jednu chvíli obrovská radost a velké oslavy z životního výsledku, po chvíli zase obrpvské zklamání a beznaděj. Taková byla pro posádku Jaroslav Pešl – Roman Pešek letošní AZ Pneu Rallye Jeseníky.
VPosádky Toba Czech MH Racing teamu na sedmém podniku osmidílného sprintového seriálu zajela skvělý výsledek a v jednom momentu už se na rampě radovala z 8. místa absolutně a dokonce druhého fleku ve své třídě 3. jenže pak přišel šok v podobě třicetivteřinové penalizace a zdrcující pokles „až“ na 12.místo absolutně a 5. příčku ve třídě.
Co se vlastně v inkriminované momenty na AZ Pneu Rally Jeseníky posádce Pešl – Pešek přihodilo? „Do poslední časové kontroly, která byla u cílové rampy na náměstí, jsme nestihli v časovém limitu odevzdat jízdní výkaz. Proto jsme dostali třicetivteřinovou penalizaci a bylo vymalováno,“ líčil velmi zklamaný Jaroslav Pešl inkriminovaný moment soutěže, kvůli kterému posádka spadla v umístění výrazně dozadu. Namísto osmého místa absolutně a druhého v nabité třídě 3 to bylo pro posádku Pešl – Pešek „jen“ dvanácté místo absolutně a páté ve třídě. „Nechali jsem se unést atmosférou v okolí rampy a fanoušky, a tak nějak jsme pozapomněli, že musíme v určitém čase odevzdat jízdní výkaz. Je to strašná škoda, protože jsme makali celý den o každou vteřinku a pak to dopadlo takhle. Musíme to brát tak, jak to je. Musíme jít dále, poučit se z toho,“ pokračoval zklamaně Pešl.
Zklamání obou borců bylo rozhodně na místě. Po výborných výkonech přišla fatální a hlavně zbytečná chyba a bylo po nejlepším výsledku sezony i kariéry. „Krátce po závodě ještě všechno bylo podle normálních výsledků, které se vyjely na trati. My jsme si tedy přijeli na rampu pro osmé místo absolutně a taky pro druhé místo ve třídě. Dostali jsme poháry, slavili jsme a měli jsme velkou radost. Byl to pro mě zatím nejlepší výsledek, co jsem kdy zajel. Když se pak ovšem započítala třicetivteřinová penalizace, bylo všechno pryč. O všechno jsme přišli kvůli hloupé chybě s jízdním výkazem. Byl to hrozný pocit,“ vrací se k nepříjemné chvilce na AZ Pneu Rally Jeseníky pilot posádky Jaroslav Pešl.
Náplastí na nepříjemný moment v cíli, který obral posádku Pešl – Pešek o výtečné umístění, byly skvělé výkony, které posádka Toba Czech MH Racing teamu po celý den v Jeseníkách předváděla. Pešlovy dobré výkony vygradovaly v poslední deváté erzetě, ve které 31letý jezdec z Valašského Meziříčí spoustě fanoušků a asi i soupeřů vyrazil dech.
Před poslední RZ byl Pešl na třetím místě ve své třídě 3, jen dvě vteřiny za ním byl Bujáček. A to meziříčského jezdce nakoplo k parádní jízdě. Nutno dodat, že v poslední zkoušce celé rally u Pešla vyhrálo závodnické srdce nad rozumem. Dokazují to i slova samotného pilota. „Bujáčka jsme nechtěli před sebe za žádnou cenu pustit. Sice většinou říkám, že je rozumnější radši jet na jistotu a dojet do cíle, byť o něco později, ale tentokrát jsem fakt nechtěl jet rozumně a na jistotu. Už se mi několikrát stalo, že jsem malý náskok před jezdcem za námi ztratil v poslední erzetě a tentokrát jsem tomu dal pořádný kotel. Prostě jsem chtěl urvat třetí místo za každou cenu. Proto jsem jel tu poslední erzetu totálně nadoraz a na maximální riziko,“ přiznal po závodě riskantní volbu Pešl.
