Marek, Radim a Honza, posádka Czech Dakar Teamu, si museli ráno přivstat, ikdyž startovali až 15:15 místního času. Měli před sebou dlouhý přejezd do 1. etapy. Dnes dojeli do cíle na 11. místě.
Marku, můžeš nám říct,jak se vám jelo?
" Ze začátku jsme chvíli bloudili, protože nám déšť znepříjemnil trasu. Chvílemi jsme nevěděli, jestli odbočit doprava nebo doleva. Ale zvládli jsme to.Organizátoři nám opakují, že čtení v navigaci a navigace samotná bude těžká. Snažíme si dávat pozor. Celý závod jsme měli problém s posádkou jednoho vozu. Dělal nám schválnosti, při předjíždění nás nechtěl pustit před sebe. Ke konci etapy, kdy jsme tuhle posádku viděli jak táhne nepojízdnou Buggy na laně. Chtěli jsme ji předjet a ona nám v tom bránila a několikrát do nás narazila. Za dobu závodění a účasti rallyových soutěží jsem se s ničím podobným nesetkal. Ohrožovali bezpečnost nejen naši, ale i svou a poškodili nám bok auta. Nejedná se o závadu technickou, ale spíš o kosmetickou. Je to škoda. Věc prošetří komisaři a sjedná se náprava.
Byl nějaký opravdu těžký moment v závodě?
"Jak říkám, počásí nám znepříjemňovalo celou dnešní etapu. Chvíli pršelo, pak svítilo slunce a tak se to střídalo celý den."
Víš, co vás čeká zítra?
"Ano, zítřejší etapa bude hodně obtížná. Startovat budeme smíšené, tzn. auta i trucky dohromady. Na dnešním briefingu nás upozorňovali, že navigace bude složitá a road book je toho důkazem. Navigátor bude mít zítra skutečně hodně práce. Čeká nás 800 km etapa. Z níž bude 483 km speciálka. Na které bude hodně písku a vody. A protože jdeme hodně na jih, čekají nás vysoké teploty. Ráno vyráží první auta už v 5:00 ráno a v bivaku budeme možná až za tmy."
Radime a jak se tobě dnes líbil první závodní den?
"Bylo to dobré. Svou premiéru jsem ve zdraví přežil. Závodit se mi líbí. Hlavně mám radost z auta, protože jsem nad přípravou strávil hodně času a jsem rád, že né zbytečně."
Honzo, ty jsi měl příležitost s Markem sedět v kabině už letos na Dakaru. Pozoruješ tady v Rusku velké rozdíly v trati nebo stylu závodu?
"Určitě v trati. Tady závodíme v lesích, které jsou mokré. Do auta šlehají větve, všude je spousta bahna. To je jeden z výrazných rodílů mezi Ruskem a Argentinou."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?