Výborné páté místo v absolutním pořadí vybojovala na víkendové BONVER Valašská rally 2011 posádka Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000.
Zádveřický jezdec se postaral v okolí Valašského Meziříčí o jedno z příjemných překvapení úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Devětadvacetiletý úřadující vicemistr Evropy prokázal, že zkušenosti z evropských podniků se pozitivně odrazily v jeho výkonnosti a každým kilometrem ukrajuje ztrátu na českou špičku.
Pořadatelé jubilejní valašky přidělili pro posádku A.T. Motosport vzhledem k prioritě FIA B startovní číslo 1. Tlusťák se Škaloudem se představí českým fanouškům v letošní sezoně ojediněle, neboť veškeré síly soustředí na mistrovství Evropy, kde je čeká obhajoba druhého místa.
Startovní pole čekalo na Valašsku během páteční první etapy jen 51 ostrých kilometrů na dvou úsecích Štramberk a Straník v okolí Nového Jičína. „Úvodní etapa byla hodně krátká. Věděl jsem, že nemá cenu nikam spěchat, proto jsem nasadil konstantní tempo. Byl jsem překvapen, že v noci jsme zajeli stejné časy jako za denního světla. Auto fungovalo perfektně, já jsem taky fungoval, takže paráda. Zkrátka nebylo co vymýšlet, neboť jsme věděli, že celý závod se bude rozhodovat až následující den při dvou průjezdech kolem přehrady Bystřička,“ pověděl Antonín Tlusťák.
Soutěž začal devátým časem na první testu kolem Štramberka. Týmová fabia fungovala jako hodinky, během celé soutěže se nevyskytl žádný technický problém. „V pátečním nočním servisu proběhla jen běžná údržba. Ujeli jsme pouze padesát kilometrů na erzetách, což byla taková malá rozcvička. V Evropě by to byla jen jedna těžká erzeta,“ řekl Tlusťák, který po prvním dnu figuroval na osmém místě. Ve vyrovnaném středu nejlepší desítky jezdců ztrácel na pátého Romana Odložilíka pouhých dvanáct vteřin. „Jezdecké pole bylo vyrovnané. Přece jen rychlostní zkoušky úvodního dne nebyly příliš těžké. Hodně často se jelo na maximálku a prakticky nešlo ostatním ujet. Kvarteto nejrychlejších ve složení Honza Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek a Vašek Pech si jelo svůj vlastní závod. Co předváděli, bylo něco neskutečného, klobouk dolů. Kopecký je opravdu někde jinde, ale kdo jiný by měl vyhrát než tovární pilot na továrním autě a s výborným zázemím,“ uvedl zádveřický jezdec.
Sobotní etapa se skládala ze šesti rychlostních zkoušek v celkové délce téměř sto ostrých kilometrů. Dopoledne byly na programy rychlostní zkoušky Helfštýn a Špičky. Tlusťák se Škaloudem se dostali po první dopolední sekci o příčku výše, neboť Orsák udělal hodiny a ztratil pár cenných vteřin. Sedmé místo patřilo dvojici A.T.Motorsport i v odpoledním servisu a chystal se útok na vyšší příčky. „Věděli jsme, že se rozhodne na téměř pětadvacetikilometrovém úseku Santov. Erzeta kolem přehrady Bystřička je náročná. Po prvním průjezdu jsme přeskočili skvěle jedoucího Martina Bujáčka, a to nás ještě zbrzdil prach po průjezdu Poláka Habaje, kterého jsme málem v závěru rychlostní zkoušky dojeli. Před druhým průjezdem Bystřičkou jsme ztráceli na Romana Odložilíka necelých deset vteřin. Rozhodli jsme se na páté místo zaútočit a jet naplno. Nešlo nám o body do českého šampionátu, tak jsme mohli jet na hraně. V praxi to znamenalo být zhruba o půl vteřiny rychlejší na kilometr, abychom Romana předstihli. Nakonec se to podařilo a měli jsme k dobru hned patnáct vteřin. S celkovým umístěním v podobě pátého místa panuje spokojenost. Více jsme dosáhnout při současném rozpoložení sil a techniky v českém šampionátu nemohli,“ objasnil Antonín Tlusťák, kterého nadchl souboj o druhé místo mezi Krestou a Valouškem. V cíli ve prospěch luhačovického jezdce hovořila pouhá jedna desetina vteřiny!
Zádveřický jezdec si pochvaloval velmi dobrou organizaci jubilejního ročníku valašky a početné zástupy diváků podél tratě rychlostních zkoušek. „Erzety měly sice rychlejší charakter, ale pro pořadatele bude stále těžší najít vhodné úseky a získat souhlas k pořádání rally od obecních úřadů i dalších institucí. Podmínky máme všichni stejné a například v Evropě se vás nikdo neptá, zda vám charakter tratě vyhovuje. Rally neměla žádnou prodlevu a vydrželo i počasí. Déšť nás zkropil pouze v závěrečném servisu a na cílové rampě,“ řekl Tlusťák. Početní fanoušci si určitě všimli v zázemí týmu A.T. Motosport čtveřice sličných hostesek, která získala neoficiální titul miss Valašské rally. „Byl to pro nás domácí závod a chtěli jsme se ukázat v plné parádě. Rovněž týmové zázemí jsme připravili v plné kráse. Snad holky naše mechaniky při práci v servisu příliš nerozptylovaly,“ uzavřel s úsměvem zádveřický pilot. A.T. Motosport děkuje všem svým fanouškům za diváckou podporu na rychlostních zkouškách a návštěvu servisního zázemí týmu při BONVER Valašská rally 2011 ve Valašském Meziříčí.
Celý tým soustředí nyní veškeré úsilí na úvodní start v letošním seriálu mistrovství Evropy, kde obhajuje titul vicemistra. Prvním podnikem bude po odvolání Elpa rally v Řecku z finančních důvodů v polovině dubna asfaltová Rally 1000 Miglia (14. – 16. dubna 2011) v italské Brescii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?