Pro domácí start na Rally Příbram zůstává Jan Černý věrný dvoukolce. Mluvilo se o produkčním autě, ale nakonec padla volba na vůz Citroën DS3 R3T, tentokrát v rámci Citroën Racing Trophy CZ
Pro Jana Černého to bude letos druhý start s vozem francouzské značky. Premiéru si odbyl při Rally Lužické hory. V nabité konkurenci dovezl vůz stáje Gekon Racing Tomáše Pletky do cíle na výtečné třinácté příčce absolutně, zvítězil mezi dvoukolkami i ve třídě 5. Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce prošel soutěží stylem start – cíl.
„Původně jsme uvažovali o nějakém velkém autě, ale nakonec jsme usoudili, že to nemá na jeden závod význam. Zkušenost z Lužických hor měla při konečném rozhodnutí zásadní význam. DS3 se mi tam moc líbila, s Tomem Pletkou jsme byli v neustálém kontaktu, a tak bylo blízko k dohodě. Gekon Racing je dobrý tým, volba Citroënu tím byla jasná,“ objasnil Jan Černý. ,
V Příbrami čeká dvojici Jan Černý – Pavel Kohout (st. č. 9) mnohem těžší konkurence, včetně už jistého mistra dvoukolek Václava Dunovského. Černý bude na domácích tratích hájit průběžnou druhou příčku ve skupině A a 2WD proti Minaříkovi, Březíkovi či Kouřilovi.
"Budeme startovat na domácích tratích, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Proto jsou naše ambice ty nejvyšší. Rád bych zvítězil mezi dvoukolkami, čímž bychom potvrdili druhou příčku v celkové klasifikaci českého mistrovství této kategorie. Příbramská rally letos výrazně mění formát. V pátek se začne na Sedlčansku, což vnímám pozitivně. Tratě jsou sice rychlejší, ale více otevřené, což bude i za tmy přijatelnější. V sobotu se soutěž vrátí na Příbramsko, kde mám vložky také moc rád. Vrcholem určitě bude závěrečný Vystrkov. Začne se v úzkém terénu, na uklouzaném asfaltu kolem Orlíku, následně se charakter vložky změní, zrychlí. Tento test považuji za jeden nejtěžších v českém mistráku," uzavřel Jan Černý.
Rally Příbram je závěrečnou soutěží Citroën Racing Trophy CZ 2011. Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.