Už na hodiny môžeme počítať zostávajúce dni, keď vyvrcholí seriál automobilových súťaží rely. Ten tohtoročný nesie názov DMACK Tyres Rally 2011 majstrovstvá Slovenska, ktorého siedmy a záverečný diel sa uskutoční v závere tohto týždňa (13. -15. 10.) na tratiach jednej z najstarších fungujúcich súťaží na Slovensku – 37. Rally Košice.
Podobne ako vlani aj teraz je táto súťaž zaradená do seriálu Zóny strednej Európy - FIA CEZ Rally Trophy, do Platinum majstrovstiev Poľska v rally a slovenského šampionátu DMACK Tyres Rally 2011. Súbežne s veľkým majstrákom sa bude jazdiť aj Slovenský Rally pohár a posádky v ňom absolvujú 5 rýchlostných skúšok z desiatich, ktoré čakajú na účastníkov dvojdňovej 37. Rally Košice. Do celkového hodnotenia tejto rely budú zaradené iba posádky, ktoré dokončia oba súťažné dni.
Organizátori z Auto Klubu Košice pripravili pre posádky trať s celkovou dĺžkou 538 km, z ktorých 512 km tvorí desať rýchlostných skúšok. Riaditeľ súťaže Peter Szczeczina v pondelok potvrdil, že prípravy na súťaž vrcholia a dolaďujú sa už len posledné detaily. V stredu si posádky prevezmú itineráre v priestoroch riaditeľstva súťaže, ktoré podobne ako vlani je situované v priestoroch hotela Yasmin na Tyršovom námestí. Obhliadka trate je naplánovaná na stredu a štvrtok (13. 10.) dopoludnia, lebo popoludní čaká jazdcov slávnostný štart na Hlavnej ulici pred Immaculatou o 17.00 h.
„Máme prihlásených 99 posádok, čo nás nesmierne teší. Okrem kvantity tu je aj kvalita a môžeme očakávať pekné športové výkony. Napriek viacerým pesimistickým prognózam sme našli pochopenie u štátnych lesov SR a nemali sme problémy so získaním potrebných povolení. Som veľmi rád, že nám vyšli v ústrety. Na druhej strane nás teší aj fakt, že rely je podobne ako vlani zaradená do viacerých seriálov, či už FIA CEZ Trophy alebo Platinum majstrovstiev Poľska. Takú bohatú účasť naša súťaž dlho nemala a hoci môže nastať nejaký úbytok posádok, predsa len verím že tých deväťdesiat posádok odštartuje. Chýbať by nemal minuloročný víťaz Francúz Boffier, ktorý počas uplynulého víkendu skončil na podujatí IRC v Škótsku na treťom mieste. Tento jazdec má prioritu FIA A, s béčkovou sa predstaví Poliak Solowow. Ďalší piati jazdci Béreš jr., Melichárek, Kajetanowicz, Kuchar a Hadik majú národnú prioritu, čo len potvrdzuje kvalitné zloženie štartového poľa. Spomenúť musím aj Grzyba, Drotára i Vianu, ktorí iste nepredajú svoju kožu lacno. Často dostávam otázku, koho tipujem na favorita či víťaza súťaže. Ťažko je odpovedať jednoznačne, lebo pod úspech v rely sa podpisujú rôzne faktory. Odhliadnuc od nich môžem konštatovať, že každý z prvej desiatky štartovej listiny môže byť víťazom košickej rely. Verím, že nám bude priať aj jesenné počasie a diváci na trati si prídu na svoje,“ povedal riaditeľ súťaže Peter Szczeczina.
Program súťažeŠtvrtok 13. 10. Slávnostný štart o 17.00 na Hlavnej ulici pri ImmaculatePiatok 14. 10. štart prvého dňa rely o 8.30Rýchlostné skúšky9:13 h Rankovce 110:41 h Svinica 111:04 h Slanec 113:37 h Rankovce 215:05 h Svinica 215:28 h Slanec 2Sobota 15. 10. štart druhého dňa rely o 9:00 hRýchlostné skúšky10:04 h Opiná 111:12 h Banské 113:47 h Opiná 214:55 h Banské 2Cieľ súťaže o 16.15 h na Hlavnej ulici pri Immaculate
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.