Posádka RUFA Club - Peugeot Sport Polska Rally Team odchádzal na posledné podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 s jasným plánom, pokúsiť sa získať po piatich rokoch absolútny titul Majstra Slovenska v rally. Všetko však dopadlo inak ako mal tím plánované.
Jesenné počasie v rámci ktorého sa striedalo slnečné počasie s dažďovými prehánkami dávalo tušiť, že tento boj bude veľmi ťažký. Napriek tomu sa v rozbehnutej „pneumatikovej rulete“, ktorá sa v Košiciach rozbehla, podarilo posádke v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski presne obuť Peugeot 207 S2000, čo sa samozrejme okamžite odzrkadlilo najrýchlejším časom v rámci slovenského štartového pola. Trojica vyhratých prvých troch rýchlostných skúšok dopriala posádke pohodu na trati, pričom v druhej sekcii prvého súťažného dňa im stačilo už iba kontrolovať situáciu a postrážiť si víťazstvo. To poriadne zamiešalo celkovým poradím priebežného hodnotenia a RUFA Team bol iba krôčik od zisku titulu. „S výkonom posádky, ale aj funkčnosťou techniky som veľmi spokojný, dokázali sme poraziť v priamom súboji konkurenciu na ich domácej pôde. Zajtra budeme bojovať ďalej a verím v úspech našej posádky,“ vyjadril pocity po dobre odvedenej práci manažér RUFA tímu Ľubomír Kleman.
Úvod druhej etapy však začal pre RUFA Team poriadnou ľadovou sprchou. Grzyb so Siatkowskim totiž trafili už po dvoch kilometroch prvej rýchlostnej skúšky pri rezaní jednej z početných zákrut poškodili pravé predné koleso, pričom sa rozletel aj disk a poškodilo zavesenie nápravy. Oprava nápravy a výmena kolesa priamo v rýchlostnej skúške trvala dlhých sedem minút a následkom toho bol posun až do tretej desiatky priebežného hodnotenia. Tým pádom bol súboj o titul minulosťou a uvedomenie si faktu, že aj v tomto smolnom roku 2011 sa bude musieť RUFA Team uspokojiť „iba“ s titulom vicemajstra Slovenska. „Nemôžem si pomôcť, mám z toho veľmi zlý pocit, neviem čo si mám o tom myslieť. Pri písaní rozpisu sme jazdili, nielen my ale aj ostatné posádky cez tú zákrutu niekoľkokrát, skúšali či sa dá rezať, alebo nie a hľadali najlepšiu stopu. Nič tam počas obhliadky trate nebolo. V pretekoch tam tá skala zrazu bola. Bola to taká rana, že v momente bola prerazená nielen pneumatika, ale aj disk a celá náprava sa posunula o desať centimetrov dozadu. Výmena kolesa preto trvala strašne dlho, koleso sa jednoducho nedalo vybrať. Po tejto smolnej rýchlostke sme boli nakoniec radi, že sme došli až do cieľa,“ povedal smutný Grzegorz Grzyb.
Manažér tímu Ľubomír Kleman záverom dodal : „Síce nám v Košiciach neprialo šťastie, ale druhej strane som spokojný, že sme získali druhé miesto v absolútnom hodnotení seriálu. Teraz sme však mali k majstrovskému titulu naozaj veľmi, veľmi blízko. Navyše sme opäť potvrdili, že patríme k absolútnej špičke a konkurencia s nami musí počítať aj v budúcnosti. Organizácia nielen Rally Košice, ale aj celého tohtoročného šampionátu bola na vysokej úrovni. Ďakujeme všetkým, ktorí nás počas celej sezóny podporovali a držali nám palce. Záverom by som rád aj touto cestou pogratuloval víťazom slovenského rally šampionátu.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.