Poslední podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se nezadržitelně blíží.
Poslední uskutečněná Barum Rally sice velmi podstatně naznačila, kam se přiklonilo kyvadlo ukazující na budoucí absolutní mistry republiky v rally, i tak ale v Příbrami bude oč bojovat, a na co se dívat. Do Příbrami podle předběžných zpráv dorazí již téměř jistí mistři ČR pro rok 2011 Roman Kresta s Petrem Grossem startující se Škodou Fabia S2000. Pro ně bude mít start v Příbrami již téměř symbolickou hodnotu, protože jejich náskok na čele tabulky je tak vysoký, že je už nikdo nemůže ohrozit. Bojovat ale musí ještě Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, jejichž Mitsubishi Lancer EVO IX na Barum Rally vypovědělo službu, a tak Plzeňanům citelně chybí body. O pozici vicemistra tedy ještě budou muset zabojovat.
Napínavý souboj se očekává také ve skupině N, kde mají k titulu nejlépe nakročeno Václav Arazim s Juliem Gálem. Ty za určitých okolností může ještě ohrozit posádka Subaru Impreza Sti ve složení Běhálek – Černohorský. O další pozice za nimi se svede nelítostný souboj a nic není dopředu jasné. Mezi dvoukolkami již titul oslavují v Poděbradech u Václava Dunovského a Petra Machů, ale stejně jako mezi velkými enky, tak o další místa se svede velká bitva.
Závodit se bude na staronových rychlostních zkouškách v okolí Příbrami a na Sedlčansku. Oproti loňskému roku se v pátek začne právě zkouškami na pravém břehu Vltavy v pořadí Dublovická, Sedlčanská a Klučenická. Druhé průjezdy těmito rychlostními zkouškami budou už za tmy, což bude pro zúčastněné posádky i diváky jistě zajímavým zpestřením. V sobotu jsou připravené rychlostní zkoušky na Příbramsku. Ráno se soutěžáci rozehřejí v Ohrazenicích, následuje v posledních letech vynechávaná RZ Zaječovská a pokračovat se bude na RZ Příbramská a následně Vystrkovská, která prošla znatelnou obměnou při spojení s částí bývalé Milínské RZ. Pro diváky bude připraveno dostatečné množství diváckých míst, která budou dobře popsána na internetových stránkách a v elektronickém programu 33. Rally Příbram, který bude zveřejněn před soutěží.
Servisní areál bude již tradičně umístěn na letišti ve Dlouhé Lhotě, kde betonová plocha skýtá dostatek prostoru pro zázemí doprovody všech soutěžních týmů. Testovací rychlostní zkouška shakedown, která je v tomto roce pro pořadatele povinná, se uskuteční na úseku u Suchomast.
Ředitele 33. Rally Příbram jsme zastihli v čilém pracovním nasazení, i tak nám ale odpověděl na otázky ohledně již došlých přihlášek na rally. „Mnoho účastníků si dává už tradičně dost na čas, a jak víme z minula, tak hodně závodníků čeká, jak pro ně dopadne právě startující Rallysprint v Třebíči. Většina přihlášek přijde až na poslední chvíli, už teď ale můžu prozradit, že mezi přihlášenými nechybí například domácí Josef Peták, bratři Odložilíkové, a třeba také domácí Emil Triner. Velký ohlas máme v poháru K4, kde zájem projevilo množství posádek. Rádi bychom v Příbrami viděli také početné startovní pole historiků, ale to bude zřejmě závislé na momentální technické kondici závodících strojů. V tomto roce zkoušíme také web kameru se záznamem, kterou máme umístěnou na jednom místě na rychlostní zkoušce už v tento okamžik. Záznam z ní nám doufám pomůže odhalit případný nepovolený trénink mimo povolenou dobu těsně před startem soutěže. Chceme, aby všichni účastníci měli stejné šance,“ dodává Tomáš Fiala.
33. Rally Příbram se uskuteční 23. a 24. září jako poslední závod Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. O dalších novinkách v souvislosti s rally vás budeme informovat v nadcházejících tiskových zprávách a na internetových stránkách www.rallypribram.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.