jednu chvíli obrovská radost a velké oslavy z životního výsledku, po chvíli zase obrpvské zklamání a beznaděj. Taková byla pro posádku Jaroslav Pešl – Roman Pešek letošní AZ Pneu Rallye Jeseníky.
VPosádky Toba Czech MH Racing teamu na sedmém podniku osmidílného sprintového seriálu zajela skvělý výsledek a v jednom momentu už se na rampě radovala z 8. místa absolutně a dokonce druhého fleku ve své třídě 3. jenže pak přišel šok v podobě třicetivteřinové penalizace a zdrcující pokles „až“ na 12.místo absolutně a 5. příčku ve třídě.
Co se vlastně v inkriminované momenty na AZ Pneu Rally Jeseníky posádce Pešl – Pešek přihodilo? „Do poslední časové kontroly, která byla u cílové rampy na náměstí, jsme nestihli v časovém limitu odevzdat jízdní výkaz. Proto jsme dostali třicetivteřinovou penalizaci a bylo vymalováno,“ líčil velmi zklamaný Jaroslav Pešl inkriminovaný moment soutěže, kvůli kterému posádka spadla v umístění výrazně dozadu. Namísto osmého místa absolutně a druhého v nabité třídě 3 to bylo pro posádku Pešl – Pešek „jen“ dvanácté místo absolutně a páté ve třídě. „Nechali jsem se unést atmosférou v okolí rampy a fanoušky, a tak nějak jsme pozapomněli, že musíme v určitém čase odevzdat jízdní výkaz. Je to strašná škoda, protože jsme makali celý den o každou vteřinku a pak to dopadlo takhle. Musíme to brát tak, jak to je. Musíme jít dále, poučit se z toho,“ pokračoval zklamaně Pešl.
Zklamání obou borců bylo rozhodně na místě. Po výborných výkonech přišla fatální a hlavně zbytečná chyba a bylo po nejlepším výsledku sezony i kariéry. „Krátce po závodě ještě všechno bylo podle normálních výsledků, které se vyjely na trati. My jsme si tedy přijeli na rampu pro osmé místo absolutně a taky pro druhé místo ve třídě. Dostali jsme poháry, slavili jsme a měli jsme velkou radost. Byl to pro mě zatím nejlepší výsledek, co jsem kdy zajel. Když se pak ovšem započítala třicetivteřinová penalizace, bylo všechno pryč. O všechno jsme přišli kvůli hloupé chybě s jízdním výkazem. Byl to hrozný pocit,“ vrací se k nepříjemné chvilce na AZ Pneu Rally Jeseníky pilot posádky Jaroslav Pešl.
Náplastí na nepříjemný moment v cíli, který obral posádku Pešl – Pešek o výtečné umístění, byly skvělé výkony, které posádka Toba Czech MH Racing teamu po celý den v Jeseníkách předváděla. Pešlovy dobré výkony vygradovaly v poslední deváté erzetě, ve které 31letý jezdec z Valašského Meziříčí spoustě fanoušků a asi i soupeřů vyrazil dech.
Před poslední RZ byl Pešl na třetím místě ve své třídě 3, jen dvě vteřiny za ním byl Bujáček. A to meziříčského jezdce nakoplo k parádní jízdě. Nutno dodat, že v poslední zkoušce celé rally u Pešla vyhrálo závodnické srdce nad rozumem. Dokazují to i slova samotného pilota. „Bujáčka jsme nechtěli před sebe za žádnou cenu pustit. Sice většinou říkám, že je rozumnější radši jet na jistotu a dojet do cíle, byť o něco později, ale tentokrát jsem fakt nechtěl jet rozumně a na jistotu. Už se mi několikrát stalo, že jsem malý náskok před jezdcem za námi ztratil v poslední erzetě a tentokrát jsem tomu dal pořádný kotel. Prostě jsem chtěl urvat třetí místo za každou cenu. Proto jsem jel tu poslední erzetu totálně nadoraz a na maximální riziko,“ přiznal po závodě riskantní volbu Pešl.
