Rally Bohemia byla zlomovou soutěží pro účastníky poháru, který se přehoupl do své druhé poloviny.
Nově vzniklý pohár pro posádky závodící s technikou Renault Clio R3 a na pneumatikách Pirelli se dostal do své druhé poloviny. Šest závodů je totiž v českém kalendáři této série a Rally Bohemia Byla čtvrtým podnikem. Připomeňme si, že v dosavadních třech závodech jsme viděli vždy jinou vítěznou posádku, což hovoří o značné vyrovnanosti mezi účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na Valašské Rally se z vítězství radovala posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, v Českém Krumlově je vystřídali manželé Trojanovi a v Hustopečích se radovali Minařík s Ryšánkem.
Velký otazník se tak vznášel nad Rally Bohemia kde stabilní účastníky poháru doplnili ještě další jezdci s Renaulty Clio R3, jako byl například domácí David Tomek, či Michal Kravec. Ti se ale do poháru nepřihlásili. Z původně avizovaného startu Miloše Vagnera bohužel nakonec sešlo. I tak se ale na startu třídy pět, kam vozy Renault Clio R3 patří, sešla nebývalá konkurence obohacená i o zahraniční posádky.
Rally Bohemia byla v tomto roce rozdělena do dvou etap, kdy ta první odstartovala již v pátek večer okruhovou rychlostní zkouškou v Mladé Boleslavi, kterou sledovaly davy diváků. Pro jezdce se zde nejednalo o žádné velké závody a posádky si dávaly hlavně pozor, aby neulomily kolo o jeden z obrubníků lemujících trať. Ty skutečné závody začaly až v sobotu ráno a tempo hned z počátku mezi „poháristy“ začala udávat posádka Minařík – Ryšánek, která byla nejrychlejší v úvodních čtyřech testech. Pak ale přišla chybná volba obutí jejich vozu, z čehož pramenila velká časová ztráta. Toho využila další posádka Renaultu Clio R3 David Štefan s Ivou Víchovou, kteří se vyhoupli do čela hodnocení ROPRO CR3CT. Bohužel poslední rychlostní zkouška první etapy Rally Bohemia, odehrávající se na autodromu v Sosnové u České Lípy před zraky tisíců diváků na místě, a stovkami tisíc před televizními obrazovkami ČT 4, byla poslední pro posádku Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, kterým na jejich voze zkolabovala elektronika.
Do druhé etapy už tedy odstartovaly jen čtyři Renaulty Clio R3 za jejichž volanty seděli Štefan, Minařík, Tomek a Kravec. Ve druhé etapě se navíc nad plochou, kde se odehrávala Rally Bohemia, spustil hodně intenzivní déšť, což kladlo velké nároky na správnou volbu pneumatik a opatrnou jízdu bez zbytečných chyb. První obětí těžkých povětrnostních podmínek se stala posádka Tomek – Zeman. Ti opustili trať rally tak nešťastně, že cestou ještě trefili již havarovaný vůz jiného jezdce. I následující rychlostní zkouška, jedoucí se za extrémního deště, si vybrala daň mezi jezdci ROPRO CR3CT. V odbočení po velkém náletu byli příliš rychlí dosavadní leadeři Štefan s Víchovou a nestačili svoje Clio R3 včas zastavit. Neovladatelný vůz proletěl bezpečnostní únikovou zónu a následně trefil odstavená auta diváků o něž se poškodil tak, že nebylo již možné dál pokračovat.
Cílem v Mladé Boleslavi tak projely jen dvě posádky s Renaulty Clio R3. Vzhledem k velmi těžkým podmínkám si obě zaslouží uznání, protože zejména pro posádky s jednou poháněnou nápravou bylo dosažení cíle v Mladé Boleslavi rovno vítězství. Ti nejšťastnější byli nakonec Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří si tak zopakovali triumf z předchozí rally. Z rukou promotéra ROPRO Clio R3 Czech Trophy si na cílových stupních vítězů pak převzali poháry a šeky na slevy pro nákup náhradních dílů pro své Clio R3. Druhou posádkou s tímto vozem byli v cíli Rally Bohemia Michal Kravec a Petra Kubíni, kteří ale do poháru přihlášeni nejsou.
Značkový pohár posádek sázející na Renault Clio R3 bude pokračovat na konci prázdnin na Moravě, kde se uskuteční legendární Barum Rally zařazená nejen do IRC a ME rally, ale také do evropského Clio R3 Trophy. Budeme tedy mít jedinečnou možnost porovnat si úroveň našich a evropských jezdců s vozy Clio R3. Můžeme také prozradit, že na startu Barum Rally se objeví česká posádka Brynda – Pekárek s Renaultem Clio R3, která se letos zúčastňuje vybraných soutěží IRC. Na Barumce bude bojovat právě s přihlášenými jezdci do evropského Clio R3 Trophy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?