Už na hodiny môžeme počítať zostávajúce dni, keď vyvrcholí seriál automobilových súťaží rely. Ten tohtoročný nesie názov DMACK Tyres Rally 2011 majstrovstvá Slovenska, ktorého siedmy a záverečný diel sa uskutoční v závere tohto týždňa (13. -15. 10.) na tratiach jednej z najstarších fungujúcich súťaží na Slovensku – 37. Rally Košice.
Podobne ako vlani aj teraz je táto súťaž zaradená do seriálu Zóny strednej Európy - FIA CEZ Rally Trophy, do Platinum majstrovstiev Poľska v rally a slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011. Súbežne s veľkým majstrákom sa bude jazdiť aj Slovenský Rally pohár a posádky v ňom absolvujú 5 rýchlostných skúšok z desiatich, ktoré čakajú na účastníkov dvojdňovej 37. Rally Košice. Do celkového hodnotenia tejto rely budú zaradené iba posádky, ktoré dokončia oba súťažné dni.
Organizátori z Auto Klubu Košice pripravili pre posádky trať s celkovou dĺžkou 538 km, z ktorých 512 km tvorí desať rýchlostných skúšok. Riaditeľ súťaže Peter Szczeczina v pondelok potvrdil, že prípravy na súťaž vrcholia a dolaďujú sa už len posledné detaily. V stredu si posádky prevezmú itineráre v priestoroch riaditeľstva súťaže, ktoré podobne ako vlani je situované v priestoroch hotela Yasmin na Tyršovom námestí. Obhliadka trate je naplánovaná na stredu a štvrtok (13. 10.) dopoludnia, lebo popoludní čaká jazdcov slávnostný štart na Hlavnej ulici pred Immaculatou o 17.00 h.
„Máme prihlásených 99 posádok, čo nás nesmierne teší. Okrem kvantity tu je aj kvalita a môžeme očakávať pekné športové výkony. Napriek viacerým pesimistickým prognózam sme našli pochopenie u štátnych lesov SR a nemali sme problémy so získaním potrebných povolení. Som veľmi rád, že nám vyšli v ústrety. Na druhej strane nás teší aj fakt, že rely je podobne ako vlani zaradená do viacerých seriálov, či už FIA CEZ Trophy alebo Platinum majstrovstiev Poľska. Takú bohatú účasť naša súťaž dlho nemala a hoci môže nastať nejaký úbytok posádok, predsa len verím že tých deväťdesiat posádok odštartuje. Chýbať by nemal minuloročný víťaz Francúz Boffier, ktorý počas uplynulého víkendu skončil na podujatí IRC v Škótsku na treťom mieste. Tento jazdec má prioritu FIA A, s béčkovou sa predstaví Poliak Solowow. Ďalší piati jazdci Béreš jr., Melichárek, Kajetanowicz, Kuchar a Hadik majú národnú prioritu, čo len potvrdzuje kvalitné zloženie štartového poľa. Spomenúť musím aj Grzyba, Drotára i Vianu, ktorí iste nepredajú svoju kožu lacno. Často dostávam otázku, koho tipujem na favorita či víťaza súťaže. Ťažko je odpovedať jednoznačne, lebo pod úspech v rely sa podpisujú rôzne faktory. Odhliadnuc od nich môžem konštatovať, že každý z prvej desiatky štartovej listiny môže byť víťazom košickej rely. Verím, že nám bude priať aj jesenné počasie a diváci na trati si prídu na svoje,“ povedal riaditeľ súťaže Peter Szczeczina.
Program súťažeŠtvrtok 13. 10. Slávnostný štart o 17.00 na Hlavnej ulici pri ImmaculatePiatok 14. 10. štart prvého dňa rely o 8.30Rýchlostné skúšky9:13 h Rankovce 110:41 h Svinica 111:04 h Slanec 113:37 h Rankovce 215:05 h Svinica 215:28 h Slanec 2Sobota 15. 10. štart druhého dňa rely o 9:00 hRýchlostné skúšky10:04 h Opiná 111:12 h Banské 113:47 h Opiná 214:55 h Banské 2Cieľ súťaže o 16.15 h na Hlavnej ulici pri Immaculate
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?