Posádka RUFA Club - Peugeot Sport Polska Rally Team odchádzal na posledné podujatie seriálu DMACK Tyres Rally 2011 s jasným plánom, pokúsiť sa získať po piatich rokoch absolútny titul Majstra Slovenska v rally. Všetko však dopadlo inak ako mal tím plánované.
Jesenné počasie v rámci ktorého sa striedalo slnečné počasie s dažďovými prehánkami dávalo tušiť, že tento boj bude veľmi ťažký. Napriek tomu sa v rozbehnutej „pneumatikovej rulete“, ktorá sa v Košiciach rozbehla, podarilo posádke v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski presne obuť Peugeot 207 S2000, čo sa samozrejme okamžite odzrkadlilo najrýchlejším časom v rámci slovenského štartového pola. Trojica vyhratých prvých troch rýchlostných skúšok dopriala posádke pohodu na trati, pričom v druhej sekcii prvého súťažného dňa im stačilo už iba kontrolovať situáciu a postrážiť si víťazstvo. To poriadne zamiešalo celkovým poradím priebežného hodnotenia a RUFA Team bol iba krôčik od zisku titulu. „S výkonom posádky, ale aj funkčnosťou techniky som veľmi spokojný, dokázali sme poraziť v priamom súboji konkurenciu na ich domácej pôde. Zajtra budeme bojovať ďalej a verím v úspech našej posádky,“ vyjadril pocity po dobre odvedenej práci manažér RUFA tímu Ľubomír Kleman.
Úvod druhej etapy však začal pre RUFA Team poriadnou ľadovou sprchou. Grzyb so Siatkowskim totiž trafili už po dvoch kilometroch prvej rýchlostnej skúšky pri rezaní jednej z početných zákrut poškodili pravé predné koleso, pričom sa rozletel aj disk a poškodilo zavesenie nápravy. Oprava nápravy a výmena kolesa priamo v rýchlostnej skúške trvala dlhých sedem minút a následkom toho bol posun až do tretej desiatky priebežného hodnotenia. Tým pádom bol súboj o titul minulosťou a uvedomenie si faktu, že aj v tomto smolnom roku 2011 sa bude musieť RUFA Team uspokojiť „iba“ s titulom vicemajstra Slovenska. „Nemôžem si pomôcť, mám z toho veľmi zlý pocit, neviem čo si mám o tom myslieť. Pri písaní rozpisu sme jazdili, nielen my ale aj ostatné posádky cez tú zákrutu niekoľkokrát, skúšali či sa dá rezať, alebo nie a hľadali najlepšiu stopu. Nič tam počas obhliadky trate nebolo. V pretekoch tam tá skala zrazu bola. Bola to taká rana, že v momente bola prerazená nielen pneumatika, ale aj disk a celá náprava sa posunula o desať centimetrov dozadu. Výmena kolesa preto trvala strašne dlho, koleso sa jednoducho nedalo vybrať. Po tejto smolnej rýchlostke sme boli nakoniec radi, že sme došli až do cieľa,“ povedal smutný Grzegorz Grzyb.
Manažér tímu Ľubomír Kleman záverom dodal : „Síce nám v Košiciach neprialo šťastie, ale druhej strane som spokojný, že sme získali druhé miesto v absolútnom hodnotení seriálu. Teraz sme však mali k majstrovskému titulu naozaj veľmi, veľmi blízko. Navyše sme opäť potvrdili, že patríme k absolútnej špičke a konkurencia s nami musí počítať aj v budúcnosti. Organizácia nielen Rally Košice, ale aj celého tohtoročného šampionátu bola na vysokej úrovni. Ďakujeme všetkým, ktorí nás počas celej sezóny podporovali a držali nám palce. Záverom by som rád aj touto cestou pogratuloval víťazom slovenského rally šampionátu.“
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.