Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Horáckou Rally s cílem bojovat o vítězství mezi dvoukolkami.
Vítězství mezi dvoukolkami a z toho pramenící bodový zisk, který by měl mladé posádce zajistit titul mezi dvoukolkami v rallysprintech, to byl cíl Honzy Černého a Pavla Kohouta v Třebíči, na Horácké Rally. Dvojice vyrazila na Horácko po několika ne úplně povedených soutěžích, z čehož si sami před soutěží dělali legraci. „Rozhodně jsme se neponořili do nějaké deprese z toho, že nám pár závodů po sobě nevyšlo. Je to rally a chvíli se daří a chvíli ne. Je potřeba i trochu toho štěstí, aby vždy vše vyšlo jak má. Pozitivně musíme brát to, že naše problémy v posledních soutěžích nejsou tak úplně na naší straně a srnku v okně nebo závadu motoru si prostě musíme vytrpět,“ naráží Honza Černý na poslední příčinu jejich trápení na Horácké Rally.
Do této soutěže odstartovalo jejich Clio R3 se startovním číslem 4 na dveřích v daleko klidnějším tempu, než na které jsme od Černého Kohouta zvyklí. „Charakter rychlostních zkoušek byl klasický „třebíčský“ takže hodně rychlých úseků, které občas zpomalila nějaká vesnice. Takové rychlostní zkoušky nejsou úplně můj šálek čaje, ale závodili jsme na tom všichni. Od začátku jsme jeli hodně na pohodu s důrazem na to neudělat chybu nebo třeba zbytečný defekt. Jeli jsme absolutně na jistotu jen na vedení ve dvoukolkách. To se dařilo a mohli jsme si dovolit jet i hodně sjeté gumy, abychom šetřili náklady. Bohužel už do cíle předposlední rychlostní zkoušky jsme dojížděli bez výkonu našeho auta. Neměl jsem z průběhu výkonu motoru dobrý pocit už od rána, ale říkal jsem si, že si to možná jen namlouvám. Vedli jsme a tak nebylo co řešit. Pak ale před posledním servisem auto citelně přestalo jet a závadu se nepodařilo odstranit ani v servisu. Do teď přesně nevíme kde byla chyba. Motor jel tak na polovinu výkonu, hodně se hádal, ale auto jelo stále dopředu a my jsme se rozhodli pokusit se soutěž dokončit, protože na prvním místě jsme měli náskok přes půl minuty. V cíli nám na vítězství mezi dvoukolkami nakonec chybělo nějakých pět vteřin, což nás samozřejmě mrzí, ale nedalo se tentokrát pro dojetí do cíle udělat víc. O to víc musíme bojovat v dalších soutěžích,“ uzavírá Honza Černý, který s Pavlem Kohoutem dovláčel Renault Clio R3 na druhém místě ve dvoukolkách a dvacátém místě absolutně do cíle 22. Horácké Rally Třebíč.
Posádku Černý Kohout teď v nejbližší době čeká start na domácí soutěži, kterou je pro ně Rally Příbram, kde sídlí Černých rodinná firma. V Příbrami mladíci odstartují s Citroenem DS3 R3T s jasným cílem být opět nejrychlejší posádkou mezi dvoukolkami.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.