Neobyčejně pestré startovní pole čítající 114 přihlášených budou moci sledovat diváci závěrečného podniku MMČR v Příbrami.
33. Rally Příbram odstartuje již téměř za týden. Přesně v pátek 23. září v půl páté odpoledne přejede startovní rampu u kulturního domu v Příbrami vůz se startovním číslem jedna na dveřích. Bude se jednat o modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX R4 Václava Pecha jun. který v Příbrami v minulosti již pětkrát zvítězil, a bude zde bojovat o pozici vicemistra.
Mistrovský titul přijede do Příbrami potvrdit posádka Škody Fabia S2000 Roman Kresta – Petr Gross, kterým se podařilo zajistit si titul již na předchozí Barum Rally. Loni se jim ale na středočeské soutěži nedařilo, a tak si zde letos budou chtít napravit renomé. Tuto dvojici doprovodí na start dalších pět posádek nejvyšší třídy 2, mezi nimiž najdeme například domácího Jana Dohnala s Tomášem Gregou či další Příbramáky Josefa Petáka s Alenou Benešovou. Velmi rychlé budou ve třídě 2 určitě i posádky s vozy Mitsubishi Lancer EVO R4, konkrétně Sýkora se Škardovou a Orsák s Vajíkem. Kvalitní konkurence se sejde i ve třídě 3, tedy produkčních vozech, kde má k titulu nejblíže dvojice Arazim – Gál, ale potrápit je ještě může například Běhálek s Černohorským se Subaru Impreza.
Zpestřením bude jistě start Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou s Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří se v tomto roce v MMČR pravidelně neobjevují. Příjemnou informací je, že na start domácí soutěže se opět postaví další Příbramák, kterým je miláček diváků Emil Triner. Ten bude startovat se Škodou Fabia, s níž letos předvedl několik skvělých výsledků a patřil vždy k nejrychlejším dvoukolkám absolutně. O tuto pozici bude usilovat ale i další rodák z hornického města, kterým je Jan Černý. Ten si do Příbrami přiveze silnější a zajímavý vůz Citroen DS3 R3T, s nímž by mohl svádět souboje například s už jistým mistrem mezi dvoukolkami pro rok 2011, Václavem Dunovským. Zajímavostí bude jistě i start Karla Trněného, který se po dlouhých letech vrátí do vozu s pohonem předních kol, a to konkrétně do Peugeotu 206 KIT CAR. .
Startovní listina 33. Rally Příbram, soutěže Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale čítá celkem 65 přihlášených, což v letošní sezoně představuje příjemné číslo. Dalších 15 soutěžních automobilů budou moci sledovat diváci kolem trati v Mistrovství České republiky historických vozidel, kde by měli k nejrychlejším posádkám letos patřit dosavadní lídři šampionátu Petrášek s Káňou a Opelem Ascona. Mezi přihlášenými ale nechybí další zajímavé posádky s pěknými soutěžními vozy historie, jako jsou například Škodovky 130 LR, Ford Sierra Cosworth, nejrůznější další druhy Škodovek, či Lady nebo BMW. Historici vždy předvádějí pěkný sport a v Příbrami se jistě vyplatí si na ně počkat.
S velkou odezvou se v Příbrami setkalo zařazení K4 poháru do dvoudenní soutěže rally a na start se přihlásilo celkem 35 posádek. Hodně pestré startovní pole povede průběžně vedoucí posádka Chepil – Gešvinder s Mitsubishi Lancer EVO IX a uzavře je posádka Teska – Tesková s Trabantem 601, což přesně vystihuje různorodost K4 poháru. Zajímavostí bude start Jiřího Kalisty, který je známý ze závodů RallyCupu. Ten v Příbrami v rámci K4 poháru vyzkouší historický Opel Kadett. Soutěžní vozy K4 poháru, které mají například propadlou homologaci, ale nejsou nijak technicky znevýhodněné vůči účastníkům MMČR. Ba právě naopak, kvůli volnějším předpisům pro K4 pohár můžeme vidět mnohdy výrazněji upravené závodní vozy například se silnějšími motory, než povolují předpisy pro MMČR. Vyplatí se proto shlédnout toto pestrobarevné pole účastníků v K4 poháru.
Ředitel 33. Rally Příbram k pěkně zaplněné startovní listině říká: „Z takto velkého počtu posádek na Rally Příbram máme radost. Bereme to jako ocenění naší práce a podporu z řad jezdců. Každá posádka na trati nás těší a každé chceme věnovat stejnou péči. Přes sto deset přihlášených posádek na startu jsme nečekali a věřím, že to bude pádný důvod pro diváky se do Příbrami přijet podívat. Myslím, že se nám podařilo vybrat atraktivní a zajímavou trať jak pro jezdce, tak pro diváky s dostatkem pěkných diváckých míst.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.