Černý Kohout se protrápil další soutěží

rally krkonoše
rally krkonoše, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Eliáš 19. září 2011 9:34
Sdílej:

Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Horáckou Rally s cílem bojovat o vítězství mezi dvoukolkami.

Vítězství mezi dvoukolkami a z toho pramenící bodový zisk, který by měl mladé posádce zajistit titul mezi dvoukolkami v rallysprintech, to byl cíl Honzy Černého a Pavla Kohouta v Třebíči, na Horácké Rally. Dvojice vyrazila na Horácko po několika ne úplně povedených soutěžích, z čehož si sami před soutěží dělali legraci. „Rozhodně jsme se neponořili do nějaké deprese z toho, že nám pár závodů po sobě nevyšlo. Je to rally a chvíli se daří a chvíli ne. Je potřeba i trochu toho štěstí, aby vždy vše vyšlo jak má. Pozitivně musíme brát to, že naše problémy v posledních soutěžích nejsou tak úplně na naší straně a srnku v okně nebo závadu motoru si prostě musíme vytrpět,“ naráží Honza Černý na poslední příčinu jejich trápení na Horácké Rally.

Do této soutěže odstartovalo jejich Clio R3 se startovním číslem 4 na dveřích v daleko klidnějším tempu, než na které jsme od Černého Kohouta zvyklí. „Charakter rychlostních zkoušek byl klasický „třebíčský“ takže hodně rychlých úseků, které občas zpomalila nějaká vesnice. Takové rychlostní zkoušky nejsou úplně můj šálek čaje, ale závodili jsme na tom všichni. Od začátku jsme jeli hodně na pohodu s důrazem na to neudělat chybu nebo třeba zbytečný defekt. Jeli jsme absolutně na jistotu jen na vedení ve dvoukolkách. To se dařilo a mohli jsme si dovolit jet i hodně sjeté gumy, abychom šetřili náklady. Bohužel už do cíle předposlední rychlostní zkoušky jsme dojížděli bez výkonu našeho auta. Neměl jsem z průběhu výkonu motoru dobrý pocit už od rána, ale říkal jsem si, že si to možná jen namlouvám. Vedli jsme a tak nebylo co řešit. Pak ale před posledním servisem auto citelně přestalo jet a závadu se nepodařilo odstranit ani v servisu. Do teď přesně nevíme kde byla chyba. Motor jel tak na polovinu výkonu, hodně se hádal, ale auto jelo stále dopředu a my jsme se rozhodli pokusit se soutěž dokončit, protože na prvním místě jsme měli náskok přes půl minuty. V cíli nám na vítězství mezi dvoukolkami nakonec chybělo nějakých pět vteřin, což nás samozřejmě mrzí, ale nedalo se tentokrát pro dojetí do cíle udělat víc. O to víc musíme bojovat v dalších soutěžích,“ uzavírá Honza Černý, který s Pavlem Kohoutem dovláčel Renault Clio R3 na druhém místě ve dvoukolkách a dvacátém místě absolutně do cíle 22. Horácké Rally Třebíč.

Posádku Černý Kohout teď v nejbližší době čeká start na domácí soutěži, kterou je pro ně Rally Příbram, kde sídlí Černých rodinná firma. V Příbrami mladíci odstartují s Citroenem DS3 R3T s jasným cílem být opět nejrychlejší posádkou mezi dvoukolkami.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.