Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem skončila třetí etapa Britské Rally dříve, než začala.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem byla Britská Rally poslední soutěží ve WRC Academy v tomto roce. Mladíci z České republiky si rozhodně představovali, že se s Pirelli Stars Driver teamem rozloučí ve větším stylu, než k tomu nakonec došlo. Jejich Ford Fiesta R2 totiž nedokončila úvodní rychlostní třetí etapy. Co se stalo, popisuje Honza Černý: „Pár kilometrů před cílem první ranní rychlostní zkoušky nám při brzdění do jednoho z vracáků praskla poloosa. Jsem z toho hodně zklamaný. Už počtvrté v tomto roce nás trápí technický problém, který nás vyřadil ze hry. Navíc se to zpravidla stane v úvodu druhé etapy, takže odjedeme prakticky jen polovinu závodu. To mě mrzí, protože soutěže mistrovství světa jsou pro nás všechny nové, a když se druhý den chceme trochu víc rozjet, tak k tomu už nemáme příležitost. WRC Academy pro nás letos skončila, a to dost nešťastně. Úplně mi to vzalo nadšení do dalšího závodění a nemám teď ani chuť přemýšlet, jak dál. V Pirelli Stars Driver teamu končíme. Byla to pro nás velká zkušenost a příležitost startovat ve světě, kterou bychom jinak neměli. Bohužel jsme se často potýkali se spolehlivostí nebo funkčností auta, což je dost demotivující. Projekt byl vymyšlený dobře, ale v prvním roce WRC Academy byly trochu problémy s dokonalou přípravou aut. Možná, že v příštím roce to už bude trochu lepší, ale to už bude nejspíš bez nás. Teď budeme mít čas na to, dát dohromady program na příští rok, ale jestli bude obsahovat starty v mistrovství světa, momentálně potvrdit nemůžu. Já sám bych rád startoval co nejvíc v zahraničí, ale to je extrémně náročné na finance. Děkuji za podporu všem, kteří nám pomáhali ve startech v mistrovství světa, jak našim partnerům, tak fanouškům, co nám drželi palce a jezdili nám i fandit. Snažili jsme se reprezentovat Českou republiku, jak nejlépe umíme a snad jsme ostudu neudělali. Jeli jsme proti skvělým jezdcům a bylo dobré jet v takové konkurenci. Jedině tak se můžeme posunout dopředu.“
Pro Honzu Černého a spolujezdce Pavla Kohouta dnes tedy skončila jedna etapa jejich soutěžácké kariéry, která jim přinesla hodně zkušeností. Honza Černý teď bude se svým týmem pracovat na programu pro příští rok, ale plánování a jednání si zkrátí už příští týden, při Setkání mistrů v Sosnové, kde odstartuje se Škodou Fabia WRC.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.