Admiral rally v podání JTRT

Kubiš, Tomáš
Kubiš, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Mira Vebr 17. září 2010 10:35
Sdílej:

V nejsilnější sestavě se představil JT Říha group rally team při Admiral Rally Vyškov. Stálou trojici Martin Vlček, Tomáš Růžička a Libor Paško doplnil šéf týmu Jaromír Tomaštík, jenž opět usedl do Subaru Impreza WRC. Pod hlavičkou vsetínského týmu pak na Hané startovali ještě Tomáš Kubiš s Mitsubishi Lancer EVO VII a Petra Filipová s Renaultem Clio Sport.

Sedmý sprint letošní sezony si dobře rozjel Martin Vlček. Cílem jezdce bylo držet se v první desítce absolutního pořadí. Toto se mu dařilo plnit dvě třetiny soutěže. Pak ale přišel moment, při kterém se tají dech. Martin Vlček s Pavlem Švajdou ve stopadesátikilometrové rychlosti havarovali. "My jsme si jeli své tempo a ve velké konkurenci se nám dařilo zajíždět časy na hranici první desítky. To vše až do momentu, kdy se projevil problém s brzdami. Na račickém skoku jsme při dopadu vozu cvakli brzdovou hadičku, která rozhodně byla na místě, kde být neměla. V následné prudké pravé zatáčce, která byla asi o dvě stě metrů dál z kopce, jsme potřebovali brzdit, ale já jsem prošlápl brzdový pedál až na zem. Podotýkám, že to vše se odehrálo v plné rychlosti. V té chvíli jsem neudělal nic jiného než to, že jsem obráceně poslal Mitsubishi z břehu do lesa. Kdybych tam zajel zepředu, tak bychom tady dnes už asi nebyli. Samozřejmě, že jsem velmi naštvaný. Pokud jde totiž o život, tak to není žádná sranda. Jedeme hodně rychle a pokud bude příprava auta vypadat tak, jak vypadá, tak tudy pro mě cesta bohužel nevede. Já potřebuji přežít. Mám rodinu, děti a nemohu si kvůli blbosti lidí dovolit natáhnout drápky někde v lese. Přiznávám, že jsme na skoku skákali, ale skákali tam všichni. Každý skok, který jezdec ustojí, je skok zvládnutý a technika by ho měla vydržet. Z místa dopadu jsem odjel bez jakéhokoliv podezření na poruchu, o to větší překvapení to bylo o dvě stě metrů dál,“ popsal kritický moment a následné rozpaky nad havárií Martin Vlček. Sprint nedokončili ani Tomáš Růžička s Honzou Jurčíkem. U Subaru Imprezy STi se na první rychlostní zkoušce zadřel motor a z posádky se rychle stali nedobrovolní diváci. Třetím smolařem do party byl Jaromír Tomaštík, kterému četl noty Jaroslav Vrečka. Vsetínský jezdec splnil slib daný na začátku sezony a do Vyškova přivezl wéercéčkové Subaru. Ve třetí rychlostní zkoušce bylo vidět, že si posádka už na auto přivyká. Tomaštík zde zajel absolutně třináctý nejrychlejší čas. Dalších možných výsledků se ovšem Jaromír nedočkal. Z bojů o vteřiny vyřadila posádku poškozená převodovka spojená s  požárem vozu. „Soutěž jsem začal klasicky po svém – zbytečně opatrně. Před závodem jsem najel jen deset ostrých kilometrů. Na první erzetě mi u Subaru v jednom z vracáků zhasl motor. Tato rychlostní zkouška byla hodně technicky náročná a pro mě to byl boj sám se sebou. Na třetí erzetě jsem se v posledních kilometrech rychlostky už cítil v pohodě a jízda se mi začala líbit. Hned na následující RZ při řazení do retardéru mi však přestalo fungovat řazení. Auto mi kvůli tomu zhaslo. Po dalším půl kilometru se objevil v autě dým. Myslel jsem, že padlo turbo a vypnul jsem  ALS. Ale zjistil jsem, že nejde řadit. Prožil jsem si malé drama, kdy jsem musel asi kilometr jet s hořícím autem. Naštěstí na račickém skoku byl člověk s hasicím přístrojem. Auto jsme tady odstavili a požár uhasili. Je to zajímavý pocit jet s hořícím wrcem, ale pořád je to jenom auto. Proto to beru sportovně. Věřím, že v Jeseníkách dojedeme až do cíle. Pro mě je důležité, že jsem měl z auta před odstoupením velmi dobrý pocit,“ zhodnotil své vystoupení ve Vyškově Jaromír Tomaštík.

Zbývající posádky byly oproti výše zmíněným již úspěšné. Skvělý závod zajel na Vyškovsku Tomáš Kubiš. Jeho červená sedmička s nápisem „Kubi“ na sluneční cloně předního skla a otcem Karlem na místě spolujezdce fungovala na tratích rychlostních zkoušek bez problémů. Tomáš si závod užíval a výsledkem bylo 18. místo v absolutní klasifikaci a velmi pěkné 9. místo ve třídě N4. „Krásný závod. Nám se vyhýbaly problémy, a to se pak zcela jinak jede. Jsme v cíli na pěkném místě, auto je v pořádku, takže jsme velmi spokojeni,“ podělil se o první dojmy v cíli Tomáš Kubiš. Do černého Subaru Impreza STi po celou sezonu usedá Libor Paško a ve Vyškově tomu nebylo jinak. Místo spolujezdce opět zaujal Roman Opletal. Posádka začala v soutěži opatrně, ale postupně zrychlovala. Přesto není Libor se svým výkonem spokojený. „Rozjížděli jsme se ve sprintu pomalu. Když už jsme chytali lepší tempo, tak nám pořadatelé zrušili dvě rychlostní zkoušky a my byli rázem zase na začátku. Přesto jsem byl na konci rally s dosaženými časy docela spokojený. Nic to však nemění na tom, že se svým výkonem ve Vyškově spokojený být nemůžu,“ sypal si sebekriticky popel na hlavu Paško. Dvojice Paško – Opletal dokončila Admiral Rally Vyškov na 39. příčce absolutního pořadí a ve třídě N4 byla klasifikována na 16. místě. Ve Vyškově startovala pod hlavičkou týmu také dívčí posádka Petra Filipová – Veronika Teplá. Modrožlutý Renault Clio sport zařazený do třídy SA/2 dovezl sympatická děvčata do cíle na 5. příčce třídy. „Admiral rally Vyškov se mi moc líbila. Auto fungovalo a mechanicky bylo velmi dobře připravené. Počasí vyšlo a jediné, co nás potrápilo, byly zrušené erzety. Ke konci sprintu nás pozlobila převodovka, ale naštěstí všechno dopadlo podle našich představ. Mým cílem bylo ve Vyškově dojet, a tak udělat další čárku za dokončenou rally. Proto velký dík patří suprovním mechanikům týmu a mé úžasné navigátorce Verči Teplé. Největší dík ale patří panu Tomaštíkovi,“ ohlédla se za svou druhou soutěží Petra Filipová.Tisková zpráva JT Říha group rally teamVebr Mirosla

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.