Valašská posádka Robert Kořístka s Michalem Drozdem začínala v rally se Škodou 130L. V letošní sezoně dokončila sprinty na 2. místě ve třídě 9 s Hondou Civic VTi a na šou v Brodě okusila Suzuzi Ignis S1600. Výsledky naznačují, že by si měli soupeři dávat pozor i na valašské ogary.
Dvojice Robert Kořístka – Michal Drozd startují společně od roku 2005, kdy usedli do Škody 130L při volném podniku Rallye Světlá nad Sázavou. Tehdy z toho bylo 39. místo absolutně a základní kámen vzájemné spolupráce. Do roku 2010 si valašská posádka osahává automobilové soutěže na amatérských závodech. Mezi největší úspěchy z tohoto období řadí výsledky z Světlé nad Sázavou. V roce 2008 to bylo 18. místo absolutně a o dva roky později pak místo dvacáté. Postupem času Robert s Michalem svou škodovku zdokonalovali a vyvíjeli. Odměnou za vynaložené úsilí bylo mimo jiné i zisk čtyřnásobného prvenství ve skupině zadokolek při populární zimní amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy v letech 2007, 2009, 2010 a 2011. „Byly to krásné začátky, za které nejvíce děkujeme Robertovému tátovi, který nám škodovku připravoval a ladil. Jen díky němu se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků,“ zavzpomínal na první roky v rally Michal Drozd.
V roce 2010 posádka nakukuje mezi „velké kluky“ když startuje při Mikuláš rally ve Slušovicích s Hondou Civic VTi. Japonský vůz z Sparrow Racing teamu Roberta s Michalem do cíle nedovezl, přesto se kluci rozhodli s tímto autem odjet rallysprintové mistrovství v letošním roce. Již první ostrý start v Lužických horách jim naznačil, že by mohli být štikou v nabité třídě 9. Jak Robert, tak i Michal si na poličku určenou pro poháry přiřadili nový kousek za 3. místo ve třídě. Ani další starty nezůstaly bez pohárové odměny. Při náročném sprintu ve Slušovicích vytěžila posádka 3. místo ve třídě. Na cílové rampě v Krkonoších a na Vysočině mohli kluci zvednout nad hlavu poháry za druhé místa. Přitom při posledních dvou jmenovaných soutěžích sváděli Robert s Michalem infarktové souboje s pozdějším mistrem třídy Adamem Koblihou. V Krkonoších byl rozdíl mezi Adamem a Robertem šest vteřin ve prospěch Koblihy.
Mnohem dramatičtější byla Rally Vysočina, kdy ještě zkoušku před koncem sprintu vedl třídu Kořístka. Karlovický jezdec ale nakonec neodolal útoku pozdějšího mistra a podlehl mu o 1,2 vteřiny. Odměnou za velmi dobré výsledky byl pro posádku start na Barum Czech rally Zlín. I když je zlínská soutěž velmi náročná, kluci si její průběh představovali úplně jinak. Na 5.RZ potkal posádku technický problém a propad na samé dno výsledkové listiny. „Jel jsem hodně agresivně a při jednom skoku jsme dopadli s vozem na hranu vozovky a přitom poškodili lyžinu. Rychlostní zkoušku jsme dokončili s malou ztrátou. Na další erzetě se projevila závada, když nám krátce po startu vypadlo táhlo převodovky a my museli auto odstavit. Po půl hodině se mi podařilo chybu odstranit. My tak mohli dojet do servisu, kde na táhlu zapracovali mechanici. Ztráta už byla v závodě ovšem hodně velká,“ připomenul úskalí, jenž potkalo posádku při Barum rally Michal Kořístka. Roberta s Michalem problémy nijak neodradili od závodění, ba naopak. Zdravé naštvání gradovalo a na poslední zkoušce Barum rally si posádka připsala nejrychlejší čas ve třídě.
Po odskočení do mezinárodního mistrovství pokračoval seriál rallysprintových soutěží závodem v Třebíči. Valašská posádka navázala na poslední výsledky z jednodenních soutěží a i tentokráte to bylo pódium a druhé místo ve třídě. Sprint v Jeseníkách Kořístka s Drozdem vynechávají, aby se pečlivě připravili na domácí sprint ve Vsetíně. Úvodní dvě rychlostní zkoušky klukům sedly a drželi si průběžné 2. místo ve třídě. Ovšem na 3. RZ posádka prorazila pravou přední pneumatiku a jejich ambice na dobré umístění v domácí rally zhasla. Defekt znamenal propad na poslední místo. Pro posádku to bylo zklamání, ale tak to ve sportu chodí. Konečný výsledek ovšem neovlivnil celkové pořadí v MČR ve sprintrally a nováčkovská posádka tak obsadila celkové 2. místo ve skupině, což je fantastický výkon. „Letošní sezony byla nádherná. Ani jeden z nás jsme nečekali takový výsledek. Na začátku roku jsme usedali do auta s tím, že uvidíme, jak nám závody půjdou. S autem jsme se oba sžili ovšem poměrně rychle a brzy se začaly dostavovat i kvalitní výsledky. Hodně nás bavili souboje s Adamem Koblihou, se kterým jsme se často hecovali a i díky tomu byly naše souboje vyrovnané. Na první místo jsme ale tentokráte neměli a sportovně uznáváme, že Adam byl lepší. Druhé místo je fantastické a oba jsme s ním velice spokojeni,“ shrnul počínání v letošní sezoně a zároveň uznal kvality soupeře Robert Kořístka.
Bonusový závodem za vydařenou sezonu byl start při Rally show v Uherském Brodě. Zde posádka nestartovala s Hondou Civic VTi, nýbrž s silnější a technicky náročnější Suzukou Ignis S1600, kterou letos vodil po erzetách Václav Dunovský. Pro Roberta s Michalem to byl ideální test nového vozu, se kterým by rádi startovali v příští sezoně v rámci spritových soutěží. „Byl to neskutečný zážitek absolvovat Rally show s tímto vozem. Auto se oproti hondě chová jinak a jede doslova fantasticky. Myslím, že si budeme na sebe rychle zvykat a pokud se nám podaří sehnat dostatek financí, mohla by to být další skvělá sezony,“ podělil se o dojmy po soutěži v Uherském Brodě Robert Kořístka.
„Chtěl bych jménem posádky poděkovat všem, kteří nás po celou sezonu podporovali. Největší díky patří celému Sparrow racing teamu a panu Oldřichu Hrabcovi. Jeho honda byla pro nás vždy pečlivě připravena a díky této přípravě jsme neokusili letos hořkost odstoupení. Velké poděkování patří také všem sponzorům a obchodním partnerům, zejména pak firmám Vizocargo s.r.o a Ottovi Kořístkovi., Díky patří také našim rodinám a fanouškům, kteří s námi jezdili na všechny závody a podporovali nás,“ poděkoval za posádku Michal Drozd.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?