Po čtvrteční závodní pauze, během které se Tatra Czech Dakar Teamu věnovala testování, se posádka kolem Marka Spáčila v pátek rozloučila s ElChott rally 2011.
Konec dobrý, všechno dobré – český kamion se startovním číslem 502 totiž proletěl sto třicet kilometrů dlouhou speciálku vůbec nejrychleji a to napříč všemi kategoriemi.
Hlubokých písků nebylo v pátek tolik, jako v předchozích etapách, takže nehrozilo opakování problémů způsobených ložiskem levé přední polonápravy. "Během předchozích dní jsme dokázali naplnit stanovený plán testů a dospěli tak k závěru, že bude lepší vrátit se domů a pokračovat v přípravě obou vozů pro blížící se Rally Dakar 2011," vysvětluje majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Pátá etapa slibovala kromě několika úseků s hlubším pískem povětšinou rychlé pisty, takže jsme se rozhodli zkusit ještě jednu etapu. Nakonec z toho bylo první místo, když jsme dokázali najet přes šest minut na nejrychlejší motocykl a téměř sedm a půl minuty na nejlepší auto. To není vůbec špatné, když si uvědomíme, že etapa měřila pouhých sto třicet kilometrů."
Před odjezdem do Tunisu Czech Dakar Team připravil několik možných scénářů a návrat v polovině ElChott byl jedním z nich. "Vzhledem k jízdnímu řádu trajektů jsme se rozhodli odjet domů již v neděli, tak abychom mohli být v úterý doma. V průběhu soboty budeme ještě testovat, ale to hlavní máme již za sebou. V pátek odletěl domů David Vršecký, kterého čeká první testování nové Buggyry připravované pro rok 2011."
Jak tedy Marek Spáčil hodnotí výsledky afrického testování? "Jsem teď mnohem klidnější. To, co jsme chtěli a museli otestovat, jsme otestovali a výsledky vyznívají pozitivně, byť jsme se v dunách poněkud trápili. Nejdůležitější zprávou je, že se přechod na značku CAT osvědčil. Skvěle fungovalo i chlazení, což je z pohledu účasti na Dakaru klíčové. Odhalili jsme rovněž pár drobností, které bychom asi doma těžko nasimulovali. Do odjezdu aut na trajekt směřující do Buenos Aires ještě zbývá nějaký čas a ten chceme využít pokud možná co nejefektivněji."
Rovněž David Vršecký si několikadenní intenzivní testovací program pochvaloval: "Jsem moc rád, že jsem dostal ještě před Dakarem možnost absolvovat něco podobného. Do Dakaru nás čekají ještě další testy na domácí půdě, ale Afrika je Afrika a v Čechách je v těchto dnech bohužel zima. Teď mám před sebou testy nového auta pro příští rok, ale hned poté se opět posadím do Tatry. Do Jižní Ameriky se každopádně moc těším."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?