Jedno z najprestížnejších mimosezónnych podujatí v rally absolvoval počas uplynulej soboty slovenský RUFA Team. Tím reprezentovala posádka Per Gunnar Andersson – Emil Axelsson.
Švédskemu bývalému juniorskému majstrovi sveta v rally a jeho spolujazdcovi patrilo v cieli po veľmi vyrovnanom a peknom výkone druhé miesto v rámci tejto, síce krátkej, ale o to viac mediálne sledovanej súťaže.
Už od prvého meraného úseku Per Gunnar s Emilom všetkým jasne ukázali, že do Prahy prišli bojovať o najvyššie priečky. Ich Škoda Fabia WRC dosiahla v prvých dvoch testoch najrýchlejší čas spomedzi všetkých zúčastnených. V treťom meranom úseku ich trochu potrápila súťažná technika, čo ihneď znamenalo stratu v podobe takmer pätnástich sekúnd. Napriek tomu ešte stále švédskej dvojici patrila prvá priečka priebežného poradia. Štvrtý test však prišla ďalšia strata v podobe osem a pol sekundy. Tá ich síce odsunula na druhú priečku, posádka RUFA Teamu sa však nevzdávala a chystala sa opäť zaútočiť na najvyššiu priečku.
Do poslednej rýchlostnej skúšky nastupovali Per Gunnar Andersson s Emilom Axelssenom so stratou jedna celých osem desatín sekundy na prvé miesto a chystali sa zaútočiť. Dvojica defektov však nakoniec znamenala ďalšiu stratu. Na priek tomu si Per Gunnar Andersson s Emilom Axelssenom spoločne so slovenským RUFA Teamom odviezli domov druhé miesto z tohtoročného TipCars Pražského Rallysprintu. Spokojnosť vyjadril aj manažér RUFA Teamu, Ľubomír Kleman : „Som rád, že sa nám opäť podarilo dohodnúť s Per Gunnarom na reprezentácii nášho tímu. S výkonom posádky som nadmieru spokojný. Bojovali sme o prvenstvo, oň nás však nakoniec pripravila dvojica defektov na poslednom meranom úseku. Je to rally a tu sa takéto veci stávajú bežne. Som spokojný a ďakujem nielen posádke, ale aj všetkým reklamným našim partnerom, ktorí nám umožnili štartovať v Prahe.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?