Předposlední Motormix letošního roku nabízí tradičně směsku různých reportáží, tentokrát hned několik rallye a také třeba motokros. Poslední dva díly jsou k vidění tradičně na stránkách
Podrobněji již obsah pořadu popisuje jeho šéfredaktor Pavel Jelínek : „V Uherském Brodě sice nešlo o mistrovské body, ale přijela slušná konkurence. Okruhový závodník Petr Fulín míří výš a to do ETCC a časem snad i do WTCC, jinak řečeno nejdříve do mistrovství Evropy a pak světa. Motokrosový šampionát rozhodoval o titulech v Přerově a rakouská Waldviertel rallye tradičně zakončila rakouskou sezónu, ale brzy ji zase otevře lednová Janner rallye. Česká dakarská účast je tentokrát početně slabší, když nejvíce budou našinci zastoupeni v kategorii trucků. Zmíníme také novinky k rallye Bohemia a nastíníme kalendář akcí na mosteckém okruhu, který ovšem v nadcházejícím roce nabídce jen tři významnější akce.
"Připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který je ještě po dva týdny možné stahovat na stránkách pořadu : „Vracíme se na finálový podnik ME v rallyerosu do Sosnové a přinášíme další okruhové rozhovory s několika okruhovými jezdci. Navštívili jsme s kamerou i atraktivní Rallye Legend v San Marinu, kam se mimochodem ještě během zimy vrátíme podrobněji. Natáčeli jsme i závod MS ve freestyle motokrosu v Ostravě. Zmíníme rovněž pár zajímavostí na téma Dakar 2012 a nechyběli jsme ani na finále tuzemského motokrosového šampionátu, který vyvrcholil v Kaplici, ani toho autokrosového, tedy na tradičním setkáním mistrů v Humpolci. Před závěrem ještě zmíníme, že Lužická rallye se příští rok pojede společně s atraktivní německou sérií, která k nám přivede i řadu posádek s vozy WRC a GT a upřesníme termín horké novinky, brněnského atraktivního závod LMS, která poprvé na Masarykův okruh přivede atraktivní vozy, známé třeba z Le Mans.,“ vypočítává pestrý obsah pořadu Pavel Jelínek
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.