Pro mladého českého jezdce Jana Černého skončila Portugalská rally předčasně po technické závadě.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem se počátkem minulého týdne vydali do Portugalska, aby se zde připravili na svůj první start v soutěži mistrovství světa. V jedné posádce spolu startují v tzv. WRC-Academy, což je projekt pro výchovu mladých jezdců do soutěží mistrovství světa.
Jezdci WRC-Academy z každé rally absolvují pouze dvě etapy, a proto měl být dnešní den závěrem Portugalské rally pro posádku Černý – Kohout. Bohužel konec v soutěži pro mladou posádku z České republiky přišel dříve než v závěru druhé etapy. Soutěžní Ford Fiesta R2 vypověděl službu před cílem první ranní rychlostní zkoušky. „Trať rychlostní zkoušky byla velmi rozbitá a na jedné z nerovností na naší Fiestě praskla poloosa. Auto jsme doslova dovlekli až do cíle, ale závada se nedala na místě opravit a museli jsme ze soutěže odstoupit. Mrzí mě to z důvodu, že jsme najeli jen polovinu kilometrů oproti našim kolegům z WRC-Academy a kvůli tomu, že jsem se na dnešní etapu hodně těšil. S autem jsme se včera sžívali a já chtěl dnes zkusit přidat,“ říká zklamaný Honza Černý.
I když se nepodařilo dojet až do cíle první soutěže mistrovství světa s celkovým vystoupením posádky Černý – Kohout panuje spokojenost. „Portugalsko bylo pro nás krokem do neznáma, vše bylo pro nás nové. Nové auto, nový tým, nové rychlostní zkoušky, prostě svět. Snažili jsme se jet hlavou a neudělat žádnou zbytečnou chybu a co nejvíc se naučit. Bohužel došlo k technické závadě, což se někdy stává, a s tím je potřeba v rally počítat. Zítra nás čeká teoretická příprava v rámci WRC-Academy a potom návrat domů do České republiky. V dalších dnech a týdnech spolu s Pavlem Kohoutem odstartujeme na Rally Šumava, a nejbližší soutěží mistrovství světa pro nás bude květnová Rally Sardinia,“ uzavírá Jan Černý, který větší část druhé etapy Portugalské rally strávil v roli diváka, kdy sledoval zápolení nejen vozů WRC na rozbité portugalské šotolině.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.