Již jen několik málo týdnů zbývá do posledního srpnového víkendu, kdy odstartuje populární zlínská soutěž Barum Czech Rally Zlín.
Na startu by neměla chybět ani valašská posádka Miroslav Jakeš se spolujezdcem a strýcem v jedné osobě, Tomášem Jakešem. Po tratích na Zlínsku by měli prohánět modrooranžovošedé Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Valašská dvojice startovala v předchozích letech na Barum rally dvakrát a ani jednou se Mirkovi nepodařilo dovézt auto až na cílovou rampu díky technickým problémům. Paradoxem potom je, že vždy se posádka zastavila na jednom o tom samém místě, v obci Pohořelice.V roce 2008, hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, vyřadila talentovanou posádku ze závodu prasklá poloosa. O rok později dvojici z Hutiska - Solance zastavil poškozený diferenciál a Mirek s Tomášem museli odstoupit z velmi pěkného 18. místa absolutně, v rámci domácí klasifikace 13. místa a průběžného 3. místa mezi juniory. Tentokrát všichni příznivci mladého jezdce doufají, že se na cílové rampě objeví i s nějakým slušným výsledkem.
Na letošní jubilejní 40. ročník Barum Czech Rally Zlín se Mirek s Tomášem a celý tým pilně připravují. Ani jejich Mitsubishi, s kterým budou ve Zlíně opět startovat, nezůstalo pozadu. „Nechceme nic nechat náhodě. Auto prošlo kompletní repasí a většina dílů byla vyměněna. Teď jsou před námi ještě nějaké drobné testy a na Barum rally jsme kompletně připraveni. Doufám, že nás nic nepřekvapí. Celý tým už se nemůže dočkat, protože je to domácí soutěž. Sjede se veliká konkurence a bude to velmi zajímavý a napínavý závod. My se budeme snažit, jak jen to půjde, bojovat o co nejlepší umístění,“ poodhalil přípravy a plány na vrchol sezony šéf Tomicar týmu Karel Jakeš.
Nejvíce z celého týmu se na nadcházející soutěž těší samotná posádka. "Na Barum rally se nesmírně těšíme. Je to vrchol sezony a domácí soutěž, na které se vždy dobře jede. Doufáme, že po dvou celkem nepovedených ročnících Barumky dovezeme auto až do cíle," uvedl dvacetiletý Miroslav Jakeš. I podpora fanoušků pomáhá k dobrým časům na měřených úsecích a pak následně k dobrému absolutnímu výsledku. "Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše fanoušky, kamarády a známé, aby se přišli podívat k tratím rychlostních zkoušek v okolí Zlína a případně nás i podpořili," shodl se šéf týmu s posádkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.