Jakeš na Barumku připraven!

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 14. srpna 2010 09:19
Sdílej:

Již jen několik málo týdnů zbývá do posledního srpnového víkendu, kdy odstartuje populární zlínská soutěž Barum Czech Rally Zlín.

Na startu by neměla chybět ani valašská posádka Miroslav Jakeš se spolujezdcem a strýcem v jedné osobě, Tomášem Jakešem. Po tratích na Zlínsku by měli prohánět modrooranžovošedé Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Valašská dvojice startovala v předchozích letech na Barum rally dvakrát a ani jednou se Mirkovi nepodařilo dovézt auto až na cílovou rampu díky technickým problémům. Paradoxem potom je, že vždy se posádka zastavila na jednom o tom samém místě, v obci Pohořelice.V roce 2008, hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, vyřadila talentovanou posádku ze závodu prasklá poloosa. O rok později dvojici z Hutiska - Solance zastavil poškozený diferenciál a Mirek s Tomášem museli odstoupit z velmi pěkného 18. místa absolutně, v rámci domácí klasifikace 13. místa a průběžného 3. místa mezi juniory. Tentokrát všichni příznivci mladého jezdce doufají, že se na cílové rampě objeví i s nějakým slušným výsledkem.

Na letošní jubilejní  40. ročník Barum Czech Rally Zlín se Mirek s Tomášem a celý tým pilně připravují. Ani jejich Mitsubishi, s kterým budou ve Zlíně opět startovat, nezůstalo pozadu. „Nechceme nic nechat náhodě. Auto prošlo kompletní repasí a většina dílů byla vyměněna. Teď jsou před námi ještě nějaké drobné testy a na Barum rally jsme kompletně připraveni. Doufám, že nás nic nepřekvapí. Celý tým už se nemůže dočkat, protože je to domácí soutěž. Sjede se veliká konkurence a bude to velmi zajímavý a napínavý závod. My se budeme snažit, jak jen to půjde, bojovat o co nejlepší umístění,“ poodhalil přípravy a plány na vrchol sezony šéf Tomicar týmu Karel Jakeš.

Nejvíce z celého týmu se na nadcházející soutěž těší samotná posádka. "Na Barum rally se nesmírně těšíme. Je to vrchol sezony a domácí soutěž, na které se vždy dobře jede. Doufáme, že po dvou celkem nepovedených ročnících Barumky dovezeme auto až do cíle," uvedl dvacetiletý Miroslav Jakeš. I podpora fanoušků pomáhá k dobrým časům na měřených úsecích a pak následně k dobrému absolutnímu výsledku. "Tímto bychom chtěli pozvat všechny naše fanoušky, kamarády a známé, aby se přišli podívat k tratím rychlostních zkoušek v okolí Zlína a případně nás i podpořili," shodl se šéf týmu s posádkou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.