Měsíc po Rally Krkonoše pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým pátým závodem na moravsko-českém pomezí. Rally Vysočina se sice v souladu se svým názvem poslední roky konala na Moravě, letos poprvé však její centrum našlo azyl v jihočeském Kunžaku. Nádherné prostředí České Kanady přivítalo takřka kompletní sprintovou špičku, mezi kterou nemohli chybět Lumír Firla a Pavel Dresler s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Posádka, která letos zatím střídala výborné výsledky a smolné výpadky, dokázala ze svého vozu vyždímat maximum a výsledkem bylo nejen skvělé umístění na letošní Rally Vysočina, ale také návrat do bojů o celoroční medaile ve skupině N.
Vzhledem k přemístění soutěže do nové lokality byly rychlostní zkoušky pro peloton účastníků zcela nové. Pořadatelé už dlouho dopředu slibovali technické a zajímavé tratě, a tak řada posádek vzhlížela k Rally Vysočina s velikým očekáváním. A jak viděl nové a zatím neokoukané „erzety“ Lumír? "Myslím si, že tratě jsou pěkné, i když na mě je to až moc rychlé. Je tam hodně rychlých protahováků, střídají se úzké a široké silnice. Budeme se snažit začít rozumně a postupně zrychlovat," plánoval před závodem pilotem červeného Lanceru EVO VII. Připravená taktika v okolí Kunžaku jednoznačně slavila úspěch. Starší Evo sedmička jakoby zapomněla, že rychlé tratě nejsou jejím šálkem čaje, a na Rally Vysočina šlapala jako hodinky. Během úvodní poloviny závodu, kterou tvořily čtyři rychlostní zkoušky, Firla s Dreslerem ani jednou nechyběli v první desítce a díky dvěma pátým časům se dokonce prokousali až do elitní pětice výsledkové listiny. Lumír však věděl, že vzhledem k minimálním odstupům na špici nemůže v další části rally ze svého nasazení nic slevit.
Tlak nejbližších rivalů Jelínka a Černého se projevil na obou následujících zkouškách, kde dokázali Firlův náskok o několik sekund snížit. Lumír s Drekym však měli drobné rezervy a v závěru přitlačili. Jeden pátý a jeden čtvrtý čas byly stylovou odpovědí na útoky soupeřů a znamenaly definitivní stvrzení umístění v „top five“. Lumír tím skvěle navázal na hezký výsledek z krkonošské rally a po dvou výpadcích v Lužických horách a na Kopné se vrátil do popředí tabulky šampionátu. "Páté místo celkově je pro nás krásné, výš jsme snad ani myslet nemohli. Závod se pro nás od začátku vyvíjel skvěle. Začali jsme opatrněji, abychom to hned na začátku nerozbili, a myslím, že jsme odvedli víceméně náš standard. V průběhu soutěže nás nepostihla žádná větší krizovka, i technické problémy se nám úplně vyhýbaly. Máme radost, že jsme se díky výsledku v Kunžaku vrátili do boje o bednu ve skupině N v letošním šampionátu," liboval si orlovský jezdec, který v rámci hodnocení „enek“ při Rally Vysočina nestačil pouze na vítězného Orsáka. Na nejbližšího konkurenta za svými zády, Jana Jelínka, měl po výborném finiši k dobru osm sekund.Posádku Lumír Firla – Pavel Dresler nyní čeká skoro dvouměsíční závodní pauza. Jak se již u Lumíra stává tradicí, neuvidíme ho na startu západočeské rally v Pačejově, což dává tušit, že dalším závodem, kam přijede zápolit o letošní sprintové body, bude zářijová Admiral rally v okolí Vyškova. Je třeba připomenout, že na jižní Moravě jistě má na co navazovat. V loňském roce vyškovskou soutěž dokončil na výborném šestém místě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?