Měsíc po Rally Krkonoše pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým pátým závodem na moravsko-českém pomezí. Rally Vysočina se sice v souladu se svým názvem poslední roky konala na Moravě, letos poprvé však její centrum našlo azyl v jihočeském Kunžaku. Nádherné prostředí České Kanady přivítalo takřka kompletní sprintovou špičku, mezi kterou nemohli chybět Lumír Firla a Pavel Dresler s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Posádka, která letos zatím střídala výborné výsledky a smolné výpadky, dokázala ze svého vozu vyždímat maximum a výsledkem bylo nejen skvělé umístění na letošní Rally Vysočina, ale také návrat do bojů o celoroční medaile ve skupině N.
Vzhledem k přemístění soutěže do nové lokality byly rychlostní zkoušky pro peloton účastníků zcela nové. Pořadatelé už dlouho dopředu slibovali technické a zajímavé tratě, a tak řada posádek vzhlížela k Rally Vysočina s velikým očekáváním. A jak viděl nové a zatím neokoukané „erzety“ Lumír? "Myslím si, že tratě jsou pěkné, i když na mě je to až moc rychlé. Je tam hodně rychlých protahováků, střídají se úzké a široké silnice. Budeme se snažit začít rozumně a postupně zrychlovat," plánoval před závodem pilotem červeného Lanceru EVO VII. Připravená taktika v okolí Kunžaku jednoznačně slavila úspěch. Starší Evo sedmička jakoby zapomněla, že rychlé tratě nejsou jejím šálkem čaje, a na Rally Vysočina šlapala jako hodinky. Během úvodní poloviny závodu, kterou tvořily čtyři rychlostní zkoušky, Firla s Dreslerem ani jednou nechyběli v první desítce a díky dvěma pátým časům se dokonce prokousali až do elitní pětice výsledkové listiny. Lumír však věděl, že vzhledem k minimálním odstupům na špici nemůže v další části rally ze svého nasazení nic slevit.
Tlak nejbližších rivalů Jelínka a Černého se projevil na obou následujících zkouškách, kde dokázali Firlův náskok o několik sekund snížit. Lumír s Drekym však měli drobné rezervy a v závěru přitlačili. Jeden pátý a jeden čtvrtý čas byly stylovou odpovědí na útoky soupeřů a znamenaly definitivní stvrzení umístění v „top five“. Lumír tím skvěle navázal na hezký výsledek z krkonošské rally a po dvou výpadcích v Lužických horách a na Kopné se vrátil do popředí tabulky šampionátu. "Páté místo celkově je pro nás krásné, výš jsme snad ani myslet nemohli. Závod se pro nás od začátku vyvíjel skvěle. Začali jsme opatrněji, abychom to hned na začátku nerozbili, a myslím, že jsme odvedli víceméně náš standard. V průběhu soutěže nás nepostihla žádná větší krizovka, i technické problémy se nám úplně vyhýbaly. Máme radost, že jsme se díky výsledku v Kunžaku vrátili do boje o bednu ve skupině N v letošním šampionátu," liboval si orlovský jezdec, který v rámci hodnocení „enek“ při Rally Vysočina nestačil pouze na vítězného Orsáka. Na nejbližšího konkurenta za svými zády, Jana Jelínka, měl po výborném finiši k dobru osm sekund.Posádku Lumír Firla – Pavel Dresler nyní čeká skoro dvouměsíční závodní pauza. Jak se již u Lumíra stává tradicí, neuvidíme ho na startu západočeské rally v Pačejově, což dává tušit, že dalším závodem, kam přijede zápolit o letošní sprintové body, bude zářijová Admiral rally v okolí Vyškova. Je třeba připomenout, že na jižní Moravě jistě má na co navazovat. V loňském roce vyškovskou soutěž dokončil na výborném šestém místě.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?