Poslední podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se nezadržitelně blíží.
Poslední uskutečněná Barum Rally sice velmi podstatně naznačila, kam se přiklonilo kyvadlo ukazující na budoucí absolutní mistry republiky v rally, i tak ale v Příbrami bude oč bojovat, a na co se dívat. Do Příbrami podle předběžných zpráv dorazí již téměř jistí mistři ČR pro rok 2011 Roman Kresta s Petrem Grossem startující se Škodou Fabia S2000. Pro ně bude mít start v Příbrami již téměř symbolickou hodnotu, protože jejich náskok na čele tabulky je tak vysoký, že je už nikdo nemůže ohrozit. Bojovat ale musí ještě Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, jejichž Mitsubishi Lancer EVO IX na Barum Rally vypovědělo službu, a tak Plzeňanům citelně chybí body. O pozici vicemistra tedy ještě budou muset zabojovat.
Napínavý souboj se očekává také ve skupině N, kde mají k titulu nejlépe nakročeno Václav Arazim s Juliem Gálem. Ty za určitých okolností může ještě ohrozit posádka Subaru Impreza Sti ve složení Běhálek – Černohorský. O další pozice za nimi se svede nelítostný souboj a nic není dopředu jasné. Mezi dvoukolkami již titul oslavují v Poděbradech u Václava Dunovského a Petra Machů, ale stejně jako mezi velkými enky, tak o další místa se svede velká bitva.
Závodit se bude na staronových rychlostních zkouškách v okolí Příbrami a na Sedlčansku. Oproti loňskému roku se v pátek začne právě zkouškami na pravém břehu Vltavy v pořadí Dublovická, Sedlčanská a Klučenická. Druhé průjezdy těmito rychlostními zkouškami budou už za tmy, což bude pro zúčastněné posádky i diváky jistě zajímavým zpestřením. V sobotu jsou připravené rychlostní zkoušky na Příbramsku. Ráno se soutěžáci rozehřejí v Ohrazenicích, následuje v posledních letech vynechávaná RZ Zaječovská a pokračovat se bude na RZ Příbramská a následně Vystrkovská, která prošla znatelnou obměnou při spojení s částí bývalé Milínské RZ. Pro diváky bude připraveno dostatečné množství diváckých míst, která budou dobře popsána na internetových stránkách a v elektronickém programu 33. Rally Příbram, který bude zveřejněn před soutěží.
Servisní areál bude již tradičně umístěn na letišti ve Dlouhé Lhotě, kde betonová plocha skýtá dostatek prostoru pro zázemí doprovody všech soutěžních týmů. Testovací rychlostní zkouška shakedown, která je v tomto roce pro pořadatele povinná, se uskuteční na úseku u Suchomast.
Ředitele 33. Rally Příbram jsme zastihli v čilém pracovním nasazení, i tak nám ale odpověděl na otázky ohledně již došlých přihlášek na rally. „Mnoho účastníků si dává už tradičně dost na čas, a jak víme z minula, tak hodně závodníků čeká, jak pro ně dopadne právě startující Rallysprint v Třebíči. Většina přihlášek přijde až na poslední chvíli, už teď ale můžu prozradit, že mezi přihlášenými nechybí například domácí Josef Peták, bratři Odložilíkové, a třeba také domácí Emil Triner. Velký ohlas máme v poháru K4, kde zájem projevilo množství posádek. Rádi bychom v Příbrami viděli také početné startovní pole historiků, ale to bude zřejmě závislé na momentální technické kondici závodících strojů. V tomto roce zkoušíme také web kameru se záznamem, kterou máme umístěnou na jednom místě na rychlostní zkoušce už v tento okamžik. Záznam z ní nám doufám pomůže odhalit případný nepovolený trénink mimo povolenou dobu těsně před startem soutěže. Chceme, aby všichni účastníci měli stejné šance,“ dodává Tomáš Fiala.
33. Rally Příbram se uskuteční 23. a 24. září jako poslední závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. O dalších novinkách v souvislosti s rally vás budeme informovat v nadcházejících tiskových zprávách a na internetových stránkách www.rallypribram.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.