Admiral rally Vyškov 2010 – tisková informace č. 2; Přípravy XIX. Admiral rally, jejíž centrum opět najde azyl v areálu společnosti EDP v Komořanech, pomalu vstupují do své závěrečné části. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov mají za sebou náročné období, v průběhu kterého byla uzavřena jednání o podobě trati a následně došlo k jejímu schválení zástupcem Asociace jezdců rally. Soutěžící i diváci se mají zajisté nač těšit, neboť po několika ročnících, kdy se skladba rychlostních zkoušek prakticky nezměnila, sáhli organizátoři k několika změnám, které mají za cíl notoricky známou trať hanácké soutěže výrazně zpestřit.
Připraveny jsou čtyři úseky rychlostních zkoušek, z nichž se tři během soutěže pojedou dvakrát a jediný test, konkrétně ten Račický, posádky absolvují ve třech průjezdech. Dohromady je na programu devět rychlostních vložek o celkové délce 92 kilometrů. „Naším cílem bylo nabídnout schéma, které se něčím odlišuje od jiných závodů. Varianta 2 x 4 RZ by sice byla jednodušší z organizačního hlediska, příliš by ji však neocenili diváci, kteří by neměli možnost stihnout větší množství „erzet“. Výsledné schéma je jakýmsi kompromisem mezi snahou šetřit komunikace, zachovat sportovní hodnotu tratě a zajistit diváckou atraktivitu,“ tvrdí Jaromír Palásek, ředitel Admiral rally a zároveň jeden z tvůrců trati. „Nutno podotknout, že povrch některých pasáží v průběhu posledních týdnů výrazně poznamenaly silné deště, které se nepříjemně projevily zvláště na polních cestách. Tyto problémy však plánujeme vyřešit úpravou dotčených komunikací těsně před startem závodu,“ doplnil informace ředitel závodu.Jak již bylo uvedeno, celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhala na hodnotu 92 km, čímž se Admiral rally zapíše do historických tabulek jako dosud nejdelší česká sprintrally. Řada soutěžních posádek však tento fakt vítá. „Po přípravách, které startu na rally předcházejí, je samotný závod v podstatě takovou třešničkou na dortu. Pokud se jede po kvalitních rychlostních zkouškách, rádi se svezeme a každý kilometr navíc bereme jako plus,“ tvrdí hodonínský jezdec Přemysl Šebesta, který by se na Admiral rally měl představit s vozem Ford Escort RS 2000 v rámci Poháru ČR v rally. „Líbí se mi schéma soutěží například v Rakousku či v Německu, kde se závodí od rána až do večera. Proto jsem rád, že se Admiral rally nejede ve variantě 2 x 4 RZ tak, jako některé jiné sprinty. Podoba s devíti zkouškami a dvěma návštěvami servisního areálu se mi zdá být ideální.“Vcelku kladné dojmy z letošní podoby soutěže sdílí i zástupce Asociace jezdců rally Tomáš Plachý, který byl pořadateli osloven ke konzultaci tratě. „Formát rally se mi zdá být optimální, stejně jako počet kilometrů rychlostních zkoušek. Dle mého názoru jsou měřené testy spíše rychlejšího charakteru, ale neodlišují se od vyškovské tradice posledních let. Asfaltové úseky jsou protkány zemědělskými cestami, což lze brát trošku jako návrat do klasické podoby rally,“ míní zkušený spolujezdec a novinář v jedné osobě. „Mám-li být konkrétnější, příliš mne neoslovila Komořanská rychlostní zkouška. Naopak za jednu z největších ozdob soutěže považuji zcela novou pasáž u cíle Pruské RZ,“ zakončil svoje hodnocení Tomáš Plachý. Svého zveřejnění se v nejbližších dnech dočkají zvláštní ustanovení a přihlášky pro soutěžní posádky, což dává tušit, že termín zahájení přijmu přihlášek klepe na dveře. Všechny důležité informace o letošní Admiral rally najdou soutěžící, diváci i pracovníci médií na oficiální internetové adrese Hanáckého rally klubu - www.rallyvyskov.cz. Text: Jiří Dokulil, FTR-media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?