Velká lahůdka pro motoristické fanoušky je připravena při srpnové Barum Czech Rally Zlín. Milovníci historických vozidel se mohou těšit na zcela ojedinělou exhibiční jízdu pod názvem OLDTIMER GRAND PRIX ZLÍN, ve které se představí závodní skvosty třicátých let minulého století.
Diváci tyto nádherné závodní stroje uvidí v pátek 26. srpna v odpoledních hodinách zaparkované před zlínskou Univerzitou Tomáše Bati (tiskové středisko) a Kongresovým centrem a ve večerních hodinách přímo v akci na divácké Super rychlostní zkoušce v ulicích Zlína. Představí se celkem osm vozidel značek BUGATTI, HISPANO SUIZA, DARRACQ, JAGUAR a WALTER. Pořadatelé zatím tají, kdo se objeví za jejich volanty, nicméně v jednání jsou velmi zvučná jména. Hlavním organizátorem této akce je JUDr. Ing. Ladislav Samohýl, úspěšný zlínský podnikatel a velký nadšenec a milovník historických vozů.
Pane Samohýle, vaše restaurátorská dílna vyrobí díly, ve kterých se v budoucnu dá složit kopie celosvětově známého vozu BUGATTI 35. Jak jste se k této práci dostal a kolik replik tohoto závodního vozu se vyrobilo?„K této práci jsem se dostal při renovaci, rekonstrukcí původních vozidel BUGATTI 35, 37, 37A, model GP. U těchto vozidel jsme museli vyrobit nově podstatné části např. motoru (bloky, skříň, klikové hřídele atd.) a vzhledem k finanční a technologické náročnosti jsme například při odlévání těchto dílů vyrobili více kusů, než je naše momentální potřeba.“
Nejznámější osobností spojenou s automobilem BUGATTI 35 v České republice byla závodnice Eliška Junková. Vašeho otce s ní poutalo velké přátelství. Byl to ten hlavní impuls, proč jste se pustil, do tohoto projektu?„Ano, byl to jeden z hlavních impulsů. V naší sbírce značky BUGATTI je v současné době osm kusů původních vozidel. Vzhledem ke všemu, co poutalo otce k Elišce Junkové a k maximální snaze instalovat do budoucího muzea ve Zlíně nejen korespondenci, ceny, fotografie a další artefakty týkající se Elišky, bylo maximálním zájmem k tomu vystavit i původní závodní automobil BUGATTI 35 model A, rok výroby 1925. A tento automobil bude po celkové rekonstrukci představen při Barum Czech Rally Zlín 2011.“
Jak dlouho trvá restaurování těchto nádherných aut? Kolik lidí tvoří pracovní tým, který se podílel na stavbě závodní BUGATTI?„Rekonstrukce BUGATTI 35 se protáhla na „několik let”, celkem se odpracovalo asi 3 200 hodin a najelo několik desítek tisíc kilometrů při shánění dílů. V Otrokovicích sídlící pracovní tým pro restaurování historických aut tvoří celkem čtrnáct lidí.“
Kdy vznikla myšlenka uspořádat OLDTIMER GRAND PRIX u příležitosti zlínské barumky?„Myšlenka vznikla v roce 2010 při diskuzích a prohlídce dílen s panem Milošem Regnerem, ředitelem zlínské rally.“
Jaké vozy ze třicátých let minulého století se představí návštěvníkům zlínské barumky a které osobnosti se posadí za jejich volanty?„Představí se celkem osm vozidel značek BUGATTI, HISPANO SUIZA, DARRACQ, JAGUAR a WALTER. Za volanty těchto vozidel se posadí slavné osobnosti bývalé závodní éry Barum Rally.“
Dá se vyčíslit finanční hodnota těchto replik?„Nejsou ještě ve finiši všechny práce a kooperace, proto není možné vyčíslit v současné době hodnotu a ocenění všech dílů pro eventuální sestavu věrné kopie vozidla.“
Vozy nejsou určeny jen majetným zákazníkům, ale stanou se součástí nového muzea historických vozů. Kdy plánujete jeho otevření?„Otevření muzea plánujeme do dvou let po dokončení nejen stavebních úprav, ale i renovací dalších vozidel pro toto muzeum, což by mělo čítat celkem 200 vozidel a 100 motocyklů. Součástí sbírek muzea budou originální automobily mnoha značek včetně BUGATTI a díly pro sestavení věrné kopie nebo rekonstrukce automobilu B 35 mají již dnes vlastní označení.“
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru!
Foto:www.czechrally.cz/ Pavel Andrýsek
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?