Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem skončila třetí etapa Britské Rally dříve, než začala.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem byla Britská Rally poslední soutěží ve WRC Academy v tomto roce. Mladíci z České republiky si rozhodně představovali, že se s Pirelli Stars Driver teamem rozloučí ve větším stylu, než k tomu nakonec došlo. Jejich Ford Fiesta R2 totiž nedokončila úvodní rychlostní třetí etapy. Co se stalo, popisuje Honza Černý: „Pár kilometrů před cílem první ranní rychlostní zkoušky nám při brzdění do jednoho z vracáků praskla poloosa. Jsem z toho hodně zklamaný. Už počtvrté v tomto roce nás trápí technický problém, který nás vyřadil ze hry. Navíc se to zpravidla stane v úvodu druhé etapy, takže odjedeme prakticky jen polovinu závodu. To mě mrzí, protože soutěže mistrovství světa jsou pro nás všechny nové, a když se druhý den chceme trochu víc rozjet, tak k tomu už nemáme příležitost. WRC Academy pro nás letos skončila, a to dost nešťastně. Úplně mi to vzalo nadšení do dalšího závodění a nemám teď ani chuť přemýšlet, jak dál. V Pirelli Stars Driver teamu končíme. Byla to pro nás velká zkušenost a příležitost startovat ve světě, kterou bychom jinak neměli. Bohužel jsme se často potýkali se spolehlivostí nebo funkčností auta, což je dost demotivující. Projekt byl vymyšlený dobře, ale v prvním roce WRC Academy byly trochu problémy s dokonalou přípravou aut. Možná, že v příštím roce to už bude trochu lepší, ale to už bude nejspíš bez nás. Teď budeme mít čas na to, dát dohromady program na příští rok, ale jestli bude obsahovat starty v mistrovství světa, momentálně potvrdit nemůžu. Já sám bych rád startoval co nejvíc v zahraničí, ale to je extrémně náročné na finance. Děkuji za podporu všem, kteří nám pomáhali ve startech v mistrovství světa, jak našim partnerům, tak fanouškům, co nám drželi palce a jezdili nám i fandit. Snažili jsme se reprezentovat Českou republiku, jak nejlépe umíme a snad jsme ostudu neudělali. Jeli jsme proti skvělým jezdcům a bylo dobré jet v takové konkurenci. Jedině tak se můžeme posunout dopředu.“
Pro Honzu Černého a spolujezdce Pavla Kohouta dnes tedy skončila jedna etapa jejich soutěžácké kariéry, která jim přinesla hodně zkušeností. Honza Černý teď bude se svým týmem pracovat na programu pro příští rok, ale plánování a jednání si zkrátí už příští týden, při Setkání mistrů v Sosnové, kde odstartuje se Škodou Fabia WRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.