ROPRO Clio R3 Trophy ve druhé polovině

rally bohemia
rally bohemia, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 26. července 2011 22:08
Sdílej:

Rally Bohemia byla zlomovou soutěží pro účastníky poháru, který se přehoupl do své druhé poloviny.

Nově vzniklý pohár pro posádky závodící s technikou Renault Clio R3 a na pneumatikách Pirelli se dostal do své druhé poloviny. Šest závodů je totiž v českém kalendáři této série a Rally Bohemia Byla čtvrtým podnikem. Připomeňme si, že v dosavadních třech závodech jsme viděli vždy jinou vítěznou posádku, což hovoří o značné vyrovnanosti mezi účastníky ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na Valašské Rally se z vítězství radovala posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, v Českém Krumlově je vystřídali manželé Trojanovi a v Hustopečích se radovali Minařík s Ryšánkem.

Velký otazník se tak vznášel nad Rally Bohemia kde stabilní účastníky poháru doplnili  ještě další jezdci s Renaulty Clio R3, jako byl například domácí David Tomek, či Michal Kravec. Ti se ale do poháru nepřihlásili. Z původně avizovaného startu Miloše Vagnera bohužel nakonec sešlo. I tak se ale na startu třídy pět, kam vozy Renault Clio R3 patří, sešla nebývalá konkurence obohacená i o zahraniční posádky.

Rally Bohemia byla v tomto roce rozdělena do dvou etap, kdy ta první odstartovala již v pátek večer okruhovou rychlostní zkouškou v Mladé Boleslavi, kterou sledovaly davy diváků. Pro jezdce se zde nejednalo o žádné velké závody a posádky si dávaly hlavně pozor, aby neulomily kolo o jeden z obrubníků lemujících trať. Ty skutečné závody začaly až v sobotu ráno a tempo hned z počátku mezi „poháristy“ začala udávat posádka Minařík – Ryšánek, která byla nejrychlejší v úvodních čtyřech testech. Pak ale přišla chybná volba obutí jejich vozu, z čehož pramenila velká časová ztráta. Toho využila další posádka Renaultu Clio R3 David Štefan s Ivou Víchovou, kteří se vyhoupli do čela hodnocení ROPRO CR3CT. Bohužel poslední rychlostní zkouška první etapy Rally Bohemia, odehrávající se na autodromu v Sosnové u České Lípy před zraky tisíců diváků na místě, a stovkami tisíc před televizními obrazovkami ČT 4, byla poslední pro posádku Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, kterým na jejich voze zkolabovala elektronika.

Do druhé etapy už tedy odstartovaly jen čtyři Renaulty Clio R3 za jejichž volanty seděli Štefan, Minařík, Tomek a Kravec. Ve druhé etapě se navíc nad plochou, kde se odehrávala Rally Bohemia, spustil hodně intenzivní déšť, což kladlo velké nároky na správnou volbu pneumatik a opatrnou jízdu bez zbytečných chyb. První obětí těžkých povětrnostních podmínek se stala posádka Tomek – Zeman. Ti opustili trať rally tak nešťastně, že cestou ještě trefili již havarovaný vůz jiného jezdce. I následující rychlostní zkouška, jedoucí se za extrémního deště, si vybrala daň mezi jezdci ROPRO CR3CT. V odbočení po velkém náletu byli příliš rychlí dosavadní leadeři Štefan s Víchovou a nestačili svoje Clio R3 včas zastavit. Neovladatelný vůz proletěl bezpečnostní únikovou zónu a následně trefil odstavená auta diváků o něž se poškodil tak, že nebylo již možné dál pokračovat.

Cílem v Mladé Boleslavi tak projely jen dvě posádky s Renaulty Clio R3. Vzhledem k velmi těžkým podmínkám si obě zaslouží uznání, protože zejména pro posádky s jednou poháněnou nápravou bylo dosažení cíle v Mladé Boleslavi rovno vítězství. Ti nejšťastnější byli nakonec Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří si tak zopakovali triumf z předchozí rally. Z rukou promotéra ROPRO Clio R3 Czech Trophy si na cílových stupních vítězů pak převzali poháry a šeky na slevy pro nákup náhradních dílů pro své Clio R3. Druhou posádkou s tímto vozem byli v cíli Rally Bohemia Michal Kravec a Petra Kubíni, kteří ale do poháru přihlášeni nejsou.

Značkový pohár posádek sázející na Renault Clio R3 bude pokračovat na konci prázdnin na Moravě, kde se uskuteční legendární Barum Rally zařazená nejen do IRC a ME rally, ale také do evropského Clio R3 Trophy. Budeme tedy mít jedinečnou možnost porovnat si úroveň našich a evropských jezdců s vozy Clio R3. Můžeme také prozradit, že na startu Barum Rally se objeví česká posádka Brynda – Pekárek s Renaultem Clio R3, která se letos zúčastňuje vybraných soutěží IRC. Na Barumce bude bojovat právě s přihlášenými jezdci do evropského Clio R3 Trophy.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.