Na Valašské rally se kromě jiného odehrála jedna zajímavá premiéra. Odstartoval zde totiž další velmi zajímavý pohár, tentokrát pro jezdce s vozy Renault Clio R3.
Valašské kotátry přivítaly uplynulý pátek více než šest desítek posádek soutěžních vozů, které se přihlásily na Valašskou rally, úvodní podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V rámci tohoto závodu se ale odehrála jedna zajímavá premiéra. Jednalo se o start poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jezdci s vozy Renault Clio R3 přihlášení do tohoto poháru, můžou kromě standardních bojů ve třídě 5, soutěžit ještě o finanční prémie, či slevy na náhradní díly na své vozy, které poskytuje promotér poháru.
Na 30. Bonver Valašské rally odstartovalo celkem pět posádek v rámci ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jednalo se o posádky Antonín Matys – Aleš Vaněček, Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, Lubomír Minařík – Jan Ryšánek, David Štefan – Iva Víchová a posádka manželů Trojanových. Tisíce diváků, kteří sledovali Valašskou rally tak měli možnost sledovat zápolení posádek v rámci jednoho poháru, kde závodí s vozy s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem přední nápravy.
Hned v úvodu soutěže šla do vedení v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. Pro tuto posádku byl start s vozem Renault Clio R3 premiérou a bylo rozhodně příjemné sledovat, jak dobře si s přechodem na novou techniku rozumí. Třetí rychlostní zkouška přinesla zásadní události pro posádky ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Posádka Renaultu Clio R3 Antonín Matys – Aleš Vaněček ze soutěže odstoupila z důvodu havárie a Luba Minařík s Pavlem Ryšánkem museli Valašskou rally opustit z důvodu poruchy motoru jejich vozu. V soutěži tedy zůstaly jen tři posádky poháru.
V cíli rally se nakonec z premiérového vítězství v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy radoval Milan Kneifel navigovaný Jaroslavem Blažkem. S téměř dvouminutovou ztrátou na druhém místě skončila posádka manželů Trojanových se žlutým Renaultem Clio R3. Výsledkovou listinu poháru uzavíral David Štefan s Ivou Víchovou.
A jaká byla premiéra ROPRO CLIO R3 Czech Trophy z pohledu zástupce promotéra Zdeňka Pekárka? „Já jsem s úvodem poháru spokojený. Dali jsme jezdců startujícím s vozy Clio R3 možnost startovat v rámci jednoho poháru a kromě závodění ve třídě i další možnost k soupeření na podobných vozech o finanční prémie a ceny. Jezdci v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy mají během závodu možnost využívat náš catering a stejné kombinézy jako v evropském Clio Trophy. S výsledkem jsem spokojen hlavně z našeho pohledu. Samozřejmě jsem sledoval i výsledky na trati, kde mě určitě mile překvapil Milan Kneifel, který při premiéře s Cliem R3 zajížděl slušné časy, což v součtu znamenalo premiérové vítězství v poháru. Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem si z Valašky odvezli i pěkné ceny, které se v rámci poháru udělují,“ uzavírá spokojený Zdeněk Pekárek, zástupce promotéra poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy.
Dalším závodem, kde ROPRO CLIO R3 Czech Trophy odstartuje, bude květnová Rallye Český Krumlov.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?