První etapa Silk Way očima Marka Spáčila

Silk Way Rally
Silk Way Rally, foto: www.czechdakar.cz
Tomáš Urban 12. července 2011 22:27
Sdílej:

Marek, Radim a Honza, posádka Czech Dakar Teamu, si museli ráno přivstat, ikdyž startovali až 15:15 místního času. Měli před sebou dlouhý přejezd do 1. etapy. Dnes dojeli do cíle na 11. místě.

Marku, můžeš nám říct,jak se vám jelo?

" Ze začátku jsme chvíli bloudili, protože nám déšť znepříjemnil trasu. Chvílemi jsme nevěděli, jestli odbočit doprava nebo doleva. Ale zvládli jsme to.Organizátoři nám opakují, že čtení v  navigaci a navigace samotná bude těžká. Snažíme si dávat pozor. Celý závod jsme měli problém s posádkou jednoho vozu. Dělal nám schválnosti, při předjíždění nás nechtěl pustit před sebe. Ke konci etapy, kdy jsme tuhle posádku viděli jak táhne nepojízdnou Buggy na laně. Chtěli jsme ji předjet a ona nám v tom bránila a několikrát do nás narazila. Za dobu závodění a účasti rallyových soutěží jsem se s ničím podobným nesetkal. Ohrožovali bezpečnost nejen naši, ale i svou a poškodili nám bok auta. Nejedná se o závadu technickou, ale spíš o kosmetickou. Je to škoda. Věc prošetří komisaři a sjedná se náprava.

Byl nějaký opravdu těžký moment v závodě?

"Jak říkám, počásí nám znepříjemňovalo celou dnešní etapu. Chvíli pršelo, pak svítilo slunce a tak se to střídalo celý den."

Víš, co vás čeká zítra?

"Ano, zítřejší etapa bude hodně obtížná. Startovat budeme smíšené, tzn. auta i trucky dohromady. Na dnešním briefingu nás upozorňovali, že navigace bude složitá a road book je toho důkazem. Navigátor bude mít zítra skutečně hodně práce. Čeká nás 800 km etapa. Z níž bude 483 km speciálka. Na které bude hodně písku a vody. A protože jdeme hodně na jih, čekají nás vysoké teploty. Ráno vyráží první auta už v 5:00 ráno a v bivaku budeme možná až za tmy."

Radime a jak se tobě dnes líbil první závodní den?

"Bylo to dobré. Svou premiéru jsem ve zdraví přežil. Závodit se mi líbí. Hlavně mám radost z auta, protože jsem nad přípravou strávil hodně času a jsem rád, že né zbytečně."

Honzo, ty jsi měl příležitost s Markem sedět v kabině už letos na Dakaru. Pozoruješ tady v Rusku velké rozdíly v trati nebo stylu závodu?

"Určitě v trati. Tady závodíme v lesích, které jsou mokré. Do auta šlehají větve, všude je spousta bahna. To je jeden z výrazných rodílů mezi Ruskem a Argentinou."

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.