Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem skončila třetí etapa Britské Rally dříve, než začala.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem byla Britská Rally poslední soutěží ve WRC Academy v tomto roce. Mladíci z České republiky si rozhodně představovali, že se s Pirelli Stars Driver teamem rozloučí ve větším stylu, než k tomu nakonec došlo. Jejich Ford Fiesta R2 totiž nedokončila úvodní rychlostní třetí etapy. Co se stalo, popisuje Honza Černý: „Pár kilometrů před cílem první ranní rychlostní zkoušky nám při brzdění do jednoho z vracáků praskla poloosa. Jsem z toho hodně zklamaný. Už počtvrté v tomto roce nás trápí technický problém, který nás vyřadil ze hry. Navíc se to zpravidla stane v úvodu druhé etapy, takže odjedeme prakticky jen polovinu závodu. To mě mrzí, protože soutěže mistrovství světa jsou pro nás všechny nové, a když se druhý den chceme trochu víc rozjet, tak k tomu už nemáme příležitost. WRC Academy pro nás letos skončila, a to dost nešťastně. Úplně mi to vzalo nadšení do dalšího závodění a nemám teď ani chuť přemýšlet, jak dál. V Pirelli Stars Driver teamu končíme. Byla to pro nás velká zkušenost a příležitost startovat ve světě, kterou bychom jinak neměli. Bohužel jsme se často potýkali se spolehlivostí nebo funkčností auta, což je dost demotivující. Projekt byl vymyšlený dobře, ale v prvním roce WRC Academy byly trochu problémy s dokonalou přípravou aut. Možná, že v příštím roce to už bude trochu lepší, ale to už bude nejspíš bez nás. Teď budeme mít čas na to, dát dohromady program na příští rok, ale jestli bude obsahovat starty v mistrovství světa, momentálně potvrdit nemůžu. Já sám bych rád startoval co nejvíc v zahraničí, ale to je extrémně náročné na finance. Děkuji za podporu všem, kteří nám pomáhali ve startech v mistrovství světa, jak našim partnerům, tak fanouškům, co nám drželi palce a jezdili nám i fandit. Snažili jsme se reprezentovat Českou republiku, jak nejlépe umíme a snad jsme ostudu neudělali. Jeli jsme proti skvělým jezdcům a bylo dobré jet v takové konkurenci. Jedině tak se můžeme posunout dopředu.“
Pro Honzu Černého a spolujezdce Pavla Kohouta dnes tedy skončila jedna etapa jejich soutěžácké kariéry, která jim přinesla hodně zkušeností. Honza Černý teď bude se svým týmem pracovat na programu pro příští rok, ale plánování a jednání si zkrátí už příští týden, při Setkání mistrů v Sosnové, kde odstartuje se Škodou Fabia WRC.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.