Písal sa rok 2006 a práve štartovala ďalšia sezóna slovenského šampionátu v rally.
Na jej štart sa postavil vtedy pre všetkých absolútne neznámy tím, akých každoročne po celom svete vzniká niekoľko desiatok a preto mu ani nik z fanúšikov nevenoval veľkú pozornosť. Ihneď sa však zapojil medzi najrýchlejších a na konci sezóny sa slovenský RUFA Šport sa hrdil titulom Majster Slovenska v rally.
Nasledovali ďalšie rally sezóny a RUFA Šport neustále presviedčala nielen divákov, ale aj konkurenciu o tom, že s ich posádkou treba stále počítať s umiestnením medzi najrýchlejšou trojkou. V tíme všetko hralo, technika sa od sezóny po sezónu menila za novšiu, lepšiu a rýchlejšiu. Jediné čo ostávalo nemenné bol jazdec, ktorý stále ostával rovnaký – Poliak Grzegorz Grzyb. Jeho spolujazdci sa však menili a tak sme spoločne s Grzegorzom mali možnosť v súťažných vozidlách sledovať najskôr Róberta Hundlu, potom Przemyslawa Mazura a v poslednej sezóne ďalšieho Przemyslawa, v tomto prípade Zawadu. RUFA Šport okrem toho, že od svojho vzniku sa neustále zapája medzi TOP trojicu v rámci slovenských majstrovstiev. Rovnako aj v tohtoročnej sezóne sa posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada na vozidle Škoda Fabia S2000 obsadila v absolútnom hodnotení Mediaracing Majstrovstvách Slovenska 2010 druhú priečku a rovnako druhú priečku obsadila aj v triede S2000.
Okrem tohto úspechu sme si už zvykli, že RUFA Šport Team každoročne absolvuje okrem slovenského šampionátu rall aj niekoľko vybratých súťaží v okolitých krajinách, či Barum Rally Zlín, súťaž ktorá je zaradená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. V roku 2010 sa dokonca RUFA Šport ako jediný slovenský tím zapojila aj do Majstrovstiev sveta v rally v skupine SWRC. Tu tím reprezentovala švédska posádka Per Gunnar Andersson – Anders Frederikssen na vozidle Škoda Fabia S2000.
Dosiahnuté úspechy RUFA Šport :
2006 – absolútny Majster Slovenska v rally2007 - 3. miesto v absolútnom poradí TEMPUS RALLY 2007 – majstrovstvá Slovenska Majster trieda A6 - TEMPUS RALLY 2007 – majstrovstvá Slovenska Víťaz FIA Central European Zone Trophy 2007 – S16002008 - 3. miesto v absolútnom poradí TEMPUS RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska 2. miesto skupina N - TEMPUS RALLY 2008 – majstrovstvá Slovenska2009 – 2. miesto v absolútnom poradí Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2. miesto v skupine N - Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally2010 – 2. miesto v absolútnom poradí Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2. miesto v trieda S2000 - Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally
Súťažné vozidlá používané RUFA Šport Team:
2006 – Mitsubishi Lancer EVO VIII2007 – Suzuki Swift S16002008 – Fiat Grande Punto S20002009 – Fiat Grande Punto S2000 Peugeot 207 S2000 Škoda Fabia S20002010 – Škoda Fabia S2000
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?