Josefa Deneše s Tomášem Pfajfrem potkal na Šumavě ranec smůly. Přesto však odjíždějí plní optimismu a těší se do Krumlova.
Na Rallye Šumava Klatovy 2012 se odehrál „comeback“ Josefa Deneše po deseti letech. Josef Deneš si vybral na místo svého spolujezdce již zkušeného Tomáše Pfajfra. Společně budou brázdit české tratě s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který bude připravovat tým Korno Motorsport.
Na pátečním ranním shakedownu se posádka Deneš – Pfajfr snažila najít ideální obutí pro závod. Na výběr byly pneumatiky Michelin nebo Matador. Shakedown se pro posádku se startovním číslem 29 odehrál v naprostém klidu a vše se zdálo být připraveno na odpolední bitvu. Po shakedownu se však objevily komplikace nemalého charakteru. Bylo zjištěno, že na jejich Mitsubishi prasklo těsnění pod hlavou. Nejedná se vůbec o lehkou závadu, ale mechanici výborně zapracovali a výměna byla rychlá. Díky tomu se posádka před startem závodu vrátila do velmi dobré nálady.
V podvečerních hodinách následoval samotný start závodu. Hned v úvodní sekci se ale objevily první komplikace. Po celou dobu se nedařilo zahřát pneumatiky do provozuschopného stavu, což se jednoznačně podepsalo na několika chybách, které Josef Deneš udělal. První sekce začínala už tradičně na Čínovském okruhu, kde si Josef Deneš bohužel nevšiml zezadu blížícího se Vladimíra Barvíka a okruhářským stylem ho na „špici“ zavřel, což zapříčinilo následné přetočení a ztrátu přibližně 15 vteřin. „Tímto bychom se Vláďovi chtěli ještě jednou omluvit,“ uvedli společně Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem. Tato skutečnost ale na náladě nepřidala a následoval dojezd do cíle okruhové rychlostní zkoušky ve velmi rozhozeném tempu.
„Dvojka měla slibný začátek, ale cca 2,5km po startu jsme absolvovali menší výlet mimo trať a v poslední obci před cílem jsme v diváckém místě, v ostrém pravém odbočení, udělali hodiny a zhasl nám motor. Ztrátu odhaduji přibližně na 30 – 40 vteřin. Trojkou jsme projeli relativně v klidu, když opomenu zhasnutý motor hned na startu a dalších hodin na vytahaném bahně v poslední levé zatáčce před cílem této rychlostní zkoušky. Ve čtyřce se nám překvapivě dařilo. Bohužel, čekal na nás Egon Smékal stojící přes cestu s rozbitým Citroënem DS3 R3T,“ uvedl Josef Deneš v servise po první sekci. Mechanici zde provedli běžnou údržbu vozu a snažili se opravit práh po kontaktu s Barvíkem.
„Do páté rychlostní zkoušky jsme nasadili úplně nové pneumatiky, na přejezdu jsme je konečně zahřáli na optimální teplotu, ale bohužel hned po startu se ozvala poloosa. Byli jsme tak nuceni ukončit naše působení v první etapě. Naše konečná přišla v obci Tupadly,“ smutně říká Tomáš Pfajfr. Následoval odtah do servisní zóny v Janovicích. „Chtěli jsme pokračovat v sobotní druhé etapě alespoň v rámci SuperRally, abychom se co nejvíce sžili s vozem a připravili se tak co nejlépe do Krumlova.“ Mechanici pohotově vyměnili poloosu a odevzdali vozidlo do UP v 1:00 ráno. Po dlouhém dni na celý tým konečně čekala postel.
V sobotu ráno následoval přesun na Vimpersko. „Na osmičce jsme se v klidnějším tempu dostali až do předposlední levé zatáčky, kde jsme opět dostali smyk na vytahaném bordelu. Byla to horká chvilka, když se naše Mitsubishi postavilo na dvě kola a nebylo daleko k převrácení. Přes louku jsme se ale vrátili zpět na trať a pokračovali,“ popisuje krizový moment Josef Deneš.
Poté bohužel obdržela posádka Deneš – Pfajfr minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly na rychlostní zkoušce číslo 9. Protože časoměřiči nechtěli dát rozestup mezi dvojicí Korno Motosportu a Jiřím Vrkoslavem, přišla tato varianta vhod, jak jet v klidu a nemyslet na to, jestli někoho brzdíme. Díky obdržené penalizaci se kluci propadli mezi pomalejší Renaulty Clia a Citroëny C2.
„Rychlostní zkoušku číslo devět jsme jeli úplně v klidu a začali jsme objevovat nějaké nedokonalosti v našem rozpisu. Jedenáctou a dvanáctou rychlostní zkoušku jsme odjeli také v pohodě a získali jsme tak další cenné zkušenosti s naším Mitsubishi,“ pronesl Tomáš Pfajfr. Následující servis ve Vimperku proběhl v pořádku a bez větších dramat. Opět proběhla pouze základní údržba vozu.
„Druhá sobotní sekce proběhla také v pořádku. Chtěli jsme si to užít a posbírat přitom co nejvíce cenných zkušeností. Problémy nás ale i přesto potkali na čtrnácté rychlostní zkoušce, kde se nám ve stoupání v lesním úseku auto rozskákalo a my jsme trefili levým předním kolem zřejmě nějaký kámen. Ohli jsme spojovačku na levé straně, proto jsme zbytek rychlostní zkoušky absolvovali na „čtyřkách“,“ prozradil Josef Deneš. „Poslední rychlostní zkouška soutěže proběhla v klidu, abychom neublížili autu a v pořádku jsme dojeli až na cílovou rampu v Klatovech.“
„47. Rallye Šumava Klatovy 2012 jsme pojali jako pilotní soutěž. Před soutěží jsme absolvovali menší test na Berounsku, který byl na mokru a moc nám tedy nepomohl. To bylo znát na soutěži samotné. S naším Mitsubishi jsme se moc nesžili a z toho plynuly veškeré chyby, kterých jsme se dopustili. Rozpis na páteční etapu byl připravený bez chyb. Se sobotním to bylo o něco horší, moc nám neseděl. Výsledek pro nás ale nebyl zase až tak důležitý, protože se jednalo o naší první soutěž v tomto složení a s tímto vozem. Proto jsme rádi, že jsme odjeli většinu ostrých kilometrů a autu se nic vážného nestalo. Cíl, spatřit cílovou rampu na náměstí v Klatovech, byl úspěšně splněn, za což jsme jednoznačně rádi. Je to pro nás zkušenost a budeme se snažit na naší spolupráci a ovladání auta více zapracovat při jednodenním testu před Rallye Český Krumlov,“ uvedl po skončení soutěže spolujezdec Tomáš Pfajfr. Poděkování patří hlavně mechanikům týmu Korno Motorsport, všem partnerům a v neposlední řadě také fanouškům, kterým se zároveň omlouváme za nepříliš příznivý výsledek.
Naším dalším závodem, kde se určitě budeme snažit zajet lepší výsledek, bude Rallye Český Krumlov, která se koná již 25.-26.5.2012.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?