Na Valašské rally se kromě jiného odehrála jedna zajímavá premiéra. Odstartoval zde totiž další velmi zajímavý pohár, tentokrát pro jezdce s vozy Renault Clio R3.
Valašské kotátry přivítaly uplynulý pátek více než šest desítek posádek soutěžních vozů, které se přihlásily na Valašskou rally, úvodní podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V rámci tohoto závodu se ale odehrála jedna zajímavá premiéra. Jednalo se o start poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jezdci s vozy Renault Clio R3 přihlášení do tohoto poháru, můžou kromě standardních bojů ve třídě 5, soutěžit ještě o finanční prémie, či slevy na náhradní díly na své vozy, které poskytuje promotér poháru.
Na 30. Bonver Valašské rally odstartovalo celkem pět posádek v rámci ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jednalo se o posádky Antonín Matys – Aleš Vaněček, Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, Lubomír Minařík – Jan Ryšánek, David Štefan – Iva Víchová a posádka manželů Trojanových. Tisíce diváků, kteří sledovali Valašskou rally tak měli možnost sledovat zápolení posádek v rámci jednoho poháru, kde závodí s vozy s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem přední nápravy.
Hned v úvodu soutěže šla do vedení v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. Pro tuto posádku byl start s vozem Renault Clio R3 premiérou a bylo rozhodně příjemné sledovat, jak dobře si s přechodem na novou techniku rozumí. Třetí rychlostní zkouška přinesla zásadní události pro posádky ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Posádka Renaultu Clio R3 Antonín Matys – Aleš Vaněček ze soutěže odstoupila z důvodu havárie a Luba Minařík s Pavlem Ryšánkem museli Valašskou rally opustit z důvodu poruchy motoru jejich vozu. V soutěži tedy zůstaly jen tři posádky poháru.
V cíli rally se nakonec z premiérového vítězství v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy radoval Milan Kneifel navigovaný Jaroslavem Blažkem. S téměř dvouminutovou ztrátou na druhém místě skončila posádka manželů Trojanových se žlutým Renaultem Clio R3. Výsledkovou listinu poháru uzavíral David Štefan s Ivou Víchovou.
A jaká byla premiéra ROPRO CLIO R3 Czech Trophy z pohledu zástupce promotéra Zdeňka Pekárka? „Já jsem s úvodem poháru spokojený. Dali jsme jezdců startujícím s vozy Clio R3 možnost startovat v rámci jednoho poháru a kromě závodění ve třídě i další možnost k soupeření na podobných vozech o finanční prémie a ceny. Jezdci v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy mají během závodu možnost využívat náš catering a stejné kombinézy jako v evropském Clio Trophy. S výsledkem jsem spokojen hlavně z našeho pohledu. Samozřejmě jsem sledoval i výsledky na trati, kde mě určitě mile překvapil Milan Kneifel, který při premiéře s Cliem R3 zajížděl slušné časy, což v součtu znamenalo premiérové vítězství v poháru. Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem si z Valašky odvezli i pěkné ceny, které se v rámci poháru udělují,“ uzavírá spokojený Zdeněk Pekárek, zástupce promotéra poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy.
Dalším závodem, kde ROPRO CLIO R3 Czech Trophy odstartuje, bude květnová Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.