Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 absolvovala o uplynulém víkendu předposlední závod MMČR v Rally, kterým byla Barum Rally.
Peták s Benešovou zahájili zlínskou soutěž velmi opatrně. Na městské superspeciálce sice obsadili třinácté místo absolutně, ale na prvních klasických měřených úsecích se propadli na devatenácté místo. V dalším průběhu však příbramský jezdec zrychlil a posunul se na patnácté místo. "Do závodu jsme nastupovali s cílem především dojet bez problémů a dokončit Barumku počtvrté v kariéře. V okolí Zlína se nám většinou nedaří, a tak prioritě dojet až do cíle jsme podřídili vše. Bylo to sice těžší vzhledem k panujícím podmínkám, kdy se střídalo počasí jako na běžícím pásu. Značnou roli tak musela hrát loterie s pneumatikami. Tam, kde však bylo více vody, jsem se snažil jet hodně s rezervou, což se vzhledem k průběhu závodu vyplatilo," vzpomínal Josef Peták.Ve druhé etapě se smíšená dvojice s bílo-modrým Peugeotem 207 S2000 se startovním číslem 20 dokázala posunout na konečné třinácté místo absolutně a šesté v hodnocení MMČR. "Soutěž byla hodně náročná a to nejen vzhledem k počasí. V závěru soutěže byla hodně velká nervozita, což ukázalo velké množství výpadků. Jak jsem již řekl, možná jsme jeli místy až moc opatrně, ale jsem rád, že jsme v cíli. Jinak auto fungovalo perfektně, takže poděkování si zaslouží mechanici Hroch Rally Teamu," zhodnotil průběh a závěr soutěže příbramský jezdec.Barum Rally však byla opět součástí IRC, a tak se očekávalo velké množství diváků. "Chtěl bych poděkovat všem divákům, protože se chovali naprosto fantasticky a připravili pro posádky skvělou atmosférou. Na to, kolik jich kolem trati bylo, a že jich bylo požehnaně, jsem nezaznamenal sebemenší problém. Prostě úžasná atmosféra. Díky patří také pořadatelům, kterým se takto velká soutěž podařila zvládnout velmi dobře," udělalo radost posádce Hroch Rally Teamu.Ne vše však fungovalo, jak mělo. "Zklamání panovalo z přístupu policie během Barum Rally. Neříkám, že se všichni chovali stejně. Našla se i řada policistů, kteří se snažili udržovat plynulý provoz. Bohužel ve většině byli ti, kteří stáli raději zády k provozu a ničím se nenechali rozptýlit. Když pak vyjíždíte z rychlostní zkoušky, přijedete na křižovatku a chcete ještě s nasazeným hansem odbočit, stáváte se tak nebezpečnými nejen samy sobě, ale především ostatním řidičům, protože přílišné otáčení hlavou je s hansem vyloučené. V tomto případě nápisy na policejním voze "Pomáhat a chránit" nebyly příliš na místě," řekl závěrem Peták.Dalším závodem příbramské dvojice Peták a Benešová bude příští týden Rallysprint Vyškov, kam by tým rád pozval opět velké množství diváků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?