Na predposledné podujatie sezóny v rally do Košíc cestoval topoľčiansky Melico Racing Team s jasným zámerom. Dojazdiť súťaž na jednom z popredných miest a udržať druhé miesto v priebežnom poradí tohtoročného seriálu.
Už pred štartom 36. Rally Košice predpovedali meteorológovia daždivé počasie. Je síce pravda, že pri odjazde zo servisnej zóny sa nad Košicami zgrupovali ťažké dažďové mračná, vozovka však aj naďalej ostávala suchá. Aj z toho dôvodu posádka v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a Mitsubishi Lancer WRC05 vyrazila na trať na suchých pneumatikách. Dážď sa však spustil v momente odštartovania prvého súťažného vozidla na trať. V tom momente bolo jasné, že práve počasie bude tým, kto bude mať čo hovoriť nielen do čiastkových výsledkov a tak sa aj stalo. S pribúdajúcou vodou na ceste sa samozrejme množili aj výlety mimo trať a tomuto sa nevyhli ani Jaro s Rišom. Samozrejme každé zaváhanie, či výlet mimo trať sa podpíšu na dosiahnutom čase a posádka Melico Racing po prvej sekcii súťaže figurovala na siedmom mieste. Aj v druhej sekcii prvého dňa sa pridružili ďalšie drobné chyby, napriek tomu im v cieli prvého dňa patrila piata priečka.Pred štartom druhého dňa súťaže sa Jaro netajil tým, že by rád svoj výkon vylepšil. Hovorí sa, človek mieni, život mení. Presne toto porekadlo platilo aj v Košiciach, keď Jaro s Rišom veľmi chceli, proti nim však bol defekt už na prvej rýchlostnej skúške. Následná strata na jej víťaza sa v cieli vyšplhala na takmer neuveriteľných päťdesiattri sekúnd. Keď sa ku tomu pridala šmýkajúca spojka Mitsubishi bolo jasné, že sen o umiestnení v prvej trojke sa ani v druhom dni košickej rally nepodarí naplniť. Jaro s Rišom sa však nevzdávali a z deviateho miesta po tretej rýchlostnej skúške do cieľa dorazili na šiestom mieste. „Po smole z rána už nemalo žiadny zmysel naháňať sa a zbytočne riskovať haváriu, keďže na tratiach bolo vyťahaného strašne veľa blata. Zvolili sme radšej jazdu na istotu a zisk bodov. Tých sa nám podarilo počas oboch dní nazbierať dostatok na to, aby sme si udržali druhé miesto v priebežnom hodnotení seriálu. Teraz sa musíme poriadne pripraviť na Rally Bratislava, kde sa bude rozhodovať medzi Grzybom a nami o tom kto skončí na druhom a kto na treťom mieste,“ povedal po Rally Košice Jaro Melichárek.Miro Majláth
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.