Pro domácí start na Rally Příbram zůstává Jan Černý věrný dvoukolce. Mluvilo se o produkčním autě, ale nakonec padla volba na vůz Citroën DS3 R3T, tentokrát v rámci Citroën Racing Trophy CZ
Pro Jana Černého to bude letos druhý start s vozem francouzské značky. Premiéru si odbyl při Rally Lužické hory. V nabité konkurenci dovezl vůz stáje Gekon Racing Tomáše Pletky do cíle na výtečné třinácté příčce absolutně, zvítězil mezi dvoukolkami i ve třídě 5. Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce prošel soutěží stylem start – cíl.
„Původně jsme uvažovali o nějakém velkém autě, ale nakonec jsme usoudili, že to nemá na jeden závod význam. Zkušenost z Lužických hor měla při konečném rozhodnutí zásadní význam. DS3 se mi tam moc líbila, s Tomem Pletkou jsme byli v neustálém kontaktu, a tak bylo blízko k dohodě. Gekon Racing je dobrý tým, volba Citroënu tím byla jasná,“ objasnil Jan Černý. ,
V Příbrami čeká dvojici Jan Černý – Pavel Kohout (st. č. 9) mnohem těžší konkurence, včetně už jistého mistra dvoukolek Václava Dunovského. Černý bude na domácích tratích hájit průběžnou druhou příčku ve skupině A a 2WD proti Minaříkovi, Březíkovi či Kouřilovi.
"Budeme startovat na domácích tratích, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Proto jsou naše ambice ty nejvyšší. Rád bych zvítězil mezi dvoukolkami, čímž bychom potvrdili druhou příčku v celkové klasifikaci českého mistrovství této kategorie. Příbramská rally letos výrazně mění formát. V pátek se začne na Sedlčansku, což vnímám pozitivně. Tratě jsou sice rychlejší, ale více otevřené, což bude i za tmy přijatelnější. V sobotu se soutěž vrátí na Příbramsko, kde mám vložky také moc rád. Vrcholem určitě bude závěrečný Vystrkov. Začne se v úzkém terénu, na uklouzaném asfaltu kolem Orlíku, následně se charakter vložky změní, zrychlí. Tento test považuji za jeden nejtěžších v českém mistráku," uzavřel Jan Černý.
Rally Příbram je závěrečnou soutěží Citroën Racing Trophy CZ 2011. Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?