Czech Dakar Team má za sebou první závodní den na ElChott rally 2010. Navzdory nevýhodné startovní pozici vyhrála posádka Spáčil-Vršecký-Baumgartner úvodní prolog, v první etapě pak skončila celkově čtvrtá.
Po nedělním čtyřsetkilometrovém přejezdu následovaly v pondělí první ostré kilometry. Etapa z Gafsy do Douz odstartovala padesátikilometrovým přejezdem, na který navázal dvacetikilometrový prolog. Posádka Czech Dakar Teamu se navzdory nevýhodné startovní pozici blýskla nejlepším časem a vysloužila si uznání organizátorů i konkurenčních posádek. Ladné křivky zelené Tatry, jejíž barva je v poušti kouzelně neodolatelná, přitahují pozornost doslova na každém kroku.
"Prolog se nám jel velmi dobře," popisuje své dojmy pilot Marek Spáčil. "Jeli jsme to naše, přeci jen jsme sem přijeli především testovat. Vůz je i v závodním tempu předvídatelný a velmi dobře se ovládá. Naladění podvozku je tam, kde ho chceme mít, zbytek dokážeme měnit přímo na místě nastavením tlumičů, podhuštěním pneumatik a skvělým vzduchovým pérováním."
Z pohledu Davida Vršeckého dopadl vstup do závodu, jak nejlépe mohl: "Jeli jsme zhruba podobné tempo, jako během testování a postupně jsme se snažili zrychlovat." David si prolog vyloženě užíval: "Je něco úplně jiného, když člověk krouží po známém okruhu, ať již se jedná o asfalt s Buggyrou a nebo písek v Senici s Tatrou. V okamžiku, kdy se jede neznámým terénem, byť podle itineráře, se člověk musí pekelně soustředit, protože nejrůznější nástrahy čekají doslova na každém kroku. Zatím se stále učím číst terén, abych si vybudoval správný odhad."Po prologu následovala první rychlostní zkouška, ve které vybojovala česká posádka čtvrté místo. "Najezdili jsme o něco více kilometrů, než jsme museli," vysvětluje situaci Marek Spáčil. "Díky navigačním problémům jsme se trochu projeli po poušti, ale i proto jsme tady."
Dobrou zprávou pro posádku Tatry Marka Spáčila, Davida Vršeckého a Emila Baumgartnera je fakt, že technika zatím stoprocentně drží, až z toho byl Marek Spáčil zdravě nervózní: "Auto se chová skvěle a kromě plánované údržby prakticky nemáme co servisovat. Až jsem z toho nervózní a budu se muset nějak zaměstnat."
Jediný vážnější technický problém tak představovala nefunkční anténa GPS jednotky. "Během první etapy nás trochu pozlobila GPSka dodaná organizátory," ale to se určitě vyřeší," shrnuje patálii v průběhu první etapy David Vršecký. "Zatím si závod užívám, příliv adrenalinu je oproti relativně krátkým okruhovým závodům podobný, avšak neskutečně delší."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?