Josefa Deneše s Tomášem Pfajfrem potkal na Šumavě ranec smůly. Přesto však odjíždějí plní optimismu a těší se do Krumlova.
Na Rallye Šumava Klatovy 2012 se odehrál „comeback“ Josefa Deneše po deseti letech. Josef Deneš si vybral na místo svého spolujezdce již zkušeného Tomáše Pfajfra. Společně budou brázdit české tratě s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který bude připravovat tým Korno Motorsport.
Na pátečním ranním shakedownu se posádka Deneš – Pfajfr snažila najít ideální obutí pro závod. Na výběr byly pneumatiky Michelin nebo Matador. Shakedown se pro posádku se startovním číslem 29 odehrál v naprostém klidu a vše se zdálo být připraveno na odpolední bitvu. Po shakedownu se však objevily komplikace nemalého charakteru. Bylo zjištěno, že na jejich Mitsubishi prasklo těsnění pod hlavou. Nejedná se vůbec o lehkou závadu, ale mechanici výborně zapracovali a výměna byla rychlá. Díky tomu se posádka před startem závodu vrátila do velmi dobré nálady.
V podvečerních hodinách následoval samotný start závodu. Hned v úvodní sekci se ale objevily první komplikace. Po celou dobu se nedařilo zahřát pneumatiky do provozuschopného stavu, což se jednoznačně podepsalo na několika chybách, které Josef Deneš udělal. První sekce začínala už tradičně na Čínovském okruhu, kde si Josef Deneš bohužel nevšiml zezadu blížícího se Vladimíra Barvíka a okruhářským stylem ho na „špici“ zavřel, což zapříčinilo následné přetočení a ztrátu přibližně 15 vteřin. „Tímto bychom se Vláďovi chtěli ještě jednou omluvit,“ uvedli společně Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem. Tato skutečnost ale na náladě nepřidala a následoval dojezd do cíle okruhové rychlostní zkoušky ve velmi rozhozeném tempu.
„Dvojka měla slibný začátek, ale cca 2,5km po startu jsme absolvovali menší výlet mimo trať a v poslední obci před cílem jsme v diváckém místě, v ostrém pravém odbočení, udělali hodiny a zhasl nám motor. Ztrátu odhaduji přibližně na 30 – 40 vteřin. Trojkou jsme projeli relativně v klidu, když opomenu zhasnutý motor hned na startu a dalších hodin na vytahaném bahně v poslední levé zatáčce před cílem této rychlostní zkoušky. Ve čtyřce se nám překvapivě dařilo. Bohužel, čekal na nás Egon Smékal stojící přes cestu s rozbitým Citroënem DS3 R3T,“ uvedl Josef Deneš v servise po první sekci. Mechanici zde provedli běžnou údržbu vozu a snažili se opravit práh po kontaktu s Barvíkem.
„Do páté rychlostní zkoušky jsme nasadili úplně nové pneumatiky, na přejezdu jsme je konečně zahřáli na optimální teplotu, ale bohužel hned po startu se ozvala poloosa. Byli jsme tak nuceni ukončit naše působení v první etapě. Naše konečná přišla v obci Tupadly,“ smutně říká Tomáš Pfajfr. Následoval odtah do servisní zóny v Janovicích. „Chtěli jsme pokračovat v sobotní druhé etapě alespoň v rámci SuperRally, abychom se co nejvíce sžili s vozem a připravili se tak co nejlépe do Krumlova.“ Mechanici pohotově vyměnili poloosu a odevzdali vozidlo do UP v 1:00 ráno. Po dlouhém dni na celý tým konečně čekala postel.
V sobotu ráno následoval přesun na Vimpersko. „Na osmičce jsme se v klidnějším tempu dostali až do předposlední levé zatáčky, kde jsme opět dostali smyk na vytahaném bordelu. Byla to horká chvilka, když se naše Mitsubishi postavilo na dvě kola a nebylo daleko k převrácení. Přes louku jsme se ale vrátili zpět na trať a pokračovali,“ popisuje krizový moment Josef Deneš.
Poté bohužel obdržela posádka Deneš – Pfajfr minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly na rychlostní zkoušce číslo 9. Protože časoměřiči nechtěli dát rozestup mezi dvojicí Korno Motosportu a Jiřím Vrkoslavem, přišla tato varianta vhod, jak jet v klidu a nemyslet na to, jestli někoho brzdíme. Díky obdržené penalizaci se kluci propadli mezi pomalejší Renaulty Clia a Citroëny C2.
„Rychlostní zkoušku číslo devět jsme jeli úplně v klidu a začali jsme objevovat nějaké nedokonalosti v našem rozpisu. Jedenáctou a dvanáctou rychlostní zkoušku jsme odjeli také v pohodě a získali jsme tak další cenné zkušenosti s naším Mitsubishi,“ pronesl Tomáš Pfajfr. Následující servis ve Vimperku proběhl v pořádku a bez větších dramat. Opět proběhla pouze základní údržba vozu.
„Druhá sobotní sekce proběhla také v pořádku. Chtěli jsme si to užít a posbírat přitom co nejvíce cenných zkušeností. Problémy nás ale i přesto potkali na čtrnácté rychlostní zkoušce, kde se nám ve stoupání v lesním úseku auto rozskákalo a my jsme trefili levým předním kolem zřejmě nějaký kámen. Ohli jsme spojovačku na levé straně, proto jsme zbytek rychlostní zkoušky absolvovali na „čtyřkách“,“ prozradil Josef Deneš. „Poslední rychlostní zkouška soutěže proběhla v klidu, abychom neublížili autu a v pořádku jsme dojeli až na cílovou rampu v Klatovech.“
„47. Rallye Šumava Klatovy 2012 jsme pojali jako pilotní soutěž. Před soutěží jsme absolvovali menší test na Berounsku, který byl na mokru a moc nám tedy nepomohl. To bylo znát na soutěži samotné. S naším Mitsubishi jsme se moc nesžili a z toho plynuly veškeré chyby, kterých jsme se dopustili. Rozpis na páteční etapu byl připravený bez chyb. Se sobotním to bylo o něco horší, moc nám neseděl. Výsledek pro nás ale nebyl zase až tak důležitý, protože se jednalo o naší první soutěž v tomto složení a s tímto vozem. Proto jsme rádi, že jsme odjeli většinu ostrých kilometrů a autu se nic vážného nestalo. Cíl, spatřit cílovou rampu na náměstí v Klatovech, byl úspěšně splněn, za což jsme jednoznačně rádi. Je to pro nás zkušenost a budeme se snažit na naší spolupráci a ovladání auta více zapracovat při jednodenním testu před Rallye Český Krumlov,“ uvedl po skončení soutěže spolujezdec Tomáš Pfajfr. Poděkování patří hlavně mechanikům týmu Korno Motorsport, všem partnerům a v neposlední řadě také fanouškům, kterým se zároveň omlouváme za nepříliš příznivý výsledek.
Naším dalším závodem, kde se určitě budeme snažit zajet lepší výsledek, bude Rallye Český Krumlov, která se koná již 25.-26.5.2012.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.