Rally Bohemia byla zlomovou soutěží pro účastníky poháru, který se přehoupl do své druhé poloviny.
Nově vzniklý pohár pro posádky závodící s technikou Renault Clio R3 a na pneumatikách Pirelli se dostal do své druhé poloviny. Šest závodů je totiž v českém kalendáři této série a Rally Bohemia Byla čtvrtým podnikem. Připomeňme si, že v dosavadních třech závodech jsme viděli vždy jinou vítěznou posádku, což hovoří o značné vyrovnanosti mezi účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na Valašské Rally se z vítězství radovala posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, v Českém Krumlově je vystřídali manželé Trojanovi a v Hustopečích se radovali Minařík s Ryšánkem.
Velký otazník se tak vznášel nad Rally Bohemia kde stabilní účastníky poháru doplnili ještě další jezdci s Renaulty Clio R3, jako byl například domácí David Tomek, či Michal Kravec. Ti se ale do poháru nepřihlásili. Z původně avizovaného startu Miloše Vagnera bohužel nakonec sešlo. I tak se ale na startu třídy pět, kam vozy Renault Clio R3 patří, sešla nebývalá konkurence obohacená i o zahraniční posádky.
Rally Bohemia byla v tomto roce rozdělena do dvou etap, kdy ta první odstartovala již v pátek večer okruhovou rychlostní zkouškou v Mladé Boleslavi, kterou sledovaly davy diváků. Pro jezdce se zde nejednalo o žádné velké závody a posádky si dávaly hlavně pozor, aby neulomily kolo o jeden z obrubníků lemujících trať. Ty skutečné závody začaly až v sobotu ráno a tempo hned z počátku mezi „poháristy“ začala udávat posádka Minařík – Ryšánek, která byla nejrychlejší v úvodních čtyřech testech. Pak ale přišla chybná volba obutí jejich vozu, z čehož pramenila velká časová ztráta. Toho využila další posádka Renaultu Clio R3 David Štefan s Ivou Víchovou, kteří se vyhoupli do čela hodnocení ROPRO CR3CT. Bohužel poslední rychlostní zkouška první etapy Rally Bohemia, odehrávající se na autodromu v Sosnové u České Lípy před zraky tisíců diváků na místě, a stovkami tisíc před televizními obrazovkami ČT 4, byla poslední pro posádku Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, kterým na jejich voze zkolabovala elektronika.
Do druhé etapy už tedy odstartovaly jen čtyři Renaulty Clio R3 za jejichž volanty seděli Štefan, Minařík, Tomek a Kravec. Ve druhé etapě se navíc nad plochou, kde se odehrávala Rally Bohemia, spustil hodně intenzivní déšť, což kladlo velké nároky na správnou volbu pneumatik a opatrnou jízdu bez zbytečných chyb. První obětí těžkých povětrnostních podmínek se stala posádka Tomek – Zeman. Ti opustili trať rally tak nešťastně, že cestou ještě trefili již havarovaný vůz jiného jezdce. I následující rychlostní zkouška, jedoucí se za extrémního deště, si vybrala daň mezi jezdci ROPRO CR3CT. V odbočení po velkém náletu byli příliš rychlí dosavadní leadeři Štefan s Víchovou a nestačili svoje Clio R3 včas zastavit. Neovladatelný vůz proletěl bezpečnostní únikovou zónu a následně trefil odstavená auta diváků o něž se poškodil tak, že nebylo již možné dál pokračovat.
Cílem v Mladé Boleslavi tak projely jen dvě posádky s Renaulty Clio R3. Vzhledem k velmi těžkým podmínkám si obě zaslouží uznání, protože zejména pro posádky s jednou poháněnou nápravou bylo dosažení cíle v Mladé Boleslavi rovno vítězství. Ti nejšťastnější byli nakonec Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří si tak zopakovali triumf z předchozí rally. Z rukou promotéra ROPRO Clio R3 Czech Trophy si na cílových stupních vítězů pak převzali poháry a šeky na slevy pro nákup náhradních dílů pro své Clio R3. Druhou posádkou s tímto vozem byli v cíli Rally Bohemia Michal Kravec a Petra Kubíni, kteří ale do poháru přihlášeni nejsou.
Značkový pohár posádek sázející na Renault Clio R3 bude pokračovat na konci prázdnin na Moravě, kde se uskuteční legendární Barum Rally zařazená nejen do IRC a ME rally, ale také do evropského Clio R3 Trophy. Budeme tedy mít jedinečnou možnost porovnat si úroveň našich a evropských jezdců s vozy Clio R3. Můžeme také prozradit, že na startu Barum Rally se objeví česká posádka Brynda – Pekárek s Renaultem Clio R3, která se letos zúčastňuje vybraných soutěží IRC. Na Barumce bude bojovat právě s přihlášenými jezdci do evropského Clio R3 Trophy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?