Rally Příbram bude posledním startem dvojice Roman Kresta – Petr Gross v rámci Mediasport MMČR 2011.
Výsledek na Barum rally a neúčast Jana Kopeckého na příbramském závodě zajistila posádce v předstihu jistotu českého titulu. Přesto dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu nebude v Příbrami chybět. Z úst už pětinásobného českého šampióna zní jasná slova: „Náš start bude poděkováním fanouškům za podporu v celé sezoně.“
Roman Kresta s Petrem Grossem osedlají tradiční Škodu Fabia Super 2000, na příbramských tratích bude osazena startovní číslem 2. Při neúčasti Kopeckého a Valouška se pořadí na čele českého šampionátu už příliš nezmění. Ve hře je jen bronzový post, o který může dosáhnout Václav Pech. Naopak Roman Kresta s Petrem Grossem budou v Příbrami bojovat o případný premiérový triumf na středočeském závodě. Z dosavadních pěti startů je Romanovým nejlepším výsledkem třetí místo z roku 2000, které mu tehdy zajistilo premiérový český titul.
„Připravujeme se stejně jako na každý jiný závod. I když jsme teoreticky mistři a potvrdily se domněnky, že Honza dá přednost San Remu, oficiální vše bude až po absolvování posledního závodu. Proto to zatím zásadně neřeším, i když na druhou stranu jsem rád, že se nám sezona vydařila a co jsme si v na jejím začátku předsevzali, to se nám podařilo naplnit. Z mého pohledu byla hlavním klíčem k letošnímu titulu změna techniky a přechod na Škodu Fabia Super 2000,“ říká Roman Kresta. „Celý tým bude start v Příbrami brát jako poděkování fanouškům za letošní podporu. Jsem rád, že s odstupem času pochopili i náš taktický výkon na barumce, bez kterého bychom možná nebyli v pozici, ve které se nacházíme,“ dodal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
V rámci přípravy na Rally Příbram se Roman Kresta objevil na divácky stále populárnější Rally Show v Hradci Králové, kde usedl na volant Škody Octavia WRC. Vozu, který ho přivedl k premiérovému českému titulu.„Opravdu jsem si nemusel na nic zvykat. Bylo to jako včera. Octavii WRC znám dokonale, vždyť jsem s ní tři sezony jezdil a společně s mechaniky ji i několikrát osobně skládat. V porovnání s Fabií S2000 je to sice už babička, ale vzpomínky na ni zůstávají stále v paměti,“ uvedl Roman Kresta.
Rally Příbram bude odstartována v pátek 23. září 16:30 hod. v Příbrami. V první etapě bude na programu šest rychlostních zkoušek na Sedlčansku. V sobotu bitva o sekundy odehraje na zkouškách na Příbramsku. Posádky se vrací do Zaječova, vrcholem pak bude závěrečný Vystrkov. S délkou více než dvacet kilometrů může rázně promluvit do podoby konečné klasifikace. Ve druhé etapě čeká na posádky osm testů na čtyřech úsecích, celková délka rychlostních zkoušek Rally Příbram je 160,78 km.
Aktuální stav MMČR 2011 (6/7): 1. Kresta 170, 2. Kopecký 150, 3. Valoušek 116, 4. Pech 86, 5. Arazim 76, 6. Odložilík 53
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.