Neobyčejně pestré startovní pole čítající 114 přihlášených budou moci sledovat diváci závěrečného podniku MMČR v Příbrami.
33. Rally Příbram odstartuje již téměř za týden. Přesně v pátek 23. září v půl páté odpoledne přejede startovní rampu u kulturního domu v Příbrami vůz se startovním číslem jedna na dveřích. Bude se jednat o modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX R4 Václava Pecha jun. který v Příbrami v minulosti již pětkrát zvítězil, a bude zde bojovat o pozici vicemistra.
Mistrovský titul přijede do Příbrami potvrdit posádka Škody Fabia S2000 Roman Kresta – Petr Gross, kterým se podařilo zajistit si titul již na předchozí Barum Rally. Loni se jim ale na středočeské soutěži nedařilo, a tak si zde letos budou chtít napravit renomé. Tuto dvojici doprovodí na start dalších pět posádek nejvyšší třídy 2, mezi nimiž najdeme například domácího Jana Dohnala s Tomášem Gregou či další Příbramáky Josefa Petáka s Alenou Benešovou. Velmi rychlé budou ve třídě 2 určitě i posádky s vozy Mitsubishi Lancer EVO R4, konkrétně Sýkora se Škardovou a Orsák s Vajíkem. Kvalitní konkurence se sejde i ve třídě 3, tedy produkčních vozech, kde má k titulu nejblíže dvojice Arazim – Gál, ale potrápit je ještě může například Běhálek s Černohorským se Subaru Impreza.
Zpestřením bude jistě start Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se v tomto roce v MMČR pravidelně neobjevují. Příjemnou informací je, že na start domácí soutěže se opět postaví další Příbramák, kterým je miláček diváků Emil Triner. Ten bude startovat se Škodou Fabia, s níž letos předvedl několik skvělých výsledků a patřil vždy k nejrychlejším dvoukolkám absolutně. O tuto pozici bude usilovat ale i další rodák z hornického města, kterým je Jan Černý. Ten si do Příbrami přiveze silnější a zajímavý vůz Citroen DS3 R3T, s nímž by mohl svádět souboje například s už jistým mistrem mezi dvoukolkami pro rok 2011, Václavem Dunovským. Zajímavostí bude jistě i start Karla Trněného, který se po dlouhých letech vrátí do vozu s pohonem předních kol, a to konkrétně do Peugeotu 206 KIT CAR. .
Startovní listina 33. Rally Příbram, soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale čítá celkem 65 přihlášených, což v letošní sezoně představuje příjemné číslo. Dalších 15 soutěžních automobilů budou moci sledovat diváci kolem trati v Mistrovství České republiky historických vozidel, kde by měli k nejrychlejším posádkám letos patřit dosavadní lídři šampionátu Petrášek s Káňou a Opelem Ascona. Mezi přihlášenými ale nechybí další zajímavé posádky s pěknými soutěžními vozy historie, jako jsou například Škodovky 130 LR, Ford Sierra Cosworth, nejrůznější další druhy Škodovek, či Lady nebo BMW. Historici vždy předvádějí pěkný sport a v Příbrami se jistě vyplatí si na ně počkat.
S velkou odezvou se v Příbrami setkalo zařazení K4 poháru do dvoudenní soutěže rally a na start se přihlásilo celkem 35 posádek. Hodně pestré startovní pole povede průběžně vedoucí posádka Chepil – Gešvinder s Mitsubishi Lancer EVO IX a uzavře je posádka Teska – Tesková s Trabantem 601, což přesně vystihuje různorodost K4 poháru. Zajímavostí bude start Jiřího Kalisty, který je známý ze závodů RallyCupu. Ten v Příbrami v rámci K4 poháru vyzkouší historický Opel Kadett. Soutěžní vozy K4 poháru, které mají například propadlou homologaci, ale nejsou nijak technicky znevýhodněné vůči účastníkům MMČR. Ba právě naopak, kvůli volnějším předpisům pro K4 pohár můžeme vidět mnohdy výrazněji upravené závodní vozy například se silnějšími motory, než povolují předpisy pro MMČR. Vyplatí se proto shlédnout toto pestrobarevné pole účastníků v K4 poháru.
Ředitel 33. Rally Příbram k pěkně zaplněné startovní listině říká: „Z takto velkého počtu posádek na Rally Příbram máme radost. Bereme to jako ocenění naší práce a podporu z řad jezdců. Každá posádka na trati nás těší a každé chceme věnovat stejnou péči. Přes sto deset přihlášených posádek na startu jsme nečekali a věřím, že to bude pádný důvod pro diváky se do Příbrami přijet podívat. Myslím, že se nám podařilo vybrat atraktivní a zajímavou trať jak pro jezdce, tak pro diváky s dostatkem pěkných diváckých míst.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?