Pro domácí start na Rally Příbram zůstává Jan Černý věrný dvoukolce. Mluvilo se o produkčním autě, ale nakonec padla volba na vůz Citroën DS3 R3T, tentokrát v rámci Citroën Racing Trophy CZ
Pro Jana Černého to bude letos druhý start s vozem francouzské značky. Premiéru si odbyl při Rally Lužické hory. V nabité konkurenci dovezl vůz stáje Gekon Racing Tomáše Pletky do cíle na výtečné třinácté příčce absolutně, zvítězil mezi dvoukolkami i ve třídě 5. Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce prošel soutěží stylem start – cíl.
„Původně jsme uvažovali o nějakém velkém autě, ale nakonec jsme usoudili, že to nemá na jeden závod význam. Zkušenost z Lužických hor měla při konečném rozhodnutí zásadní význam. DS3 se mi tam moc líbila, s Tomem Pletkou jsme byli v neustálém kontaktu, a tak bylo blízko k dohodě. Gekon Racing je dobrý tým, volba Citroënu tím byla jasná,“ objasnil Jan Černý. ,
V Příbrami čeká dvojici Jan Černý – Pavel Kohout (st. č. 9) mnohem těžší konkurence, včetně už jistého mistra dvoukolek Václava Dunovského. Černý bude na domácích tratích hájit průběžnou druhou příčku ve skupině A a 2WD proti Minaříkovi, Březíkovi či Kouřilovi.
"Budeme startovat na domácích tratích, takže se chceme ukázat v co nejlepším světle. Proto jsou naše ambice ty nejvyšší. Rád bych zvítězil mezi dvoukolkami, čímž bychom potvrdili druhou příčku v celkové klasifikaci českého mistrovství této kategorie. Příbramská rally letos výrazně mění formát. V pátek se začne na Sedlčansku, což vnímám pozitivně. Tratě jsou sice rychlejší, ale více otevřené, což bude i za tmy přijatelnější. V sobotu se soutěž vrátí na Příbramsko, kde mám vložky také moc rád. Vrcholem určitě bude závěrečný Vystrkov. Začne se v úzkém terénu, na uklouzaném asfaltu kolem Orlíku, následně se charakter vložky změní, zrychlí. Tento test považuji za jeden nejtěžších v českém mistráku," uzavřel Jan Černý.
Rally Příbram je závěrečnou soutěží Citroën Racing Trophy CZ 2011. Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?