Na predposledné podujatie sezóny v rally do Košíc cestoval topoľčiansky Melico Racing Team s jasným zámerom. Dojazdiť súťaž na jednom z popredných miest a udržať druhé miesto v priebežnom poradí tohtoročného seriálu.
Už pred štartom 36. Rally Košice predpovedali meteorológovia daždivé počasie. Je síce pravda, že pri odjazde zo servisnej zóny sa nad Košicami zgrupovali ťažké dažďové mračná, vozovka však aj naďalej ostávala suchá. Aj z toho dôvodu posádka v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a Mitsubishi Lancer WRC05 vyrazila na trať na suchých pneumatikách. Dážď sa však spustil v momente odštartovania prvého súťažného vozidla na trať. V tom momente bolo jasné, že práve počasie bude tým, kto bude mať čo hovoriť nielen do čiastkových výsledkov a tak sa aj stalo. S pribúdajúcou vodou na ceste sa samozrejme množili aj výlety mimo trať a tomuto sa nevyhli ani Jaro s Rišom. Samozrejme každé zaváhanie, či výlet mimo trať sa podpíšu na dosiahnutom čase a posádka Melico Racing po prvej sekcii súťaže figurovala na siedmom mieste. Aj v druhej sekcii prvého dňa sa pridružili ďalšie drobné chyby, napriek tomu im v cieli prvého dňa patrila piata priečka.Pred štartom druhého dňa súťaže sa Jaro netajil tým, že by rád svoj výkon vylepšil. Hovorí sa, človek mieni, život mení. Presne toto porekadlo platilo aj v Košiciach, keď Jaro s Rišom veľmi chceli, proti nim však bol defekt už na prvej rýchlostnej skúške. Následná strata na jej víťaza sa v cieli vyšplhala na takmer neuveriteľných päťdesiattri sekúnd. Keď sa ku tomu pridala šmýkajúca spojka Mitsubishi bolo jasné, že sen o umiestnení v prvej trojke sa ani v druhom dni košickej rally nepodarí naplniť. Jaro s Rišom sa však nevzdávali a z deviateho miesta po tretej rýchlostnej skúške do cieľa dorazili na šiestom mieste. „Po smole z rána už nemalo žiadny zmysel naháňať sa a zbytočne riskovať haváriu, keďže na tratiach bolo vyťahaného strašne veľa blata. Zvolili sme radšej jazdu na istotu a zisk bodov. Tých sa nám podarilo počas oboch dní nazbierať dostatok na to, aby sme si udržali druhé miesto v priebežnom hodnotení seriálu. Teraz sa musíme poriadne pripraviť na Rally Bratislava, kde sa bude rozhodovať medzi Grzybom a nami o tom kto skončí na druhom a kto na treťom mieste,“ povedal po Rally Košice Jaro Melichárek.Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?