Firlovo vydařené léto

rally vysočina
rally vysočina, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 21. července 2010 15:59
Sdílej:

Měsíc po Rally Krkonoše pokračovalo Mistrovství ČR ve sprintrally svým pátým závodem na moravsko-českém pomezí. Rally Vysočina se sice v souladu se svým názvem poslední roky konala na Moravě, letos poprvé však její centrum našlo azyl v jihočeském Kunžaku. Nádherné prostředí České Kanady přivítalo takřka kompletní sprintovou špičku, mezi kterou nemohli chybět Lumír Firla a Pavel Dresler s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Posádka, která letos zatím střídala výborné výsledky a smolné výpadky, dokázala ze svého vozu vyždímat maximum a výsledkem bylo nejen skvělé umístění na letošní Rally Vysočina, ale také návrat do bojů o celoroční medaile ve skupině N.

Vzhledem k přemístění soutěže do nové lokality byly rychlostní zkoušky pro peloton účastníků zcela nové. Pořadatelé už dlouho dopředu slibovali technické a zajímavé tratě, a tak řada posádek vzhlížela k Rally Vysočina s velikým očekáváním. A jak viděl nové a zatím neokoukané „erzety“ Lumír? "Myslím si, že tratě jsou pěkné, i když na mě je to až moc rychlé. Je tam hodně rychlých protahováků, střídají se úzké a široké silnice. Budeme se snažit začít rozumně a postupně zrychlovat," plánoval před závodem pilotem červeného Lanceru EVO VII. Připravená taktika v okolí Kunžaku jednoznačně slavila úspěch. Starší Evo sedmička jakoby zapomněla, že rychlé tratě nejsou jejím šálkem čaje, a na Rally Vysočina šlapala jako hodinky. Během úvodní poloviny závodu, kterou tvořily čtyři rychlostní zkoušky, Firla s Dreslerem ani jednou nechyběli v první desítce a díky dvěma pátým časům se dokonce prokousali až do elitní pětice výsledkové listiny. Lumír však věděl, že vzhledem k minimálním odstupům na špici nemůže v další části rally ze svého nasazení nic slevit.

Tlak nejbližších rivalů Jelínka a Černého se projevil na obou následujících zkouškách, kde dokázali Firlův náskok o několik sekund snížit. Lumír s Drekym však měli drobné rezervy a v závěru přitlačili. Jeden pátý a jeden čtvrtý čas byly stylovou odpovědí na útoky soupeřů a znamenaly definitivní stvrzení umístění v „top five“. Lumír tím skvěle navázal na hezký výsledek z krkonošské rally a po dvou výpadcích v Lužických horách a na Kopné se vrátil do popředí tabulky šampionátu. "Páté místo celkově je pro nás krásné, výš jsme snad ani myslet nemohli. Závod se pro nás od začátku vyvíjel skvěle. Začali jsme opatrněji, abychom to hned na začátku nerozbili, a myslím, že jsme odvedli víceméně náš standard. V průběhu soutěže nás nepostihla žádná větší krizovka, i technické problémy se nám úplně vyhýbaly. Máme radost, že jsme se díky výsledku v Kunžaku vrátili do boje o bednu ve skupině N v letošním šampionátu," liboval si orlovský jezdec, který v rámci hodnocení „enek“ při Rally Vysočina nestačil pouze na vítězného Orsáka. Na nejbližšího konkurenta za svými zády, Jana Jelínka, měl po výborném finiši k dobru osm sekund.Posádku Lumír Firla – Pavel Dresler nyní čeká skoro dvouměsíční závodní pauza. Jak se již u Lumíra stává tradicí, neuvidíme ho na startu západočeské rally v Pačejově, což dává tušit, že dalším závodem, kam přijede zápolit o letošní sprintové body, bude zářijová Admiral rally v okolí Vyškova. Je třeba připomenout, že na jižní Moravě jistě má na co navazovat. V loňském roce vyškovskou soutěž dokončil na výborném šestém místě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.