Pešl už slavil životní výsledek. Pak přišla studená sprcha – penalizace

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: Tichý, Stanislav
Miroslav Vebr 12. října 2011 23:01
Sdílej:

jednu chvíli obrovská radost a velké oslavy z životního výsledku, po chvíli zase obrpvské zklamání a beznaděj. Taková byla pro posádku Jaroslav Pešl – Roman Pešek letošní AZ Pneu Rallye Jeseníky.

VPosádky Toba Czech MH Racing teamu na sedmém podniku osmidílného sprintového seriálu zajela skvělý výsledek a v jednom momentu už se na rampě radovala z 8. místa absolutně a dokonce druhého fleku ve své třídě 3. jenže pak přišel šok v podobě třicetivteřinové penalizace a zdrcující pokles „až“ na 12.místo absolutně a 5. příčku ve třídě.

Co se vlastně v inkriminované momenty na AZ Pneu Rally Jeseníky posádce Pešl – Pešek přihodilo? „Do poslední časové kontroly, která byla u cílové rampy na náměstí, jsme nestihli v časovém limitu odevzdat jízdní výkaz. Proto jsme dostali třicetivteřinovou penalizaci a bylo vymalováno,“ líčil velmi zklamaný Jaroslav Pešl inkriminovaný moment soutěže, kvůli kterému posádka spadla v umístění výrazně dozadu. Namísto osmého místa absolutně a druhého v nabité třídě 3 to bylo pro posádku Pešl – Pešek „jen“ dvanácté místo absolutně a páté ve třídě. „Nechali jsem se unést atmosférou v okolí rampy a fanoušky, a tak nějak jsme pozapomněli, že musíme v určitém čase odevzdat jízdní výkaz. Je to strašná škoda, protože jsme makali celý den o každou vteřinku a pak to dopadlo takhle. Musíme to brát tak, jak to je. Musíme jít dále, poučit se z toho,“ pokračoval zklamaně Pešl. 

Zklamání obou borců bylo rozhodně na místě. Po výborných výkonech přišla fatální a hlavně zbytečná chyba a bylo po nejlepším výsledku sezony i kariéry. „Krátce po závodě ještě všechno bylo podle normálních výsledků, které se vyjely na trati. My jsme si tedy přijeli na rampu pro osmé místo absolutně a taky pro druhé místo ve třídě. Dostali jsme poháry, slavili jsme a měli jsme velkou radost. Byl to pro mě zatím nejlepší výsledek, co jsem kdy zajel. Když se pak ovšem započítala třicetivteřinová penalizace, bylo všechno pryč. O všechno jsme přišli kvůli hloupé chybě s jízdním výkazem. Byl to hrozný pocit,“ vrací se k nepříjemné chvilce na AZ Pneu Rally Jeseníky pilot posádky Jaroslav Pešl.

Náplastí na nepříjemný moment v cíli, který obral posádku Pešl – Pešek o výtečné umístění, byly skvělé výkony, které posádka Toba Czech MH Racing teamu po celý den v Jeseníkách předváděla. Pešlovy dobré výkony vygradovaly v poslední deváté erzetě, ve které 31letý jezdec z Valašského Meziříčí spoustě fanoušků a asi i soupeřů vyrazil dech.

Před poslední RZ byl Pešl na třetím místě ve své třídě 3, jen dvě vteřiny za ním byl Bujáček. A to meziříčského jezdce nakoplo k parádní jízdě. Nutno dodat, že v poslední zkoušce celé rally u Pešla vyhrálo závodnické srdce nad rozumem. Dokazují to i slova samotného pilota. „Bujáčka jsme nechtěli před sebe za žádnou cenu pustit. Sice většinou říkám, že je rozumnější radši jet na jistotu a dojet do cíle, byť o něco později, ale tentokrát jsem fakt nechtěl jet rozumně a na jistotu. Už se mi několikrát stalo, že jsem malý náskok před jezdcem za námi ztratil v poslední erzetě a tentokrát jsem tomu dal pořádný kotel. Prostě jsem chtěl urvat třetí místo za každou cenu. Proto jsem jel tu poslední erzetu totálně nadoraz a na maximální riziko,“ přiznal po závodě riskantní volbu Pešl. 

