Zatím nejlépe obsazeným podnikem letošního Mistrovství ČR ve sprintrally byla západočeská Fuchs Oil Rally Agropa, která po roční pauze znovu zavedla soutěžní posádky do okolí Pačejova. V nadupaném startovním poli, tvořeném 105 soutěžními dvojicemi, potvrdili výtečnou formu z předešlých soutěží šampionátu Lumír Firla a Pavel Dresler, kteří na svém oblíbeném kluzkém povrchu získali šesté místo absolutně a díky třetí pozici ve skupině N zvýšili své naděje na mistrovské vavříny.
Start v Pačejově sice v plánu Firlova týmu původně nefiguroval, tři velmi slušné výsledky na předcházejících soutěžích však severomoravského jezdce přiměly trochu pozměnit strategii do další části mistrovství. "V tabulce šampionátu se škrtají tři nejhorší výsledky a my už máme na kontě dvě nuly. Do konce seriálu po Pačejově zbývají Vyškov, Jeseníky a Vsetín, což jsou hodně těžké soutěže, a my samozřejmě nemůžeme stoprocentně počítat s tím, že všechno do konce roku dojedeme. Pokud si chceme dělat zálusk na medaile ve skupině N, je jasné, že pačejovský závod nemůžeme vynechat," poodhalil zákulisí neplánovaného startu na Fuchs Oil Rally Lumír, kterému se zatím v západních Čechách nikdy příliš nedařilo. "Je pravda, že jsem zde startoval jen párkrát a žádný výrazný výsledek jsem tu nezajel. Letos ale udělám všechno pro to, aby se to změnilo. Všichni říkají, že Pačejov je hrozně rychlý, já ale musím říct, že se mi letošní verze tratí líbí. Je to sice pořád dost svižné, najde se však hodně pěkných úseků na úzkých cestičkách, na které se těšíme," neskrýval pozitivní dojmy pilot mitsubishi sedmé evoluce. Lumírova dobrá nálada byla tentokrát opravdu na místě. Kromě sympatických tratí totiž bylo na jeho straně i počasí, které všem účastníkům soutěže naordinovalo jízdu na mokrých pneumatikách. A jak známo, na kluzkém povrchu Lumír umí…Už jen letmý pohled na oblohu dával tušit, že pro milovníky rozpáleného asfaltu a hladkých slicků nebude sobota přívětivým dnem. Silný déšť provázel soutěž od jejího počátku a nedal posádkám šanci vydechnout až do odpoledního cíle. Vidina nebezpečného klouzání na kluzkých tratí od aktivní účasti odradila několik původně přihlášených posádek, přesto se na startovní rampu postavila velmi silná sestava soutěžících, čítající dohromady 105 vozů. Lumírovi s Drekym šlo od začátku vše podle plánu. Začínali ze sedmého místa a i přesto, že na druhém testu skončili až ve druhé desítce, výborným výsledkem na trojce poskočili zpět mezi špičku. "Třetí zkouška se nám při tréninku moc nezdála, ale při závodě nám nakonec seděla nejvíc. V prvním průjezdu jsme zde zajeli šestý čas a posunuli se na průběžné sedmé místo. Bohužel, právě na této zkoušce jsme odhalili problémy s autem, které nás potom trápily celý zbytek rally. Poškozený samosvor byl problém, který jsme nemohli v servisu dát do kupy, a tak nezbývalo, než soutěž dokončit v opatrnějším tempu. Náskok na osmého Tlusťáka byl poměrně slušný, a tak jsme se rozhodli, že zkusíme naše umístění udržet," líčil situaci po první třetině rally sedmý muž průběžných výsledků. Na výkonu Firly s Dreslerem se potíže s vozem výrazně neprojevily a jejich záměr beze zbytku vycházel. Série dvou pátých a jednoho šestého místa na vložkách znamenala posun o další pozici vpřed a zvýšení náskoku na pronásledovatele, razantní jízda se navíc líbila divákům. Poslední sekce rally pak výsledky už jen potvrdila. Severomoravská posádka znovu ukázala výbornou formu a šestou příčkou absolutně navýšila svoje bodové konto v šampionátu. Rozpačitý začátek sezony se střídavými úspěchy je již jak se zdá zažehnán a Lumír s Pavlem mají seriál výborně rozjetý. "Svůj cíl jsme v Pačejově splnili na sto procent. Problémy se samosvorem nás sice stály nějaký čas, v rychlých pasážích však byl rozdíl minimální a v pomalých místech jsme dokázali vůz pošetřit. Takže si nemyslím, že by se na konečném výsledku tyhle potíže nějak zásadně projevily. Šestá pozice je super, máme radost, že se nám podařilo vylepšit naši pozici v tabulce mistráku," neskrýval svoji radost Lumír. Lumír Firla a Pavel Dresler po šesti soutěžích Mistrovství ČR ve sprintrally poskočili na třetí místo v hodnocení skupiny N a v celkové klasifikaci se mohou pyšnit slušným sedmým místem. Dalším podnikem, kde budou moci rozšířit svoji bodovou sbírku, bude jihomoravská Admiral rally Vyškov, konající se v termínu 10. a 11. září.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?