Nadchádzajúcu sobotu odštartuje už šestnásty ročník exhibičnej súťaže, ktorá sa každoročne koná hlavnom meste Českej republiky, v Prahe. Podujatia pod názvom TipCars Pražský Rallysprint sa každoročne zúčastňujú známe tváre rally športu nielen z Čiech a Slovenska, ale aj ďalekého zahraničia.
Rozruch medzi fanúšikmi tohtoročného Pražského Rallysprintu vyvolala prihláška slovenského RUFA Šport Teamu, keď sa v kolónke jazdec zjavilo meno Per Gunnar Andersson. Tento tridsať ročný Švéd sa zapojil do seriálu JWRC v roku 2003. Po poznávacej sezóne sa už v nasledujúcom roku postavil na najvyšší priečinok v rámci juniorského seriálu majstrovstiev sveta v rally. Rovnaký úspech zopakoval aj v roku 2007. V tohtoročnej sezóne, čiže v roku 2010 Per Gunnar Andersson vyhral úvodnú Švédsku Rally v rámci skupiny SWRC a neskôr získal v tomto seriáli niekoľko dobrých umiestnení pod taktovkou slovenského RUFA Šport Teamu. V Prahe bude Per Gunnar reprezentovať slovenský tím vo vozidle Škoda Fabia S2000 a navigovať ho bude Vít Houšť. Spomínaná dvojica patrí aj napriek prevahe vozidiel WRC, ktoré každoročne v Prahe odštartujú, medzi favoritov na celkové víťazstvo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?