 Právě jeho ďábělská jízda v poslední zkoušce patřila k ozdobám celé rally. Pešl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX zajel v RZ 9 skvělé třetí místo absolutně. Před ním skončili jen Valoušek a Odložilík, kteří mají - s trochou nadsázky - auta z jiné planety. Za sebou nechal Pešl takové borce, jako jsou Jakeš, Pech či Sýkora. Obzvláště skalpem Václava Pecha se rozhodně nemůže pochlubit každý. „Bylo to sice velké riziko a vymyká se to naší obvyklé strategii, ale prostě jsem to riskl. Musím uznat, že mi to samotnému vyrazilo dech, jak vysoko jsme dojeli. Pár lidí nám pak i říkalo, že nás nemohli najít ve výslecích. Jenže oni hledali kolem osmého místa, kde jsme se většinou pohybovali, a ne nahoře nad Pechem či Jakešem,“ smál se 31letý pilot z Valašska. „S odstupem času to beru jako takovou satisfakci za to, jak jsme dopadli s tím jízdním výkazem a přišli o super umístění,“ radoval se Pešl z mimořádně povedené poslední zkoušky. 

Se svými výkony v Jeseníkách tentokrát vůbec nebyla spokojená druhá týmová dvojice ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch. Třebíčská posádka skončila na 21. místě absolutně a desátá ve své třídě 3. „Tentokrát se nám vůbec nedařilo, o spokojenosti nemůže být ani řeči. Nějak jsem nebyl schopný dostat se do tempa a od začátku mi to jaksi nesedlo. Nebyl jsem si na trati vůbec jistý, počasí tomu taky moc nepřidalo. Když jsme zkusili na některých zkouškách přitlačit a zrychlit, tak jsem zase udělal pár chybiček a bylo to ještě horší. Tak jsme už pak v závěru jen v pohodě dojížděli, protože jsme se neměli kam hnát. Aspoň že jsme dovezli auto v pořádku do cíle,“ hodnotil soutěž zklamaně pilot posádky Martin Hudec.

Třebíčského jezdce, jenž je kromě pilotování zároveň také šéfem Toba Czech MH Racing teamu, o to více potěšilo, jak parádně si vedl jeho týmový kolega a kamarád Pešl. „Z Jardových výkonů jsem byl naprosto nadšený. Jasně dokázal, že má na to, aby v třídě stával na bedně. Je strašná škoda, že to s jízdním výkazem a následnou penalizací dopadlo tak, jak to dopadlo. Ale i tak je třeba říct, že to byla skvělá práce,“ těšil se z úspěchu svého kolegy Hudec, jemuž Pešl vyrazil dech výkonem v již zmiňované poslední erzetě, kde dojel třetí absolutně a vyhrál svoji třídu. „V té poslední zkoušce musel Jarda asi jet fakt jako blázen. Byl i o desetinku rychlejší, než Vašek Pech a to se prostě cení. Opravdu klobouk dolů před takovým výkonem,“ nešetřil 31letý Hudec slovy chvály na týmového kolegu a kamaráda.   

Třetím do party, který na AZ Pneu Rally Jeseníky startoval v barvách Toba Czech MH Racing teamu, byla posádka Adam Fabrika – Jiří Fojtík, která se také nenechala zahanbit. S vozem Honda Civic Vti obsadila ve své třídě SA/2 třetí příčku.    Nejbližší program Toba Czech MH Racing teamu je již jasně daný a pochopitelně nemůže být jiný, než vyrazit na poslední podnik sprintového šampionátu, který se jede ve Vsetíně v sobotu 22. října. „Na vsetínském sprintu se samozřejmě představíme s Jardou oba. Už se tam moc těšíme a zároveň tam chystáme jednu jistě velmi zajímavou akci pro fanoušky,“ prozrazuje Martin Hudec a hned doplňuje podrobnosti. „Těsně před vsetínským sprintem, ve čtvrtek 20. října od 14 hodin, se za klubovnou ve Vesníku uskuteční exhibiční fotbalové utkání našim týmem Toba Czech MH Racing a týmem JTRT tým Jarka Tomaštíka. Zveme tím všechny fanoušky, aby si přišli třeba i zahrát. Budou tam nějaké pivko, vítězové získají pět metrů špekáčku a podobně. Určitě se dobře ale hlavně všichni dobře pobavíme,“ zve Martin Hudec na zajímavou akci těsně před posledním sprintem sezony.   

Ani po vsetínském sprintu, který bude posledním mistrovským závodem sezony, však tým zahálet nebude. Budou jej čekat další zajímavé podniky a vystoupení. „Měli bychom se ukázat třeba na Pražském rallysprintu, v Uherském Brodě nebo taky na Valašské rallyšou u Silvy Mikuláštíka. Těch akcí by mělo být dostatek, tak snad si to všechno v pohodě užijeme,“ nastiňuje Martin Hudec zajímavý program až do konce kalendářního.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.