Valašská posádka Robert Kořístka s Michalem Drozdem začínala v rally se Škodou 130L. V letošní sezoně dokončila sprinty na 2. místě ve třídě 9 s Hondou Civic VTi a na šou v Brodě okusila Suzuzi Ignis S1600. Výsledky naznačují, že by si měli soupeři dávat pozor i na valašské ogary.
Dvojice Robert Kořístka – Michal Drozd startují společně od roku 2005, kdy usedli do Škody 130L při volném podniku Rallye Světlá nad Sázavou. Tehdy z toho bylo 39. místo absolutně a základní kámen vzájemné spolupráce. Do roku 2010 si valašská posádka osahává automobilové soutěže na amatérských závodech. Mezi největší úspěchy z tohoto období řadí výsledky z Světlé nad Sázavou. V roce 2008 to bylo 18. místo absolutně a o dva roky později pak místo dvacáté. Postupem času Robert s Michalem svou škodovku zdokonalovali a vyvíjeli. Odměnou za vynaložené úsilí bylo mimo jiné i zisk čtyřnásobného prvenství ve skupině zadokolek při populární zimní amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy v letech 2007, 2009, 2010 a 2011. „Byly to krásné začátky, za které nejvíce děkujeme Robertovému tátovi, který nám škodovku připravoval a ladil. Jen díky němu se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků,“ zavzpomínal na první roky v rally Michal Drozd.
V roce 2010 posádka nakukuje mezi „velké kluky“ když startuje při Mikuláš rally ve Slušovicích s Hondou Civic VTi. Japonský vůz z Sparrow Racing teamu Roberta s Michalem do cíle nedovezl, přesto se kluci rozhodli s tímto autem odjet rallysprintové mistrovství v letošním roce. Již první ostrý start v Lužických horách jim naznačil, že by mohli být štikou v nabité třídě 9. Jak Robert, tak i Michal si na poličku určenou pro poháry přiřadili nový kousek za 3. místo ve třídě. Ani další starty nezůstaly bez pohárové odměny. Při náročném sprintu ve Slušovicích vytěžila posádka 3. místo ve třídě. Na cílové rampě v Krkonoších a na Vysočině mohli kluci zvednout nad hlavu poháry za druhé místa. Přitom při posledních dvou jmenovaných soutěžích sváděli Robert s Michalem infarktové souboje s pozdějším mistrem třídy Adamem Koblihou. V Krkonoších byl rozdíl mezi Adamem a Robertem šest vteřin ve prospěch Koblihy.
Mnohem dramatičtější byla Rally Vysočina, kdy ještě zkoušku před koncem sprintu vedl třídu Kořístka. Karlovický jezdec ale nakonec neodolal útoku pozdějšího mistra a podlehl mu o 1,2 vteřiny. Odměnou za velmi dobré výsledky byl pro posádku start na Barum Czech rally Zlín. I když je zlínská soutěž velmi náročná, kluci si její průběh představovali úplně jinak. Na 5.RZ potkal posádku technický problém a propad na samé dno výsledkové listiny. „Jel jsem hodně agresivně a při jednom skoku jsme dopadli s vozem na hranu vozovky a přitom poškodili lyžinu. Rychlostní zkoušku jsme dokončili s malou ztrátou. Na další erzetě se projevila závada, když nám krátce po startu vypadlo táhlo převodovky a my museli auto odstavit. Po půl hodině se mi podařilo chybu odstranit. My tak mohli dojet do servisu, kde na táhlu zapracovali mechanici. Ztráta už byla v závodě ovšem hodně velká,“ připomenul úskalí, jenž potkalo posádku při Barum rally Michal Kořístka. Roberta s Michalem problémy nijak neodradili od závodění, ba naopak. Zdravé naštvání gradovalo a na poslední zkoušce Barum rally si posádka připsala nejrychlejší čas ve třídě.
Po odskočení do mezinárodního mistrovství pokračoval seriál rallysprintových soutěží závodem v Třebíči. Valašská posádka navázala na poslední výsledky z jednodenních soutěží a i tentokráte to bylo pódium a druhé místo ve třídě. Sprint v Jeseníkách Kořístka s Drozdem vynechávají, aby se pečlivě připravili na domácí sprint ve Vsetíně. Úvodní dvě rychlostní zkoušky klukům sedly a drželi si průběžné 2. místo ve třídě. Ovšem na 3. RZ posádka prorazila pravou přední pneumatiku a jejich ambice na dobré umístění v domácí rally zhasla. Defekt znamenal propad na poslední místo. Pro posádku to bylo zklamání, ale tak to ve sportu chodí. Konečný výsledek ovšem neovlivnil celkové pořadí v MČR ve sprintrally a nováčkovská posádka tak obsadila celkové 2. místo ve skupině, což je fantastický výkon. „Letošní sezony byla nádherná. Ani jeden z nás jsme nečekali takový výsledek. Na začátku roku jsme usedali do auta s tím, že uvidíme, jak nám závody půjdou. S autem jsme se oba sžili ovšem poměrně rychle a brzy se začaly dostavovat i kvalitní výsledky. Hodně nás bavili souboje s Adamem Koblihou, se kterým jsme se často hecovali a i díky tomu byly naše souboje vyrovnané. Na první místo jsme ale tentokráte neměli a sportovně uznáváme, že Adam byl lepší. Druhé místo je fantastické a oba jsme s ním velice spokojeni,“ shrnul počínání v letošní sezoně a zároveň uznal kvality soupeře Robert Kořístka.
Bonusový závodem za vydařenou sezonu byl start při Rally show v Uherském Brodě. Zde posádka nestartovala s Hondou Civic VTi, nýbrž s silnější a technicky náročnější Suzukou Ignis S1600, kterou letos vodil po erzetách Václav Dunovský. Pro Roberta s Michalem to byl ideální test nového vozu, se kterým by rádi startovali v příští sezoně v rámci spritových soutěží. „Byl to neskutečný zážitek absolvovat Rally show s tímto vozem. Auto se oproti hondě chová jinak a jede doslova fantasticky. Myslím, že si budeme na sebe rychle zvykat a pokud se nám podaří sehnat dostatek financí, mohla by to být další skvělá sezony,“ podělil se o dojmy po soutěži v Uherském Brodě Robert Kořístka.
„Chtěl bych jménem posádky poděkovat všem, kteří nás po celou sezonu podporovali. Největší díky patří celému Sparrow racing teamu a panu Oldřichu Hrabcovi. Jeho honda byla pro nás vždy pečlivě připravena a díky této přípravě jsme neokusili letos hořkost odstoupení. Velké poděkování patří také všem sponzorům a obchodním partnerům, zejména pak firmám Vizocargo s.r.o a Ottovi Kořístkovi., Díky patří také našim rodinám a fanouškům, kteří s námi jezdili na všechny závody a podporovali nás,“ poděkoval za posádku Michal Drozd.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?