Marek, Radim a Honza, posádka Czech Dakar Teamu, si museli ráno přivstat, ikdyž startovali až 15:15 místního času. Měli před sebou dlouhý přejezd do 1. etapy. Dnes dojeli do cíle na 11. místě.
Marku, můžeš nám říct,jak se vám jelo?
" Ze začátku jsme chvíli bloudili, protože nám déšť znepříjemnil trasu. Chvílemi jsme nevěděli, jestli odbočit doprava nebo doleva. Ale zvládli jsme to.Organizátoři nám opakují, že čtení v navigaci a navigace samotná bude těžká. Snažíme si dávat pozor. Celý závod jsme měli problém s posádkou jednoho vozu. Dělal nám schválnosti, při předjíždění nás nechtěl pustit před sebe. Ke konci etapy, kdy jsme tuhle posádku viděli jak táhne nepojízdnou Buggy na laně. Chtěli jsme ji předjet a ona nám v tom bránila a několikrát do nás narazila. Za dobu závodění a účasti rallyových soutěží jsem se s ničím podobným nesetkal. Ohrožovali bezpečnost nejen naši, ale i svou a poškodili nám bok auta. Nejedná se o závadu technickou, ale spíš o kosmetickou. Je to škoda. Věc prošetří komisaři a sjedná se náprava.
Byl nějaký opravdu těžký moment v závodě?
"Jak říkám, počásí nám znepříjemňovalo celou dnešní etapu. Chvíli pršelo, pak svítilo slunce a tak se to střídalo celý den."
Víš, co vás čeká zítra?
"Ano, zítřejší etapa bude hodně obtížná. Startovat budeme smíšené, tzn. auta i trucky dohromady. Na dnešním briefingu nás upozorňovali, že navigace bude složitá a road book je toho důkazem. Navigátor bude mít zítra skutečně hodně práce. Čeká nás 800 km etapa. Z níž bude 483 km speciálka. Na které bude hodně písku a vody. A protože jdeme hodně na jih, čekají nás vysoké teploty. Ráno vyráží první auta už v 5:00 ráno a v bivaku budeme možná až za tmy."
Radime a jak se tobě dnes líbil první závodní den?
"Bylo to dobré. Svou premiéru jsem ve zdraví přežil. Závodit se mi líbí. Hlavně mám radost z auta, protože jsem nad přípravou strávil hodně času a jsem rád, že né zbytečně."
Honzo, ty jsi měl příležitost s Markem sedět v kabině už letos na Dakaru. Pozoruješ tady v Rusku velké rozdíly v trati nebo stylu závodu?
"Určitě v trati. Tady závodíme v lesích, které jsou mokré. Do auta šlehají větve, všude je spousta bahna. To je jeden z výrazných rodílů mezi Ruskem a Argentinou."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.