Poslední vystoupení na ElChott ve velkém stylu

Vršecký, David
Vršecký, David, foto: www.czechdakar.cz
Ladislav Lála 8. listopadu 2010 15:16
Sdílej:

Po čtvrteční závodní pauze, během které se Tatra Czech Dakar Teamu věnovala testování, se posádka kolem Marka Spáčila v pátek rozloučila s ElChott rally 2011.

Konec dobrý, všechno dobré – český kamion se startovním číslem 502 totiž proletěl sto třicet kilometrů dlouhou speciálku vůbec nejrychleji a to napříč všemi kategoriemi.

Hlubokých písků nebylo v pátek tolik, jako v předchozích etapách, takže nehrozilo opakování problémů způsobených ložiskem levé přední polonápravy. "Během předchozích dní jsme dokázali naplnit stanovený plán testů a dospěli tak k závěru, že bude lepší vrátit se domů a pokračovat v přípravě obou vozů pro blížící se Rally Dakar 2011," vysvětluje majitel Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. "Pátá etapa slibovala kromě několika úseků s hlubším pískem povětšinou rychlé pisty, takže jsme se rozhodli zkusit ještě jednu etapu. Nakonec z toho bylo první místo, když jsme dokázali najet přes šest minut na nejrychlejší motocykl a téměř sedm a půl minuty na nejlepší auto. To není vůbec špatné, když si uvědomíme, že etapa měřila pouhých sto třicet kilometrů."

Před odjezdem do Tunisu Czech Dakar Team připravil několik možných scénářů a návrat v polovině ElChott byl jedním z nich. "Vzhledem k jízdnímu řádu trajektů jsme se rozhodli odjet domů již v neděli, tak abychom mohli být v úterý doma. V průběhu soboty budeme ještě testovat, ale to hlavní máme již za sebou. V pátek odletěl domů David Vršecký, kterého čeká první testování nové Buggyry připravované pro rok 2011."

Jak tedy Marek Spáčil hodnotí výsledky afrického testování? "Jsem teď mnohem klidnější. To, co jsme chtěli a museli otestovat, jsme otestovali a výsledky vyznívají pozitivně, byť jsme se v dunách poněkud trápili. Nejdůležitější zprávou je, že se přechod na značku CAT osvědčil. Skvěle fungovalo i chlazení, což je z pohledu účasti na Dakaru klíčové. Odhalili jsme rovněž pár drobností, které bychom asi doma těžko nasimulovali. Do odjezdu aut na trajekt směřující do Buenos Aires ještě zbývá nějaký čas a ten chceme využít pokud možná co nejefektivněji."

Rovněž David Vršecký si několikadenní intenzivní testovací program pochvaloval: "Jsem moc rád, že jsem dostal ještě před Dakarem možnost absolvovat něco podobného. Do Dakaru nás čekají ještě další testy na domácí půdě, ale Afrika je Afrika a v Čechách je v těchto dnech bohužel zima. Teď mám před sebou testy nového auta pro příští rok, ale hned poté se opět posadím do Tatry. Do Jižní Ameriky se každopádně moc těším."

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.