Jednoznačne najväčšia pozornosť divákov podujatia Rally Prešov sa sústredila na bývalého juniorského majstra sveta a pravidelného účastníka seriálov SWRC a IRC, Švéda Patrika Sandella. Všetci prítomní pozorne sledovali jeho výkon a porovnanie sa z našou domácou rally špičkou.
Už od momentu zaslania prihlášky novovzniknutým slovenským KL Racing Teamom sa medzi fanúšikmi rally športu rozpútala búrlivá debata o tom, ako vlastne dopadne porovnanie domácich posádok s bývalým juniorským majstrom sveta Patrikom Sandellom a jeho spolujazdcom Staffanom Parmanderom.
Táto dvojica zožala aj v rámci piatkového predstavenia posádok najväčší aplauz prítomných divákov, ktorí sa už nevedeli dočkať chvíle keď uvidia Patrika priamo v akcii na jednotlivých testoch. Ten sa samozrejme ako sa od neho očakávalo zaradil už od prvého testu medzi trojicu najrýchlejších. Prišla však tretia rýchlostná skúška a na Patrika so Staffanom doľahla smola v podobe defektov. Napriek meneniu kolesa priamo v rýchlostnej skúške Patrik dorazil do cieľa tohto testu na defekte. Ak spočítame čas strávený menením kolesa a čas ktorý posádka stratila následnou jazdou na druhej rozbitej pneumatike v cieli bola ich strata vyše osem minútová. Toto ich razom posunulo až na predposlednú priečku celkového poradia.
Napriek tomu sa švédska dvojica nevzdávala a bojovala ďalej. Výsledkom bola jedenásta priečka v celkovom hodnotení, ale aj druhá v triede 2 do ktorej je zaradené vozidlo Škoda Fabia S2000 s ktorou sa Patrik so Staffanom v Prešove predstavili. „Prešovské trate boli veľmi pekné, ale aj veľmi ťažké. Mrzí ma to, ale na treťom teste nás postihla séria defektov a stratili sme tu až priveľa času. Následne sme sa snažili niečo stiahnuť, ale na prvú desiatku to žiaľ už nestačilo. Na Slovensku sa mi veľmi páčilo a rád by som sa sem ešte niekedy vrátil. Či to bude pod hlavičkou KL Racing Teamu to však ešte teraz netuším,“ povedal po súťaži sympatický Švéd.
Foto: www.autosportfoto.sk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?