Neobyčejně pestré startovní pole čítající 114 přihlášených budou moci sledovat diváci závěrečného podniku MMČR v Příbrami.
33. Rally Příbram odstartuje již téměř za týden. Přesně v pátek 23. září v půl páté odpoledne přejede startovní rampu u kulturního domu v Příbrami vůz se startovním číslem jedna na dveřích. Bude se jednat o modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX R4 Václava Pecha jun. který v Příbrami v minulosti již pětkrát zvítězil, a bude zde bojovat o pozici vicemistra.
Mistrovský titul přijede do Příbrami potvrdit posádka Škody Fabia S2000 Roman Kresta – Petr Gross, kterým se podařilo zajistit si titul již na předchozí Barum Rally. Loni se jim ale na středočeské soutěži nedařilo, a tak si zde letos budou chtít napravit renomé. Tuto dvojici doprovodí na start dalších pět posádek nejvyšší třídy 2, mezi nimiž najdeme například domácího Jana Dohnala s Tomášem Gregou či další Příbramáky Josefa Petáka s Alenou Benešovou. Velmi rychlé budou ve třídě 2 určitě i posádky s vozy Mitsubishi Lancer EVO R4, konkrétně Sýkora se Škardovou a Orsák s Vajíkem. Kvalitní konkurence se sejde i ve třídě 3, tedy produkčních vozech, kde má k titulu nejblíže dvojice Arazim – Gál, ale potrápit je ještě může například Běhálek s Černohorským se Subaru Impreza.
Zpestřením bude jistě start Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se v tomto roce v MMČR pravidelně neobjevují. Příjemnou informací je, že na start domácí soutěže se opět postaví další Příbramák, kterým je miláček diváků Emil Triner. Ten bude startovat se Škodou Fabia, s níž letos předvedl několik skvělých výsledků a patřil vždy k nejrychlejším dvoukolkám absolutně. O tuto pozici bude usilovat ale i další rodák z hornického města, kterým je Jan Černý. Ten si do Příbrami přiveze silnější a zajímavý vůz Citroen DS3 R3T, s nímž by mohl svádět souboje například s už jistým mistrem mezi dvoukolkami pro rok 2011, Václavem Dunovským. Zajímavostí bude jistě i start Karla Trněného, který se po dlouhých letech vrátí do vozu s pohonem předních kol, a to konkrétně do Peugeotu 206 KIT CAR. .
Startovní listina 33. Rally Příbram, soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale čítá celkem 65 přihlášených, což v letošní sezoně představuje příjemné číslo. Dalších 15 soutěžních automobilů budou moci sledovat diváci kolem trati v Mistrovství České republiky historických vozidel, kde by měli k nejrychlejším posádkám letos patřit dosavadní lídři šampionátu Petrášek s Káňou a Opelem Ascona. Mezi přihlášenými ale nechybí další zajímavé posádky s pěknými soutěžními vozy historie, jako jsou například Škodovky 130 LR, Ford Sierra Cosworth, nejrůznější další druhy Škodovek, či Lady nebo BMW. Historici vždy předvádějí pěkný sport a v Příbrami se jistě vyplatí si na ně počkat.
S velkou odezvou se v Příbrami setkalo zařazení K4 poháru do dvoudenní soutěže rally a na start se přihlásilo celkem 35 posádek. Hodně pestré startovní pole povede průběžně vedoucí posádka Chepil – Gešvinder s Mitsubishi Lancer EVO IX a uzavře je posádka Teska – Tesková s Trabantem 601, což přesně vystihuje různorodost K4 poháru. Zajímavostí bude start Jiřího Kalisty, který je známý ze závodů RallyCupu. Ten v Příbrami v rámci K4 poháru vyzkouší historický Opel Kadett. Soutěžní vozy K4 poháru, které mají například propadlou homologaci, ale nejsou nijak technicky znevýhodněné vůči účastníkům MMČR. Ba právě naopak, kvůli volnějším předpisům pro K4 pohár můžeme vidět mnohdy výrazněji upravené závodní vozy například se silnějšími motory, než povolují předpisy pro MMČR. Vyplatí se proto shlédnout toto pestrobarevné pole účastníků v K4 poháru.
Ředitel 33. Rally Příbram k pěkně zaplněné startovní listině říká: „Z takto velkého počtu posádek na Rally Příbram máme radost. Bereme to jako ocenění naší práce a podporu z řad jezdců. Každá posádka na trati nás těší a každé chceme věnovat stejnou péči. Přes sto deset přihlášených posádek na startu jsme nečekali a věřím, že to bude pádný důvod pro diváky se do Příbrami přijet podívat. Myslím, že se nám podařilo vybrat atraktivní a zajímavou trať jak pro jezdce, tak pro diváky s dostatkem pěkných diváckých míst.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.