Tři posádky vezly na svých speciálech při Rally Krkonoše logo „Junior Sport Talent“. Miroslav Jakeš, Vladimír Mandík a po krumlovské havárii se rozjíždějící Robert Adolf.
Jakeš i Mandík sjížděli ze startovní rampy s cílem spravit si chuť po ne příliš vydařeném Rallysprintu Kopná. Robert Adolf pojal Krkonoše jako ostrý test před Rally Bohemia.
Miroslav Jakeš s Petrem Grossem předchozí soutěž ve Slušovicích nedokončili pro technickou závadu na svém Mitsubishi Lancer Evo IX. I proto byl nástup do závodu ze strany valašského pilota opatrný. Situaci na trati ztížilo proměnlivé počasí. Právě pneumatiková ruleta vyústila v dramatický moment na úvodní rychlostní zkoušce. „V první rundě nám problémy způsobilo počasí,“ vysvětloval Miroslav Jakeš příčiny pomalejšího rozjezdu. „Měli jsme několik voleb pneumatik. Nakonec jsem si to rozhodnul sám a zvolil sliky. Nyní již mohu dodat – bohužel. Hned na první RZ zapršelo a nám se podařil výlet mimo trať.“
Zmiňovaná situace se kromě drobné časové ztráty podepsala také na psychické pohodě úřadujícího šampióna. „Od krizového momentu jsem bál opakování situace a jel jsem proto opatrně až do dalšího servisu. Na odpoledne jsme již dali správné gumy a v následující sekci zatáhli,“ objasnil Miroslav Jakeš. Za zmínku stojí druhý nejrychlejší čas na RZ6, kdy na vítěze rychlostní zkoušky, Pavla Valouška s fabií WRC, ztratili Jakeš s Grossem pouhých sedm vteřin.
„Rally s divokým začátkem a dobrým koncem,“ hodnotil Miroslav Jakeš konečné 4. místo v absolutním pořadí v cíli. Po Rally Krkonoše se dvojice Jakeš - Gross posunula do čela průběžné klasifikace seriálu Ecosun sprintrally MČR. „Průběžné vedení je sice pěkné, ale máme za sebou teprve tři podniky. Nejsme ještě ani v polovině. Cestu nám také usnadnily problémy dalších favoritů,“ dodal skromně Miroslav Jakeš.
Vladimír Mandík (soutěžící Semerád Rally Team), navigovaný maminkou Michaelou, jako by následoval svého kolegu z projektu JST. Téměř na stejném jako místě jako Jakeš zahájil závod výletem z trati. „Na první RZ, kousek od místa kde byl venku Mirek, jsme šli ven. Byli jsme dlouzí na brzdy a skončili jsme na louce. Tento incident nás stál pár vteřinek ztráty a stejně jako Mirka nás zpomalil psychicky,“ vysvětloval Vladimír.
S dieselovou fabií RS sváděl Vladimír Mandík vyrovnané bitvy ve třídě 11 především s bratry Bočkovými. I když, jak sám jezdec doplňuje, nebylo to vždy optimální: „Mokrá média vpředu jsme se rozhodli vyměnit za střední sliky. Ale na zadek jsme neměli jinou možnost, než použít média. Tím začala ta pravá zábava na vložkách. Při každém brždění se auto pakovalo ze strany na stranu.“
I přes toto dobrodružství dokázal porazil Vladimír v Krkonoších konkurenci a vybojovat vítězství ve třídě. V celkovém hodnocení patřila posádce Junior Sport Talentu 24. příčka.Skvělý výsledek podtrhnul triumf v kategorii smíšených posádek. „Díky odstoupení Pepíka Petáka a Honzy Sýkory se k nám dostalo i první místo za smíšenou posádku. Což představovalo příjemné zakončení především pro mámu.“
V jiném světle se odehrál start Roberta Adolfa, který doplatil na extrémní náročnost deštivé Rally Český Krumlov havárií. S cílem vrátit se zpět na závodní trať a dostat se opět do formy, vyrazil s Michalem Večerkou na sever Čech. Jako soutěžní nářadí posloužil osvědčný Mitsubishi Lancer Evo IX z dílny Kresta Racing.
„S ohledem na havárii v Krumlově jsme začali velmi zvolna. Výsledkem byl až příliš „opatrný“ rozpis. Postupně jsme se ale do toho dostávali. S druhou polovinou soutěže jsem již byl spokojen. Start v Krkonoších bereme hlavně jako test před Rally Bohemia. Přesto bych svůj výkon v Krkonoších nazval jako svázaný a upjatý,“ shrnul Robert Adolf.I přes „testovací“ režim patřila v cíli Rally Krumlov dvojici Adolf – Večerka solidní 17. příčka v absolutní klasifikaci a 7. místo v hodnocení třídy 3.
Svými výsledky dali především Miroslav Jakeš a Vladimír Mandík zapomenout v Krkonoších na předchozí slušovickou soutěž a navázali na skvělý úvod sezony sprintrally v Lužických Horách. Spokojenost nezakrýval také manažer sdružení JST Ing. Bohdan Havlík: „V Krkonoších jsme opět zvedli nad hlavu pomyslný prapor JST. Mirek Jakeš odjíždí jako vedoucí jezdec seriálu sprintrally, Vladimír Mandík veze dva poháry. Doufám že jsme si na Kopné vybrali svou porci smůly a jsme zpět na vítězné vlně.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?