Pouhé tři měsíce dělí fanoušky motoristického sportu od startu sedmé soutěže letošního Mistrovství ČR ve sprintrally – XIX. ročníku oblíbené vyškovské Admiral rally. Soutěž, konající se na rychlých tratích podél řeky Haná, je letos zařazena i do Poháru ČR v rally a po dvouleté pauze patří rovněž do Mistrovství ČR v rally historických automobilů.
Admiral rally loni vstoupila na scénu doslova za pět minut dvanáct a díky operativnímu jednání vyškovských pořadatelů na poslední chvíli nahradila v kalendáři zrušenou soutěž v Prachaticích.
Naprostou novinkou se stal název rally a také její centrum, s čímž souvisela změna hlavního partnera. Podpory komořanské společnosti European Data Project, spadající do skupiny Novomatic, budou pořadatelé využívat i v letošním roce, kdy vyškovská rally oslaví 50. výročí na scéně. „Málokdo ví, že letos je tomu přesně půl století, co se na Vyškovsku uskutečnila I. Oblastní soutěž automobilů. Od té doby samozřejmě uplynulo hodně času, vyškovská soutěž vystřídala názvy jako Rally Haná, Magnum rally či Böttcher rally, hlavní však je, že se na scéně automobilových podniků udržela dodnes,“ řekl místopředseda pořádajícího Hanáckého rally klubu Jan Olejníček.
Centrum Admiral rally, která se uskuteční v termínu 10. – 11. září, bude podobně jako loni situováno do prostor hlavního sponzora soutěže v průmyslové zóně obce Komořany nedaleko sochy Svobody. V areálu společnosti E.D.P. najde azyl ředitelství soutěže, servisní zóna, přejímky a také startovní i cílová rampa. Na soutěžící bude čekat devět rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, přičemž celková délka závodních kilometrů se vyšplhá k horní hranici 90. „Už když zmíníme rychlostní zkoušky Podivickou a Račickou, všem musí být jasné, že z velké části opět sázíme na léty prověřenou klasiku. Naše snaha sice směřovala k obměnění trati a k zařazení neokoukaných úseků, tento náš záměr však narazil u řady majitelů a správců cest,“ objasnil důvody návratu k tradičním vyškovským rychlostním zkouškám Jan Olejníček, zástupce ředitele Admiral rally. „Neznamená to však, že by na účastníky letošní Admiral rally nečekala zajímavá trať. Každý z úseků, který jsme zařadili, byl alespoň částečně obměněn a na trati najdeme pasáže, které se dlouhá léta nejely, anebo budou zařazeny premiérově. Asi největší zásah čeká oblíbenou Vážanskou RZ, která se po dlouhých letech nepojede přes obec, po níž byla pojmenovaná. Je zařazena pod novým názvem Pruská RZ, přičemž takřka polovina z tohoto testu bude pro posádky nová. Stejně tak Komořanská RZ, jedoucí se na dohled od centra soutěže, se ještě v minulosti nejela,“ zmiňuje zajímavosti, související s připravovanou tratí, Jan Olejníček. Tendence přesunout těžiště závodu blíže Komořanům bohužel znamenaly červenou kartu pro známou rychlostní zkoušku na Bučovicku, která pod názvy Litenčická a Chvalkovická RZ patřila k inventáři vyškovské soutěže v posledních třech ročnících. „Bohužel, její poloha není vzhledem k centru soutěže v Komořanech ideální. Loni kvůli ní značně narostly přejezdové kilometry, což kritizovala nejedna posádka. Navíc se v loňském roce objevily na obzoru problémy s jejím projednáním u některých obcí, takže jsme si řekli, že letos tuto zkoušku vynecháme,“ dodal zástupce ředitele.
Bližší informace o Admiral rally Vyškov najdou zájemci na nově spuštěných internetových stránkách, umístěných na doméně www.rallyvyskov.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?