Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 absolvovala o uplynulém víkendu předposlední závod MMČR v Rally, kterým byla Barum Rally.
Peták s Benešovou zahájili zlínskou soutěž velmi opatrně. Na městské superspeciálce sice obsadili třinácté místo absolutně, ale na prvních klasických měřených úsecích se propadli na devatenácté místo. V dalším průběhu však příbramský jezdec zrychlil a posunul se na patnácté místo. "Do závodu jsme nastupovali s cílem především dojet bez problémů a dokončit Barumku počtvrté v kariéře. V okolí Zlína se nám většinou nedaří, a tak prioritě dojet až do cíle jsme podřídili vše. Bylo to sice těžší vzhledem k panujícím podmínkám, kdy se střídalo počasí jako na běžícím pásu. Značnou roli tak musela hrát loterie s pneumatikami. Tam, kde však bylo více vody, jsem se snažil jet hodně s rezervou, což se vzhledem k průběhu závodu vyplatilo," vzpomínal Josef Peták.Ve druhé etapě se smíšená dvojice s bílo-modrým Peugeotem 207 S2000 se startovním číslem 20 dokázala posunout na konečné třinácté místo absolutně a šesté v hodnocení MMČR. "Soutěž byla hodně náročná a to nejen vzhledem k počasí. V závěru soutěže byla hodně velká nervozita, což ukázalo velké množství výpadků. Jak jsem již řekl, možná jsme jeli místy až moc opatrně, ale jsem rád, že jsme v cíli. Jinak auto fungovalo perfektně, takže poděkování si zaslouží mechanici Hroch Rally Teamu," zhodnotil průběh a závěr soutěže příbramský jezdec.Barum Rally však byla opět součástí IRC, a tak se očekávalo velké množství diváků. "Chtěl bych poděkovat všem divákům, protože se chovali naprosto fantasticky a připravili pro posádky skvělou atmosférou. Na to, kolik jich kolem trati bylo, a že jich bylo požehnaně, jsem nezaznamenal sebemenší problém. Prostě úžasná atmosféra. Díky patří také pořadatelům, kterým se takto velká soutěž podařila zvládnout velmi dobře," udělalo radost posádce Hroch Rally Teamu.Ne vše však fungovalo, jak mělo. "Zklamání panovalo z přístupu policie během Barum Rally. Neříkám, že se všichni chovali stejně. Našla se i řada policistů, kteří se snažili udržovat plynulý provoz. Bohužel ve většině byli ti, kteří stáli raději zády k provozu a ničím se nenechali rozptýlit. Když pak vyjíždíte z rychlostní zkoušky, přijedete na křižovatku a chcete ještě s nasazeným hansem odbočit, stáváte se tak nebezpečnými nejen samy sobě, ale především ostatním řidičům, protože přílišné otáčení hlavou je s hansem vyloučené. V tomto případě nápisy na policejním voze "Pomáhat a chránit" nebyly příliš na místě," řekl závěrem Peták.Dalším závodem příbramské dvojice Peták a Benešová bude příští týden Rallysprint Vyškov, kam by tým rád pozval opět velké množství diváků.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?