Tři posádky vezly na svých speciálech při Rally Krkonoše logo „Junior Sport Talent“. Miroslav Jakeš, Vladimír Mandík a po krumlovské havárii se rozjíždějící Robert Adolf.
Jakeš i Mandík sjížděli ze startovní rampy s cílem spravit si chuť po ne příliš vydařeném Rallysprintu Kopná. Robert Adolf pojal Krkonoše jako ostrý test před Rally Bohemia.
Miroslav Jakeš s Petrem Grossem předchozí soutěž ve Slušovicích nedokončili pro technickou závadu na svém Mitsubishi Lancer Evo IX. I proto byl nástup do závodu ze strany valašského pilota opatrný. Situaci na trati ztížilo proměnlivé počasí. Právě pneumatiková ruleta vyústila v dramatický moment na úvodní rychlostní zkoušce. „V první rundě nám problémy způsobilo počasí,“ vysvětloval Miroslav Jakeš příčiny pomalejšího rozjezdu. „Měli jsme několik voleb pneumatik. Nakonec jsem si to rozhodnul sám a zvolil sliky. Nyní již mohu dodat – bohužel. Hned na první RZ zapršelo a nám se podařil výlet mimo trať.“
Zmiňovaná situace se kromě drobné časové ztráty podepsala také na psychické pohodě úřadujícího šampióna. „Od krizového momentu jsem bál opakování situace a jel jsem proto opatrně až do dalšího servisu. Na odpoledne jsme již dali správné gumy a v následující sekci zatáhli,“ objasnil Miroslav Jakeš. Za zmínku stojí druhý nejrychlejší čas na RZ6, kdy na vítěze rychlostní zkoušky, Pavla Valouška s fabií WRC, ztratili Jakeš s Grossem pouhých sedm vteřin.
„Rally s divokým začátkem a dobrým koncem,“ hodnotil Miroslav Jakeš konečné 4. místo v absolutním pořadí v cíli. Po Rally Krkonoše se dvojice Jakeš - Gross posunula do čela průběžné klasifikace seriálu Ecosun sprintrally MČR. „Průběžné vedení je sice pěkné, ale máme za sebou teprve tři podniky. Nejsme ještě ani v polovině. Cestu nám také usnadnily problémy dalších favoritů,“ dodal skromně Miroslav Jakeš.
Vladimír Mandík (soutěžící Semerád Rally Team), navigovaný maminkou Michaelou, jako by následoval svého kolegu z projektu JST. Téměř na stejném jako místě jako Jakeš zahájil závod výletem z trati. „Na první RZ, kousek od místa kde byl venku Mirek, jsme šli ven. Byli jsme dlouzí na brzdy a skončili jsme na louce. Tento incident nás stál pár vteřinek ztráty a stejně jako Mirka nás zpomalil psychicky,“ vysvětloval Vladimír.
S dieselovou fabií RS sváděl Vladimír Mandík vyrovnané bitvy ve třídě 11 především s bratry Bočkovými. I když, jak sám jezdec doplňuje, nebylo to vždy optimální: „Mokrá média vpředu jsme se rozhodli vyměnit za střední sliky. Ale na zadek jsme neměli jinou možnost, než použít média. Tím začala ta pravá zábava na vložkách. Při každém brždění se auto pakovalo ze strany na stranu.“
I přes toto dobrodružství dokázal porazil Vladimír v Krkonoších konkurenci a vybojovat vítězství ve třídě. V celkovém hodnocení patřila posádce Junior Sport Talentu 24. příčka.Skvělý výsledek podtrhnul triumf v kategorii smíšených posádek. „Díky odstoupení Pepíka Petáka a Honzy Sýkory se k nám dostalo i první místo za smíšenou posádku. Což představovalo příjemné zakončení především pro mámu.“
V jiném světle se odehrál start Roberta Adolfa, který doplatil na extrémní náročnost deštivé Rally Český Krumlov havárií. S cílem vrátit se zpět na závodní trať a dostat se opět do formy, vyrazil s Michalem Večerkou na sever Čech. Jako soutěžní nářadí posloužil osvědčný Mitsubishi Lancer Evo IX z dílny Kresta Racing.
„S ohledem na havárii v Krumlově jsme začali velmi zvolna. Výsledkem byl až příliš „opatrný“ rozpis. Postupně jsme se ale do toho dostávali. S druhou polovinou soutěže jsem již byl spokojen. Start v Krkonoších bereme hlavně jako test před Rally Bohemia. Přesto bych svůj výkon v Krkonoších nazval jako svázaný a upjatý,“ shrnul Robert Adolf.I přes „testovací“ režim patřila v cíli Rally Krumlov dvojici Adolf – Večerka solidní 17. příčka v absolutní klasifikaci a 7. místo v hodnocení třídy 3.
Svými výsledky dali především Miroslav Jakeš a Vladimír Mandík zapomenout v Krkonoších na předchozí slušovickou soutěž a navázali na skvělý úvod sezony sprintrally v Lužických Horách. Spokojenost nezakrýval také manažer sdružení JST Ing. Bohdan Havlík: „V Krkonoších jsme opět zvedli nad hlavu pomyslný prapor JST. Mirek Jakeš odjíždí jako vedoucí jezdec seriálu sprintrally, Vladimír Mandík veze dva poháry. Doufám že jsme si na Kopné vybrali svou porci smůly a jsme zpět na vítězné vlně.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.