Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazili na Horáckou Rally s cílem bojovat o vítězství mezi dvoukolkami.
Vítězství mezi dvoukolkami a z toho pramenící bodový zisk, který by měl mladé posádce zajistit titul mezi dvoukolkami v rallysprintech, to byl cíl Honzy Černého a Pavla Kohouta v Třebíči, na Horácké Rally. Dvojice vyrazila na Horácko po několika ne úplně povedených soutěžích, z čehož si sami před soutěží dělali legraci. „Rozhodně jsme se neponořili do nějaké deprese z toho, že nám pár závodů po sobě nevyšlo. Je to rally a chvíli se daří a chvíli ne. Je potřeba i trochu toho štěstí, aby vždy vše vyšlo jak má. Pozitivně musíme brát to, že naše problémy v posledních soutěžích nejsou tak úplně na naší straně a srnku v okně nebo závadu motoru si prostě musíme vytrpět,“ naráží Honza Černý na poslední příčinu jejich trápení na Horácké Rally.
Do této soutěže odstartovalo jejich Clio R3 se startovním číslem 4 na dveřích v daleko klidnějším tempu, než na které jsme od Černého Kohouta zvyklí. „Charakter rychlostních zkoušek byl klasický „třebíčský“ takže hodně rychlých úseků, které občas zpomalila nějaká vesnice. Takové rychlostní zkoušky nejsou úplně můj šálek čaje, ale závodili jsme na tom všichni. Od začátku jsme jeli hodně na pohodu s důrazem na to neudělat chybu nebo třeba zbytečný defekt. Jeli jsme absolutně na jistotu jen na vedení ve dvoukolkách. To se dařilo a mohli jsme si dovolit jet i hodně sjeté gumy, abychom šetřili náklady. Bohužel už do cíle předposlední rychlostní zkoušky jsme dojížděli bez výkonu našeho auta. Neměl jsem z průběhu výkonu motoru dobrý pocit už od rána, ale říkal jsem si, že si to možná jen namlouvám. Vedli jsme a tak nebylo co řešit. Pak ale před posledním servisem auto citelně přestalo jet a závadu se nepodařilo odstranit ani v servisu. Do teď přesně nevíme kde byla chyba. Motor jel tak na polovinu výkonu, hodně se hádal, ale auto jelo stále dopředu a my jsme se rozhodli pokusit se soutěž dokončit, protože na prvním místě jsme měli náskok přes půl minuty. V cíli nám na vítězství mezi dvoukolkami nakonec chybělo nějakých pět vteřin, což nás samozřejmě mrzí, ale nedalo se tentokrát pro dojetí do cíle udělat víc. O to víc musíme bojovat v dalších soutěžích,“ uzavírá Honza Černý, který s Pavlem Kohoutem dovláčel Renault Clio R3 na druhém místě ve dvoukolkách a dvacátém místě absolutně do cíle 22. Horácké Rally Třebíč.
Posádku Černý Kohout teď v nejbližší době čeká start na domácí soutěži, kterou je pro ně Rally Příbram, kde sídlí Černých rodinná firma. V Příbrami mladíci odstartují s Citroenem DS3 R3T s jasným cílem být opět nejrychlejší posádkou mezi dvoukolkami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.