Se smíšenými pocity odjížděli jezdci JT Říha group rally teamu ze srpnové Barum Czech Rally Zlín 2010. Martin Vlček sice bojoval o životní výsledek, jeho cesta však byla ukončena havárií. S nadšením vstupoval do soutěže i Tomáš Růžička, ale ani druhý start díky super rally nebyl úspěšný. Cíl nakonec spatřil pouze Libor Paško.
Tři soutěžní dny, dvě etapy a 265 ostrých kilometrů, taková byla letošní Barumka. Zlínská soutěž byla jako obvykle velmi náročná a na její obtížnosti se letos podepsalo i počasí. Dešťové přeháňky přinášely nejedné posádce vrásky na čelo a výběr správné pneumatiky byla doslova loterie. Své by mohl na toto téma prozradit třeba Tomáš Růžička. Jízda na mokrých pneu za sucha a naopak na slickách za deště byla pro zlínského jezdce jistě dobrý adrenalin. „V pátek před noční okruhovou zkouškou pršelo, a tak jsme vsadili na jistotu a nasadili mokré gumy. Jenže trať mezitím trochu oschla a my jeli erzetu na mokrých kolech, ale v tomto případě by byl lepší slick. Úvodní zkouška pro nás nedopadla nejhůře. Hlavně jsem nechtěl nikde urazit kolo, a tady jsme si cíl splnili,“ vrátil se na úvod soutěže Tomáš Růžička.
Na sobotní část rally se Tomáš i Honza vyspali velmi dobře a na start nastupovali s dobrou náladou. „Začali jsme trošku vlažněji, přesto naše dosažené časy nebyly nejhorší. Biskupice byly z našeho pohledu v pohodě, na Rakové se Honza na chvilku ztratil a lehce jsme se zhoršili. Ale musím přiznat, že i já jsem vyrobil na této zkoušce pár chybiček. Třetí sobotní erzetu, což byl Semetín, nám zrušili. To bylo pro nás dobře, neboť začalo pršet a my měli pouze slicky. Když jsme ale přijeli na Troják, který již osychal a vypadalo to, že by tady naše slicky mohly být ve výhodě, tak asi po kilometru, ve stejném místě, kde skončil i Trnovec, jsme v pravé pětce zřejmě o kořen ohnuli rameno. S tímto poškozením jsme měli absolvovat zbytek erzety, ale řekli jsme si, že budeme bojovat. Po dalších dvou kilometrech, to už dopadlo hůř, když nás ze hry vyřadilo turbo. Do Držkové jsme dojeli jako nějaká dýmovnice, neboť olej tekl do turba a do výfuku. Proto jsem raději auto zastavil, abych neriskoval u Subaru větší poškození motoru,“ přiblížil první nepříjemnosti „Růža“. Tomáš s Honzou se na Barumku moc těšili, a proto jim mechanici opravili auto, aby zlínská posádka mohla nastoupit alespoň v rámci super rally. Ale ani druhý pokus neměl dlouhého trvání. Úvodní zkouška druhé etapy byla zároveň poslední. „Na halenkovické erzetě nám asi po třech kilometrech odešel přední diferenciál. Myslím si, že poškozený diferenciál byl následek předchozí kolize s kořenem. Na Barum rally, která měla nějakých 265 km, jsme se svezli asi jen 40 kilometrů. Přesto bych chtěl poděkovat týmu Jaromíra Tomaštíka za přípravu auta. Servis a zázemí fungovalo při Barum rally ze strany JTRT velmi dobře. Spokojený jsem byl i s pěknými hosteskami,“ dodal na závěr Tomáš Růžička.
Zklamaný byl i Martin Vlček. Společně s Pavlem Švajdou se „Vlčákovi“ daří v rallysprintech velmi dobře a letošní formu chtěli potvrdit i ve Zlíně. Ale technické problémy, které posádku provázejí v jednodenních soutěžích, neopustily Martina a Pavla ani na Zlínsku. Místo, aby si Vlček užil rally, trápil se. „Dva dny jsme bojovali s brzdami. Tento problém se projevil již na páteční noční zkoušce před samotným cílem erzety, kdy jsme měli najednou brzdový pedál až na zemi. Takto jsme se protrápili celou sobotu a polovinu nedělní části rally. Vše vygradovalo ve chvíli, kdy jsem si našlapával brzdy, abych dokázal včas zabrzdit, tak jsem si našlápl příliš prudce a zablokoval jsem si kola. V té chvíli jsem šel do hromady hlíny. Zaplať Pánbůh, že tam byla, neboť za touto hromadou rostla stoletá lípa, což by byl nerovný soupeř. Barumka byla tedy pro nás hodně protrápená díky těmto brzdám,“ popsal sled událostí zklamaný Martin Vlček. Do pohody ho nedostal ani pohled na dosažené časy. Ve chvíli, kdy Martin s Pavlem havarovali, figurovala posádka na 20. místě absolutního pořadí, což s ohledem na již zmíněné problémy, byl slušný výkon. „Výsledek možná nebyl až tak špatný, ale my jsme hlavně bojovali s technikou a ne se soupeři. Na Pindule nám zapršelo a díky tomu byla erzeta až moc těžká a možná i proto to dopadlo, jak to dopadlo,“ posteskl si Martin Vlček.
Prapor týmu až do cíle drželi pouze Libor Paško s Romanem Opletalem s druhým Subaru Impreza STi. Ale ani této posádce příliš štěstí nepřálo. „Na úvodní sobotní zkoušce jsem udělal v samém závěru chybu a o pangejt za cílem jsem urval obě pravá kola. Potom jsem už jenom čekal v servisu a držel palce mechanikům, aby dali auto do pořádku. Všichni kluci makali velmi dobře a já se díky nim mohl postavit v neděli ráno na start etapy v rámci super rally. V neděli jsem se pomaličku rozjížděl. Bral jsem to hlavně jako psychologický krok, abych se dostal po ráně znovu do tempa v autě. Se sebou nemohu být spokojen. Co se týká Barumky samotné a týmu kolem Jaromíra Tomaštíka, jsem maximálně spokojený,“ přiblížil zlínskou soutěž ze svého pohledu Libor Paško.Další soutěží, kde se bude JT Říha group rally team prezentovat, bude blížící se rallysprint ve Vyškově.
Tisková zpráva JT Říha group rally teamuMiroslav Vebr
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.