Další cenný úspěch si na Partr Rally Vsetín do své sbírky přidala posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Dvojice jedoucí na Mitsubishi Lancer EVO IX na posledním podniku sprintového šampionátu skončila na 11. místě absolutně a třetí ve sví třídě 3. Tolik spokojená už nemohla být druhá týmová posádka s pilotem a zároveň šéfem týmu Martinem Hudcem a navigátorem Jiřím Černochem, která musela kvůli poruše spojky odstoupit po šesté erzetě.
Pešl s Peškem potvrdili svoji dobrou pohodu z posledních dní a na „domácí“ vsetínské soutěži ze sebe vyždímali, co se dalo. Jedenácté místo absolutně a hlavně třetí místo ve třídě je jistě slušnou vizitkou. Ale mohlo to být ještě lepší … „Určitě jsme celkově spokojení, ale po nedávné penalizaci v Jeseníkách jsme tentokrát zase měli trochu smůly. Ve Vsetíně to mohlo být ještě mnohem lepší, jenže jsme zase měli celkem smůlu. Zhruba v polovině rally jsme chytili defekt a co bylo horší - na startu poslední RZ nám praskla zadní poloosa. Museli jsme s tím jet výrazně pomaleji, abychom vůbec dojeli do cíle. Na kdyby se sice ve sportu nehraje, ale kdyby nám nepraskla poloosa, tak jsme určitě mohli být v desítce absolutně a s Bujáčkem jsme se ještě mohli reálně porvat o druhé místo ve třídě. Ale musím říct, že s těmi problémy, které nás potkaly, je jedenácté místo absolutně a třetí ve třídě dobré,“ popsal strastiplnou cestu do cíle pilot posádky Jaroslav Pešl.
Radost Pešlovi udělal i fakt, že opět porazil svého týmového kolegu Martina Hudce. „Před závodem jsme se o tom bavili, že to máme na vítězství vyrovnané 2:2. Takže jsme o tom věděli a trošku jsme se hecovali,“ přiznal 31letý pilot z Valašského Meziříčí. Hudec musel odstoupit v šesté RZ, kdy mu přestala fungovat spojka. Odstupoval z 11. místa absolutně a čtvrté pozice ve třídě po páté erzetě. Pešl byl v té době o jednu příčku výše, o dvě vteřinky před Hudcem. „Beru to tedy tak, že jsem se dostal do vedení 3:2,“ smál se v cíli Pešl. Vsetínský sprint byl sice posledním „mistrákem“ sezony, ale vzájemný souboj dvou týmových kolegů se však ještě o trochu prodlouží. Hudec dostane svou šanci na vyrovnání, případně i otočení ve svůj prospěch. „I když o mistrovské body už je dobojováno na všech frontách, dohodli jsme se, že se série ještě prodlouží do dalších závodů. Čeká nás ještě rallyshow v Uherském Brodě v polovině listopadu a pak Pražský rallysprint na začátku prosince,“ prozrazuje Pešl zajímavost z týmového zákulisí.
Poslední závod o mistrovské body si jistě představovala mnohem lépe i druhá týmová posádka ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Oba borci si vedli velmi solidně a pohybovali se na hraně první desítky absolutního pořadí, jenže je zradila technika. V šesté RZ se porouchala spojka a bylo po závodě. „Do cíle šestky jsme sice ještě dojeli, ale hned bylo poznat, že se spojkou je něco hodně v nepořádku. Nechtěli jsme proto auto zbytečně zničit a radši jsme dál nepokračovali,“ vysvětlil odstoupení pilot posádky Martin Hudec.
Odstoupení asi mrzelo Hudce o to více, že přišlo v době, kdy byl Pešlovi na dostřel. Po páté zkoušce byl totiž Hudec za Pešlem jen o dvě vteřinky, po šesté o sedm sekund. „Na jednu stranu to je škoda, že jsme nemohli pokračovat, ale na rovinu musím říct, že jsme na Jardu tentokrát neměli. Za první tři erzety nám utekl o dvacet vteřin a my jsme ho stáhli jen kvůli jeho defektu na čtyřce. Jarda byl tentokrát rychlejší a neměli bychom na něj,“ uznal sportovně Hudec, jenž po šesté RZ definitivně odstoupil z jedenáctého místa absolutně a čtvrtého ve třídě 3.¨
Velké poděkování Hudec poslal po vsetínském sprintu trojici zachránců, které kdyby nebylo, tak by se asi mohl po trati maximálně projít jako divák nebo se stavit někam do bufetu na klobásku a svařák. A co se vlastně stalo, že Hudcovi hrozilo, že nebude moci závodit? Martin Hudec si do Vsetína „zapomněl“ přivést poměrně důležitou věc - benzín. „Nějak jsme zapomněli benzín doobjednat. Namísto aby byl ve Vsetíně, zůstal v Praze. Musel jsem pak narychlo shánět nějaký benzín až na místě rally. V tomto mi moc pomohli Olda Hrabec, Jirka Hanák a Zdeněk Zdráhala. S jejich pomocí jsem nakonec dal dohromady asi sto litrů a mohli jsme závodit. Tímto bych jim chtěl moc poděkovat.“
I přes svůj osobní neúspěch však přeci jen Partr Rally Vsetín přinesla šéfovi Toba Czech MH racing teamu alespoň dílčí radost. „Jsem moc rád, že to zase vyšlo Jardovi Pešlovi. Nebýt penalizace, byl na bedně už minule v Jeseníkách. Tentokrát to potvrdil opět pódiem, předvedl super výkon,“ chválil týmový šéf svého kolegu a také soupeře.
Pešlovy stále se zlepšující výkony především z druhé poloviny sezony způsobily, že se v Toba Czech MH racing teamu budou na příští sezonu „měnit role“. „Jardovy výkony šly skutečně hodně nahoru. Pro sezonu 2012 tedy bude týmovou jedničkou Jarda,“ hlásí Hudec zákulisní týmovou informaci, která ale možná zase až tak zásadní dopad mít nebude. „V podstatě se nic velkého měnit nebude. To si jen my dva s Jardou mezi sebou řekneme, kdo je jednička a kdo je dvojka,“ směje se Martin Hudec. Do nové sezony bude mít tedy šéf týmu velkou motivaci. „Budu se muset celý příští rok snažit, abych byl lepší než Jarda a před sezonou 2013 jsme si mohli mezi sebou říct, že jedničkou budu já a Jarda týmovou dvojkou,“ směje se 31letý jezdec.
Ve své snaze bude mít Martin Hudec v příštím roce maximální podporu i v rodinném zázemí. „Žena už mi říkala, ať jezdím co nejvíce závodů a pořád se zlepšuji. Ať potom můžu předat zkušenosti našemu synovi Mikulášovi, ať prý pak vyhrává alespoň on. Tak budu muset jezdit hodně závodů, abych to mohl splnit,“ vtipkuje 31letý Martin Hudec.
Možností, jak porazit svého soupeře i kamaráda „Pešlíka“ bude mít Hudec skutečně dostatek. Oba týmoví kolegové se totiž budou v příští sezoně potkávat hodně často. „Jarda bude v nadcházejícím roce stejně jako letos sprintovým specialistou a měl by jet celý sprintový šampionát. Já oproti letošnímu roku, kdy jsem jel celý velký mistrák a jen některé vybrané sprinty, v tom příštím pojedu celý velký i malý mistrák. Budeme se tedy potkávat na všech sprintech a čeká nás tedy spousta soubojů. Už ať je to tady,“ těší se na Martin Hudec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.