Na Valašské rally se kromě jiného odehrála jedna zajímavá premiéra. Odstartoval zde totiž další velmi zajímavý pohár, tentokrát pro jezdce s vozy Renault Clio R3.
Valašské kotátry přivítaly uplynulý pátek více než šest desítek posádek soutěžních vozů, které se přihlásily na Valašskou rally, úvodní podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V rámci tohoto závodu se ale odehrála jedna zajímavá premiéra. Jednalo se o start poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jezdci s vozy Renault Clio R3 přihlášení do tohoto poháru, můžou kromě standardních bojů ve třídě 5, soutěžit ještě o finanční prémie, či slevy na náhradní díly na své vozy, které poskytuje promotér poháru.
Na 30. Bonver Valašské rally odstartovalo celkem pět posádek v rámci ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jednalo se o posádky Antonín Matys – Aleš Vaněček, Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, Lubomír Minařík – Jan Ryšánek, David Štefan – Iva Víchová a posádka manželů Trojanových. Tisíce diváků, kteří sledovali Valašskou rally tak měli možnost sledovat zápolení posádek v rámci jednoho poháru, kde závodí s vozy s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem přední nápravy.
Hned v úvodu soutěže šla do vedení v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. Pro tuto posádku byl start s vozem Renault Clio R3 premiérou a bylo rozhodně příjemné sledovat, jak dobře si s přechodem na novou techniku rozumí. Třetí rychlostní zkouška přinesla zásadní události pro posádky ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Posádka Renaultu Clio R3 Antonín Matys – Aleš Vaněček ze soutěže odstoupila z důvodu havárie a Luba Minařík s Pavlem Ryšánkem museli Valašskou rally opustit z důvodu poruchy motoru jejich vozu. V soutěži tedy zůstaly jen tři posádky poháru.
V cíli rally se nakonec z premiérového vítězství v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy radoval Milan Kneifel navigovaný Jaroslavem Blažkem. S téměř dvouminutovou ztrátou na druhém místě skončila posádka manželů Trojanových se žlutým Renaultem Clio R3. Výsledkovou listinu poháru uzavíral David Štefan s Ivou Víchovou.
A jaká byla premiéra ROPRO CLIO R3 Czech Trophy z pohledu zástupce promotéra Zdeňka Pekárka? „Já jsem s úvodem poháru spokojený. Dali jsme jezdců startujícím s vozy Clio R3 možnost startovat v rámci jednoho poháru a kromě závodění ve třídě i další možnost k soupeření na podobných vozech o finanční prémie a ceny. Jezdci v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy mají během závodu možnost využívat náš catering a stejné kombinézy jako v evropském Clio Trophy. S výsledkem jsem spokojen hlavně z našeho pohledu. Samozřejmě jsem sledoval i výsledky na trati, kde mě určitě mile překvapil Milan Kneifel, který při premiéře s Cliem R3 zajížděl slušné časy, což v součtu znamenalo premiérové vítězství v poháru. Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem si z Valašky odvezli i pěkné ceny, které se v rámci poháru udělují,“ uzavírá spokojený Zdeněk Pekárek, zástupce promotéra poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy.
Dalším závodem, kde ROPRO CLIO R3 Czech Trophy odstartuje, bude květnová Rallye Český Krumlov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?