Pro mladého českého jezdce Jana Černého skončila Portugalská rally předčasně po technické závadě.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem se počátkem minulého týdne vydali do Portugalska, aby se zde připravili na svůj první start v soutěži mistrovství světa. V jedné posádce spolu startují v tzv. WRC-Academy, což je projekt pro výchovu mladých jezdců do soutěží mistrovství světa.
Jezdci WRC-Academy z každé rally absolvují pouze dvě etapy, a proto měl být dnešní den závěrem Portugalské rally pro posádku Černý – Kohout. Bohužel konec v soutěži pro mladou posádku z České republiky přišel dříve než v závěru druhé etapy. Soutěžní Ford Fiesta R2 vypověděl službu před cílem první ranní rychlostní zkoušky. „Trať rychlostní zkoušky byla velmi rozbitá a na jedné z nerovností na naší Fiestě praskla poloosa. Auto jsme doslova dovlekli až do cíle, ale závada se nedala na místě opravit a museli jsme ze soutěže odstoupit. Mrzí mě to z důvodu, že jsme najeli jen polovinu kilometrů oproti našim kolegům z WRC-Academy a kvůli tomu, že jsem se na dnešní etapu hodně těšil. S autem jsme se včera sžívali a já chtěl dnes zkusit přidat,“ říká zklamaný Honza Černý.
I když se nepodařilo dojet až do cíle první soutěže mistrovství světa s celkovým vystoupením posádky Černý – Kohout panuje spokojenost. „Portugalsko bylo pro nás krokem do neznáma, vše bylo pro nás nové. Nové auto, nový tým, nové rychlostní zkoušky, prostě svět. Snažili jsme se jet hlavou a neudělat žádnou zbytečnou chybu a co nejvíc se naučit. Bohužel došlo k technické závadě, což se někdy stává, a s tím je potřeba v rally počítat. Zítra nás čeká teoretická příprava v rámci WRC-Academy a potom návrat domů do České republiky. V dalších dnech a týdnech spolu s Pavlem Kohoutem odstartujeme na Rally Šumava, a nejbližší soutěží mistrovství světa pro nás bude květnová Rally Sardinia,“ uzavírá Jan Černý, který větší část druhé etapy Portugalské rally strávil v roli diváka, kdy sledoval zápolení nejen vozů WRC na rozbité portugalské šotolině.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?