Nedělní, nejkratší etapa, která zakončuje třídenní bitvu na každé soutěži mistrovství světa mívá často jedno nelichotivé nej. Nejnudnější… Bitva v šampionátu SWRC měla však do nedělní klidné ospalosti velmi daleko.
Rozdíly mezi prvním Katařanem Nasserem All-Attiyahem (Ford Fiesta S2000), druhým Martinem Prokopem s Janem Tománkem na sedadle spolujezdce (+ 38 vteřin) a Juho Hanninenem, který svou ztrátu po páteční chybě stáhnul na pouhých 30 vteřin za českým pilotem, slibovaly napínavou zápletku - nic nebylo úplně jisté, stát se mohlo cokoli a bitva letošního dakarského vítěze, juniorského mistra světa z roku 2009 a úřadujícího šampióna IRC disponujícího dokonalým zázemím továrního týmu se stala ozdobou letošní mexické soutěže.
Martin Prokop se snažil zachovat před rozhodujícími třemi testy chladnou hlavu, ale nebylo to vůbec jednoduché. „Byli jsme v kleštích mezi soupeři a svým způsobem to bylo dobře. Kdybych byl s podobným odstupem druhý asi bych přemýšlel, jestli má smysl útočit. Takhle to Juho vyřešil za nás a my museli letět po mexických erzetách jako šutr. Jiná volba nebyla. Bránili jsme druhé místo a útok na vedení byl tak trošku bonusem navíc….“, líčí tlak před závěrečným dějstvím český pilot.
Tři dvojice bojující o pozice na pódiu zahájila nedělní thriller na nejdelší, bezmála třcetikilometrové RZ. Martin Prokop prolétnul fotobuňkou v čase o 15,5 vteřiny rychlejším než vedoucí Katařan, tovární Fabia finského jezdce ale ukrojila dalších 7,7 z Prokopova náskoku.
Zbývaly 2 RZ, necelých 33 ostrých kilometrů, Martin Prokop ztrácel pouhých 23,1 vteřiny na prvního, jeho náskok před třetím byl 22,4. Tohle už nebylo v terminologií fotbalových trenérů na „vycházení ze zabezpečené obrany“. Tady platil už jen ryze rallyový terminus technikus – jede se „flat out“….
Režisérovi přímého přenosu závěrečné Power Stage ale zkazil radost z možného dramatu pro televizní diváky favorizovaný Juho Hanninen. V předposledním testu podruhé v náročném závodě chyboval, poslal Fabii lehce přes střechu a jeho šance na atak české dvojice zhasly. Martin naproti tomu pokračoval v bezchybném výkonu a do poslední rychlostní zkoušky startoval s mankem 16,6 vteřiny. K prvnímu místu na 8 zbylých kilometrech by stačil nejen perfektní výkon, ale i malý zázrak. První předpoklad česká posádka splnila beze zbytku, zázrak v podobě drobné chyby All-Attiyaha se však nekonal a Martin Prokop s Janem Tománkem zůstali na stříbrném stupínku.
„Jsme moc šťastní. Jasně, první místo bylo blízko, ale pro mě je důležitý pocit z našeho výkonu. A ten mám výborný! Nerozhodily nás zdravotní problémy před startem. Soupeřili jsme s piloty, kteří nejsou žádní „nazdárci“ a přes velký deficit testovacích kilometrů jsme po změně stálého převodu převodovky dokázali nalézt tempo, které bylo dost rychlé a přitom jsme se vyvarovali jakékoli chyby. Letošní sezóna SWRC rozhodně nebude nudná,“ vzkazuje z Mexika pilot Martin Prokop. „Všem našim fanouškům velmi děkujeme za podporu a věříme, že si napětí z mexické bitvy užili spolu s námi.“
Czech Ford National Team se do bojů o trůn v SWRC zapojí znovu v květnu při Rally Sardegna.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.