Czech Dakar Team má za sebou první závodní den na ElChott rally 2010. Navzdory nevýhodné startovní pozici vyhrála posádka Spáčil-Vršecký-Baumgartner úvodní prolog, v první etapě pak skončila celkově čtvrtá.
Po nedělním čtyřsetkilometrovém přejezdu následovaly v pondělí první ostré kilometry. Etapa z Gafsy do Douz odstartovala padesátikilometrovým přejezdem, na který navázal dvacetikilometrový prolog. Posádka Czech Dakar Teamu se navzdory nevýhodné startovní pozici blýskla nejlepším časem a vysloužila si uznání organizátorů i konkurenčních posádek. Ladné křivky zelené Tatry, jejíž barva je v poušti kouzelně neodolatelná, přitahují pozornost doslova na každém kroku.
"Prolog se nám jel velmi dobře," popisuje své dojmy pilot Marek Spáčil. "Jeli jsme to naše, přeci jen jsme sem přijeli především testovat. Vůz je i v závodním tempu předvídatelný a velmi dobře se ovládá. Naladění podvozku je tam, kde ho chceme mít, zbytek dokážeme měnit přímo na místě nastavením tlumičů, podhuštěním pneumatik a skvělým vzduchovým pérováním."
Z pohledu Davida Vršeckého dopadl vstup do závodu, jak nejlépe mohl: "Jeli jsme zhruba podobné tempo, jako během testování a postupně jsme se snažili zrychlovat." David si prolog vyloženě užíval: "Je něco úplně jiného, když člověk krouží po známém okruhu, ať již se jedná o asfalt s Buggyrou a nebo písek v Senici s Tatrou. V okamžiku, kdy se jede neznámým terénem, byť podle itineráře, se člověk musí pekelně soustředit, protože nejrůznější nástrahy čekají doslova na každém kroku. Zatím se stále učím číst terén, abych si vybudoval správný odhad."Po prologu následovala první rychlostní zkouška, ve které vybojovala česká posádka čtvrté místo. "Najezdili jsme o něco více kilometrů, než jsme museli," vysvětluje situaci Marek Spáčil. "Díky navigačním problémům jsme se trochu projeli po poušti, ale i proto jsme tady."
Dobrou zprávou pro posádku Tatry Marka Spáčila, Davida Vršeckého a Emila Baumgartnera je fakt, že technika zatím stoprocentně drží, až z toho byl Marek Spáčil zdravě nervózní: "Auto se chová skvěle a kromě plánované údržby prakticky nemáme co servisovat. Až jsem z toho nervózní a budu se muset nějak zaměstnat."
Jediný vážnější technický problém tak představovala nefunkční anténa GPS jednotky. "Během první etapy nás trochu pozlobila GPSka dodaná organizátory," ale to se určitě vyřeší," shrnuje patálii v průběhu první etapy David Vršecký. "Zatím si závod užívám, příliv adrenalinu je oproti relativně krátkým okruhovým závodům podobný, avšak neskutečně delší."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.