Už pred štartom posledného podujatia Majstrovstiev Slovenska DMACK Tyres Rally 2011 sme vás informovali o tom, že Žilinský KL Racing Team má v rámci svojej premiérovej sezóny dobre našliapnuté na majstrovský titul v triede 6. Dnes po súťaži nám ostáva iba konštatovať, že plány KL Racing team splnil a titul je, ako sa hovorí doma.
Rovnako ako predchádzajúca súťaž, aj tá v Košiciach bola plánovaná ako dvoj etapová, pričom súťažiaci mali možnosť získať za každú etapu samostatný počet bodov. V hre bolo veľa a aj z toho dôvodu nemohla žiadna posádka nič ponechať na náhodu, jednoducho ako veľa mohla získať, tak isto mohla aj veľa stratiť a preto sa očakával nielen v triede 6, kam Lukasz Markowski s Maciejom Machelom patrili, ale aj všetkých ostatných tuhý boj od prvého až po posledný meter trate.
Rovnako ako na poslednej trojici súťaží aj v rámci 37. Rally Košice robil posádke KL Racing Teamu spoločnosť svedčený Citroën C2 R2 Max zaradený v triede 6. Konkurenciu v rámci slovenského šampionátu im robilo ďalších sedem kvalitných posádok a asi by sme márne hľadali niekoho, kto by si pred súťažou dovolil tipovať, kto z tejto osemmiestnej svorky bude na konci víťaz. A presne podľa toho to vyzeralo aj na trati. Nikto nikomu nedaroval ani desatinu sekundy k dobru.
Už v prvej etape súťaže sa podarilo rýchlou a vyrovnanou jazdou posádke KL Racing Teamu vybojovať druhé miesto v triede, čo samozrejme prinieslo do celkového hodnotenia poriadnu nádielku bodov a zároveň aj bodové odpútanie sa od najbližších prenasledovateľov. „Som rád, že sa nám podarilo získať na konkurenciu ďalšie body. To nás posunulo bližšie ku zisku titulu. Nič však ešte nie je rozhodnuté a zajtra musíme bojovať ďalej,“ povedal po príjazde do cieľa prvej etapy Lukasz Markowski.
V druhej etape Lukasz s Maciejom odštartovali najskôr dvoma tretími miestami v triede. Avšak už po prvej rýchlostnej skúške mohli oslavovať, keď vypadol z bojov ich najväčší súper Pavol Nagy a dvojica sympatických Poliakov si predčasne na svoje konto pripísala majstrovský titul v triede 6. V druhej sekcii súťaže však Lukasz s Maciejom svoje účinkovanie na poslednej súťaži tohtoročnej sezóny predčasne po výlete mimo trať ukončili. „Napriek tomu, že chlapci nedojazdili až do cieľa a ich košické účinkovanie ukončila havária som veľmi spokojný. Posádku Markowski – Machela sme angažovali prvý krát až na Rally Tribeč, čo bolo vďaka už dávno rozbehnutej sezóne poriadne neskoro a ani vo sne by ma vtedy nenapadlo, že dokážu za tak krátky čas nazbierať dostatok bodov na zisk majstrovského titulu v triede. Naozaj odviedli poriadny kus poctivej roboty, za čo im samozrejme úprimne ďakujem. Rád by som však poďakoval aj všetkým našim partnerom a známym, ktorí nám v priebehu našej premiérovej sezóny v rally pomáhali,“ dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?