Výborné čtvrté místo v absolutním pořadí získal na závěrečném mistrovském rallysprintu sezony ve Vsetíně zádveřický jezdec Antonín Tlusťák.
Úřadující vicemistr Evropy startoval ve valašských kotárech premiérově na voze Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Původně se předpokládalo, že se jedná o jednorázovou spolupráci, nicméně Tlusťák se představí se stejným vozem i na Autogames RallyShow v Uherském Brodě.
Vsetínský rallysprint přilákal ke startu kompletní špičku šampionátu v jednodenních soutěžích, neboť ve hře byl český titul ve sprintrally pro letošní rok. Navíc startovní pole obohatili vedle Antonína Tlusťáka další přední jezdci jako například Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) nebo Grzegorz Grzyb z Polska (Peugeot 207 S2000). Více než konečné čtvrté místo v absolutním pořadí překvapil atraktivní styl jízdy pro diváky a především dosažené časy na jednotlivých rychlostních zkouškách.
„Bylo to fantatické a jsem nadmíru spokojen. Společně se spolujezdcem Martinem Tomečkem jsme si soutěž parádně užili. Zkrátka z naší strany se jednalo o perfektní výsledek, všechno vyšlo, jedním slovem super. Vůbec jsem neměl představu, jaké budeme zajíždět časy na rychlostních zkouškách a byl jsem mile překvapen,“ uvedl Antonín Tlusťák, který měl krátce před soutěží možnost seznámit se s vozem při jednodenním testování na Zlínsku. „Měli jsme k dispozici anglického inženýra, který nastavil setup z Rally Monte Carlo. Provedli jsme čtyři drobné změny na nastavení vozu a najezdili zhruba padesát kilometrů. Více nebylo potřeba, neboť jsem měl vůz kontrolou a byl jsem přímo nadšen z jeho jízdních vlastností. Zkrátka jsem ho řídil a nebylo tomu naopak. Auto fungovalo parádně a těšil jsem se na závod,“ pověděl Tlusťák.
Hned úvodní erzeta mnohým vyrazila dech, neboť jezdec na červeném lanceru WRC zajel o pouhých 0,9 vteřiny horší čas než nejrychlejší Pech a za svými zády nechal Valouška, Grzyba, Odložilíka a další. „Tak rychlý úvod jsem nečekal, byl to pro nás skvělý začátek. Hodně lidí čekalo, jak s Mitsubishi pojedu a byly slyšet hlasy, že to bude špatné. A my jsme hned v první rundě zajížděli rovnocenné časy s Vaškem Pechem, Romanem Odložilíkem nebo Pavlem Valouškem,“ uvedl Antonín Tlusťák. Nejlépe mu sedla osmikilometrová erzeta z Vesníku do Růžďky, neboť vždy skončil mezi trojicí nejrychlejších jezdců. V konečném zúčtování ztratil na vítězného Pavla Valouška pouhých 15,6 vteřiny, přičemž na bronzovou pozici Romana Odložilíka jen 6,8 vteřiny
Na místě spolujezdce se objevil místo osvědčeného Jana Škalouda vsetínský Martin Tomeček, dlouholetý kamarád a zástupce sponzorské firmy MIT METAL. „Před pěti lety jsme si s Martinem řekli na Pražském rallysprintu, že se jednou svezeme ve voze WRC. Martin je jeden z našich hlavních sponzorů, navíc se známe řadu let a stali se z nás postupem času kamarádi. Martin se nemohl kvůli časovému zaneprázdnění zúčastnit testování, absolvoval až seznamovací jízdy a poté usedl naostro do Mitsubishi až při startu. Vedl si výborně, maximálně se na soutěž připravil. Já i Martin jsme si vsetínský rallysprint krásně užili a byli jsme plni zážitků,“ řekl Antonín Tlusťák.
Pořadatelé připravili tři náročné úseky rychlostních zkoušek, které během rána ztížila hustá mlha. „Jelo se nám bez problémů. Ráno jsme dobře obuli gumy a věděli jsme o náročných podmínkách na trati. Před polednem již vysvitlo sluníčko a úseky byly kompletně suché. Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná, ale musím pořadateli vytknout velké kameny, které umístil do vnitřních stran zatáček na rychlostních zkouškách, aby omezil katování. Z vozu byly kameny špatně vidět a navíc při druhém průjezdu erzetou byly na jiném místě. Příště doporučuji, raději použít železné tyčky jako například při barumce. Samozřejmě chápu, že v dnešní době je stále složitější získat povolení od příslušných institucí a finance na opravu cest. Kameny byly v každé zatáčce, což bylo velmi nebezpečné,“ našel jediný kaz na soutěži Antonín Tlusťák.
Soutěžní jezdec A.T. Motorsport Antonín Tlusťák využil vsetínský rallysprint jako výborný rozjezd před závěrečným podnikem FIA Mistrovství Evropy v rally ve Švýcarsku. Tam dojel už na voze Škoda Fabia S2000 při Rallye International du Valais pro senzační třetí místo v absolutním pořadí, když na závěrečné erzetě udolal domácího pilota Urse Hunzikera na Subaru. Navíc vyhrál hodnocení mistrovství Evropy a v konečném pořadí se dostal o pouhý bod před velkého rivala Macieja Oleksowicze z Polska, což mimo jiné znamená i obhajobu jezdecké priority FIA B na příští sezonu 2012!
Antonína Tlusťáka uvidíme na závěr letošní sezony na startu všech volných a exhibičních podniků v České republice. Zádveřický jezdec potvrdil účast v Uherském Brodě, na tradičním Setkání mistrů v Sosnové, Pražském rallysprintu a Mikulášské rally ve Slušovicích. „Sezona pro nás výborným výsledkem ve Švýcarsku ještě nekončí, čeká nás spousta akcí. Původně jsme avizovali, že start s lancerem bude pouze jednorázovou záležitostí, ale své plány jsme přehodnotili. WRC je sice drahá záležitost, nicméně dostali jsme od Angličanů velmi dobrou nabídku na další start. Dnes mohu potvrdit, že na Autogames RallyShow Uherský Brod budeme startovat s vozem Mitsubishi Lancer WRC. Co bude dále, se uvidí. Hlavním důvodem je kompletní repase našeho motoru z fabie, který je už za hranicí předepsaných kilometrů. Nejvíce práce má v těchto dnech logistik týmu Petr Linhart, který vše vyřizuje u francouzské Orecy,“ vysvětlil Antonín Tlusťák, jenž odcestoval začátkem listopadu společně s rodinou, užít si pár dní zasloužené dovolené po náročném programu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?