Už počas nadchádzajúceho víkendu sa v hlavnom meste Českej republiky, v Prahe opäť rozozvučia motory rally špeciálov v rámci podujatia TipCars Pražský Rallysprint. Slovenský RUFA Team každoročne príde na toto podujatie s nejakým prekvapením a inak tomu nie je ani v tomto roku.
RUFA Team bude na Pražskom Rallysprinte reprezentovať síce rovnaký jazdec ako v minulom, zmena je však vo voľbe techniky. Oproti minulému roku, keď RUFA štartovala so Škodou Fabia S2000, v tom aktuálnom to síce bude tiež so škodovkou rovnakého modelového radu, akurát v tomto prípade sa vozidlo hrdí špecifikáciou WRC. Bývalý juniorský majster sveta, Švéd Per Gunnar Andersson tak bude môcť divákov potešiť nielen seba, ale aj divákov technikou, ktorá je predsa len silnejšia ako už spomínaná S2000-ka. Voľbu jazdca a súťažného vozidla ozrejmil manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman : „Pražský Rallysprint je podujatie kde sa každý tím snaží nejako zaujať a my nie sme výnimka. S Per Gunnarom sme sa dohodli už dávnejšie na tom, že nás bude v Prahe reprezentovať. Ako prekvapenie sme mu zase my pripravili Škodu Fabia WRC. Dúfam, že sa všetci dobre zabavíme a možno nás Per Gunnar zase na oplátku poteší aj nejakým dobrým umiestnením.“
Podujatie TipCars Pražský Rallysprint štartuje už nadchádzajúcu sobotu o 8:00 hodine. Pre všetky posádky je pripravená trať o celkovej dĺžke deväťdesiat kilometrov, v ktorej je započítaných aj vyše štyridsať súťažných kilometrov. Tie sú rozdelené do šiestich rýchlostných skúšok. Víťaznú posádku diváci privítajú na cieľovej rampe v ten istý deň o 15 hodine 30tej minúte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.