Na predposledné podujatie sezóny v rally do Košíc cestoval topoľčiansky Melico Racing Team s jasným zámerom. Dojazdiť súťaž na jednom z popredných miest a udržať druhé miesto v priebežnom poradí tohtoročného seriálu.
Už pred štartom 36. Rally Košice predpovedali meteorológovia daždivé počasie. Je síce pravda, že pri odjazde zo servisnej zóny sa nad Košicami zgrupovali ťažké dažďové mračná, vozovka však aj naďalej ostávala suchá. Aj z toho dôvodu posádka v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a Mitsubishi Lancer WRC05 vyrazila na trať na suchých pneumatikách. Dážď sa však spustil v momente odštartovania prvého súťažného vozidla na trať. V tom momente bolo jasné, že práve počasie bude tým, kto bude mať čo hovoriť nielen do čiastkových výsledkov a tak sa aj stalo. S pribúdajúcou vodou na ceste sa samozrejme množili aj výlety mimo trať a tomuto sa nevyhli ani Jaro s Rišom. Samozrejme každé zaváhanie, či výlet mimo trať sa podpíšu na dosiahnutom čase a posádka Melico Racing po prvej sekcii súťaže figurovala na siedmom mieste. Aj v druhej sekcii prvého dňa sa pridružili ďalšie drobné chyby, napriek tomu im v cieli prvého dňa patrila piata priečka.Pred štartom druhého dňa súťaže sa Jaro netajil tým, že by rád svoj výkon vylepšil. Hovorí sa, človek mieni, život mení. Presne toto porekadlo platilo aj v Košiciach, keď Jaro s Rišom veľmi chceli, proti nim však bol defekt už na prvej rýchlostnej skúške. Následná strata na jej víťaza sa v cieli vyšplhala na takmer neuveriteľných päťdesiattri sekúnd. Keď sa ku tomu pridala šmýkajúca spojka Mitsubishi bolo jasné, že sen o umiestnení v prvej trojke sa ani v druhom dni košickej rally nepodarí naplniť. Jaro s Rišom sa však nevzdávali a z deviateho miesta po tretej rýchlostnej skúške do cieľa dorazili na šiestom mieste. „Po smole z rána už nemalo žiadny zmysel naháňať sa a zbytočne riskovať haváriu, keďže na tratiach bolo vyťahaného strašne veľa blata. Zvolili sme radšej jazdu na istotu a zisk bodov. Tých sa nám podarilo počas oboch dní nazbierať dostatok na to, aby sme si udržali druhé miesto v priebežnom hodnotení seriálu. Teraz sa musíme poriadne pripraviť na Rally Bratislava, kde sa bude rozhodovať medzi Grzybom a nami o tom kto skončí na druhom a kto na treťom mieste,“ povedal po Rally Košice Jaro Melichárek.Miro Majláth
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.