Výborným výsledkem skončil pro severomoravskou soutěžní posádku Lumír Firla – Pavel Dresler čtvrtý závod letošního Mistrovství ČR ve sprintrally, konající se v nádherné krajině Krkonoš. Na náročné soutěži, jež soutěžící zavedla na rozmanité tratě v okolí Trutnova, Lumír s Pavlem prolomili smůlu z předešlých dvou podniků a připsali si další cenné body do tabulky mistrovství.
Posádka týmu Firla Autosport vstoupila do šampionátu skvělým pátým místem absolutně v Třebíči, což spolu se třetí příčkou ve skupině N znamenalo skvělou výchozí pozici do dalších závodů seriálu. Jak to ale někdy bývá, na člověka přijde období, kdy se mu vůbec nedaří. A tak na místo spokojenosti z dosavadního průběhu mistrovství zavládlo v zázemí Firlova týmu po třech soutěžích rozčarování. „Na Lužických horách jsme se kvůli technické závadě vůbec nesvezli, na Kopné nás zase zastavila lehká havárie. Po dvou odstoupeních jsme proto potřebovali hlavně konečně zabodovat. S krkonošskou rally jsme neměli moc zkušeností, protože loni jsme už po první vložce museli odstoupit, takže jsme většinu úseků znali jen z tréninkového auta. Tratě byly hodně úzké a technické se spoustou zrádných míst. Obtížnost pak ještě zvýšil déšť před startem, protože na cestě bylo strašně moc bláta a nečistot. My se ale kloužeme rádi, takže nám to docela vyhovovalo,“ popsal své pocity z charakteru trutnovského závodu Lumír.
Start do soutěže vyšel severomoravské dvojici nad očekávání dobře. Ačkoliv se první „erzeta“ Lumírovi s Drekym svým charakterem příliš nezamlouvala, na začátek z toho byl velmi pěkný devátý čas absolutně. V trendu devátých míst na rychlostních zkouškách poté posádka červeného mitsubishi pokračovala až do servisní přestávky po čtvrté RZ, kde z toho „překvapivě“ byla průběžná devátá pozice celkově s pohodlným náskokem na nejbližší pronásledovatele. „Trošku jsme se báli, že na první vložce od špičky hodně dostaneme. Ta „erzeta“ byla poměrně dost rychlá, mezi stromy, což nám nesedí. Deváté místo však bylo fajn a na dalších „erzetách“ se bez problémů dařilo toto umístění udržet. Jelo se nám krásně, jediné, co mi trochu vadilo, bylo obrovské množství bláta na cestě, které nám tam vyházela auta, startující před námi. V první půlce jsme možná i díky tomu na špičku trochu víc ztráceli, ve druhých průjezdech už ale budou podmínky pro všechny stejné,“ hodnotil úvod soutěže pilot.
I když to vypadalo, že Firla s Dreslerem už nemůžou své průběžné umístění za normální situace vylepšit, odpolední sekce pro ně přinesla posun kupředu. Odměnou za dva pěkné sedmé časy na vložkách se stalo konečné osmé místo absolutně, zpestřené o pátou pozici ve skupině N a třídě N4. Vzhledem ke konkurenci, která se v okolí Trutnova sešla, se jednalo o výsledek, který Lumír a Pavel brali všemi deseti. „Byla to krásná soutěž, hezky jsme se na ní svezli a s výsledkem jsme moc spokojení. „Babička“, jak přezdíváme naší Evo sedmičce, fungovala bez problémů. Jelikož má oproti zbraním konkurence přeci jen to nejlepší už za sebou, máme z výsledných časů příjemný pocit,“ radoval se Firla, který se již připravuje na start nadcházející soutěže seriálu na Vysočině v okolí Kunžaku. „Na Vysočině určitě nebudeme chybět, už se tam moc těšíme,“ dodal Lumír s úsměvem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.