CDT: Rallye Dakar 2011 odstartovala

Czech Dakar Team
Czech Dakar Team, foto: www.czechdakar.cz
Ladislav Lála 2. ledna 2011 09:43
Sdílej:

1.ledna 2011 odstartovala Rallye Dakar 2011. Většina účastníků by zřejmě řekla konečně odstartovala, protože těch několik dní před startem, kdy se zas tak moc nedělo, si účastníci rallye příliš neužili

Hned dopoledne prvního dne nového roku se všechny závodní a asistenční posádky zúčastnily společného briefingu, na kterém organizátoři hovořili o obecných i konkrétních tématech. Tradičně byly zdůrazněny hodnoty Dakaru, bezpečnostní aspekty rallye, navigace, organizace bivaků atd.

Odpoledne to konečně všechno vypuklo. Jako první se do spojovací etapy vydali čtyřkolkáři a hned po nich v opačném pořadí motorkáři, přičemž ti nejlepší jeli jako poslední, aby se hned za nimi objevila nejlepší auta. Kamiony tradičně dakarskou karavanu uzavíraly.

"Dnešek byl tak trochu na rozcvičení," uvedl Marek Spáčil krátce poté co jeho zelená Tatra opustila skandující Buenos Aires. "Skutečné závodění nás čeká až do zítřka, protože to je na programu první ostrá etapa. Diváci podél trati vytvořili tradičně skvělou atmosféru, i když jich přeci jen nebylo tolik jako minulý rok. Ve světle toho, že hovoříme o několika stovkách tisíc lidí bych si  ale rozhodně nedovolil říci, že jich dorazilo málo."¨

Pozitivně působil i pilot druhé Tatry Martin Kolomý: "Těžko se to popisuje, ale atmosféra, která tady panuje, je prostě fantastická. Je zřejmé, že místní Dakar milují, protože nás opět fantasticky přijali. Už se nemohu dočkat, až se začne skutečný závod."

Nadšený z atmosféry v ulicích byl i kopilot Tatry Marka Spáčila David Vršecký: "Diváci na okruzích dokáží také vytvořit fantastickou atmosféru, ale tady jsou lidé daleko blíže auta a to více je to působivější. Rozhodně nelituji, že jsem se na Dakar vydal, protože už jen to co jsem viděl v ulicích Buenos Aires na mně velmi zapůsobilo."

I motorkář Jan Veselý si atmosféru na startu užil: "Z mého pohledu to byla hlava na hlavě a tradičně vřelé jihoamerické přijetí. Opravdu jsem si to užíval, protože něco podobného člověk rozhodně nezažívá každý den. Zítra nám to začne, na což se osobně moc těším."

Dakar konečně začal. Držte nám palce. Děkujeme.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?