Jedno z najprestížnejších mimosezónnych podujatí v rally absolvoval počas uplynulej soboty slovenský RUFA Team. Tím reprezentovala posádka Per Gunnar Andersson – Emil Axelsson.
Švédskemu bývalému juniorskému majstrovi sveta v rally a jeho spolujazdcovi patrilo v cieli po veľmi vyrovnanom a peknom výkone druhé miesto v rámci tejto, síce krátkej, ale o to viac mediálne sledovanej súťaže.
Už od prvého meraného úseku Per Gunnar s Emilom všetkým jasne ukázali, že do Prahy prišli bojovať o najvyššie priečky. Ich Škoda Fabia WRC dosiahla v prvých dvoch testoch najrýchlejší čas spomedzi všetkých zúčastnených. V treťom meranom úseku ich trochu potrápila súťažná technika, čo ihneď znamenalo stratu v podobe takmer pätnástich sekúnd. Napriek tomu ešte stále švédskej dvojici patrila prvá priečka priebežného poradia. Štvrtý test však prišla ďalšia strata v podobe osem a pol sekundy. Tá ich síce odsunula na druhú priečku, posádka RUFA Teamu sa však nevzdávala a chystala sa opäť zaútočiť na najvyššiu priečku.
Do poslednej rýchlostnej skúšky nastupovali Per Gunnar Andersson s Emilom Axelssenom so stratou jedna celých osem desatín sekundy na prvé miesto a chystali sa zaútočiť. Dvojica defektov však nakoniec znamenala ďalšiu stratu. Na priek tomu si Per Gunnar Andersson s Emilom Axelssenom spoločne so slovenským RUFA Teamom odviezli domov druhé miesto z tohtoročného TipCars Pražského Rallysprintu. Spokojnosť vyjadril aj manažér RUFA Teamu, Ľubomír Kleman : „Som rád, že sa nám opäť podarilo dohodnúť s Per Gunnarom na reprezentácii nášho tímu. S výkonom posádky som nadmieru spokojný. Bojovali sme o prvenstvo, oň nás však nakoniec pripravila dvojica defektov na poslednom meranom úseku. Je to rally a tu sa takéto veci stávajú bežne. Som spokojný a ďakujem nielen posádke, ale aj všetkým reklamným našim partnerom, ktorí nám umožnili štartovať v Prahe.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.