Se smíšenými pocity odjížděli jezdci JT Říha group rally teamu ze srpnové Barum Czech Rally Zlín 2010. Martin Vlček sice bojoval o životní výsledek, jeho cesta však byla ukončena havárií. S nadšením vstupoval do soutěže i Tomáš Růžička, ale ani druhý start díky super rally nebyl úspěšný. Cíl nakonec spatřil pouze Libor Paško.
Tři soutěžní dny, dvě etapy a 265 ostrých kilometrů, taková byla letošní Barumka. Zlínská soutěž byla jako obvykle velmi náročná a na její obtížnosti se letos podepsalo i počasí. Dešťové přeháňky přinášely nejedné posádce vrásky na čelo a výběr správné pneumatiky byla doslova loterie. Své by mohl na toto téma prozradit třeba Tomáš Růžička. Jízda na mokrých pneu za sucha a naopak na slickách za deště byla pro zlínského jezdce jistě dobrý adrenalin. „V pátek před noční okruhovou zkouškou pršelo, a tak jsme vsadili na jistotu a nasadili mokré gumy. Jenže trať mezitím trochu oschla a my jeli erzetu na mokrých kolech, ale v tomto případě by byl lepší slick. Úvodní zkouška pro nás nedopadla nejhůře. Hlavně jsem nechtěl nikde urazit kolo, a tady jsme si cíl splnili,“ vrátil se na úvod soutěže Tomáš Růžička.
Na sobotní část rally se Tomáš i Honza vyspali velmi dobře a na start nastupovali s dobrou náladou. „Začali jsme trošku vlažněji, přesto naše dosažené časy nebyly nejhorší. Biskupice byly z našeho pohledu v pohodě, na Rakové se Honza na chvilku ztratil a lehce jsme se zhoršili. Ale musím přiznat, že i já jsem vyrobil na této zkoušce pár chybiček. Třetí sobotní erzetu, což byl Semetín, nám zrušili. To bylo pro nás dobře, neboť začalo pršet a my měli pouze slicky. Když jsme ale přijeli na Troják, který již osychal a vypadalo to, že by tady naše slicky mohly být ve výhodě, tak asi po kilometru, ve stejném místě, kde skončil i Trnovec, jsme v pravé pětce zřejmě o kořen ohnuli rameno. S tímto poškozením jsme měli absolvovat zbytek erzety, ale řekli jsme si, že budeme bojovat. Po dalších dvou kilometrech, to už dopadlo hůř, když nás ze hry vyřadilo turbo. Do Držkové jsme dojeli jako nějaká dýmovnice, neboť olej tekl do turba a do výfuku. Proto jsem raději auto zastavil, abych neriskoval u Subaru větší poškození motoru,“ přiblížil první nepříjemnosti „Růža“. Tomáš s Honzou se na Barumku moc těšili, a proto jim mechanici opravili auto, aby zlínská posádka mohla nastoupit alespoň v rámci super rally. Ale ani druhý pokus neměl dlouhého trvání. Úvodní zkouška druhé etapy byla zároveň poslední. „Na halenkovické erzetě nám asi po třech kilometrech odešel přední diferenciál. Myslím si, že poškozený diferenciál byl následek předchozí kolize s kořenem. Na Barum rally, která měla nějakých 265 km, jsme se svezli asi jen 40 kilometrů. Přesto bych chtěl poděkovat týmu Jaromíra Tomaštíka za přípravu auta. Servis a zázemí fungovalo při Barum rally ze strany JTRT velmi dobře. Spokojený jsem byl i s pěknými hosteskami,“ dodal na závěr Tomáš Růžička.
Zklamaný byl i Martin Vlček. Společně s Pavlem Švajdou se „Vlčákovi“ daří v rallysprintech velmi dobře a letošní formu chtěli potvrdit i ve Zlíně. Ale technické problémy, které posádku provázejí v jednodenních soutěžích, neopustily Martina a Pavla ani na Zlínsku. Místo, aby si Vlček užil rally, trápil se. „Dva dny jsme bojovali s brzdami. Tento problém se projevil již na páteční noční zkoušce před samotným cílem erzety, kdy jsme měli najednou brzdový pedál až na zemi. Takto jsme se protrápili celou sobotu a polovinu nedělní části rally. Vše vygradovalo ve chvíli, kdy jsem si našlapával brzdy, abych dokázal včas zabrzdit, tak jsem si našlápl příliš prudce a zablokoval jsem si kola. V té chvíli jsem šel do hromady hlíny. Zaplať Pánbůh, že tam byla, neboť za touto hromadou rostla stoletá lípa, což by byl nerovný soupeř. Barumka byla tedy pro nás hodně protrápená díky těmto brzdám,“ popsal sled událostí zklamaný Martin Vlček. Do pohody ho nedostal ani pohled na dosažené časy. Ve chvíli, kdy Martin s Pavlem havarovali, figurovala posádka na 20. místě absolutního pořadí, což s ohledem na již zmíněné problémy, byl slušný výkon. „Výsledek možná nebyl až tak špatný, ale my jsme hlavně bojovali s technikou a ne se soupeři. Na Pindule nám zapršelo a díky tomu byla erzeta až moc těžká a možná i proto to dopadlo, jak to dopadlo,“ posteskl si Martin Vlček.
Prapor týmu až do cíle drželi pouze Libor Paško s Romanem Opletalem s druhým Subaru Impreza STi. Ale ani této posádce příliš štěstí nepřálo. „Na úvodní sobotní zkoušce jsem udělal v samém závěru chybu a o pangejt za cílem jsem urval obě pravá kola. Potom jsem už jenom čekal v servisu a držel palce mechanikům, aby dali auto do pořádku. Všichni kluci makali velmi dobře a já se díky nim mohl postavit v neděli ráno na start etapy v rámci super rally. V neděli jsem se pomaličku rozjížděl. Bral jsem to hlavně jako psychologický krok, abych se dostal po ráně znovu do tempa v autě. Se sebou nemohu být spokojen. Co se týká Barumky samotné a týmu kolem Jaromíra Tomaštíka, jsem maximálně spokojený,“ přiblížil zlínskou soutěž ze svého pohledu Libor Paško.Další soutěží, kde se bude JT Říha group rally team prezentovat, bude blížící se rallysprint ve Vyškově.
Tisková zpráva JT Říha group rally teamuMiroslav Vebr
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.