Tři posádky vezly na svých speciálech při Rally Krkonoše logo „Junior Sport Talent“. Miroslav Jakeš, Vladimír Mandík a po krumlovské havárii se rozjíždějící Robert Adolf.
Jakeš i Mandík sjížděli ze startovní rampy s cílem spravit si chuť po ne příliš vydařeném Rallysprintu Kopná. Robert Adolf pojal Krkonoše jako ostrý test před Rally Bohemia.
Miroslav Jakeš s Petrem Grossem předchozí soutěž ve Slušovicích nedokončili pro technickou závadu na svém Mitsubishi Lancer Evo IX. I proto byl nástup do závodu ze strany valašského pilota opatrný. Situaci na trati ztížilo proměnlivé počasí. Právě pneumatiková ruleta vyústila v dramatický moment na úvodní rychlostní zkoušce. „V první rundě nám problémy způsobilo počasí,“ vysvětloval Miroslav Jakeš příčiny pomalejšího rozjezdu. „Měli jsme několik voleb pneumatik. Nakonec jsem si to rozhodnul sám a zvolil sliky. Nyní již mohu dodat – bohužel. Hned na první RZ zapršelo a nám se podařil výlet mimo trať.“
Zmiňovaná situace se kromě drobné časové ztráty podepsala také na psychické pohodě úřadujícího šampióna. „Od krizového momentu jsem bál opakování situace a jel jsem proto opatrně až do dalšího servisu. Na odpoledne jsme již dali správné gumy a v následující sekci zatáhli,“ objasnil Miroslav Jakeš. Za zmínku stojí druhý nejrychlejší čas na RZ6, kdy na vítěze rychlostní zkoušky, Pavla Valouška s fabií WRC, ztratili Jakeš s Grossem pouhých sedm vteřin.
„Rally s divokým začátkem a dobrým koncem,“ hodnotil Miroslav Jakeš konečné 4. místo v absolutním pořadí v cíli. Po Rally Krkonoše se dvojice Jakeš - Gross posunula do čela průběžné klasifikace seriálu Ecosun sprintrally MČR. „Průběžné vedení je sice pěkné, ale máme za sebou teprve tři podniky. Nejsme ještě ani v polovině. Cestu nám také usnadnily problémy dalších favoritů,“ dodal skromně Miroslav Jakeš.
Vladimír Mandík (soutěžící Semerád Rally Team), navigovaný maminkou Michaelou, jako by následoval svého kolegu z projektu JST. Téměř na stejném jako místě jako Jakeš zahájil závod výletem z trati. „Na první RZ, kousek od místa kde byl venku Mirek, jsme šli ven. Byli jsme dlouzí na brzdy a skončili jsme na louce. Tento incident nás stál pár vteřinek ztráty a stejně jako Mirka nás zpomalil psychicky,“ vysvětloval Vladimír.
S dieselovou fabií RS sváděl Vladimír Mandík vyrovnané bitvy ve třídě 11 především s bratry Bočkovými. I když, jak sám jezdec doplňuje, nebylo to vždy optimální: „Mokrá média vpředu jsme se rozhodli vyměnit za střední sliky. Ale na zadek jsme neměli jinou možnost, než použít média. Tím začala ta pravá zábava na vložkách. Při každém brždění se auto pakovalo ze strany na stranu.“
I přes toto dobrodružství dokázal porazil Vladimír v Krkonoších konkurenci a vybojovat vítězství ve třídě. V celkovém hodnocení patřila posádce Junior Sport Talentu 24. příčka.Skvělý výsledek podtrhnul triumf v kategorii smíšených posádek. „Díky odstoupení Pepíka Petáka a Honzy Sýkory se k nám dostalo i první místo za smíšenou posádku. Což představovalo příjemné zakončení především pro mámu.“
V jiném světle se odehrál start Roberta Adolfa, který doplatil na extrémní náročnost deštivé Rally Český Krumlov havárií. S cílem vrátit se zpět na závodní trať a dostat se opět do formy, vyrazil s Michalem Večerkou na sever Čech. Jako soutěžní nářadí posloužil osvědčný Mitsubishi Lancer Evo IX z dílny Kresta Racing.
„S ohledem na havárii v Krumlově jsme začali velmi zvolna. Výsledkem byl až příliš „opatrný“ rozpis. Postupně jsme se ale do toho dostávali. S druhou polovinou soutěže jsem již byl spokojen. Start v Krkonoších bereme hlavně jako test před Rally Bohemia. Přesto bych svůj výkon v Krkonoších nazval jako svázaný a upjatý,“ shrnul Robert Adolf.I přes „testovací“ režim patřila v cíli Rally Krumlov dvojici Adolf – Večerka solidní 17. příčka v absolutní klasifikaci a 7. místo v hodnocení třídy 3.
Svými výsledky dali především Miroslav Jakeš a Vladimír Mandík zapomenout v Krkonoších na předchozí slušovickou soutěž a navázali na skvělý úvod sezony sprintrally v Lužických Horách. Spokojenost nezakrýval také manažer sdružení JST Ing. Bohdan Havlík: „V Krkonoších jsme opět zvedli nad hlavu pomyslný prapor JST. Mirek Jakeš odjíždí jako vedoucí jezdec seriálu sprintrally, Vladimír Mandík veze dva poháry. Doufám že jsme si na Kopné vybrali svou porci smůly a jsme zpět na vítězné vlně.“
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.