Na predposledné podujatie sezóny v rally do Košíc cestoval topoľčiansky Melico Racing Team s jasným zámerom. Dojazdiť súťaž na jednom z popredných miest a udržať druhé miesto v priebežnom poradí tohtoročného seriálu.
Už pred štartom 36. Rally Košice predpovedali meteorológovia daždivé počasie. Je síce pravda, že pri odjazde zo servisnej zóny sa nad Košicami zgrupovali ťažké dažďové mračná, vozovka však aj naďalej ostávala suchá. Aj z toho dôvodu posádka v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a Mitsubishi Lancer WRC05 vyrazila na trať na suchých pneumatikách. Dážď sa však spustil v momente odštartovania prvého súťažného vozidla na trať. V tom momente bolo jasné, že práve počasie bude tým, kto bude mať čo hovoriť nielen do čiastkových výsledkov a tak sa aj stalo. S pribúdajúcou vodou na ceste sa samozrejme množili aj výlety mimo trať a tomuto sa nevyhli ani Jaro s Rišom. Samozrejme každé zaváhanie, či výlet mimo trať sa podpíšu na dosiahnutom čase a posádka Melico Racing po prvej sekcii súťaže figurovala na siedmom mieste. Aj v druhej sekcii prvého dňa sa pridružili ďalšie drobné chyby, napriek tomu im v cieli prvého dňa patrila piata priečka.Pred štartom druhého dňa súťaže sa Jaro netajil tým, že by rád svoj výkon vylepšil. Hovorí sa, človek mieni, život mení. Presne toto porekadlo platilo aj v Košiciach, keď Jaro s Rišom veľmi chceli, proti nim však bol defekt už na prvej rýchlostnej skúške. Následná strata na jej víťaza sa v cieli vyšplhala na takmer neuveriteľných päťdesiattri sekúnd. Keď sa ku tomu pridala šmýkajúca spojka Mitsubishi bolo jasné, že sen o umiestnení v prvej trojke sa ani v druhom dni košickej rally nepodarí naplniť. Jaro s Rišom sa však nevzdávali a z deviateho miesta po tretej rýchlostnej skúške do cieľa dorazili na šiestom mieste. „Po smole z rána už nemalo žiadny zmysel naháňať sa a zbytočne riskovať haváriu, keďže na tratiach bolo vyťahaného strašne veľa blata. Zvolili sme radšej jazdu na istotu a zisk bodov. Tých sa nám podarilo počas oboch dní nazbierať dostatok na to, aby sme si udržali druhé miesto v priebežnom hodnotení seriálu. Teraz sa musíme poriadne pripraviť na Rally Bratislava, kde sa bude rozhodovať medzi Grzybom a nami o tom kto skončí na druhom a kto na treťom mieste,“ povedal po Rally Košice Jaro Melichárek.Miro Majláth
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.