Výborným výsledkem skončil pro severomoravskou soutěžní posádku Lumír Firla – Pavel Dresler čtvrtý závod letošního Mistrovství ČR ve sprintrally, konající se v nádherné krajině Krkonoš. Na náročné soutěži, jež soutěžící zavedla na rozmanité tratě v okolí Trutnova, Lumír s Pavlem prolomili smůlu z předešlých dvou podniků a připsali si další cenné body do tabulky mistrovství.
Posádka týmu Firla Autosport vstoupila do šampionátu skvělým pátým místem absolutně v Třebíči, což spolu se třetí příčkou ve skupině N znamenalo skvělou výchozí pozici do dalších závodů seriálu. Jak to ale někdy bývá, na člověka přijde období, kdy se mu vůbec nedaří. A tak na místo spokojenosti z dosavadního průběhu mistrovství zavládlo v zázemí Firlova týmu po třech soutěžích rozčarování. „Na Lužických horách jsme se kvůli technické závadě vůbec nesvezli, na Kopné nás zase zastavila lehká havárie. Po dvou odstoupeních jsme proto potřebovali hlavně konečně zabodovat. S krkonošskou rally jsme neměli moc zkušeností, protože loni jsme už po první vložce museli odstoupit, takže jsme většinu úseků znali jen z tréninkového auta. Tratě byly hodně úzké a technické se spoustou zrádných míst. Obtížnost pak ještě zvýšil déšť před startem, protože na cestě bylo strašně moc bláta a nečistot. My se ale kloužeme rádi, takže nám to docela vyhovovalo,“ popsal své pocity z charakteru trutnovského závodu Lumír.
Start do soutěže vyšel severomoravské dvojici nad očekávání dobře. Ačkoliv se první „erzeta“ Lumírovi s Drekym svým charakterem příliš nezamlouvala, na začátek z toho byl velmi pěkný devátý čas absolutně. V trendu devátých míst na rychlostních zkouškách poté posádka červeného mitsubishi pokračovala až do servisní přestávky po čtvrté RZ, kde z toho „překvapivě“ byla průběžná devátá pozice celkově s pohodlným náskokem na nejbližší pronásledovatele. „Trošku jsme se báli, že na první vložce od špičky hodně dostaneme. Ta „erzeta“ byla poměrně dost rychlá, mezi stromy, což nám nesedí. Deváté místo však bylo fajn a na dalších „erzetách“ se bez problémů dařilo toto umístění udržet. Jelo se nám krásně, jediné, co mi trochu vadilo, bylo obrovské množství bláta na cestě, které nám tam vyházela auta, startující před námi. V první půlce jsme možná i díky tomu na špičku trochu víc ztráceli, ve druhých průjezdech už ale budou podmínky pro všechny stejné,“ hodnotil úvod soutěže pilot.
I když to vypadalo, že Firla s Dreslerem už nemůžou své průběžné umístění za normální situace vylepšit, odpolední sekce pro ně přinesla posun kupředu. Odměnou za dva pěkné sedmé časy na vložkách se stalo konečné osmé místo absolutně, zpestřené o pátou pozici ve skupině N a třídě N4. Vzhledem ke konkurenci, která se v okolí Trutnova sešla, se jednalo o výsledek, který Lumír a Pavel brali všemi deseti. „Byla to krásná soutěž, hezky jsme se na ní svezli a s výsledkem jsme moc spokojení. „Babička“, jak přezdíváme naší Evo sedmičce, fungovala bez problémů. Jelikož má oproti zbraním konkurence přeci jen to nejlepší už za sebou, máme z výsledných časů příjemný pocit,“ radoval se Firla, který se již připravuje na start nadcházející soutěže seriálu na Vysočině v okolí Kunžaku. „Na Vysočině určitě nebudeme chybět, už se tam moc těšíme,“ dodal Lumír s úsměvem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?