1.ledna 2011 odstartovala Rallye Dakar 2011. Většina účastníků by zřejmě řekla konečně odstartovala, protože těch několik dní před startem, kdy se zas tak moc nedělo, si účastníci rallye příliš neužili
Hned dopoledne prvního dne nového roku se všechny závodní a asistenční posádky zúčastnily společného briefingu, na kterém organizátoři hovořili o obecných i konkrétních tématech. Tradičně byly zdůrazněny hodnoty Dakaru, bezpečnostní aspekty rallye, navigace, organizace bivaků atd.
Odpoledne to konečně všechno vypuklo. Jako první se do spojovací etapy vydali čtyřkolkáři a hned po nich v opačném pořadí motorkáři, přičemž ti nejlepší jeli jako poslední, aby se hned za nimi objevila nejlepší auta. Kamiony tradičně dakarskou karavanu uzavíraly.
"Dnešek byl tak trochu na rozcvičení," uvedl Marek Spáčil krátce poté co jeho zelená Tatra opustila skandující Buenos Aires. "Skutečné závodění nás čeká až do zítřka, protože to je na programu první ostrá etapa. Diváci podél trati vytvořili tradičně skvělou atmosféru, i když jich přeci jen nebylo tolik jako minulý rok. Ve světle toho, že hovoříme o několika stovkách tisíc lidí bych si ale rozhodně nedovolil říci, že jich dorazilo málo."¨
Pozitivně působil i pilot druhé Tatry Martin Kolomý: "Těžko se to popisuje, ale atmosféra, která tady panuje, je prostě fantastická. Je zřejmé, že místní Dakar milují, protože nás opět fantasticky přijali. Už se nemohu dočkat, až se začne skutečný závod."
Nadšený z atmosféry v ulicích byl i kopilot Tatry Marka Spáčila David Vršecký: "Diváci na okruzích dokáží také vytvořit fantastickou atmosféru, ale tady jsou lidé daleko blíže auta a to více je to působivější. Rozhodně nelituji, že jsem se na Dakar vydal, protože už jen to co jsem viděl v ulicích Buenos Aires na mně velmi zapůsobilo."
I motorkář Jan Veselý si atmosféru na startu užil: "Z mého pohledu to byla hlava na hlavě a tradičně vřelé jihoamerické přijetí. Opravdu jsem si to užíval, protože něco podobného člověk rozhodně nezažívá každý den. Zítra nám to začne, na což se osobně moc těším."
Dakar konečně začal. Držte nám palce. Děkujeme.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?