Tři posádky vezly na svých speciálech při Rally Krkonoše logo „Junior Sport Talent“. Miroslav Jakeš, Vladimír Mandík a po krumlovské havárii se rozjíždějící Robert Adolf.
Jakeš i Mandík sjížděli ze startovní rampy s cílem spravit si chuť po ne příliš vydařeném Rallysprintu Kopná. Robert Adolf pojal Krkonoše jako ostrý test před Rally Bohemia.
Miroslav Jakeš s Petrem Grossem předchozí soutěž ve Slušovicích nedokončili pro technickou závadu na svém Mitsubishi Lancer Evo IX. I proto byl nástup do závodu ze strany valašského pilota opatrný. Situaci na trati ztížilo proměnlivé počasí. Právě pneumatiková ruleta vyústila v dramatický moment na úvodní rychlostní zkoušce. „V první rundě nám problémy způsobilo počasí,“ vysvětloval Miroslav Jakeš příčiny pomalejšího rozjezdu. „Měli jsme několik voleb pneumatik. Nakonec jsem si to rozhodnul sám a zvolil sliky. Nyní již mohu dodat – bohužel. Hned na první RZ zapršelo a nám se podařil výlet mimo trať.“
Zmiňovaná situace se kromě drobné časové ztráty podepsala také na psychické pohodě úřadujícího šampióna. „Od krizového momentu jsem bál opakování situace a jel jsem proto opatrně až do dalšího servisu. Na odpoledne jsme již dali správné gumy a v následující sekci zatáhli,“ objasnil Miroslav Jakeš. Za zmínku stojí druhý nejrychlejší čas na RZ6, kdy na vítěze rychlostní zkoušky, Pavla Valouška s fabií WRC, ztratili Jakeš s Grossem pouhých sedm vteřin.
„Rally s divokým začátkem a dobrým koncem,“ hodnotil Miroslav Jakeš konečné 4. místo v absolutním pořadí v cíli. Po Rally Krkonoše se dvojice Jakeš - Gross posunula do čela průběžné klasifikace seriálu Ecosun sprintrally MČR. „Průběžné vedení je sice pěkné, ale máme za sebou teprve tři podniky. Nejsme ještě ani v polovině. Cestu nám také usnadnily problémy dalších favoritů,“ dodal skromně Miroslav Jakeš.
Vladimír Mandík (soutěžící Semerád Rally Team), navigovaný maminkou Michaelou, jako by následoval svého kolegu z projektu JST. Téměř na stejném jako místě jako Jakeš zahájil závod výletem z trati. „Na první RZ, kousek od místa kde byl venku Mirek, jsme šli ven. Byli jsme dlouzí na brzdy a skončili jsme na louce. Tento incident nás stál pár vteřinek ztráty a stejně jako Mirka nás zpomalil psychicky,“ vysvětloval Vladimír.
S dieselovou fabií RS sváděl Vladimír Mandík vyrovnané bitvy ve třídě 11 především s bratry Bočkovými. I když, jak sám jezdec doplňuje, nebylo to vždy optimální: „Mokrá média vpředu jsme se rozhodli vyměnit za střední sliky. Ale na zadek jsme neměli jinou možnost, než použít média. Tím začala ta pravá zábava na vložkách. Při každém brždění se auto pakovalo ze strany na stranu.“
I přes toto dobrodružství dokázal porazil Vladimír v Krkonoších konkurenci a vybojovat vítězství ve třídě. V celkovém hodnocení patřila posádce Junior Sport Talentu 24. příčka.Skvělý výsledek podtrhnul triumf v kategorii smíšených posádek. „Díky odstoupení Pepíka Petáka a Honzy Sýkory se k nám dostalo i první místo za smíšenou posádku. Což představovalo příjemné zakončení především pro mámu.“
V jiném světle se odehrál start Roberta Adolfa, který doplatil na extrémní náročnost deštivé Rally Český Krumlov havárií. S cílem vrátit se zpět na závodní trať a dostat se opět do formy, vyrazil s Michalem Večerkou na sever Čech. Jako soutěžní nářadí posloužil osvědčný Mitsubishi Lancer Evo IX z dílny Kresta Racing.
„S ohledem na havárii v Krumlově jsme začali velmi zvolna. Výsledkem byl až příliš „opatrný“ rozpis. Postupně jsme se ale do toho dostávali. S druhou polovinou soutěže jsem již byl spokojen. Start v Krkonoších bereme hlavně jako test před Rally Bohemia. Přesto bych svůj výkon v Krkonoších nazval jako svázaný a upjatý,“ shrnul Robert Adolf.I přes „testovací“ režim patřila v cíli Rally Krumlov dvojici Adolf – Večerka solidní 17. příčka v absolutní klasifikaci a 7. místo v hodnocení třídy 3.
Svými výsledky dali především Miroslav Jakeš a Vladimír Mandík zapomenout v Krkonoších na předchozí slušovickou soutěž a navázali na skvělý úvod sezony sprintrally v Lužických Horách. Spokojenost nezakrýval také manažer sdružení JST Ing. Bohdan Havlík: „V Krkonoších jsme opět zvedli nad hlavu pomyslný prapor JST. Mirek Jakeš odjíždí jako vedoucí jezdec seriálu sprintrally, Vladimír Mandík veze dva poháry. Doufám že jsme si na Kopné vybrali svou porci smůly a jsme zpět na vítězné vlně.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.