Posádka RUFA Club - Peugeot Sport Polska Rally Team odchádzal na posledné podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 s jasným plánom, pokúsiť sa získať po piatich rokoch absolútny titul Majstra Slovenska v rally. Všetko však dopadlo inak ako mal tím plánované.
Jesenné počasie v rámci ktorého sa striedalo slnečné počasie s dažďovými prehánkami dávalo tušiť, že tento boj bude veľmi ťažký. Napriek tomu sa v rozbehnutej „pneumatikovej rulete“, ktorá sa v Košiciach rozbehla, podarilo posádke v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski presne obuť Peugeot 207 S2000, čo sa samozrejme okamžite odzrkadlilo najrýchlejším časom v rámci slovenského štartového pola. Trojica vyhratých prvých troch rýchlostných skúšok dopriala posádke pohodu na trati, pričom v druhej sekcii prvého súťažného dňa im stačilo už iba kontrolovať situáciu a postrážiť si víťazstvo. To poriadne zamiešalo celkovým poradím priebežného hodnotenia a RUFA Team bol iba krôčik od zisku titulu. „S výkonom posádky, ale aj funkčnosťou techniky som veľmi spokojný, dokázali sme poraziť v priamom súboji konkurenciu na ich domácej pôde. Zajtra budeme bojovať ďalej a verím v úspech našej posádky,“ vyjadril pocity po dobre odvedenej práci manažér RUFA tímu Ľubomír Kleman.
Úvod druhej etapy však začal pre RUFA Team poriadnou ľadovou sprchou. Grzyb so Siatkowskim totiž trafili už po dvoch kilometroch prvej rýchlostnej skúšky pri rezaní jednej z početných zákrut poškodili pravé predné koleso, pričom sa rozletel aj disk a poškodilo zavesenie nápravy. Oprava nápravy a výmena kolesa priamo v rýchlostnej skúške trvala dlhých sedem minút a následkom toho bol posun až do tretej desiatky priebežného hodnotenia. Tým pádom bol súboj o titul minulosťou a uvedomenie si faktu, že aj v tomto smolnom roku 2011 sa bude musieť RUFA Team uspokojiť „iba“ s titulom vicemajstra Slovenska. „Nemôžem si pomôcť, mám z toho veľmi zlý pocit, neviem čo si mám o tom myslieť. Pri písaní rozpisu sme jazdili, nielen my ale aj ostatné posádky cez tú zákrutu niekoľkokrát, skúšali či sa dá rezať, alebo nie a hľadali najlepšiu stopu. Nič tam počas obhliadky trate nebolo. V pretekoch tam tá skala zrazu bola. Bola to taká rana, že v momente bola prerazená nielen pneumatika, ale aj disk a celá náprava sa posunula o desať centimetrov dozadu. Výmena kolesa preto trvala strašne dlho, koleso sa jednoducho nedalo vybrať. Po tejto smolnej rýchlostke sme boli nakoniec radi, že sme došli až do cieľa,“ povedal smutný Grzegorz Grzyb.
Manažér tímu Ľubomír Kleman záverom dodal : „Síce nám v Košiciach neprialo šťastie, ale druhej strane som spokojný, že sme získali druhé miesto v absolútnom hodnotení seriálu. Teraz sme však mali k majstrovskému titulu naozaj veľmi, veľmi blízko. Navyše sme opäť potvrdili, že patríme k absolútnej špičke a konkurencia s nami musí počítať aj v budúcnosti. Organizácia nielen Rally Košice, ale aj celého tohtoročného šampionátu bola na vysokej úrovni. Ďakujeme všetkým, ktorí nás počas celej sezóny podporovali a držali nám palce. Záverom by som rád aj touto cestou pogratuloval víťazom slovenského rally šampionátu.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.