Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 absolvovala o uplynulém víkendu předposlední závod MMČR v Rally, kterým byla Barum Rally.
Peták s Benešovou zahájili zlínskou soutěž velmi opatrně. Na městské superspeciálce sice obsadili třinácté místo absolutně, ale na prvních klasických měřených úsecích se propadli na devatenácté místo. V dalším průběhu však příbramský jezdec zrychlil a posunul se na patnácté místo. "Do závodu jsme nastupovali s cílem především dojet bez problémů a dokončit Barumku počtvrté v kariéře. V okolí Zlína se nám většinou nedaří, a tak prioritě dojet až do cíle jsme podřídili vše. Bylo to sice těžší vzhledem k panujícím podmínkám, kdy se střídalo počasí jako na běžícím pásu. Značnou roli tak musela hrát loterie s pneumatikami. Tam, kde však bylo více vody, jsem se snažil jet hodně s rezervou, což se vzhledem k průběhu závodu vyplatilo," vzpomínal Josef Peták.Ve druhé etapě se smíšená dvojice s bílo-modrým Peugeotem 207 S2000 se startovním číslem 20 dokázala posunout na konečné třinácté místo absolutně a šesté v hodnocení MMČR. "Soutěž byla hodně náročná a to nejen vzhledem k počasí. V závěru soutěže byla hodně velká nervozita, což ukázalo velké množství výpadků. Jak jsem již řekl, možná jsme jeli místy až moc opatrně, ale jsem rád, že jsme v cíli. Jinak auto fungovalo perfektně, takže poděkování si zaslouží mechanici Hroch Rally Teamu," zhodnotil průběh a závěr soutěže příbramský jezdec.Barum Rally však byla opět součástí IRC, a tak se očekávalo velké množství diváků. "Chtěl bych poděkovat všem divákům, protože se chovali naprosto fantasticky a připravili pro posádky skvělou atmosférou. Na to, kolik jich kolem trati bylo, a že jich bylo požehnaně, jsem nezaznamenal sebemenší problém. Prostě úžasná atmosféra. Díky patří také pořadatelům, kterým se takto velká soutěž podařila zvládnout velmi dobře," udělalo radost posádce Hroch Rally Teamu.Ne vše však fungovalo, jak mělo. "Zklamání panovalo z přístupu policie během Barum Rally. Neříkám, že se všichni chovali stejně. Našla se i řada policistů, kteří se snažili udržovat plynulý provoz. Bohužel ve většině byli ti, kteří stáli raději zády k provozu a ničím se nenechali rozptýlit. Když pak vyjíždíte z rychlostní zkoušky, přijedete na křižovatku a chcete ještě s nasazeným hansem odbočit, stáváte se tak nebezpečnými nejen samy sobě, ale především ostatním řidičům, protože přílišné otáčení hlavou je s hansem vyloučené. V tomto případě nápisy na policejním voze "Pomáhat a chránit" nebyly příliš na místě," řekl závěrem Peták.Dalším závodem příbramské dvojice Peták a Benešová bude příští týden Rallysprint Vyškov, kam by tým rád pozval opět velké množství diváků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.