Jednoznačne najväčšia pozornosť divákov podujatia Rally Prešov sa sústredila na bývalého juniorského majstra sveta a pravidelného účastníka seriálov SWRC a IRC, Švéda Patrika Sandella. Všetci prítomní pozorne sledovali jeho výkon a porovnanie sa z našou domácou rally špičkou.
Už od momentu zaslania prihlášky novovzniknutým slovenským KL Racing Teamom sa medzi fanúšikmi rally športu rozpútala búrlivá debata o tom, ako vlastne dopadne porovnanie domácich posádok s bývalým juniorským majstrom sveta Patrikom Sandellom a jeho spolujazdcom Staffanom Parmanderom.
Táto dvojica zožala aj v rámci piatkového predstavenia posádok najväčší aplauz prítomných divákov, ktorí sa už nevedeli dočkať chvíle keď uvidia Patrika priamo v akcii na jednotlivých testoch. Ten sa samozrejme ako sa od neho očakávalo zaradil už od prvého testu medzi trojicu najrýchlejších. Prišla však tretia rýchlostná skúška a na Patrika so Staffanom doľahla smola v podobe defektov. Napriek meneniu kolesa priamo v rýchlostnej skúške Patrik dorazil do cieľa tohto testu na defekte. Ak spočítame čas strávený menením kolesa a čas ktorý posádka stratila následnou jazdou na druhej rozbitej pneumatike v cieli bola ich strata vyše osem minútová. Toto ich razom posunulo až na predposlednú priečku celkového poradia.
Napriek tomu sa švédska dvojica nevzdávala a bojovala ďalej. Výsledkom bola jedenásta priečka v celkovom hodnotení, ale aj druhá v triede 2 do ktorej je zaradené vozidlo Škoda Fabia S2000 s ktorou sa Patrik so Staffanom v Prešove predstavili. „Prešovské trate boli veľmi pekné, ale aj veľmi ťažké. Mrzí ma to, ale na treťom teste nás postihla séria defektov a stratili sme tu až priveľa času. Následne sme sa snažili niečo stiahnuť, ale na prvú desiatku to žiaľ už nestačilo. Na Slovensku sa mi veľmi páčilo a rád by som sa sem ešte niekedy vrátil. Či to bude pod hlavičkou KL Racing Teamu to však ešte teraz netuším,“ povedal po súťaži sympatický Švéd.
Foto: www.autosportfoto.sk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.