Výborné čtvrté místo v absolutním pořadí získal na závěrečném mistrovském rallysprintu sezony ve Vsetíně zádveřický jezdec Antonín Tlusťák.
Úřadující vicemistr Evropy startoval ve valašských kotárech premiérově na voze Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Původně se předpokládalo, že se jedná o jednorázovou spolupráci, nicméně Tlusťák se představí se stejným vozem i na Autogames RallyShow v Uherském Brodě.
Vsetínský rallysprint přilákal ke startu kompletní špičku šampionátu v jednodenních soutěžích, neboť ve hře byl český titul ve sprintrally pro letošní rok. Navíc startovní pole obohatili vedle Antonína Tlusťáka další přední jezdci jako například Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) nebo Grzegorz Grzyb z Polska (Peugeot 207 S2000). Více než konečné čtvrté místo v absolutním pořadí překvapil atraktivní styl jízdy pro diváky a především dosažené časy na jednotlivých rychlostních zkouškách.
„Bylo to fantatické a jsem nadmíru spokojen. Společně se spolujezdcem Martinem Tomečkem jsme si soutěž parádně užili. Zkrátka z naší strany se jednalo o perfektní výsledek, všechno vyšlo, jedním slovem super. Vůbec jsem neměl představu, jaké budeme zajíždět časy na rychlostních zkouškách a byl jsem mile překvapen,“ uvedl Antonín Tlusťák, který měl krátce před soutěží možnost seznámit se s vozem při jednodenním testování na Zlínsku. „Měli jsme k dispozici anglického inženýra, který nastavil setup z Rally Monte Carlo. Provedli jsme čtyři drobné změny na nastavení vozu a najezdili zhruba padesát kilometrů. Více nebylo potřeba, neboť jsem měl vůz kontrolou a byl jsem přímo nadšen z jeho jízdních vlastností. Zkrátka jsem ho řídil a nebylo tomu naopak. Auto fungovalo parádně a těšil jsem se na závod,“ pověděl Tlusťák.
Hned úvodní erzeta mnohým vyrazila dech, neboť jezdec na červeném lanceru WRC zajel o pouhých 0,9 vteřiny horší čas než nejrychlejší Pech a za svými zády nechal Valouška, Grzyba, Odložilíka a další. „Tak rychlý úvod jsem nečekal, byl to pro nás skvělý začátek. Hodně lidí čekalo, jak s Mitsubishi pojedu a byly slyšet hlasy, že to bude špatné. A my jsme hned v první rundě zajížděli rovnocenné časy s Vaškem Pechem, Romanem Odložilíkem nebo Pavlem Valouškem,“ uvedl Antonín Tlusťák. Nejlépe mu sedla osmikilometrová erzeta z Vesníku do Růžďky, neboť vždy skončil mezi trojicí nejrychlejších jezdců. V konečném zúčtování ztratil na vítězného Pavla Valouška pouhých 15,6 vteřiny, přičemž na bronzovou pozici Romana Odložilíka jen 6,8 vteřiny
Na místě spolujezdce se objevil místo osvědčeného Jana Škalouda vsetínský Martin Tomeček, dlouholetý kamarád a zástupce sponzorské firmy MIT METAL. „Před pěti lety jsme si s Martinem řekli na Pražském rallysprintu, že se jednou svezeme ve voze WRC. Martin je jeden z našich hlavních sponzorů, navíc se známe řadu let a stali se z nás postupem času kamarádi. Martin se nemohl kvůli časovému zaneprázdnění zúčastnit testování, absolvoval až seznamovací jízdy a poté usedl naostro do Mitsubishi až při startu. Vedl si výborně, maximálně se na soutěž připravil. Já i Martin jsme si vsetínský rallysprint krásně užili a byli jsme plni zážitků,“ řekl Antonín Tlusťák.
Pořadatelé připravili tři náročné úseky rychlostních zkoušek, které během rána ztížila hustá mlha. „Jelo se nám bez problémů. Ráno jsme dobře obuli gumy a věděli jsme o náročných podmínkách na trati. Před polednem již vysvitlo sluníčko a úseky byly kompletně suché. Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná, ale musím pořadateli vytknout velké kameny, které umístil do vnitřních stran zatáček na rychlostních zkouškách, aby omezil katování. Z vozu byly kameny špatně vidět a navíc při druhém průjezdu erzetou byly na jiném místě. Příště doporučuji, raději použít železné tyčky jako například při barumce. Samozřejmě chápu, že v dnešní době je stále složitější získat povolení od příslušných institucí a finance na opravu cest. Kameny byly v každé zatáčce, což bylo velmi nebezpečné,“ našel jediný kaz na soutěži Antonín Tlusťák.
Soutěžní jezdec A.T. Motorsport Antonín Tlusťák využil vsetínský rallysprint jako výborný rozjezd před závěrečným podnikem FIA Mistrovství Evropy v rally ve Švýcarsku. Tam dojel už na voze Škoda Fabia S2000 při Rallye International du Valais pro senzační třetí místo v absolutním pořadí, když na závěrečné erzetě udolal domácího pilota Urse Hunzikera na Subaru. Navíc vyhrál hodnocení mistrovství Evropy a v konečném pořadí se dostal o pouhý bod před velkého rivala Macieja Oleksowicze z Polska, což mimo jiné znamená i obhajobu jezdecké priority FIA B na příští sezonu 2012!
Antonína Tlusťáka uvidíme na závěr letošní sezony na startu všech volných a exhibičních podniků v České republice. Zádveřický jezdec potvrdil účast v Uherském Brodě, na tradičním Setkání mistrů v Sosnové, Pražském rallysprintu a Mikulášské rally ve Slušovicích. „Sezona pro nás výborným výsledkem ve Švýcarsku ještě nekončí, čeká nás spousta akcí. Původně jsme avizovali, že start s lancerem bude pouze jednorázovou záležitostí, ale své plány jsme přehodnotili. WRC je sice drahá záležitost, nicméně dostali jsme od Angličanů velmi dobrou nabídku na další start. Dnes mohu potvrdit, že na Autogames RallyShow Uherský Brod budeme startovat s vozem Mitsubishi Lancer WRC. Co bude dále, se uvidí. Hlavním důvodem je kompletní repase našeho motoru z fabie, který je už za hranicí předepsaných kilometrů. Nejvíce práce má v těchto dnech logistik týmu Petr Linhart, který vše vyřizuje u francouzské Orecy,“ vysvětlil Antonín Tlusťák, jenž odcestoval začátkem listopadu společně s rodinou, užít si pár dní zasloužené dovolené po náročném programu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.