Právě jeho ďábělská jízda v poslední zkoušce patřila k ozdobám celé rally. Pešl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX zajel v RZ 9 skvělé třetí místo absolutně. Před ním skončili jen Valoušek a Odložilík, kteří mají - s trochou nadsázky - auta z jiné planety. Za sebou nechal Pešl takové borce, jako jsou Jakeš, Pech či Sýkora. Obzvláště skalpem Václava Pecha se rozhodně nemůže pochlubit každý. „Bylo to sice velké riziko a vymyká se to naší obvyklé strategii, ale prostě jsem to riskl. Musím uznat, že mi to samotnému vyrazilo dech, jak vysoko jsme dojeli. Pár lidí nám pak i říkalo, že nás nemohli najít ve výslecích. Jenže oni hledali kolem osmého místa, kde jsme se většinou pohybovali, a ne nahoře nad Pechem či Jakešem,“ smál se 31letý pilot z Valašska. „S odstupem času to beru jako takovou satisfakci za to, jak jsme dopadli s tím jízdním výkazem a přišli o super umístění,“ radoval se Pešl z mimořádně povedené poslední zkoušky.
Se svými výkony v Jeseníkách tentokrát vůbec nebyla spokojená druhá týmová dvojice ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch. Třebíčská posádka skončila na 21. místě absolutně a desátá ve své třídě 3. „Tentokrát se nám vůbec nedařilo, o spokojenosti nemůže být ani řeči. Nějak jsem nebyl schopný dostat se do tempa a od začátku mi to jaksi nesedlo. Nebyl jsem si na trati vůbec jistý, počasí tomu taky moc nepřidalo. Když jsme zkusili na některých zkouškách přitlačit a zrychlit, tak jsem zase udělal pár chybiček a bylo to ještě horší. Tak jsme už pak v závěru jen v pohodě dojížděli, protože jsme se neměli kam hnát. Aspoň že jsme dovezli auto v pořádku do cíle,“ hodnotil soutěž zklamaně pilot posádky Martin Hudec.
Třebíčského jezdce, jenž je kromě pilotování zároveň také šéfem Toba Czech MH Racing teamu, o to více potěšilo, jak parádně si vedl jeho týmový kolega a kamarád Pešl. „Z Jardových výkonů jsem byl naprosto nadšený. Jasně dokázal, že má na to, aby v třídě stával na bedně. Je strašná škoda, že to s jízdním výkazem a následnou penalizací dopadlo tak, jak to dopadlo. Ale i tak je třeba říct, že to byla skvělá práce,“ těšil se z úspěchu svého kolegy Hudec, jemuž Pešl vyrazil dech výkonem v již zmiňované poslední erzetě, kde dojel třetí absolutně a vyhrál svoji třídu. „V té poslední zkoušce musel Jarda asi jet fakt jako blázen. Byl i o desetinku rychlejší, než Vašek Pech a to se prostě cení. Opravdu klobouk dolů před takovým výkonem,“ nešetřil 31letý Hudec slovy chvály na týmového kolegu a kamaráda.
Třetím do party, který na AZ Pneu Rally Jeseníky startoval v barvách Toba Czech MH Racing teamu, byla posádka Adam Fabrika – Jiří Fojtík, která se také nenechala zahanbit. S vozem Honda Civic Vti obsadila ve své třídě SA/2 třetí příčku. Nejbližší program Toba Czech MH Racing teamu je již jasně daný a pochopitelně nemůže být jiný, než vyrazit na poslední podnik sprintového šampionátu, který se jede ve Vsetíně v sobotu 22. října. „Na vsetínském sprintu se samozřejmě představíme s Jardou oba. Už se tam moc těšíme a zároveň tam chystáme jednu jistě velmi zajímavou akci pro fanoušky,“ prozrazuje Martin Hudec a hned doplňuje podrobnosti. „Těsně před vsetínským sprintem, ve čtvrtek 20. října od 14 hodin, se za klubovnou ve Vesníku uskuteční exhibiční fotbalové utkání našim týmem Toba Czech MH Racing a týmem JTRT tým Jarka Tomaštíka. Zveme tím všechny fanoušky, aby si přišli třeba i zahrát. Budou tam nějaké pivko, vítězové získají pět metrů špekáčku a podobně. Určitě se dobře ale hlavně všichni dobře pobavíme,“ zve Martin Hudec na zajímavou akci těsně před posledním sprintem sezony.
Ani po vsetínském sprintu, který bude posledním mistrovským závodem sezony, však tým zahálet nebude. Budou jej čekat další zajímavé podniky a vystoupení. „Měli bychom se ukázat třeba na Pražském rallysprintu, v Uherském Brodě nebo taky na Valašské rallyšou u Silvy Mikuláštíka. Těch akcí by mělo být dostatek, tak snad si to všechno v pohodě užijeme,“ nastiňuje Martin Hudec zajímavý program až do konce kalendářního.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?