Už pred štartom posledného podujatia Majstrovstiev Slovenska DMACK Tyres Rally 2011 sme vás informovali o tom, že Žilinský KL Racing Team má v rámci svojej premiérovej sezóny dobre našliapnuté na majstrovský titul v triede 6. Dnes po súťaži nám ostáva iba konštatovať, že plány KL Racing team splnil a titul je, ako sa hovorí doma.
Rovnako ako predchádzajúca súťaž, aj tá v Košiciach bola plánovaná ako dvoj etapová, pričom súťažiaci mali možnosť získať za každú etapu samostatný počet bodov. V hre bolo veľa a aj z toho dôvodu nemohla žiadna posádka nič ponechať na náhodu, jednoducho ako veľa mohla získať, tak isto mohla aj veľa stratiť a preto sa očakával nielen v triede 6, kam Lukasz Markowski s Maciejom Machelom patrili, ale aj všetkých ostatných tuhý boj od prvého až po posledný meter trate.
Rovnako ako na poslednej trojici súťaží aj v rámci 37. Rally Košice robil posádke KL Racing Teamu spoločnosť svedčený Citroën C2 R2 Max zaradený v triede 6. Konkurenciu v rámci slovenského šampionátu im robilo ďalších sedem kvalitných posádok a asi by sme márne hľadali niekoho, kto by si pred súťažou dovolil tipovať, kto z tejto osemmiestnej svorky bude na konci víťaz. A presne podľa toho to vyzeralo aj na trati. Nikto nikomu nedaroval ani desatinu sekundy k dobru.
Už v prvej etape súťaže sa podarilo rýchlou a vyrovnanou jazdou posádke KL Racing Teamu vybojovať druhé miesto v triede, čo samozrejme prinieslo do celkového hodnotenia poriadnu nádielku bodov a zároveň aj bodové odpútanie sa od najbližších prenasledovateľov. „Som rád, že sa nám podarilo získať na konkurenciu ďalšie body. To nás posunulo bližšie ku zisku titulu. Nič však ešte nie je rozhodnuté a zajtra musíme bojovať ďalej,“ povedal po príjazde do cieľa prvej etapy Lukasz Markowski.
V druhej etape Lukasz s Maciejom odštartovali najskôr dvoma tretími miestami v triede. Avšak už po prvej rýchlostnej skúške mohli oslavovať, keď vypadol z bojov ich najväčší súper Pavol Nagy a dvojica sympatických Poliakov si predčasne na svoje konto pripísala majstrovský titul v triede 6. V druhej sekcii súťaže však Lukasz s Maciejom svoje účinkovanie na poslednej súťaži tohtoročnej sezóny predčasne po výlete mimo trať ukončili. „Napriek tomu, že chlapci nedojazdili až do cieľa a ich košické účinkovanie ukončila havária som veľmi spokojný. Posádku Markowski – Machela sme angažovali prvý krát až na Rally Tribeč, čo bolo vďaka už dávno rozbehnutej sezóne poriadne neskoro a ani vo sne by ma vtedy nenapadlo, že dokážu za tak krátky čas nazbierať dostatok bodov na zisk majstrovského titulu v triede. Naozaj odviedli poriadny kus poctivej roboty, za čo im samozrejme úprimne ďakujem. Rád by som však poďakoval aj všetkým našim partnerom a známym, ktorí nám v priebehu našej premiérovej sezóny v rally pomáhali,“ dodal Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.