Marek, Radim a Honza, posádka Czech Dakar Teamu, si museli ráno přivstat, ikdyž startovali až 15:15 místního času. Měli před sebou dlouhý přejezd do 1. etapy. Dnes dojeli do cíle na 11. místě.
Marku, můžeš nám říct,jak se vám jelo?
" Ze začátku jsme chvíli bloudili, protože nám déšť znepříjemnil trasu. Chvílemi jsme nevěděli, jestli odbočit doprava nebo doleva. Ale zvládli jsme to.Organizátoři nám opakují, že čtení v navigaci a navigace samotná bude těžká. Snažíme si dávat pozor. Celý závod jsme měli problém s posádkou jednoho vozu. Dělal nám schválnosti, při předjíždění nás nechtěl pustit před sebe. Ke konci etapy, kdy jsme tuhle posádku viděli jak táhne nepojízdnou Buggy na laně. Chtěli jsme ji předjet a ona nám v tom bránila a několikrát do nás narazila. Za dobu závodění a účasti rallyových soutěží jsem se s ničím podobným nesetkal. Ohrožovali bezpečnost nejen naši, ale i svou a poškodili nám bok auta. Nejedná se o závadu technickou, ale spíš o kosmetickou. Je to škoda. Věc prošetří komisaři a sjedná se náprava.
Byl nějaký opravdu těžký moment v závodě?
"Jak říkám, počásí nám znepříjemňovalo celou dnešní etapu. Chvíli pršelo, pak svítilo slunce a tak se to střídalo celý den."
Víš, co vás čeká zítra?
"Ano, zítřejší etapa bude hodně obtížná. Startovat budeme smíšené, tzn. auta i trucky dohromady. Na dnešním briefingu nás upozorňovali, že navigace bude složitá a road book je toho důkazem. Navigátor bude mít zítra skutečně hodně práce. Čeká nás 800 km etapa. Z níž bude 483 km speciálka. Na které bude hodně písku a vody. A protože jdeme hodně na jih, čekají nás vysoké teploty. Ráno vyráží první auta už v 5:00 ráno a v bivaku budeme možná až za tmy."
Radime a jak se tobě dnes líbil první závodní den?
"Bylo to dobré. Svou premiéru jsem ve zdraví přežil. Závodit se mi líbí. Hlavně mám radost z auta, protože jsem nad přípravou strávil hodně času a jsem rád, že né zbytečně."
Honzo, ty jsi měl příležitost s Markem sedět v kabině už letos na Dakaru. Pozoruješ tady v Rusku velké rozdíly v trati nebo stylu závodu?
"Určitě v trati. Tady závodíme v lesích, které jsou mokré. Do auta šlehají větve, všude je spousta bahna. To je jeden z výrazných rodílů mezi Ruskem a Argentinou."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?