Posádka Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová s vozem Peugeot 207 S2000 absolvovala o uplynulém víkendu předposlední závod MMČR v Rally, kterým byla Barum Rally.
Peták s Benešovou zahájili zlínskou soutěž velmi opatrně. Na městské superspeciálce sice obsadili třinácté místo absolutně, ale na prvních klasických měřených úsecích se propadli na devatenácté místo. V dalším průběhu však příbramský jezdec zrychlil a posunul se na patnácté místo. "Do závodu jsme nastupovali s cílem především dojet bez problémů a dokončit Barumku počtvrté v kariéře. V okolí Zlína se nám většinou nedaří, a tak prioritě dojet až do cíle jsme podřídili vše. Bylo to sice těžší vzhledem k panujícím podmínkám, kdy se střídalo počasí jako na běžícím pásu. Značnou roli tak musela hrát loterie s pneumatikami. Tam, kde však bylo více vody, jsem se snažil jet hodně s rezervou, což se vzhledem k průběhu závodu vyplatilo," vzpomínal Josef Peták.Ve druhé etapě se smíšená dvojice s bílo-modrým Peugeotem 207 S2000 se startovním číslem 20 dokázala posunout na konečné třinácté místo absolutně a šesté v hodnocení MMČR. "Soutěž byla hodně náročná a to nejen vzhledem k počasí. V závěru soutěže byla hodně velká nervozita, což ukázalo velké množství výpadků. Jak jsem již řekl, možná jsme jeli místy až moc opatrně, ale jsem rád, že jsme v cíli. Jinak auto fungovalo perfektně, takže poděkování si zaslouží mechanici Hroch Rally Teamu," zhodnotil průběh a závěr soutěže příbramský jezdec.Barum Rally však byla opět součástí IRC, a tak se očekávalo velké množství diváků. "Chtěl bych poděkovat všem divákům, protože se chovali naprosto fantasticky a připravili pro posádky skvělou atmosférou. Na to, kolik jich kolem trati bylo, a že jich bylo požehnaně, jsem nezaznamenal sebemenší problém. Prostě úžasná atmosféra. Díky patří také pořadatelům, kterým se takto velká soutěž podařila zvládnout velmi dobře," udělalo radost posádce Hroch Rally Teamu.Ne vše však fungovalo, jak mělo. "Zklamání panovalo z přístupu policie během Barum Rally. Neříkám, že se všichni chovali stejně. Našla se i řada policistů, kteří se snažili udržovat plynulý provoz. Bohužel ve většině byli ti, kteří stáli raději zády k provozu a ničím se nenechali rozptýlit. Když pak vyjíždíte z rychlostní zkoušky, přijedete na křižovatku a chcete ještě s nasazeným hansem odbočit, stáváte se tak nebezpečnými nejen samy sobě, ale především ostatním řidičům, protože přílišné otáčení hlavou je s hansem vyloučené. V tomto případě nápisy na policejním voze "Pomáhat a chránit" nebyly příliš na místě," řekl závěrem Peták.Dalším závodem příbramské dvojice Peták a Benešová bude příští týden Rallysprint Vyškov, kam by tým rád pozval opět velké množství diváků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.