Výborným výsledkem skončil pro severomoravskou soutěžní posádku Lumír Firla – Pavel Dresler čtvrtý závod letošního Mistrovství ČR ve sprintrally, konající se v nádherné krajině Krkonoš. Na náročné soutěži, jež soutěžící zavedla na rozmanité tratě v okolí Trutnova, Lumír s Pavlem prolomili smůlu z předešlých dvou podniků a připsali si další cenné body do tabulky mistrovství.
Posádka týmu Firla Autosport vstoupila do šampionátu skvělým pátým místem absolutně v Třebíči, což spolu se třetí příčkou ve skupině N znamenalo skvělou výchozí pozici do dalších závodů seriálu. Jak to ale někdy bývá, na člověka přijde období, kdy se mu vůbec nedaří. A tak na místo spokojenosti z dosavadního průběhu mistrovství zavládlo v zázemí Firlova týmu po třech soutěžích rozčarování. „Na Lužických horách jsme se kvůli technické závadě vůbec nesvezli, na Kopné nás zase zastavila lehká havárie. Po dvou odstoupeních jsme proto potřebovali hlavně konečně zabodovat. S krkonošskou rally jsme neměli moc zkušeností, protože loni jsme už po první vložce museli odstoupit, takže jsme většinu úseků znali jen z tréninkového auta. Tratě byly hodně úzké a technické se spoustou zrádných míst. Obtížnost pak ještě zvýšil déšť před startem, protože na cestě bylo strašně moc bláta a nečistot. My se ale kloužeme rádi, takže nám to docela vyhovovalo,“ popsal své pocity z charakteru trutnovského závodu Lumír.
Start do soutěže vyšel severomoravské dvojici nad očekávání dobře. Ačkoliv se první „erzeta“ Lumírovi s Drekym svým charakterem příliš nezamlouvala, na začátek z toho byl velmi pěkný devátý čas absolutně. V trendu devátých míst na rychlostních zkouškách poté posádka červeného mitsubishi pokračovala až do servisní přestávky po čtvrté RZ, kde z toho „překvapivě“ byla průběžná devátá pozice celkově s pohodlným náskokem na nejbližší pronásledovatele. „Trošku jsme se báli, že na první vložce od špičky hodně dostaneme. Ta „erzeta“ byla poměrně dost rychlá, mezi stromy, což nám nesedí. Deváté místo však bylo fajn a na dalších „erzetách“ se bez problémů dařilo toto umístění udržet. Jelo se nám krásně, jediné, co mi trochu vadilo, bylo obrovské množství bláta na cestě, které nám tam vyházela auta, startující před námi. V první půlce jsme možná i díky tomu na špičku trochu víc ztráceli, ve druhých průjezdech už ale budou podmínky pro všechny stejné,“ hodnotil úvod soutěže pilot.
I když to vypadalo, že Firla s Dreslerem už nemůžou své průběžné umístění za normální situace vylepšit, odpolední sekce pro ně přinesla posun kupředu. Odměnou za dva pěkné sedmé časy na vložkách se stalo konečné osmé místo absolutně, zpestřené o pátou pozici ve skupině N a třídě N4. Vzhledem ke konkurenci, která se v okolí Trutnova sešla, se jednalo o výsledek, který Lumír a Pavel brali všemi deseti. „Byla to krásná soutěž, hezky jsme se na ní svezli a s výsledkem jsme moc spokojení. „Babička“, jak přezdíváme naší Evo sedmičce, fungovala bez problémů. Jelikož má oproti zbraním konkurence přeci jen to nejlepší už za sebou, máme z výsledných časů příjemný pocit,“ radoval se Firla, který se již připravuje na start nadcházející soutěže seriálu na Vysočině v okolí Kunžaku. „Na Vysočině určitě nebudeme chybět, už se tam moc těšíme,“ dodal Lumír s úsměvem.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.