Voda na mlýn Firly

rally kopná
rally kopná, foto: Stromšíková Martina
Jiří Dokulil 10. srpna 2010 15:55
Sdílej:

Zatím nejlépe obsazeným podnikem letošního Mistrovství ČR ve sprintrally byla západočeská Fuchs Oil Rally Agropa, která po roční pauze znovu zavedla soutěžní posádky do okolí Pačejova. V nadupaném startovním poli, tvořeném 105 soutěžními dvojicemi, potvrdili výtečnou formu z předešlých soutěží šampionátu Lumír Firla a Pavel Dresler, kteří na svém oblíbeném kluzkém povrchu získali šesté místo absolutně a díky třetí pozici ve skupině N zvýšili své naděje na mistrovské vavříny.

Start v Pačejově sice v plánu Firlova týmu původně nefiguroval, tři velmi slušné výsledky na předcházejících soutěžích však severomoravského jezdce přiměly trochu pozměnit strategii do další části mistrovství. "V tabulce šampionátu se škrtají tři nejhorší výsledky a my už máme na kontě dvě nuly. Do konce seriálu po Pačejově zbývají Vyškov, Jeseníky a Vsetín, což jsou hodně těžké soutěže, a my samozřejmě nemůžeme stoprocentně počítat s tím, že všechno do konce roku dojedeme. Pokud si chceme dělat zálusk na medaile ve skupině N, je jasné, že pačejovský závod nemůžeme vynechat," poodhalil zákulisí neplánovaného startu na Fuchs Oil Rally Lumír, kterému se zatím v západních Čechách nikdy příliš nedařilo. "Je pravda, že jsem zde startoval jen párkrát a žádný výrazný výsledek jsem tu nezajel. Letos ale udělám všechno pro to, aby se to změnilo. Všichni říkají, že Pačejov je hrozně rychlý, já ale musím říct, že se mi letošní verze tratí líbí. Je to sice pořád dost svižné, najde se však hodně pěkných úseků na úzkých cestičkách, na které se těšíme," neskrýval pozitivní dojmy pilot mitsubishi sedmé evoluce. Lumírova dobrá nálada byla tentokrát opravdu na místě. Kromě sympatických tratí totiž bylo na jeho straně i počasí, které všem účastníkům soutěže naordinovalo jízdu na mokrých pneumatikách. A jak známo, na kluzkém povrchu Lumír umí…Už jen letmý pohled na oblohu dával tušit, že pro milovníky rozpáleného asfaltu a hladkých slicků nebude sobota přívětivým dnem. Silný déšť provázel soutěž od jejího počátku a nedal posádkám šanci vydechnout až do odpoledního cíle. Vidina nebezpečného klouzání na kluzkých tratí od aktivní účasti odradila několik původně přihlášených posádek, přesto se na startovní rampu postavila velmi silná sestava soutěžících, čítající dohromady 105 vozů. Lumírovi s Drekym šlo od začátku vše podle plánu. Začínali ze sedmého místa a i přesto, že na druhém testu skončili až ve druhé desítce, výborným výsledkem na trojce poskočili zpět mezi špičku. "Třetí zkouška se nám při tréninku moc nezdála, ale při závodě nám nakonec seděla nejvíc. V prvním průjezdu jsme zde zajeli šestý čas a posunuli se na průběžné sedmé místo. Bohužel, právě na této zkoušce jsme odhalili problémy s autem, které nás potom trápily celý zbytek rally. Poškozený samosvor byl problém, který jsme nemohli v servisu dát do kupy, a tak nezbývalo, než soutěž dokončit v opatrnějším tempu. Náskok na osmého Tlusťáka byl poměrně slušný, a tak jsme se rozhodli, že zkusíme naše umístění udržet," líčil situaci po první třetině rally sedmý muž průběžných výsledků. Na výkonu Firly s Dreslerem se potíže s vozem výrazně neprojevily a jejich záměr beze zbytku vycházel. Série dvou pátých a jednoho šestého místa na vložkách znamenala posun o další pozici vpřed a zvýšení náskoku na pronásledovatele, razantní jízda se navíc líbila divákům. Poslední sekce rally pak výsledky už jen potvrdila. Severomoravská posádka znovu ukázala výbornou formu a šestou příčkou absolutně navýšila svoje bodové konto v šampionátu. Rozpačitý začátek sezony se střídavými úspěchy je již jak se zdá zažehnán a Lumír s Pavlem mají seriál výborně rozjetý. "Svůj cíl jsme v Pačejově splnili na sto procent. Problémy se samosvorem nás sice stály nějaký čas, v rychlých pasážích však byl rozdíl minimální a v pomalých místech jsme dokázali vůz pošetřit. Takže si nemyslím, že by se na konečném výsledku tyhle potíže nějak zásadně projevily. Šestá pozice je super, máme radost, že se nám podařilo vylepšit naši pozici v tabulce mistráku," neskrýval svoji radost Lumír. Lumír Firla a Pavel Dresler po šesti soutěžích Mistrovství ČR ve sprintrally poskočili na třetí místo v hodnocení skupiny N a v celkové klasifikaci se mohou pyšnit slušným sedmým místem. Dalším podnikem, kde budou moci rozšířit svoji bodovou sbírku, bude jihomoravská Admiral rally Vyškov, konající se v termínu 10. a 11. září.   

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?