Další cenný úspěch si na Partr Rally Vsetín do své sbírky přidala posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Dvojice jedoucí na Mitsubishi Lancer EVO IX na posledním podniku sprintového šampionátu skončila na 11. místě absolutně a třetí ve sví třídě 3. Tolik spokojená už nemohla být druhá týmová posádka s pilotem a zároveň šéfem týmu Martinem Hudcem a navigátorem Jiřím Černochem, která musela kvůli poruše spojky odstoupit po šesté erzetě.
Pešl s Peškem potvrdili svoji dobrou pohodu z posledních dní a na „domácí“ vsetínské soutěži ze sebe vyždímali, co se dalo. Jedenácté místo absolutně a hlavně třetí místo ve třídě je jistě slušnou vizitkou. Ale mohlo to být ještě lepší … „Určitě jsme celkově spokojení, ale po nedávné penalizaci v Jeseníkách jsme tentokrát zase měli trochu smůly. Ve Vsetíně to mohlo být ještě mnohem lepší, jenže jsme zase měli celkem smůlu. Zhruba v polovině rally jsme chytili defekt a co bylo horší - na startu poslední RZ nám praskla zadní poloosa. Museli jsme s tím jet výrazně pomaleji, abychom vůbec dojeli do cíle. Na kdyby se sice ve sportu nehraje, ale kdyby nám nepraskla poloosa, tak jsme určitě mohli být v desítce absolutně a s Bujáčkem jsme se ještě mohli reálně porvat o druhé místo ve třídě. Ale musím říct, že s těmi problémy, které nás potkaly, je jedenácté místo absolutně a třetí ve třídě dobré,“ popsal strastiplnou cestu do cíle pilot posádky Jaroslav Pešl.
Radost Pešlovi udělal i fakt, že opět porazil svého týmového kolegu Martina Hudce. „Před závodem jsme se o tom bavili, že to máme na vítězství vyrovnané 2:2. Takže jsme o tom věděli a trošku jsme se hecovali,“ přiznal 31letý pilot z Valašského Meziříčí. Hudec musel odstoupit v šesté RZ, kdy mu přestala fungovat spojka. Odstupoval z 11. místa absolutně a čtvrté pozice ve třídě po páté erzetě. Pešl byl v té době o jednu příčku výše, o dvě vteřinky před Hudcem. „Beru to tedy tak, že jsem se dostal do vedení 3:2,“ smál se v cíli Pešl. Vsetínský sprint byl sice posledním „mistrákem“ sezony, ale vzájemný souboj dvou týmových kolegů se však ještě o trochu prodlouží. Hudec dostane svou šanci na vyrovnání, případně i otočení ve svůj prospěch. „I když o mistrovské body už je dobojováno na všech frontách, dohodli jsme se, že se série ještě prodlouží do dalších závodů. Čeká nás ještě rallyshow v Uherském Brodě v polovině listopadu a pak Pražský rallysprint na začátku prosince,“ prozrazuje Pešl zajímavost z týmového zákulisí.
Poslední závod o mistrovské body si jistě představovala mnohem lépe i druhá týmová posádka ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Oba borci si vedli velmi solidně a pohybovali se na hraně první desítky absolutního pořadí, jenže je zradila technika. V šesté RZ se porouchala spojka a bylo po závodě. „Do cíle šestky jsme sice ještě dojeli, ale hned bylo poznat, že se spojkou je něco hodně v nepořádku. Nechtěli jsme proto auto zbytečně zničit a radši jsme dál nepokračovali,“ vysvětlil odstoupení pilot posádky Martin Hudec.
Odstoupení asi mrzelo Hudce o to více, že přišlo v době, kdy byl Pešlovi na dostřel. Po páté zkoušce byl totiž Hudec za Pešlem jen o dvě vteřinky, po šesté o sedm sekund. „Na jednu stranu to je škoda, že jsme nemohli pokračovat, ale na rovinu musím říct, že jsme na Jardu tentokrát neměli. Za první tři erzety nám utekl o dvacet vteřin a my jsme ho stáhli jen kvůli jeho defektu na čtyřce. Jarda byl tentokrát rychlejší a neměli bychom na něj,“ uznal sportovně Hudec, jenž po šesté RZ definitivně odstoupil z jedenáctého místa absolutně a čtvrtého ve třídě 3.¨
Velké poděkování Hudec poslal po vsetínském sprintu trojici zachránců, které kdyby nebylo, tak by se asi mohl po trati maximálně projít jako divák nebo se stavit někam do bufetu na klobásku a svařák. A co se vlastně stalo, že Hudcovi hrozilo, že nebude moci závodit? Martin Hudec si do Vsetína „zapomněl“ přivést poměrně důležitou věc - benzín. „Nějak jsme zapomněli benzín doobjednat. Namísto aby byl ve Vsetíně, zůstal v Praze. Musel jsem pak narychlo shánět nějaký benzín až na místě rally. V tomto mi moc pomohli Olda Hrabec, Jirka Hanák a Zdeněk Zdráhala. S jejich pomocí jsem nakonec dal dohromady asi sto litrů a mohli jsme závodit. Tímto bych jim chtěl moc poděkovat.“
I přes svůj osobní neúspěch však přeci jen Partr Rally Vsetín přinesla šéfovi Toba Czech MH racing teamu alespoň dílčí radost. „Jsem moc rád, že to zase vyšlo Jardovi Pešlovi. Nebýt penalizace, byl na bedně už minule v Jeseníkách. Tentokrát to potvrdil opět pódiem, předvedl super výkon,“ chválil týmový šéf svého kolegu a také soupeře.
Pešlovy stále se zlepšující výkony především z druhé poloviny sezony způsobily, že se v Toba Czech MH racing teamu budou na příští sezonu „měnit role“. „Jardovy výkony šly skutečně hodně nahoru. Pro sezonu 2012 tedy bude týmovou jedničkou Jarda,“ hlásí Hudec zákulisní týmovou informaci, která ale možná zase až tak zásadní dopad mít nebude. „V podstatě se nic velkého měnit nebude. To si jen my dva s Jardou mezi sebou řekneme, kdo je jednička a kdo je dvojka,“ směje se Martin Hudec. Do nové sezony bude mít tedy šéf týmu velkou motivaci. „Budu se muset celý příští rok snažit, abych byl lepší než Jarda a před sezonou 2013 jsme si mohli mezi sebou říct, že jedničkou budu já a Jarda týmovou dvojkou,“ směje se 31letý jezdec.
Ve své snaze bude mít Martin Hudec v příštím roce maximální podporu i v rodinném zázemí. „Žena už mi říkala, ať jezdím co nejvíce závodů a pořád se zlepšuji. Ať potom můžu předat zkušenosti našemu synovi Mikulášovi, ať prý pak vyhrává alespoň on. Tak budu muset jezdit hodně závodů, abych to mohl splnit,“ vtipkuje 31letý Martin Hudec.
Možností, jak porazit svého soupeře i kamaráda „Pešlíka“ bude mít Hudec skutečně dostatek. Oba týmoví kolegové se totiž budou v příští sezoně potkávat hodně často. „Jarda bude v nadcházejícím roce stejně jako letos sprintovým specialistou a měl by jet celý sprintový šampionát. Já oproti letošnímu roku, kdy jsem jel celý velký mistrák a jen některé vybrané sprinty, v tom příštím pojedu celý velký i malý mistrák. Budeme se tedy potkávat na všech sprintech a čeká nás tedy spousta soubojů. Už ať je to tady,“ těší se na Martin Hudec.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.