Po čtvrteční závodní pauze, během které se Tatra Czech Dakar Teamu věnovala testování, se posádka kolem Marka Spáčila v pátek rozloučila s ElChott rally 2011.
Konec dobrý, všechno dobré – český kamion se startovním číslem 502 totiž proletěl sto třicet kilometrů dlouhou speciálku vůbec nejrychleji a to napříč všemi kategoriemi.
Hlubokých písků nebylo v pátek tolik, jako v předchozích etapách, takže nehrozilo opakování problémů způsobených ložiskem levé přední polonápravy. "Během předchozích dní jsme dokázali naplnit stanovený plán testů a dospěli tak k závěru, že bude lepší vrátit se domů a pokračovat v přípravě obou vozů pro blížící se Rally Dakar 2011," vysvětluje majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Pátá etapa slibovala kromě několika úseků s hlubším pískem povětšinou rychlé pisty, takže jsme se rozhodli zkusit ještě jednu etapu. Nakonec z toho bylo první místo, když jsme dokázali najet přes šest minut na nejrychlejší motocykl a téměř sedm a půl minuty na nejlepší auto. To není vůbec špatné, když si uvědomíme, že etapa měřila pouhých sto třicet kilometrů."
Před odjezdem do Tunisu Czech Dakar Team připravil několik možných scénářů a návrat v polovině ElChott byl jedním z nich. "Vzhledem k jízdnímu řádu trajektů jsme se rozhodli odjet domů již v neděli, tak abychom mohli být v úterý doma. V průběhu soboty budeme ještě testovat, ale to hlavní máme již za sebou. V pátek odletěl domů David Vršecký, kterého čeká první testování nové Buggyry připravované pro rok 2011."
Jak tedy Marek Spáčil hodnotí výsledky afrického testování? "Jsem teď mnohem klidnější. To, co jsme chtěli a museli otestovat, jsme otestovali a výsledky vyznívají pozitivně, byť jsme se v dunách poněkud trápili. Nejdůležitější zprávou je, že se přechod na značku CAT osvědčil. Skvěle fungovalo i chlazení, což je z pohledu účasti na Dakaru klíčové. Odhalili jsme rovněž pár drobností, které bychom asi doma těžko nasimulovali. Do odjezdu aut na trajekt směřující do Buenos Aires ještě zbývá nějaký čas a ten chceme využít pokud možná co nejefektivněji."
Rovněž David Vršecký si několikadenní intenzivní testovací program pochvaloval: "Jsem moc rád, že jsem dostal ještě před Dakarem možnost absolvovat něco podobného. Do Dakaru nás čekají ještě další testy na domácí půdě, ale Afrika je Afrika a v Čechách je v těchto dnech bohužel zima. Teď mám před sebou testy nového auta pro příští rok, ale hned poté se opět posadím do Tatry. Do Jižní Ameriky se každopádně moc těším."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?