1.ledna 2011 odstartovala Rallye Dakar 2011. Většina účastníků by zřejmě řekla konečně odstartovala, protože těch několik dní před startem, kdy se zas tak moc nedělo, si účastníci rallye příliš neužili
Hned dopoledne prvního dne nového roku se všechny závodní a asistenční posádky zúčastnily společného briefingu, na kterém organizátoři hovořili o obecných i konkrétních tématech. Tradičně byly zdůrazněny hodnoty Dakaru, bezpečnostní aspekty rallye, navigace, organizace bivaků atd.
Odpoledne to konečně všechno vypuklo. Jako první se do spojovací etapy vydali čtyřkolkáři a hned po nich v opačném pořadí motorkáři, přičemž ti nejlepší jeli jako poslední, aby se hned za nimi objevila nejlepší auta. Kamiony tradičně dakarskou karavanu uzavíraly.
"Dnešek byl tak trochu na rozcvičení," uvedl Marek Spáčil krátce poté co jeho zelená Tatra opustila skandující Buenos Aires. "Skutečné závodění nás čeká až do zítřka, protože to je na programu první ostrá etapa. Diváci podél trati vytvořili tradičně skvělou atmosféru, i když jich přeci jen nebylo tolik jako minulý rok. Ve světle toho, že hovoříme o několika stovkách tisíc lidí bych si ale rozhodně nedovolil říci, že jich dorazilo málo."¨
Pozitivně působil i pilot druhé Tatry Martin Kolomý: "Těžko se to popisuje, ale atmosféra, která tady panuje, je prostě fantastická. Je zřejmé, že místní Dakar milují, protože nás opět fantasticky přijali. Už se nemohu dočkat, až se začne skutečný závod."
Nadšený z atmosféry v ulicích byl i kopilot Tatry Marka Spáčila David Vršecký: "Diváci na okruzích dokáží také vytvořit fantastickou atmosféru, ale tady jsou lidé daleko blíže auta a to více je to působivější. Rozhodně nelituji, že jsem se na Dakar vydal, protože už jen to co jsem viděl v ulicích Buenos Aires na mně velmi zapůsobilo."
I motorkář Jan Veselý si atmosféru na startu užil: "Z mého pohledu to byla hlava na hlavě a tradičně vřelé jihoamerické přijetí. Opravdu jsem si to užíval, protože něco podobného člověk rozhodně nezažívá každý den. Zítra nám to začne, na což se osobně moc těším."
Dakar konečně začal. Držte nám palce. Děkujeme.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?