Martin Semerád s Michalem Ernstem z Argentiny vezou deset bodů za páté místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC.
Dlouhá, těžká a plná problémů. Tak by se dala nejstručněji charakterizovat Rally Argentina pro český Semerád Rally team. Ten se rozhodl, že na extrémně vzdálenou jihoamerickou soutěž využije služeb italského týmu Ralliart, od kterého si zapůjčí v Argentině vůz i včetně mechaniků. Martin Semerád se tak rozpomenul na svoje začátky v mistrovství světa v roce 2009, kdy startoval s identickým vozem Mitsubishi Lancer EVO X v rámci Pirelli Starst Driver teamu. Vůz od té doby prošel dalším vývojem a zpětně se dá hodnotit, že zapůjčení vozu v Argentině byla dobrá a ekonomicky přijatelná volba.
Posádka Semerád – Ernst si náročnost jihoamerické rally vychutnávala od začátku až do samého závěru. V první etapě museli po kontaktu s velkým balvanem na trati svůj vůz odstavit s vylomeným kolem a podobný problém je postihl i ve druhé etapě. Tentokrát jej způsobila chyba jezdce, ale poškození již nebylo tak závažné a v soutěži se dalo pokračovat dál. Drsná trať plná kamenů si ale vybrala daň v podobě opakovaných defektů, které českou posádku několikrát zpomalily. Ve třetí etapě zase posádku ze hry málem vyřadily problémy s brzdami. Přesto všechno se Martinu Semerádovi s Michalem Ernstem podařilo dojet až na cílovou rampu Rally Argentina na pátém místě v hodnocení mistrovství světa produkčních vozů PWRC a čtrnáctém místě absolutně. Z Argentiny si tedy odvážejí deset bodů do tabulky šampionátu, což znamená, že na jejich kontě je po třech odjetých soutěžích a v polovině mistrovství padesát bodů. Stejný počet bodů má po Rally Argentina i její vítěz Hayden Paddon. Což znamená, že se spolu se Semerádem momentálně dělí o vedení v šampionátu. „Argentina byla hodně těžkou a dlouhou soutěží. Po všech problémech jsem rád, že vezeme body za páté místo a daří se nám držet v popředí šampionátu produkčních vozů. V tomto závodě jsme si vybrali hodně smůly, ale tak to prostě je. Asi nikdy předtím jsme tolik neopravovali přímo se spolujezdcem v soutěži. Ve druhé etapě jsme museli zafixovat vylomené kolo a dnes nám po jednom průjezdu brodem odešly brzdy. Museli jsme provést alespoň provizorní opravu, abychom dojeli do cíle. To se nakonec podařilo a já jsem moc rád. Argentina byla hodně zajímavá rally a hlavně velká zkušenost. Země jako taková ale na mě moc nezapůsobila. Během celé soutěže i slušně fungovaly pneumatiky Dmack, které pojedeme i na další soutěži, kterou bude Rally Finsko. Měli bychom ještě předtím testovat na šotolině, abychom vyzkoušeli nové směsi, které Dmack dodá,“ popisuje průběh soutěže i přípravu před nadcházející rally Martin Semerád.
Devatenáct rychlostních zkoušek Rally Argentina o celkové délce skoro 380 kilometrů tedy daly Martinu Semerádovi i spolujezdci Michalu Ernstovi pořádně zabrat. Jak by také ne, když celková délka soutěže představuje zhruba pět českých rallysprintů. Jak již Martin Semerád prozradil, tak tým má nyní před sebou dlouhou přestávku v MS až do srpnové Rally Finsko, kde již ale odstartují s vlastním týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Martin Semerád do té doby bude jistě chtít absolvovat nějakou soutěž jako trénink před Finskem. Která soutěž to ale bude, není momentálně jasné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.