Právě jeho ďábělská jízda v poslední zkoušce patřila k ozdobám celé rally. Pešl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX zajel v RZ 9 skvělé třetí místo absolutně. Před ním skončili jen Valoušek a Odložilík, kteří mají - s trochou nadsázky - auta z jiné planety. Za sebou nechal Pešl takové borce, jako jsou Jakeš, Pech či Sýkora. Obzvláště skalpem Václava Pecha se rozhodně nemůže pochlubit každý. „Bylo to sice velké riziko a vymyká se to naší obvyklé strategii, ale prostě jsem to riskl. Musím uznat, že mi to samotnému vyrazilo dech, jak vysoko jsme dojeli. Pár lidí nám pak i říkalo, že nás nemohli najít ve výslecích. Jenže oni hledali kolem osmého místa, kde jsme se většinou pohybovali, a ne nahoře nad Pechem či Jakešem,“ smál se 31letý pilot z Valašska. „S odstupem času to beru jako takovou satisfakci za to, jak jsme dopadli s tím jízdním výkazem a přišli o super umístění,“ radoval se Pešl z mimořádně povedené poslední zkoušky.
Se svými výkony v Jeseníkách tentokrát vůbec nebyla spokojená druhá týmová dvojice ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch. Třebíčská posádka skončila na 21. místě absolutně a desátá ve své třídě 3. „Tentokrát se nám vůbec nedařilo, o spokojenosti nemůže být ani řeči. Nějak jsem nebyl schopný dostat se do tempa a od začátku mi to jaksi nesedlo. Nebyl jsem si na trati vůbec jistý, počasí tomu taky moc nepřidalo. Když jsme zkusili na některých zkouškách přitlačit a zrychlit, tak jsem zase udělal pár chybiček a bylo to ještě horší. Tak jsme už pak v závěru jen v pohodě dojížděli, protože jsme se neměli kam hnát. Aspoň že jsme dovezli auto v pořádku do cíle,“ hodnotil soutěž zklamaně pilot posádky Martin Hudec.
Třebíčského jezdce, jenž je kromě pilotování zároveň také šéfem Toba Czech MH Racing teamu, o to více potěšilo, jak parádně si vedl jeho týmový kolega a kamarád Pešl. „Z Jardových výkonů jsem byl naprosto nadšený. Jasně dokázal, že má na to, aby v třídě stával na bedně. Je strašná škoda, že to s jízdním výkazem a následnou penalizací dopadlo tak, jak to dopadlo. Ale i tak je třeba říct, že to byla skvělá práce,“ těšil se z úspěchu svého kolegy Hudec, jemuž Pešl vyrazil dech výkonem v již zmiňované poslední erzetě, kde dojel třetí absolutně a vyhrál svoji třídu. „V té poslední zkoušce musel Jarda asi jet fakt jako blázen. Byl i o desetinku rychlejší, než Vašek Pech a to se prostě cení. Opravdu klobouk dolů před takovým výkonem,“ nešetřil 31letý Hudec slovy chvály na týmového kolegu a kamaráda.
Třetím do party, který na AZ Pneu Rally Jeseníky startoval v barvách Toba Czech MH Racing teamu, byla posádka Adam Fabrika – Jiří Fojtík, která se také nenechala zahanbit. S vozem Honda Civic Vti obsadila ve své třídě SA/2 třetí příčku. Nejbližší program Toba Czech MH Racing teamu je již jasně daný a pochopitelně nemůže být jiný, než vyrazit na poslední podnik sprintového šampionátu, který se jede ve Vsetíně v sobotu 22. října. „Na vsetínském sprintu se samozřejmě představíme s Jardou oba. Už se tam moc těšíme a zároveň tam chystáme jednu jistě velmi zajímavou akci pro fanoušky,“ prozrazuje Martin Hudec a hned doplňuje podrobnosti. „Těsně před vsetínským sprintem, ve čtvrtek 20. října od 14 hodin, se za klubovnou ve Vesníku uskuteční exhibiční fotbalové utkání našim týmem Toba Czech MH Racing a týmem JTRT tým Jarka Tomaštíka. Zveme tím všechny fanoušky, aby si přišli třeba i zahrát. Budou tam nějaké pivko, vítězové získají pět metrů špekáčku a podobně. Určitě se dobře ale hlavně všichni dobře pobavíme,“ zve Martin Hudec na zajímavou akci těsně před posledním sprintem sezony.
Ani po vsetínském sprintu, který bude posledním mistrovským závodem sezony, však tým zahálet nebude. Budou jej čekat další zajímavé podniky a vystoupení. „Měli bychom se ukázat třeba na Pražském rallysprintu, v Uherském Brodě nebo taky na Valašské rallyšou u Silvy Mikuláštíka. Těch akcí by mělo být dostatek, tak snad si to všechno v pohodě užijeme,“ nastiňuje Martin Hudec zajímavý program až do konce kalendářního.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.