Neobyčejně pestré startovní pole čítající 114 přihlášených budou moci sledovat diváci závěrečného podniku MMČR v Příbrami.
33. Rally Příbram odstartuje již téměř za týden. Přesně v pátek 23. září v půl páté odpoledne přejede startovní rampu u kulturního domu v Příbrami vůz se startovním číslem jedna na dveřích. Bude se jednat o modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX R4 Václava Pecha jun. který v Příbrami v minulosti již pětkrát zvítězil, a bude zde bojovat o pozici vicemistra.
Mistrovský titul přijede do Příbrami potvrdit posádka Škody Fabia S2000 Roman Kresta – Petr Gross, kterým se podařilo zajistit si titul již na předchozí Barum Rally. Loni se jim ale na středočeské soutěži nedařilo, a tak si zde letos budou chtít napravit renomé. Tuto dvojici doprovodí na start dalších pět posádek nejvyšší třídy 2, mezi nimiž najdeme například domácího Jana Dohnala s Tomášem Gregou či další Příbramáky Josefa Petáka s Alenou Benešovou. Velmi rychlé budou ve třídě 2 určitě i posádky s vozy Mitsubishi Lancer EVO R4, konkrétně Sýkora se Škardovou a Orsák s Vajíkem. Kvalitní konkurence se sejde i ve třídě 3, tedy produkčních vozech, kde má k titulu nejblíže dvojice Arazim – Gál, ale potrápit je ještě může například Běhálek s Černohorským se Subaru Impreza.
Zpestřením bude jistě start Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se v tomto roce v MMČR pravidelně neobjevují. Příjemnou informací je, že na start domácí soutěže se opět postaví další Příbramák, kterým je miláček diváků Emil Triner. Ten bude startovat se Škodou Fabia, s níž letos předvedl několik skvělých výsledků a patřil vždy k nejrychlejším dvoukolkám absolutně. O tuto pozici bude usilovat ale i další rodák z hornického města, kterým je Jan Černý. Ten si do Příbrami přiveze silnější a zajímavý vůz Citroen DS3 R3T, s nímž by mohl svádět souboje například s už jistým mistrem mezi dvoukolkami pro rok 2011, Václavem Dunovským. Zajímavostí bude jistě i start Karla Trněného, který se po dlouhých letech vrátí do vozu s pohonem předních kol, a to konkrétně do Peugeotu 206 KIT CAR. .
Startovní listina 33. Rally Příbram, soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale čítá celkem 65 přihlášených, což v letošní sezoně představuje příjemné číslo. Dalších 15 soutěžních automobilů budou moci sledovat diváci kolem trati v Mistrovství České republiky historických vozidel, kde by měli k nejrychlejším posádkám letos patřit dosavadní lídři šampionátu Petrášek s Káňou a Opelem Ascona. Mezi přihlášenými ale nechybí další zajímavé posádky s pěknými soutěžními vozy historie, jako jsou například Škodovky 130 LR, Ford Sierra Cosworth, nejrůznější další druhy Škodovek, či Lady nebo BMW. Historici vždy předvádějí pěkný sport a v Příbrami se jistě vyplatí si na ně počkat.
S velkou odezvou se v Příbrami setkalo zařazení K4 poháru do dvoudenní soutěže rally a na start se přihlásilo celkem 35 posádek. Hodně pestré startovní pole povede průběžně vedoucí posádka Chepil – Gešvinder s Mitsubishi Lancer EVO IX a uzavře je posádka Teska – Tesková s Trabantem 601, což přesně vystihuje různorodost K4 poháru. Zajímavostí bude start Jiřího Kalisty, který je známý ze závodů RallyCupu. Ten v Příbrami v rámci K4 poháru vyzkouší historický Opel Kadett. Soutěžní vozy K4 poháru, které mají například propadlou homologaci, ale nejsou nijak technicky znevýhodněné vůči účastníkům MMČR. Ba právě naopak, kvůli volnějším předpisům pro K4 pohár můžeme vidět mnohdy výrazněji upravené závodní vozy například se silnějšími motory, než povolují předpisy pro MMČR. Vyplatí se proto shlédnout toto pestrobarevné pole účastníků v K4 poháru.
Ředitel 33. Rally Příbram k pěkně zaplněné startovní listině říká: „Z takto velkého počtu posádek na Rally Příbram máme radost. Bereme to jako ocenění naší práce a podporu z řad jezdců. Každá posádka na trati nás těší a každé chceme věnovat stejnou péči. Přes sto deset přihlášených posádek na startu jsme nečekali a věřím, že to bude pádný důvod pro diváky se do Příbrami přijet podívat. Myslím, že se nám podařilo vybrat atraktivní a zajímavou trať jak pro jezdce, tak pro diváky s dostatkem pěkných diváckých míst.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.