údržbu vozu a snažili se opravit práh po kontaktu s Barvíkem.
„Do páté rychlostní zkoušky jsme nasadili úplně nové pneumatiky, na přejezdu jsme je konečně zahřáli na optimální teplotu, ale bohužel hned po startu se ozvala poloosa. Byli jsme tak nuceni ukončit naše působení v první etapě. Naše konečná přišla v obci Tupadly,“ smutně říká Tomáš Pfajfr. Následoval odtah do servisní zóny v Janovicích. „Chtěli jsme pokračovat v sobotní druhé etapě alespoň v rámci SuperRally, abychom se co nejvíce sžili s vozem a připravili se tak co nejlépe do Krumlova.“ Mechanici pohotově vyměnili poloosu a odevzdali vozidlo do UP v 1:00 ráno. Po dlouhém dni na celý tým konečně čekala postel.
V sobotu ráno následoval přesun na Vimpersko. „Na osmičce jsme se v klidnějším tempu dostali až do předposlední levé zatáčky, kde jsme opět dostali smyk na vytahaném bordelu. Byla to horká chvilka, když se naše Mitsubishi postavilo na dvě kola a nebylo daleko k převrácení. Přes louku jsme se ale vrátili zpět na trať a pokračovali,“ popisuje krizový moment Josef Deneš.
Poté bohužel obdržela posádka Deneš – Pfajfr minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly na rychlostní zkoušce číslo 9. Protože časoměřiči nechtěli dát rozestup mezi dvojicí Korno Motosportu a Jiřím Vrkoslavem, přišla tato varianta vhod, jak jet v klidu a nemyslet na to, jestli někoho brzdíme. Díky obdržené penalizaci se kluci propadli mezi pomalejší Renaulty Clia a Citroëny C2.
„Rychlostní zkoušku číslo devět jsme jeli úplně v klidu a začali jsme objevovat nějaké nedokonalosti v našem rozpisu. Jedenáctou a dvanáctou rychlostní zkoušku jsme odjeli také v pohodě a získali jsme tak další cenné zkušenosti s naším Mitsubishi,“ pronesl Tomáš Pfajfr. Následující servis ve Vimperku proběhl v pořádku a bez větších dramat. Opět proběhla pouze základní údržba vozu.
„Druhá sobotní sekce proběhla také v pořádku. Chtěli jsme si to užít a posbírat přitom co nejvíce cenných zkušeností. Problémy nás ale i přesto potkali na čtrnácté rychlostní zkoušce, kde se nám ve stoupání v lesním úseku auto rozskákalo a my jsme trefili levým předním kolem zřejmě nějaký kámen. Ohli jsme spojovačku na levé straně, proto jsme zbytek rychlostní zkoušky absolvovali na „čtyřkách“,“ prozradil Josef Deneš. „Poslední rychlostní zkouška soutěže proběhla v klidu, abychom neublížili autu a v pořádku jsme dojeli až na cílovou rampu v Klatovech.“
„47. Rallye Šumava Klatovy 2012 jsme pojali jako pilotní soutěž. Před soutěží jsme absolvovali menší test na Berounsku, který byl na mokru a moc nám tedy nepomohl. To bylo znát na soutěži samotné. S naším Mitsubishi jsme se moc nesžili a z toho plynuly veškeré chyby, kterých jsme se dopustili. Rozpis na páteční etapu byl připravený bez chyb. Se sobotním to bylo o něco horší, moc nám neseděl. Výsledek pro nás ale nebyl zase až tak důležitý, protože se jednalo o naší první soutěž v tomto složení a s tímto vozem. Proto jsme rádi, že jsme odjeli většinu ostrých kilometrů a autu se nic vážného nestalo. Cíl, spatřit cílovou rampu na náměstí v Klatovech, byl úspěšně splněn, za což jsme jednoznačně rádi. Je to pro nás zkušenost a budeme se snažit na naší spolupráci a ovladání auta více zapracovat při jednodenním testu před Rallye Český Krumlov,“ uvedl po skončení soutěže spolujezdec Tomáš Pfajfr. Poděkování patří hlavně mechanikům týmu Korno Motorsport, všem partnerům a v neposlední řadě také fanouškům, kterým se zároveň omlouváme za nepříliš příznivý výsledek.
Naším dalším závodem, kde se určitě budeme snažit zajet lepší výsledek, bude Rallye Český Krumlov, která se koná již 25.-26.5.2012.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.