Měsíc po Rally Krkonoše pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým pátým závodem na moravsko-českém pomezí. Rally Vysočina se sice v souladu se svým názvem poslední roky konala na Moravě, letos poprvé však její centrum našlo azyl v jihočeském Kunžaku. Nádherné prostředí České Kanady přivítalo takřka kompletní sprintovou špičku, mezi kterou nemohli chybět Lumír Firla a Pavel Dresler s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Posádka, která letos zatím střídala výborné výsledky a smolné výpadky, dokázala ze svého vozu vyždímat maximum a výsledkem bylo nejen skvělé umístění na letošní Rally Vysočina, ale také návrat do bojů o celoroční medaile ve skupině N.
Vzhledem k přemístění soutěže do nové lokality byly rychlostní zkoušky pro peloton účastníků zcela nové. Pořadatelé už dlouho dopředu slibovali technické a zajímavé tratě, a tak řada posádek vzhlížela k Rally Vysočina s velikým očekáváním. A jak viděl nové a zatím neokoukané „erzety“ Lumír? "Myslím si, že tratě jsou pěkné, i když na mě je to až moc rychlé. Je tam hodně rychlých protahováků, střídají se úzké a široké silnice. Budeme se snažit začít rozumně a postupně zrychlovat," plánoval před závodem pilotem červeného Lanceru EVO VII. Připravená taktika v okolí Kunžaku jednoznačně slavila úspěch. Starší Evo sedmička jakoby zapomněla, že rychlé tratě nejsou jejím šálkem čaje, a na Rally Vysočina šlapala jako hodinky. Během úvodní poloviny závodu, kterou tvořily čtyři rychlostní zkoušky, Firla s Dreslerem ani jednou nechyběli v první desítce a díky dvěma pátým časům se dokonce prokousali až do elitní pětice výsledkové listiny. Lumír však věděl, že vzhledem k minimálním odstupům na špici nemůže v další části rally ze svého nasazení nic slevit.
Tlak nejbližších rivalů Jelínka a Černého se projevil na obou následujících zkouškách, kde dokázali Firlův náskok o několik sekund snížit. Lumír s Drekym však měli drobné rezervy a v závěru přitlačili. Jeden pátý a jeden čtvrtý čas byly stylovou odpovědí na útoky soupeřů a znamenaly definitivní stvrzení umístění v „top five“. Lumír tím skvěle navázal na hezký výsledek z krkonošské rally a po dvou výpadcích v Lužických horách a na Kopné se vrátil do popředí tabulky šampionátu. "Páté místo celkově je pro nás krásné, výš jsme snad ani myslet nemohli. Závod se pro nás od začátku vyvíjel skvěle. Začali jsme opatrněji, abychom to hned na začátku nerozbili, a myslím, že jsme odvedli víceméně náš standard. V průběhu soutěže nás nepostihla žádná větší krizovka, i technické problémy se nám úplně vyhýbaly. Máme radost, že jsme se díky výsledku v Kunžaku vrátili do boje o bednu ve skupině N v letošním šampionátu," liboval si orlovský jezdec, který v rámci hodnocení „enek“ při Rally Vysočina nestačil pouze na vítězného Orsáka. Na nejbližšího konkurenta za svými zády, Jana Jelínka, měl po výborném finiši k dobru osm sekund.Posádku Lumír Firla – Pavel Dresler nyní čeká skoro dvouměsíční závodní pauza. Jak se již u Lumíra stává tradicí, neuvidíme ho na startu západočeské rally v Pačejově, což dává tušit, že dalším závodem, kam přijede zápolit o letošní sprintové body, bude zářijová Admiral rally v okolí Vyškova. Je třeba připomenout, že na jižní Moravě jistě má na co navazovat. V loňském roce vyškovskou soutěž dokončil na výborném šestém místě.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.