Na Valašské rally se kromě jiného odehrála jedna zajímavá premiéra. Odstartoval zde totiž další velmi zajímavý pohár, tentokrát pro jezdce s vozy Renault Clio R3.
Valašské kotátry přivítaly uplynulý pátek více než šest desítek posádek soutěžních vozů, které se přihlásily na Valašskou rally, úvodní podnik Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V rámci tohoto závodu se ale odehrála jedna zajímavá premiéra. Jednalo se o start poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jezdci s vozy Renault Clio R3 přihlášení do tohoto poháru, můžou kromě standardních bojů ve třídě 5, soutěžit ještě o finanční prémie, či slevy na náhradní díly na své vozy, které poskytuje promotér poháru.
Na 30. Bonver Valašské rally odstartovalo celkem pět posádek v rámci ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Jednalo se o posádky Antonín Matys – Aleš Vaněček, Milan Kneifel – Jaroslav Blažek, Lubomír Minařík – Jan Ryšánek, David Štefan – Iva Víchová a posádka manželů Trojanových. Tisíce diváků, kteří sledovali Valašskou rally tak měli možnost sledovat zápolení posádek v rámci jednoho poháru, kde závodí s vozy s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem přední nápravy.
Hned v úvodu soutěže šla do vedení v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. Pro tuto posádku byl start s vozem Renault Clio R3 premiérou a bylo rozhodně příjemné sledovat, jak dobře si s přechodem na novou techniku rozumí. Třetí rychlostní zkouška přinesla zásadní události pro posádky ROPRO CLIO R3 Czech Trophy. Posádka Renaultu Clio R3 Antonín Matys – Aleš Vaněček ze soutěže odstoupila z důvodu havárie a Luba Minařík s Pavlem Ryšánkem museli Valašskou rally opustit z důvodu poruchy motoru jejich vozu. V soutěži tedy zůstaly jen tři posádky poháru.
V cíli rally se nakonec z premiérového vítězství v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy radoval Milan Kneifel navigovaný Jaroslavem Blažkem. S téměř dvouminutovou ztrátou na druhém místě skončila posádka manželů Trojanových se žlutým Renaultem Clio R3. Výsledkovou listinu poháru uzavíral David Štefan s Ivou Víchovou.
A jaká byla premiéra ROPRO CLIO R3 Czech Trophy z pohledu zástupce promotéra Zdeňka Pekárka? „Já jsem s úvodem poháru spokojený. Dali jsme jezdců startujícím s vozy Clio R3 možnost startovat v rámci jednoho poháru a kromě závodění ve třídě i další možnost k soupeření na podobných vozech o finanční prémie a ceny. Jezdci v ROPRO CLIO R3 Czech Trophy mají během závodu možnost využívat náš catering a stejné kombinézy jako v evropském Clio Trophy. S výsledkem jsem spokojen hlavně z našeho pohledu. Samozřejmě jsem sledoval i výsledky na trati, kde mě určitě mile překvapil Milan Kneifel, který při premiéře s Cliem R3 zajížděl slušné časy, což v součtu znamenalo premiérové vítězství v poháru. Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem si z Valašky odvezli i pěkné ceny, které se v rámci poháru udělují,“ uzavírá spokojený Zdeněk Pekárek, zástupce promotéra poháru ROPRO CLIO R3 Czech Trophy.
Dalším závodem, kde ROPRO CLIO R3 Czech Trophy odstartuje, bude květnová Rallye Český Krumlov.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.