S dobrou náladou a bez přehnaných frází se v pražském Konviktu rozloučili členové týmu s českými novináři na tradiční tiskové konferenci.
Před zástupce médií předstoupila celá soutěžní posádka Aleše Lopraise, tedy mechanik a duchovní autor závodního speciálu Milan Holáň a navigátor Josef Kalina, s nimi pochopitelně také dakarský nestor a šestinásobný vítěz Karel Loprais. „Všichni jsme udělali maximum pro úspěch. Vyvinuli jsme nový závodní speciál, který je o 500 kilo lehčí, soustředili se na jeho doladění, natestovali maximální penzum možného a zúčastnili se mimořádně obtížné Silk Way Rally v Rusku, při níž naše Tatra plně obstála a zvládli jsme ji uspokojivě. Byla to ta nejlepší prověrka, jakou jsme mohli podstoupit. Odjíždíme s vědomím, že jsme se připravili maximálním možným způsobem, ale i s tím, že jsme malý rodinný tým s jedním závodním vozem, nemůžeme spoléhat na týmovou režii, nemáme nikoho za sebou. Přesto nehodláme dát kůži zadarmo a budeme bojovat,“ začal Aleš Loprais.
Aleš Loprais na testech letos v Senici
Milan Holáň má za sebou vývoj nového speciálu i testování technických změn. Pochopitelně jsme se soustředili kromě odlehčení i na další ladění podvozku a pokusili jsme se provést takové změny, které vozidlo zrychlí. Zcela jsme změnili rozložení vah na vozidle, máme k dispozici více výkonu a také jsme zavedli progresivní charakter tlumení. Výsledek svědčí o tom, že jsme se o kus cesty posunuli vpřed,“ dodal technický ředitel týmu.
Navrátilcem do Lopraisovské sestavy je navigátor Josef Kalina. 61letý doyen týmu naskočil do příprav v plném běhu a na navigaci se velmi těší: „Speciálně na tuhle tiskovku jsem si pod lopraisovskou bundu vzal tohle bílé jitexácké tričko z dob společného závodění s Karlem. Nebylo těžké se zapracovat zpět. Moje rozhodování nebylo obtížné, protože v rámci stávající sestavy jsem letos neměl angažmá, ale definitivně jsem kývl až po rozhovoru s Jaro Miškolcim a jeho důvodech, proč nemůže jet. Je to můj dobrý kamarád a až jeho ujištění, že mi v tuto chvíli dává přednost kvůli osobním důvodům a nestartuji na jeho úkor, byl pro mě tím hlavním hybným momentem. Jinak samozřejmě pojedu s očima vytřeštěnýma, abychom dojeli, kam máme, a také snad přispěji k taktice týmu i ke krocení možného zbytečného temperamentu v prvních etapách.“
Taktiku na tak nepředvídatelné soutěži, jako je Dakar, prakticky ani nelze určit. „Pochopitelně nemůžeme jet zběsile od prvního kilometru, byť Rusové na Kamazech tak asi pojedou,“ pokračuje Aleš,“soutěž je letos designována tak, aby její náročnost a obtížnost gradovala. V prvních etapách nebude nutné přehánět nasazení k udržení nejtěsnějšího odstupu, ale zase bychom v nějakém kontaktu měli zůstat. Půjde o to, být připraveni se poprat o dobré umístění tehdy, kdy k tomu bude příležitost. Čtyři Kamazy pojedou o čelo závodu a s nimi i dva oranžové speciály de Rooyů a také rudý MAN. Bylo by fajn, kdyby je při tom všem mohl honit žlutý vlčák z Valašska,“ poznamenal Aleš.
„Víte, stanovovat si taktiku, to je velmi ošidné. Z mého pohledu to bude tentokrát ten zástup rychlých Holanďanů, kteří budou chtít na Kamazy tlačit a dostat je do úzkých. My bychom mohli být těmi, kdo z tohoto souboje budou profitovat. Ale to všechno je jen teorie a praxi ukáže až závod samotný, Malovat si to předem je vcelku zbytečné. Je tu mimimálně deset až dvanáct posádek, které tu rallye mohou vyhrát, a to je plně srovnatelné s auty i motocykly.“ dodal Josef Kalina.
Loprais Tatra Team vyráží do Buenos Aires ve dvou skupinách. Ta první vyzvedne v přístavu delta Dock vozidla a provede jejich přípravu na start. Druhá se k týmu připojí v poslední den letošního roku. Děkujeme všem za podporu v nejnáročnějším automobilovém podniku naší planety.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.