Zatím nejlépe obsazeným podnikem letošního Mistrovství ČR ve sprintrally byla západočeská Fuchs Oil Rally Agropa, která po roční pauze znovu zavedla soutěžní posádky do okolí Pačejova. V nadupaném startovním poli, tvořeném 105 soutěžními dvojicemi, potvrdili výtečnou formu z předešlých soutěží šampionátu Lumír Firla a Pavel Dresler, kteří na svém oblíbeném kluzkém povrchu získali šesté místo absolutně a díky třetí pozici ve skupině N zvýšili své naděje na mistrovské vavříny.
Start v Pačejově sice v plánu Firlova týmu původně nefiguroval, tři velmi slušné výsledky na předcházejících soutěžích však severomoravského jezdce přiměly trochu pozměnit strategii do další části mistrovství. "V tabulce šampionátu se škrtají tři nejhorší výsledky a my už máme na kontě dvě nuly. Do konce seriálu po Pačejově zbývají Vyškov, Jeseníky a Vsetín, což jsou hodně těžké soutěže, a my samozřejmě nemůžeme stoprocentně počítat s tím, že všechno do konce roku dojedeme. Pokud si chceme dělat zálusk na medaile ve skupině N, je jasné, že pačejovský závod nemůžeme vynechat," poodhalil zákulisí neplánovaného startu na Fuchs Oil Rally Lumír, kterému se zatím v západních Čechách nikdy příliš nedařilo. "Je pravda, že jsem zde startoval jen párkrát a žádný výrazný výsledek jsem tu nezajel. Letos ale udělám všechno pro to, aby se to změnilo. Všichni říkají, že Pačejov je hrozně rychlý, já ale musím říct, že se mi letošní verze tratí líbí. Je to sice pořád dost svižné, najde se však hodně pěkných úseků na úzkých cestičkách, na které se těšíme," neskrýval pozitivní dojmy pilot mitsubishi sedmé evoluce. Lumírova dobrá nálada byla tentokrát opravdu na místě. Kromě sympatických tratí totiž bylo na jeho straně i počasí, které všem účastníkům soutěže naordinovalo jízdu na mokrých pneumatikách. A jak známo, na kluzkém povrchu Lumír umí…Už jen letmý pohled na oblohu dával tušit, že pro milovníky rozpáleného asfaltu a hladkých slicků nebude sobota přívětivým dnem. Silný déšť provázel soutěž od jejího počátku a nedal posádkám šanci vydechnout až do odpoledního cíle. Vidina nebezpečného klouzání na kluzkých tratí od aktivní účasti odradila několik původně přihlášených posádek, přesto se na startovní rampu postavila velmi silná sestava soutěžících, čítající dohromady 105 vozů. Lumírovi s Drekym šlo od začátku vše podle plánu. Začínali ze sedmého místa a i přesto, že na druhém testu skončili až ve druhé desítce, výborným výsledkem na trojce poskočili zpět mezi špičku. "Třetí zkouška se nám při tréninku moc nezdála, ale při závodě nám nakonec seděla nejvíc. V prvním průjezdu jsme zde zajeli šestý čas a posunuli se na průběžné sedmé místo. Bohužel, právě na této zkoušce jsme odhalili problémy s autem, které nás potom trápily celý zbytek rally. Poškozený samosvor byl problém, který jsme nemohli v servisu dát do kupy, a tak nezbývalo, než soutěž dokončit v opatrnějším tempu. Náskok na osmého Tlusťáka byl poměrně slušný, a tak jsme se rozhodli, že zkusíme naše umístění udržet," líčil situaci po první třetině rally sedmý muž průběžných výsledků. Na výkonu Firly s Dreslerem se potíže s vozem výrazně neprojevily a jejich záměr beze zbytku vycházel. Série dvou pátých a jednoho šestého místa na vložkách znamenala posun o další pozici vpřed a zvýšení náskoku na pronásledovatele, razantní jízda se navíc líbila divákům. Poslední sekce rally pak výsledky už jen potvrdila. Severomoravská posádka znovu ukázala výbornou formu a šestou příčkou absolutně navýšila svoje bodové konto v šampionátu. Rozpačitý začátek sezony se střídavými úspěchy je již jak se zdá zažehnán a Lumír s Pavlem mají seriál výborně rozjetý. "Svůj cíl jsme v Pačejově splnili na sto procent. Problémy se samosvorem nás sice stály nějaký čas, v rychlých pasážích však byl rozdíl minimální a v pomalých místech jsme dokázali vůz pošetřit. Takže si nemyslím, že by se na konečném výsledku tyhle potíže nějak zásadně projevily. Šestá pozice je super, máme radost, že se nám podařilo vylepšit naši pozici v tabulce mistráku," neskrýval svoji radost Lumír. Lumír Firla a Pavel Dresler po šesti soutěžích Mistrovství ČR ve sprintrally poskočili na třetí místo v hodnocení skupiny N a v celkové klasifikaci se mohou pyšnit slušným sedmým místem. Dalším podnikem, kde budou moci rozšířit svoji bodovou sbírku, bude jihomoravská Admiral rally Vyškov, konající se v termínu 10. a 11. září.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.