Již jen několik málo týdnů zbývá do posledního srpnového víkendu, kdy odstartuje populární zlínská soutěž Barum Czech Rally Zlín.
Na startu by neměla chybět ani valašská posádka Miroslav Jakeš se spolujezdcem a strýcem v jedné osobě, Tomášem Jakešem. Po tratích na Zlínsku by měli prohánět modrooranžovošedé Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Valašská dvojice startovala v předchozích letech na Barum rally dvakrát a ani jednou se Mirkovi nepodařilo dovézt auto až na cílovou rampu díky technickým problémům. Paradoxem potom je, že vždy se posádka zastavila na jednom o tom samém místě, v obci Pohořelice.V roce 2008, hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, vyřadila talentovanou posádku ze závodu prasklá poloosa. O rok později dvojici z Hutiska - Solance zastavil poškozený diferenciál a Mirek s Tomášem museli odstoupit z velmi pěkného 18. místa absolutně, v rámci domácí klasifikace 13. místa a průběžného 3. místa mezi juniory. Tentokrát všichni příznivci mladého jezdce doufají, že se na cílové rampě objeví i s nějakým slušným výsledkem.
Na letošní jubilejní 40. ročník Barum Czech Rally Zlín se Mirek s Tomášem a celý tým pilně připravují. Ani jejich Mitsubishi, s kterým budou ve Zlíně opět startovat, nezůstalo pozadu. „Nechceme nic nechat náhodě. Auto prošlo kompletní repasí a většina dílů byla vyměněna. Teď jsou před námi ještě nějaké drobné testy a na Barum rally jsme kompletně připraveni. Doufám, že nás nic nepřekvapí. Celý tým už se nemůže dočkat, protože je to domácí soutěž. Sjede se veliká konkurence a bude to velmi zajímavý a napínavý závod. My se budeme snažit, jak jen to půjde, bojovat o co nejlepší umístění,“ poodhalil přípravy a plány na vrchol sezony šéf Tomicar týmu Karel Jakeš.
Nejvíce z celého týmu se na nadcházející soutěž těší samotná posádka. "Na Barum rally se nesmírně těšíme. Je to vrchol sezony a domácí soutěž, na které se vždy dobře jede. Doufáme, že po dvou celkem nepovedených ročnících Barumky dovezeme auto až do cíle," uvedl dvacetiletý Miroslav Jakeš. I podpora fanoušků pomáhá k dobrým časům na měřených úsecích a pak následně k dobrému absolutnímu výsledku. "Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše fanoušky, kamarády a známé, aby se přišli podívat k tratím rychlostních zkoušek v okolí Zlína a případně nás i podpořili," shodl se šéf týmu s posádkou.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.