Rally Příbram bude posledním startem dvojice Roman Kresta – Petr Gross v rámci Mediasport MMČR 2011.
Výsledek na Barum rally a neúčast Jana Kopeckého na příbramském závodě zajistila posádce v předstihu jistotu českého titulu. Přesto dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu nebude v Příbrami chybět. Z úst už pětinásobného českého šampióna zní jasná slova: „Náš start bude poděkováním fanouškům za podporu v celé sezoně.“
Roman Kresta s Petrem Grossem osedlají tradiční Škodu Fabia Super 2000, na příbramských tratích bude osazena startovní číslem 2. Při neúčasti Kopeckého a Valouška se pořadí na čele českého šampionátu už příliš nezmění. Ve hře je jen bronzový post, o který může dosáhnout Václav Pech. Naopak Roman Kresta s Petrem Grossem budou v Příbrami bojovat o případný premiérový triumf na středočeském závodě. Z dosavadních pěti startů je Romanovým nejlepším výsledkem třetí místo z roku 2000, které mu tehdy zajistilo premiérový český titul.
„Připravujeme se stejně jako na každý jiný závod. I když jsme teoreticky mistři a potvrdily se domněnky, že Honza dá přednost San Remu, oficiální vše bude až po absolvování posledního závodu. Proto to zatím zásadně neřeším, i když na druhou stranu jsem rád, že se nám sezona vydařila a co jsme si v na jejím začátku předsevzali, to se nám podařilo naplnit. Z mého pohledu byla hlavním klíčem k letošnímu titulu změna techniky a přechod na Škodu Fabia Super 2000,“ říká Roman Kresta. „Celý tým bude start v Příbrami brát jako poděkování fanouškům za letošní podporu. Jsem rád, že s odstupem času pochopili i náš taktický výkon na barumce, bez kterého bychom možná nebyli v pozici, ve které se nacházíme,“ dodal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
V rámci přípravy na Rally Příbram se Roman Kresta objevil na divácky stále populárnější Rally Show v Hradci Králové, kde usedl na volant Škody Octavia WRC. Vozu, který ho přivedl k premiérovému českému titulu.„Opravdu jsem si nemusel na nic zvykat. Bylo to jako včera. Octavii WRC znám dokonale, vždyť jsem s ní tři sezony jezdil a společně s mechaniky ji i několikrát osobně skládat. V porovnání s Fabií S2000 je to sice už babička, ale vzpomínky na ni zůstávají stále v paměti,“ uvedl Roman Kresta.
Rally Příbram bude odstartována v pátek 23. září 16:30 hod. v Příbrami. V první etapě bude na programu šest rychlostních zkoušek na Sedlčansku. V sobotu bitva o sekundy odehraje na zkouškách na Příbramsku. Posádky se vrací do Zaječova, vrcholem pak bude závěrečný Vystrkov. S délkou více než dvacet kilometrů může rázně promluvit do podoby konečné klasifikace. Ve druhé etapě čeká na posádky osm testů na čtyřech úsecích, celková délka rychlostních zkoušek Rally Příbram je 160,78 km.
Aktuální stav MMČR 2011 (6/7): 1. Kresta 170, 2. Kopecký 150, 3. Valoušek 116, 4. Pech 86, 5. Arazim 76, 6. Odložilík 53
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?