Pro domácí start na Rally Příbram zůstává Jan Černý věrný dvoukolce. Mluvilo se o produkčním autě, ale nakonec padla volba na vůz Citroën DS3 R3T, tentokrát v rámci Citroën Racing Trophy CZ
Pro Jana Černého to bude letos druhý start s vozem francouzské značky. Premiéru si odbyl při Rally Lužické hory. V nabité konkurenci dovezl vůz stáje Gekon Racing Tomáše Pletky do cíle na výtečné třinácté příčce absolutně, zvítězil mezi dvoukolkami i ve třídě 5. Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce prošel soutěží stylem start – cíl.
„Původně jsme uvažovali o nějakém velkém autě, ale nakonec jsme usoudili, že to nemá na jeden závod význam. Zkušenost z Lužických hor měla při konečném rozhodnutí zásadní význam. DS3 se mi tam moc líbila, s Tomem Pletkou jsme byli v neustálém kontaktu, a tak bylo blízko k dohodě. Gekon Racing je dobrý tým, volba Citroënu tím byla jasná,“ objasnil Jan Černý. ,
V Příbrami čeká dvojici Jan Černý – Pavel Kohout (st. č. 9) mnohem těžší konkurence, včetně už jistého mistra dvoukolek Václava Dunovského. Černý bude na domácích tratích hájit průběžnou druhou příčku ve skupině A a 2WD proti Minaříkovi, Březíkovi či Kouřilovi.
"Budeme startovat na domácích tratích, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Proto jsou naše ambice ty nejvyšší. Rád bych zvítězil mezi dvoukolkami, čímž bychom potvrdili druhou příčku v celkové klasifikaci českého mistrovství této kategorie. Příbramská rally letos výrazně mění formát. V pátek se začne na Sedlčansku, což vnímám pozitivně. Tratě jsou sice rychlejší, ale více otevřené, což bude i za tmy přijatelnější. V sobotu se soutěž vrátí na Příbramsko, kde mám vložky také moc rád. Vrcholem určitě bude závěrečný Vystrkov. Začne se v úzkém terénu, na uklouzaném asfaltu kolem Orlíku, následně se charakter vložky změní, zrychlí. Tento test považuji za jeden nejtěžších v českém mistráku," uzavřel Jan Černý.
Rally Příbram je závěrečnou soutěží Citroën Racing Trophy CZ 2011. Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.