Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem skončila třetí etapa Britské Rally dříve, než začala.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem byla Britská Rally poslední soutěží ve WRC Academy v tomto roce. Mladíci z České republiky si rozhodně představovali, že se s Pirelli Stars Driver teamem rozloučí ve větším stylu, než k tomu nakonec došlo. Jejich Ford Fiesta R2 totiž nedokončila úvodní rychlostní třetí etapy. Co se stalo, popisuje Honza Černý: „Pár kilometrů před cílem první ranní rychlostní zkoušky nám při brzdění do jednoho z vracáků praskla poloosa. Jsem z toho hodně zklamaný. Už počtvrté v tomto roce nás trápí technický problém, který nás vyřadil ze hry. Navíc se to zpravidla stane v úvodu druhé etapy, takže odjedeme prakticky jen polovinu závodu. To mě mrzí, protože soutěže mistrovství světa jsou pro nás všechny nové, a když se druhý den chceme trochu víc rozjet, tak k tomu už nemáme příležitost. WRC Academy pro nás letos skončila, a to dost nešťastně. Úplně mi to vzalo nadšení do dalšího závodění a nemám teď ani chuť přemýšlet, jak dál. V Pirelli Stars Driver teamu končíme. Byla to pro nás velká zkušenost a příležitost startovat ve světě, kterou bychom jinak neměli. Bohužel jsme se často potýkali se spolehlivostí nebo funkčností auta, což je dost demotivující. Projekt byl vymyšlený dobře, ale v prvním roce WRC Academy byly trochu problémy s dokonalou přípravou aut. Možná, že v příštím roce to už bude trochu lepší, ale to už bude nejspíš bez nás. Teď budeme mít čas na to, dát dohromady program na příští rok, ale jestli bude obsahovat starty v mistrovství světa, momentálně potvrdit nemůžu. Já sám bych rád startoval co nejvíc v zahraničí, ale to je extrémně náročné na finance. Děkuji za podporu všem, kteří nám pomáhali ve startech v mistrovství světa, jak našim partnerům, tak fanouškům, co nám drželi palce a jezdili nám i fandit. Snažili jsme se reprezentovat Českou republiku, jak nejlépe umíme a snad jsme ostudu neudělali. Jeli jsme proti skvělým jezdcům a bylo dobré jet v takové konkurenci. Jedině tak se můžeme posunout dopředu.“
Pro Honzu Černého a spolujezdce Pavla Kohouta dnes tedy skončila jedna etapa jejich soutěžácké kariéry, která jim přinesla hodně zkušeností. Honza Černý teď bude se svým týmem pracovat na programu pro příští rok, ale plánování a jednání si zkrátí už příští týden, při Setkání mistrů v Sosnové, kde odstartuje se Škodou Fabia WRC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?