Písal sa rok 2006 a práve štartovala ďalšia sezóna slovenského šampionátu v rally.
Na jej štart sa postavil vtedy pre všetkých absolútne neznámy tím, akých každoročne po celom svete vzniká niekoľko desiatok a preto mu ani nik z fanúšikov nevenoval veľkú pozornosť. Ihneď sa však zapojil medzi najrýchlejších a na konci sezóny sa slovenský RUFA Šport sa hrdil titulom Majster Slovenska v rally.
Nasledovali ďalšie rally sezóny a RUFA Šport neustále presviedčala nielen divákov, ale aj konkurenciu o tom, že s ich posádkou treba stále počítať s umiestnením medzi najrýchlejšou trojkou. V tíme všetko hralo, technika sa od sezóny po sezónu menila za novšiu, lepšiu a rýchlejšiu. Jediné čo ostávalo nemenné bol jazdec, ktorý stále ostával rovnaký – Poliak Grzegorz Grzyb. Jeho spolujazdci sa však menili a tak sme spoločne s Grzegorzom mali možnosť v súťažných vozidlách sledovať najskôr Róberta Hundlu, potom Przemyslawa Mazura a v poslednej sezóne ďalšieho Przemyslawa, v tomto prípade Zawadu. RUFA Šport okrem toho, že od svojho vzniku sa neustále zapája medzi TOP trojicu v rámci slovenských majstrovstiev. Rovnako aj v tohtoročnej sezóne sa posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada na vozidle Škoda Fabia S2000 obsadila v absolútnom hodnotení Mediaracing Majstrovstvách Slovenska 2010 druhú priečku a rovnako druhú priečku obsadila aj v triede S2000.
Okrem tohto úspechu sme si už zvykli, že RUFA Šport Team každoročne absolvuje okrem slovenského šampionátu rall aj niekoľko vybratých súťaží v okolitých krajinách, či Barum Rally Zlín, súťaž ktorá je zaradená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. V roku 2010 sa dokonca RUFA Šport ako jediný slovenský tím zapojila aj do Majstrovstiev sveta v rally v skupine SWRC. Tu tím reprezentovala švédska posádka Per Gunnar Andersson – Anders Frederikssen na vozidle Škoda Fabia S2000.
Dosiahnuté úspechy RUFA Šport :
2006 – absolútny Majster Slovenska v rally2007 - 3. miesto v absolútnom poradí TEMPUS RALLY 2007 – majstrovstvá Slovenska Majster trieda A6 - TEMPUS RALLY 2007 – majstrovstvá Slovenska Víťaz FIA Central European Zone Trophy 2007 – S16002008 - 3. miesto v absolútnom poradí TEMPUS RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska 2. miesto skupina N - TEMPUS RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska2009 – 2. miesto v absolútnom poradí Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2. miesto v skupine N - Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally2010 – 2. miesto v absolútnom poradí Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2. miesto v trieda S2000 - Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally
Súťažné vozidlá používané RUFA Šport Team:
2006 – Mitsubishi Lancer EVO VIII2007 – Suzuki Swift S16002008 – Fiat Grande Punto S20002009 – Fiat Grande Punto S2000 Peugeot 207 S2000 Škoda Fabia S20002010 – Škoda Fabia S2000
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?