Czech Dakar Team má za sebou první závodní den na ElChott rally 2010. Navzdory nevýhodné startovní pozici vyhrála posádka Spáčil-Vršecký-Baumgartner úvodní prolog, v první etapě pak skončila celkově čtvrtá.
Po nedělním čtyřsetkilometrovém přejezdu následovaly v pondělí první ostré kilometry. Etapa z Gafsy do Douz odstartovala padesátikilometrovým přejezdem, na který navázal dvacetikilometrový prolog. Posádka Czech Dakar Teamu se navzdory nevýhodné startovní pozici blýskla nejlepším časem a vysloužila si uznání organizátorů i konkurenčních posádek. Ladné křivky zelené Tatry, jejíž barva je v poušti kouzelně neodolatelná, přitahují pozornost doslova na každém kroku.
"Prolog se nám jel velmi dobře," popisuje své dojmy pilot Marek Spáčil. "Jeli jsme to naše, přeci jen jsme sem přijeli především testovat. Vůz je i v závodním tempu předvídatelný a velmi dobře se ovládá. Naladění podvozku je tam, kde ho chceme mít, zbytek dokážeme měnit přímo na místě nastavením tlumičů, podhuštěním pneumatik a skvělým vzduchovým pérováním."
Z pohledu Davida Vršeckého dopadl vstup do závodu, jak nejlépe mohl: "Jeli jsme zhruba podobné tempo, jako během testování a postupně jsme se snažili zrychlovat." David si prolog vyloženě užíval: "Je něco úplně jiného, když člověk krouží po známém okruhu, ať již se jedná o asfalt s Buggyrou a nebo písek v Senici s Tatrou. V okamžiku, kdy se jede neznámým terénem, byť podle itineráře, se člověk musí pekelně soustředit, protože nejrůznější nástrahy čekají doslova na každém kroku. Zatím se stále učím číst terén, abych si vybudoval správný odhad."Po prologu následovala první rychlostní zkouška, ve které vybojovala česká posádka čtvrté místo. "Najezdili jsme o něco více kilometrů, než jsme museli," vysvětluje situaci Marek Spáčil. "Díky navigačním problémům jsme se trochu projeli po poušti, ale i proto jsme tady."
Dobrou zprávou pro posádku Tatry Marka Spáčila, Davida Vršeckého a Emila Baumgartnera je fakt, že technika zatím stoprocentně drží, až z toho byl Marek Spáčil zdravě nervózní: "Auto se chová skvěle a kromě plánované údržby prakticky nemáme co servisovat. Až jsem z toho nervózní a budu se muset nějak zaměstnat."
Jediný vážnější technický problém tak představovala nefunkční anténa GPS jednotky. "Během první etapy nás trochu pozlobila GPSka dodaná organizátory," ale to se určitě vyřeší," shrnuje patálii v průběhu první etapy David Vršecký. "Zatím si závod užívám, příliv adrenalinu je oproti relativně krátkým okruhovým závodům podobný, avšak neskutečně delší."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.