Posádka RUFA Club - Peugeot Sport Polska Rally Team odchádzal na posledné podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 s jasným plánom, pokúsiť sa získať po piatich rokoch absolútny titul Majstra Slovenska v rally. Všetko však dopadlo inak ako mal tím plánované.
Jesenné počasie v rámci ktorého sa striedalo slnečné počasie s dažďovými prehánkami dávalo tušiť, že tento boj bude veľmi ťažký. Napriek tomu sa v rozbehnutej „pneumatikovej rulete“, ktorá sa v Košiciach rozbehla, podarilo posádke v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski presne obuť Peugeot 207 S2000, čo sa samozrejme okamžite odzrkadlilo najrýchlejším časom v rámci slovenského štartového pola. Trojica vyhratých prvých troch rýchlostných skúšok dopriala posádke pohodu na trati, pričom v druhej sekcii prvého súťažného dňa im stačilo už iba kontrolovať situáciu a postrážiť si víťazstvo. To poriadne zamiešalo celkovým poradím priebežného hodnotenia a RUFA Team bol iba krôčik od zisku titulu. „S výkonom posádky, ale aj funkčnosťou techniky som veľmi spokojný, dokázali sme poraziť v priamom súboji konkurenciu na ich domácej pôde. Zajtra budeme bojovať ďalej a verím v úspech našej posádky,“ vyjadril pocity po dobre odvedenej práci manažér RUFA tímu Ľubomír Kleman.
Úvod druhej etapy však začal pre RUFA Team poriadnou ľadovou sprchou. Grzyb so Siatkowskim totiž trafili už po dvoch kilometroch prvej rýchlostnej skúšky pri rezaní jednej z početných zákrut poškodili pravé predné koleso, pričom sa rozletel aj disk a poškodilo zavesenie nápravy. Oprava nápravy a výmena kolesa priamo v rýchlostnej skúške trvala dlhých sedem minút a následkom toho bol posun až do tretej desiatky priebežného hodnotenia. Tým pádom bol súboj o titul minulosťou a uvedomenie si faktu, že aj v tomto smolnom roku 2011 sa bude musieť RUFA Team uspokojiť „iba“ s titulom vicemajstra Slovenska. „Nemôžem si pomôcť, mám z toho veľmi zlý pocit, neviem čo si mám o tom myslieť. Pri písaní rozpisu sme jazdili, nielen my ale aj ostatné posádky cez tú zákrutu niekoľkokrát, skúšali či sa dá rezať, alebo nie a hľadali najlepšiu stopu. Nič tam počas obhliadky trate nebolo. V pretekoch tam tá skala zrazu bola. Bola to taká rana, že v momente bola prerazená nielen pneumatika, ale aj disk a celá náprava sa posunula o desať centimetrov dozadu. Výmena kolesa preto trvala strašne dlho, koleso sa jednoducho nedalo vybrať. Po tejto smolnej rýchlostke sme boli nakoniec radi, že sme došli až do cieľa,“ povedal smutný Grzegorz Grzyb.
Manažér tímu Ľubomír Kleman záverom dodal : „Síce nám v Košiciach neprialo šťastie, ale druhej strane som spokojný, že sme získali druhé miesto v absolútnom hodnotení seriálu. Teraz sme však mali k majstrovskému titulu naozaj veľmi, veľmi blízko. Navyše sme opäť potvrdili, že patríme k absolútnej špičke a konkurencia s nami musí počítať aj v budúcnosti. Organizácia nielen Rally Košice, ale aj celého tohtoročného šampionátu bola na vysokej úrovni. Ďakujeme všetkým, ktorí nás počas celej sezóny podporovali a držali nám palce. Záverom by som rád aj touto cestou pogratuloval víťazom slovenského rally šampionátu.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.