Admiral rally Vyškov 2010 – tisková informace č. 2; Přípravy XIX. Admiral rally, jejíž centrum opět najde azyl v areálu společnosti EDP v Komořanech, pomalu vstupují do své závěrečné části. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov mají za sebou náročné období, v průběhu kterého byla uzavřena jednání o podobě trati a následně došlo k jejímu schválení zástupcem Asociace jezdců rally. Soutěžící i diváci se mají zajisté nač těšit, neboť po několika ročnících, kdy se skladba rychlostních zkoušek prakticky nezměnila, sáhli organizátoři k několika změnám, které mají za cíl notoricky známou trať hanácké soutěže výrazně zpestřit.
Připraveny jsou čtyři úseky rychlostních zkoušek, z nichž se tři během soutěže pojedou dvakrát a jediný test, konkrétně ten Račický, posádky absolvují ve třech průjezdech. Dohromady je na programu devět rychlostních vložek o celkové délce 92 kilometrů. „Naším cílem bylo nabídnout schéma, které se něčím odlišuje od jiných závodů. Varianta 2 x 4 RZ by sice byla jednodušší z organizačního hlediska, příliš by ji však neocenili diváci, kteří by neměli možnost stihnout větší množství „erzet“. Výsledné schéma je jakýmsi kompromisem mezi snahou šetřit komunikace, zachovat sportovní hodnotu tratě a zajistit diváckou atraktivitu,“ tvrdí Jaromír Palásek, ředitel Admiral rally a zároveň jeden z tvůrců trati. „Nutno podotknout, že povrch některých pasáží v průběhu posledních týdnů výrazně poznamenaly silné deště, které se nepříjemně projevily zvláště na polních cestách. Tyto problémy však plánujeme vyřešit úpravou dotčených komunikací těsně před startem závodu,“ doplnil informace ředitel závodu.Jak již bylo uvedeno, celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhala na hodnotu 92 km, čímž se Admiral rally zapíše do historických tabulek jako dosud nejdelší česká sprintrally. Řada soutěžních posádek však tento fakt vítá. „Po přípravách, které startu na rally předcházejí, je samotný závod v podstatě takovou třešničkou na dortu. Pokud se jede po kvalitních rychlostních zkouškách, rádi se svezeme a každý kilometr navíc bereme jako plus,“ tvrdí hodonínský jezdec Přemysl Šebesta, který by se na Admiral rally měl představit s vozem Ford Escort RS 2000 v rámci Poháru ČR v rally. „Líbí se mi schéma soutěží například v Rakousku či v Německu, kde se závodí od rána až do večera. Proto jsem rád, že se Admiral rally nejede ve variantě 2 x 4 RZ tak, jako některé jiné sprinty. Podoba s devíti zkouškami a dvěma návštěvami servisního areálu se mi zdá být ideální.“Vcelku kladné dojmy z letošní podoby soutěže sdílí i zástupce Asociace jezdců rally Tomáš Plachý, který byl pořadateli osloven ke konzultaci tratě. „Formát rally se mi zdá být optimální, stejně jako počet kilometrů rychlostních zkoušek. Dle mého názoru jsou měřené testy spíše rychlejšího charakteru, ale neodlišují se od vyškovské tradice posledních let. Asfaltové úseky jsou protkány zemědělskými cestami, což lze brát trošku jako návrat do klasické podoby rally,“ míní zkušený spolujezdec a novinář v jedné osobě. „Mám-li být konkrétnější, příliš mne neoslovila Komořanská rychlostní zkouška. Naopak za jednu z největších ozdob soutěže považuji zcela novou pasáž u cíle Pruské RZ,“ zakončil svoje hodnocení Tomáš Plachý. Svého zveřejnění se v nejbližších dnech dočkají zvláštní ustanovení a přihlášky pro soutěžní posádky, což dává tušit, že termín zahájení přijmu přihlášek klepe na dveře. Všechny důležité informace o letošní Admiral rally najdou soutěžící, diváci i pracovníci médií na oficiální internetové adrese Hanáckého rally klubu - www.rallyvyskov.cz. Text: Jiří Dokulil, FTR-media
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?