Valašská posádka Robert Kořístka s Michalem Drozdem začínala v rally se Škodou 130L. V letošní sezoně dokončila sprinty na 2. místě ve třídě 9 s Hondou Civic VTi a na šou v Brodě okusila Suzuzi Ignis S1600. Výsledky naznačují, že by si měli soupeři dávat pozor i na valašské ogary.
Dvojice Robert Kořístka – Michal Drozd startují společně od roku 2005, kdy usedli do Škody 130L při volném podniku Rallye Světlá nad Sázavou. Tehdy z toho bylo 39. místo absolutně a základní kámen vzájemné spolupráce. Do roku 2010 si valašská posádka osahává automobilové soutěže na amatérských závodech. Mezi největší úspěchy z tohoto období řadí výsledky z Světlé nad Sázavou. V roce 2008 to bylo 18. místo absolutně a o dva roky později pak místo dvacáté. Postupem času Robert s Michalem svou škodovku zdokonalovali a vyvíjeli. Odměnou za vynaložené úsilí bylo mimo jiné i zisk čtyřnásobného prvenství ve skupině zadokolek při populární zimní amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy v letech 2007, 2009, 2010 a 2011. „Byly to krásné začátky, za které nejvíce děkujeme Robertovému tátovi, který nám škodovku připravoval a ladil. Jen díky němu se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků,“ zavzpomínal na první roky v rally Michal Drozd.
V roce 2010 posádka nakukuje mezi „velké kluky“ když startuje při Mikuláš rally ve Slušovicích s Hondou Civic VTi. Japonský vůz z Sparrow Racing teamu Roberta s Michalem do cíle nedovezl, přesto se kluci rozhodli s tímto autem odjet rallysprintové mistrovství v letošním roce. Již první ostrý start v Lužických horách jim naznačil, že by mohli být štikou v nabité třídě 9. Jak Robert, tak i Michal si na poličku určenou pro poháry přiřadili nový kousek za 3. místo ve třídě. Ani další starty nezůstaly bez pohárové odměny. Při náročném sprintu ve Slušovicích vytěžila posádka 3. místo ve třídě. Na cílové rampě v Krkonoších a na Vysočině mohli kluci zvednout nad hlavu poháry za druhé místa. Přitom při posledních dvou jmenovaných soutěžích sváděli Robert s Michalem infarktové souboje s pozdějším mistrem třídy Adamem Koblihou. V Krkonoších byl rozdíl mezi Adamem a Robertem šest vteřin ve prospěch Koblihy.
Mnohem dramatičtější byla Rally Vysočina, kdy ještě zkoušku před koncem sprintu vedl třídu Kořístka. Karlovický jezdec ale nakonec neodolal útoku pozdějšího mistra a podlehl mu o 1,2 vteřiny. Odměnou za velmi dobré výsledky byl pro posádku start na Barum Czech rally Zlín. I když je zlínská soutěž velmi náročná, kluci si její průběh představovali úplně jinak. Na 5.RZ potkal posádku technický problém a propad na samé dno výsledkové listiny. „Jel jsem hodně agresivně a při jednom skoku jsme dopadli s vozem na hranu vozovky a přitom poškodili lyžinu. Rychlostní zkoušku jsme dokončili s malou ztrátou. Na další erzetě se projevila závada, když nám krátce po startu vypadlo táhlo převodovky a my museli auto odstavit. Po půl hodině se mi podařilo chybu odstranit. My tak mohli dojet do servisu, kde na táhlu zapracovali mechanici. Ztráta už byla v závodě ovšem hodně velká,“ připomenul úskalí, jenž potkalo posádku při Barum rally Michal Kořístka. Roberta s Michalem problémy nijak neodradili od závodění, ba naopak. Zdravé naštvání gradovalo a na poslední zkoušce Barum rally si posádka připsala nejrychlejší čas ve třídě.
Po odskočení do mezinárodního mistrovství pokračoval seriál rallysprintových soutěží závodem v Třebíči. Valašská posádka navázala na poslední výsledky z jednodenních soutěží a i tentokráte to bylo pódium a druhé místo ve třídě. Sprint v Jeseníkách Kořístka s Drozdem vynechávají, aby se pečlivě připravili na domácí sprint ve Vsetíně. Úvodní dvě rychlostní zkoušky klukům sedly a drželi si průběžné 2. místo ve třídě. Ovšem na 3. RZ posádka prorazila pravou přední pneumatiku a jejich ambice na dobré umístění v domácí rally zhasla. Defekt znamenal propad na poslední místo. Pro posádku to bylo zklamání, ale tak to ve sportu chodí. Konečný výsledek ovšem neovlivnil celkové pořadí v MČR ve sprintrally a nováčkovská posádka tak obsadila celkové 2. místo ve skupině, což je fantastický výkon. „Letošní sezony byla nádherná. Ani jeden z nás jsme nečekali takový výsledek. Na začátku roku jsme usedali do auta s tím, že uvidíme, jak nám závody půjdou. S autem jsme se oba sžili ovšem poměrně rychle a brzy se začaly dostavovat i kvalitní výsledky. Hodně nás bavili souboje s Adamem Koblihou, se kterým jsme se často hecovali a i díky tomu byly naše souboje vyrovnané. Na první místo jsme ale tentokráte neměli a sportovně uznáváme, že Adam byl lepší. Druhé místo je fantastické a oba jsme s ním velice spokojeni,“ shrnul počínání v letošní sezoně a zároveň uznal kvality soupeře Robert Kořístka.
Bonusový závodem za vydařenou sezonu byl start při Rally show v Uherském Brodě. Zde posádka nestartovala s Hondou Civic VTi, nýbrž s silnější a technicky náročnější Suzukou Ignis S1600, kterou letos vodil po erzetách Václav Dunovský. Pro Roberta s Michalem to byl ideální test nového vozu, se kterým by rádi startovali v příští sezoně v rámci spritových soutěží. „Byl to neskutečný zážitek absolvovat Rally show s tímto vozem. Auto se oproti hondě chová jinak a jede doslova fantasticky. Myslím, že si budeme na sebe rychle zvykat a pokud se nám podaří sehnat dostatek financí, mohla by to být další skvělá sezony,“ podělil se o dojmy po soutěži v Uherském Brodě Robert Kořístka.
„Chtěl bych jménem posádky poděkovat všem, kteří nás po celou sezonu podporovali. Největší díky patří celému Sparrow racing teamu a panu Oldřichu Hrabcovi. Jeho honda byla pro nás vždy pečlivě připravena a díky této přípravě jsme neokusili letos hořkost odstoupení. Velké poděkování patří také všem sponzorům a obchodním partnerům, zejména pak firmám Vizocargo s.r.o a Ottovi Kořístkovi., Díky patří také našim rodinám a fanouškům, kteří s námi jezdili na všechny závody a podporovali nás,“ poděkoval za posádku Michal Drozd.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.