Poslední podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se nezadržitelně blíží.
Poslední uskutečněná Barum Rally sice velmi podstatně naznačila, kam se přiklonilo kyvadlo ukazující na budoucí absolutní mistry republiky v rally, i tak ale v Příbrami bude oč bojovat, a na co se dívat. Do Příbrami podle předběžných zpráv dorazí již téměř jistí mistři ČR pro rok 2011 Roman Kresta s Petrem Grossem startující se Škodou Fabia S2000. Pro ně bude mít start v Příbrami již téměř symbolickou hodnotu, protože jejich náskok na čele tabulky je tak vysoký, že je už nikdo nemůže ohrozit. Bojovat ale musí ještě Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, jejichž Mitsubishi Lancer EVO IX na Barum Rally vypovědělo službu, a tak Plzeňanům citelně chybí body. O pozici vicemistra tedy ještě budou muset zabojovat.
Napínavý souboj se očekává také ve skupině N, kde mají k titulu nejlépe nakročeno Václav Arazim s Juliem Gálem. Ty za určitých okolností může ještě ohrozit posádka Subaru Impreza Sti ve složení Běhálek – Černohorský. O další pozice za nimi se svede nelítostný souboj a nic není dopředu jasné. Mezi dvoukolkami již titul oslavují v Poděbradech u Václava Dunovského a Petra Machů, ale stejně jako mezi velkými enky, tak o další místa se svede velká bitva.
Závodit se bude na staronových rychlostních zkouškách v okolí Příbrami a na Sedlčansku. Oproti loňskému roku se v pátek začne právě zkouškami na pravém břehu Vltavy v pořadí Dublovická, Sedlčanská a Klučenická. Druhé průjezdy těmito rychlostními zkouškami budou už za tmy, což bude pro zúčastněné posádky i diváky jistě zajímavým zpestřením. V sobotu jsou připravené rychlostní zkoušky na Příbramsku. Ráno se soutěžáci rozehřejí v Ohrazenicích, následuje v posledních letech vynechávaná RZ Zaječovská a pokračovat se bude na RZ Příbramská a následně Vystrkovská, která prošla znatelnou obměnou při spojení s částí bývalé Milínské RZ. Pro diváky bude připraveno dostatečné množství diváckých míst, která budou dobře popsána na internetových stránkách a v elektronickém programu 33. Rally Příbram, který bude zveřejněn před soutěží.
Servisní areál bude již tradičně umístěn na letišti ve Dlouhé Lhotě, kde betonová plocha skýtá dostatek prostoru pro zázemí doprovody všech soutěžních týmů. Testovací rychlostní zkouška shakedown, která je v tomto roce pro pořadatele povinná, se uskuteční na úseku u Suchomast.
Ředitele 33. Rally Příbram jsme zastihli v čilém pracovním nasazení, i tak nám ale odpověděl na otázky ohledně již došlých přihlášek na rally. „Mnoho účastníků si dává už tradičně dost na čas, a jak víme z minula, tak hodně závodníků čeká, jak pro ně dopadne právě startující Rallysprint v Třebíči. Většina přihlášek přijde až na poslední chvíli, už teď ale můžu prozradit, že mezi přihlášenými nechybí například domácí Josef Peták, bratři Odložilíkové, a třeba také domácí Emil Triner. Velký ohlas máme v poháru K4, kde zájem projevilo množství posádek. Rádi bychom v Příbrami viděli také početné startovní pole historiků, ale to bude zřejmě závislé na momentální technické kondici závodících strojů. V tomto roce zkoušíme také web kameru se záznamem, kterou máme umístěnou na jednom místě na rychlostní zkoušce už v tento okamžik. Záznam z ní nám doufám pomůže odhalit případný nepovolený trénink mimo povolenou dobu těsně před startem soutěže. Chceme, aby všichni účastníci měli stejné šance,“ dodává Tomáš Fiala.
33. Rally Příbram se uskuteční 23. a 24. září jako poslední závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. O dalších novinkách v souvislosti s rally vás budeme informovat v nadcházejících tiskových zprávách a na internetových stránkách www.rallypribram.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?