Martin Semerád s Michalem Ernstem z Argentiny vezou deset bodů za páté místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC.
Dlouhá, těžká a plná problémů. Tak by se dala nejstručněji charakterizovat Rally Argentina pro český Semerád Rally team. Ten se rozhodl, že na extrémně vzdálenou jihoamerickou soutěž využije služeb italského týmu Ralliart, od kterého si zapůjčí v Argentině vůz i včetně mechaniků. Martin Semerád se tak rozpomenul na svoje začátky v mistrovství světa v roce 2009, kdy startoval s identickým vozem Mitsubishi Lancer EVO X v rámci Pirelli Starst Driver teamu. Vůz od té doby prošel dalším vývojem a zpětně se dá hodnotit, že zapůjčení vozu v Argentině byla dobrá a ekonomicky přijatelná volba.
Posádka Semerád – Ernst si náročnost jihoamerické rally vychutnávala od začátku až do samého závěru. V první etapě museli po kontaktu s velkým balvanem na trati svůj vůz odstavit s vylomeným kolem a podobný problém je postihl i ve druhé etapě. Tentokrát jej způsobila chyba jezdce, ale poškození již nebylo tak závažné a v soutěži se dalo pokračovat dál. Drsná trať plná kamenů si ale vybrala daň v podobě opakovaných defektů, které českou posádku několikrát zpomalily. Ve třetí etapě zase posádku ze hry málem vyřadily problémy s brzdami. Přesto všechno se Martinu Semerádovi s Michalem Ernstem podařilo dojet až na cílovou rampu Rally Argentina na pátém místě v hodnocení mistrovství světa produkčních vozů PWRC a čtrnáctém místě absolutně. Z Argentiny si tedy odvážejí deset bodů do tabulky šampionátu, což znamená, že na jejich kontě je po třech odjetých soutěžích a v polovině mistrovství padesát bodů. Stejný počet bodů má po Rally Argentina i její vítěz Hayden Paddon. Což znamená, že se spolu se Semerádem momentálně dělí o vedení v šampionátu. „Argentina byla hodně těžkou a dlouhou soutěží. Po všech problémech jsem rád, že vezeme body za páté místo a daří se nám držet v popředí šampionátu produkčních vozů. V tomto závodě jsme si vybrali hodně smůly, ale tak to prostě je. Asi nikdy předtím jsme tolik neopravovali přímo se spolujezdcem v soutěži. Ve druhé etapě jsme museli zafixovat vylomené kolo a dnes nám po jednom průjezdu brodem odešly brzdy. Museli jsme provést alespoň provizorní opravu, abychom dojeli do cíle. To se nakonec podařilo a já jsem moc rád. Argentina byla hodně zajímavá rally a hlavně velká zkušenost. Země jako taková ale na mě moc nezapůsobila. Během celé soutěže i slušně fungovaly pneumatiky Dmack, které pojedeme i na další soutěži, kterou bude Rally Finsko. Měli bychom ještě předtím testovat na šotolině, abychom vyzkoušeli nové směsi, které Dmack dodá,“ popisuje průběh soutěže i přípravu před nadcházející rally Martin Semerád.
Devatenáct rychlostních zkoušek Rally Argentina o celkové délce skoro 380 kilometrů tedy daly Martinu Semerádovi i spolujezdci Michalu Ernstovi pořádně zabrat. Jak by také ne, když celková délka soutěže představuje zhruba pět českých rallysprintů. Jak již Martin Semerád prozradil, tak tým má nyní před sebou dlouhou přestávku v MS až do srpnové Rally Finsko, kde již ale odstartují s vlastním týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Martin Semerád do té doby bude jistě chtít absolvovat nějakou soutěž jako trénink před Finskem. Která soutěž to ale bude, není momentálně jasné.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.