Jednoznačne najväčšia pozornosť divákov podujatia Rally Prešov sa sústredila na bývalého juniorského majstra sveta a pravidelného účastníka seriálov SWRC a IRC, Švéda Patrika Sandella. Všetci prítomní pozorne sledovali jeho výkon a porovnanie sa z našou domácou rally špičkou.
Už od momentu zaslania prihlášky novovzniknutým slovenským KL Racing Teamom sa medzi fanúšikmi rally športu rozpútala búrlivá debata o tom, ako vlastne dopadne porovnanie domácich posádok s bývalým juniorským majstrom sveta Patrikom Sandellom a jeho spolujazdcom Staffanom Parmanderom.
Táto dvojica zožala aj v rámci piatkového predstavenia posádok najväčší aplauz prítomných divákov, ktorí sa už nevedeli dočkať chvíle keď uvidia Patrika priamo v akcii na jednotlivých testoch. Ten sa samozrejme ako sa od neho očakávalo zaradil už od prvého testu medzi trojicu najrýchlejších. Prišla však tretia rýchlostná skúška a na Patrika so Staffanom doľahla smola v podobe defektov. Napriek meneniu kolesa priamo v rýchlostnej skúške Patrik dorazil do cieľa tohto testu na defekte. Ak spočítame čas strávený menením kolesa a čas ktorý posádka stratila následnou jazdou na druhej rozbitej pneumatike v cieli bola ich strata vyše osem minútová. Toto ich razom posunulo až na predposlednú priečku celkového poradia.
Napriek tomu sa švédska dvojica nevzdávala a bojovala ďalej. Výsledkom bola jedenásta priečka v celkovom hodnotení, ale aj druhá v triede 2 do ktorej je zaradené vozidlo Škoda Fabia S2000 s ktorou sa Patrik so Staffanom v Prešove predstavili. „Prešovské trate boli veľmi pekné, ale aj veľmi ťažké. Mrzí ma to, ale na treťom teste nás postihla séria defektov a stratili sme tu až priveľa času. Následne sme sa snažili niečo stiahnuť, ale na prvú desiatku to žiaľ už nestačilo. Na Slovensku sa mi veľmi páčilo a rád by som sa sem ešte niekedy vrátil. Či to bude pod hlavičkou KL Racing Teamu to však ešte teraz netuším,“ povedal po súťaži sympatický Švéd.
Foto: www.autosportfoto.sk
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?