Pouhé tři měsíce dělí fanoušky motoristického sportu od startu sedmé soutěže letošního Mistrovství ČR ve sprintrally – XIX. ročníku oblíbené vyškovské Admiral rally. Soutěž, konající se na rychlých tratích podél řeky Haná, je letos zařazena i do Poháru ČR v rally a po dvouleté pauze patří rovněž do Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Admiral rally loni vstoupila na scénu doslova za pět minut dvanáct a díky operativnímu jednání vyškovských pořadatelů na poslední chvíli nahradila v kalendáři zrušenou soutěž v Prachaticích.
Naprostou novinkou se stal název rally a také její centrum, s čímž souvisela změna hlavního partnera. Podpory komořanské společnosti European Data Project, spadající do skupiny Novomatic, budou pořadatelé využívat i v letošním roce, kdy vyškovská rally oslaví 50. výročí na scéně. „Málokdo ví, že letos je tomu přesně půl století, co se na Vyškovsku uskutečnila I. Oblastní soutěž automobilů. Od té doby samozřejmě uplynulo hodně času, vyškovská soutěž vystřídala názvy jako Rally Haná, Magnum rally či Böttcher rally, hlavní však je, že se na scéně automobilových podniků udržela dodnes,“ řekl místopředseda pořádajícího Hanáckého rally klubu Jan Olejníček.
Centrum Admiral rally, která se uskuteční v termínu 10. – 11. září, bude podobně jako loni situováno do prostor hlavního sponzora soutěže v průmyslové zóně obce Komořany nedaleko sochy Svobody. V areálu společnosti E.D.P. najde azyl ředitelství soutěže, servisní zóna, přejímky a také startovní i cílová rampa. Na soutěžící bude čekat devět rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, přičemž celková délka závodních kilometrů se vyšplhá k horní hranici 90. „Už když zmíníme rychlostní zkoušky Podivickou a Račickou, všem musí být jasné, že z velké části opět sázíme na léty prověřenou klasiku. Naše snaha sice směřovala k obměnění trati a k zařazení neokoukaných úseků, tento náš záměr však narazil u řady majitelů a správců cest,“ objasnil důvody návratu k tradičním vyškovským rychlostním zkouškám Jan Olejníček, zástupce ředitele Admiral rally. „Neznamená to však, že by na účastníky letošní Admiral rally nečekala zajímavá trať. Každý z úseků, který jsme zařadili, byl alespoň částečně obměněn a na trati najdeme pasáže, které se dlouhá léta nejely, anebo budou zařazeny premiérově. Asi největší zásah čeká oblíbenou Vážanskou RZ, která se po dlouhých letech nepojede přes obec, po níž byla pojmenovaná. Je zařazena pod novým názvem Pruská RZ, přičemž takřka polovina z tohoto testu bude pro posádky nová. Stejně tak Komořanská RZ, jedoucí se na dohled od centra soutěže, se ještě v minulosti nejela,“ zmiňuje zajímavosti, související s připravovanou tratí, Jan Olejníček. Tendence přesunout těžiště závodu blíže Komořanům bohužel znamenaly červenou kartu pro známou rychlostní zkoušku na Bučovicku, která pod názvy Litenčická a Chvalkovická RZ patřila k inventáři vyškovské soutěže v posledních třech ročnících. „Bohužel, její poloha není vzhledem k centru soutěže v Komořanech ideální. Loni kvůli ní značně narostly přejezdové kilometry, což kritizovala nejedna posádka. Navíc se v loňském roce objevily na obzoru problémy s jejím projednáním u některých obcí, takže jsme si řekli, že letos tuto zkoušku vynecháme,“ dodal zástupce ředitele.
Bližší informace o Admiral rally Vyškov najdou zájemci na nově spuštěných internetových stránkách, umístěných na doméně www.rallyvyskov.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?