Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Horáckou Rally s cílem bojovat o vítězství mezi dvoukolkami.
Vítězství mezi dvoukolkami a z toho pramenící bodový zisk, který by měl mladé posádce zajistit titul mezi dvoukolkami v rallysprintech, to byl cíl Honzy Černého a Pavla Kohouta v Třebíči, na Horácké Rally. Dvojice vyrazila na Horácko po několika ne úplně povedených soutěžích, z čehož si sami před soutěží dělali legraci. „Rozhodně jsme se neponořili do nějaké deprese z toho, že nám pár závodů po sobě nevyšlo. Je to rally a chvíli se daří a chvíli ne. Je potřeba i trochu toho štěstí, aby vždy vše vyšlo jak má. Pozitivně musíme brát to, že naše problémy v posledních soutěžích nejsou tak úplně na naší straně a srnku v okně nebo závadu motoru si prostě musíme vytrpět,“ naráží Honza Černý na poslední příčinu jejich trápení na Horácké Rally.
Do této soutěže odstartovalo jejich Clio R3 se startovním číslem 4 na dveřích v daleko klidnějším tempu, než na které jsme od Černého Kohouta zvyklí. „Charakter rychlostních zkoušek byl klasický „třebíčský“ takže hodně rychlých úseků, které občas zpomalila nějaká vesnice. Takové rychlostní zkoušky nejsou úplně můj šálek čaje, ale závodili jsme na tom všichni. Od začátku jsme jeli hodně na pohodu s důrazem na to neudělat chybu nebo třeba zbytečný defekt. Jeli jsme absolutně na jistotu jen na vedení ve dvoukolkách. To se dařilo a mohli jsme si dovolit jet i hodně sjeté gumy, abychom šetřili náklady. Bohužel už do cíle předposlední rychlostní zkoušky jsme dojížděli bez výkonu našeho auta. Neměl jsem z průběhu výkonu motoru dobrý pocit už od rána, ale říkal jsem si, že si to možná jen namlouvám. Vedli jsme a tak nebylo co řešit. Pak ale před posledním servisem auto citelně přestalo jet a závadu se nepodařilo odstranit ani v servisu. Do teď přesně nevíme kde byla chyba. Motor jel tak na polovinu výkonu, hodně se hádal, ale auto jelo stále dopředu a my jsme se rozhodli pokusit se soutěž dokončit, protože na prvním místě jsme měli náskok přes půl minuty. V cíli nám na vítězství mezi dvoukolkami nakonec chybělo nějakých pět vteřin, což nás samozřejmě mrzí, ale nedalo se tentokrát pro dojetí do cíle udělat víc. O to víc musíme bojovat v dalších soutěžích,“ uzavírá Honza Černý, který s Pavlem Kohoutem dovláčel Renault Clio R3 na druhém místě ve dvoukolkách a dvacátém místě absolutně do cíle 22. Horácké Rally Třebíč.
Posádku Černý Kohout teď v nejbližší době čeká start na domácí soutěži, kterou je pro ně Rally Příbram, kde sídlí Černých rodinná firma. V Příbrami mladíci odstartují s Citroenem DS3 R3T s jasným cílem být opět nejrychlejší posádkou mezi dvoukolkami.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?