Pořadatelé mezinárodní automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín představili na úvodní tiskové konferenci konečnou podobu tratě letošního již 41. ročníku. Soutěžní posádky absolvují celkem 248 ostrých kilometrů během 15 rychlostních zkoušek, které se pojedou na osmi úsecích rychlostních testů. Vedle klasických úseků jako jsou Pindula, Troják nebo Semetín se do itineráře této české soutěže po dlouhých dvaceti letech vrací legendární úsek s názvem Maják.
„Klasické úseky ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století jako jsou Maják nebo Pržno jsme si přáli oprášit už pro loňský jubilejní čtyřicátý ročník. Všechno ale chce svůj čas. Povolení zařadit rychlostní zkoušku Maják do programu zlínské rally jsme tedy od příslušných úřadů, institucí, majitelů pozemků a dalších získali až o rok později, i přesto jsme za to všem dotčeným stranám vděční,“ řekl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín.
Poprvé se jel tento legendární úsek jako rychlostní zkouška v roce 1977, rok předtím pouze jako přejezdová trasa. Na konci sedmdesátých let a během osmdesátých let se Maják stal základním pilířem při stavbě samotné tratě. V srdci automobilových fandů zůstaly nezapomenutelné zážitky z průjezdů soutěžních automobilů hned po startu, v náročné levé zatáčce u Majáku nebo v divácky velmi oblíbené pasáži u malenovického hradu s pověstným vracákem. Příznivci si vzpomínají i na náročné odbočení po rychlém příjezdu v části zvané Prohled. Naposledy se klasický úsek ze Zlína do Oldřichovic jel v roce 1991, kdy se startovalo v blízkosti zimního stadionu u zlínské Koliby U černého medvěda. Ještě v následujících dvou letech zlínští pořadatelé zařadili alespoň zkrácený úsek Prohled se startem v Malenovicích, nicméně legenda s názvem Maják se ve své klasické podobě na dlouhá léta odmlčela. „Obnovit tradici Majáku se podařilo i velkou zásluhou Magistrátu města Zlína. Jsme rádi, že především mladší generaci motoristické veřejnosti můžeme představit tento pověstný úsek. Věříme, že Maják pojedeme i v dalších letech,“ pověděl Jan Regner.
Zlínští pořadatelé nakonec připravili náročnou rychlostní zkoušku v délce téměř třiadvaceti kilometrů, jejíž druhá polovina je z minulých ročníků známa pod názvem Komárov. „Prakticky jsme spojili tyto dva klasické úseky do jednoho. Diváci se mohou těšit na technické a náročné průjezdy obcemi Oldřichovice a Pohořelice s řadou diváckých míst. První část rychlostní zkoušky v lesním úseku nad Zlínem je snadno dostupná městskou dopravou od místa startu v části zvané U Majáku nebo z městské části Malenovice,“ vysvětlil Jan Regner.
Až na ojedinělé výjimky téměř nikdo ze současné generace soutěžních jezdců jako jsou Jan Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek jr. nebo Václav Pech jr. tento legendární úsek nezná. Tátové posledních dvou jmenovaných však sváděli na Majáku dramatické souboje o drahocenné vteřiny. „Maják byla vždy náročná rychlostní zkouška. Měla neopakovatelné kouzlo a především ji každoročně lemovalo obrovské množství fandů na diváckých místech u hradu v Malenovicích nebo na Prohledě,“ vzpomněl Pavel Valoušek sen., otec úřadujícího českého šampiona.
Maják bude mít obnovenou premiéru v rámci druhého dne letošní barumky. V neděli 28. srpna 2011 se pojede jako rychlostní zkouška číslo 10 se startem v 8:33 hodin, druhý průjezd se uskuteční v rámci rychlostní zkoušky s číslem 13, která odstartuje ve 12:12 hodin. Návrat po předlouhých dvaceti letech se stává skutečností.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.