Trať Admiral rally má svoji definitivní podobu

Boček, Oldřich - Boček, Jiří
Boček, Oldřich - Boček, Jiří , foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Jiří Dokulil 15. července 2010 15:35
Sdílej:

Admiral rally Vyškov 2010 – tisková informace č. 2; Přípravy XIX. Admiral rally, jejíž centrum opět najde azyl v areálu společnosti EDP v Komořanech, pomalu vstupují do své závěrečné části. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov mají za sebou náročné období, v průběhu kterého byla uzavřena jednání o podobě trati a následně došlo k jejímu schválení zástupcem Asociace jezdců rally. Soutěžící i diváci se mají zajisté nač těšit, neboť po několika ročnících, kdy se skladba rychlostních zkoušek prakticky nezměnila, sáhli organizátoři k několika změnám, které mají za cíl notoricky známou trať hanácké soutěže výrazně zpestřit.

Připraveny jsou čtyři úseky rychlostních zkoušek, z nichž se tři během soutěže pojedou dvakrát a jediný test, konkrétně ten Račický, posádky absolvují ve třech průjezdech. Dohromady je na programu devět rychlostních vložek o celkové délce 92 kilometrů. „Naším cílem bylo nabídnout schéma, které se něčím odlišuje od jiných závodů. Varianta 2 x 4 RZ by sice byla jednodušší z organizačního hlediska, příliš by ji však neocenili diváci, kteří by neměli možnost stihnout větší množství „erzet“. Výsledné schéma je jakýmsi kompromisem mezi snahou šetřit komunikace, zachovat sportovní hodnotu tratě a zajistit diváckou atraktivitu,“ tvrdí Jaromír Palásek, ředitel Admiral rally a zároveň jeden z tvůrců trati. „Nutno podotknout, že povrch některých pasáží v průběhu posledních týdnů výrazně poznamenaly silné deště, které se nepříjemně projevily zvláště na polních cestách. Tyto problémy však plánujeme vyřešit úpravou dotčených komunikací těsně před startem závodu,“ doplnil informace ředitel závodu.Jak již bylo uvedeno, celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhala na hodnotu 92 km, čímž se Admiral rally zapíše do historických tabulek jako dosud nejdelší česká sprintrally. Řada soutěžních posádek však tento fakt vítá. „Po přípravách, které startu na rally předcházejí, je samotný závod v podstatě takovou třešničkou na dortu. Pokud se jede po kvalitních rychlostních zkouškách, rádi se svezeme a každý kilometr navíc bereme jako plus,“ tvrdí hodonínský jezdec Přemysl Šebesta, který by se na Admiral rally měl představit s vozem Ford Escort RS 2000 v rámci Poháru ČR v rally. „Líbí se mi schéma soutěží například v Rakousku či v Německu, kde se závodí od rána až do večera. Proto jsem rád, že se Admiral rally nejede ve variantě 2 x 4 RZ tak, jako některé jiné sprinty. Podoba s devíti zkouškami a dvěma návštěvami servisního areálu se mi zdá být ideální.“Vcelku kladné dojmy z letošní podoby soutěže sdílí i zástupce Asociace jezdců rally Tomáš Plachý, který byl pořadateli osloven ke konzultaci tratě. „Formát rally se mi zdá být optimální, stejně jako počet kilometrů rychlostních zkoušek. Dle mého názoru jsou měřené testy spíše rychlejšího charakteru, ale neodlišují se od vyškovské tradice posledních let. Asfaltové úseky jsou protkány zemědělskými cestami, což lze brát trošku jako návrat do klasické podoby rally,“ míní zkušený spolujezdec a novinář v jedné osobě. „Mám-li být konkrétnější, příliš mne neoslovila Komořanská rychlostní zkouška. Naopak za jednu z největších ozdob soutěže považuji zcela novou pasáž u cíle Pruské RZ,“ zakončil svoje hodnocení Tomáš Plachý. Svého zveřejnění se v nejbližších dnech dočkají zvláštní ustanovení a přihlášky pro soutěžní posádky, což dává tušit, že termín zahájení přijmu přihlášek klepe na dveře. Všechny důležité informace o letošní Admiral rally najdou soutěžící, diváci i pracovníci médií na oficiální internetové adrese Hanáckého rally klubu - www.rallyvyskov.cz.     Text: Jiří Dokulil, FTR-media

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?