Také na třetí díl Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally, který se jel v polovině května ve Vizovicích, přijel JT Říha group rally team v plné sestavě. Tým vybojoval prostřednictvím Martina Vlčka a Tomáše Růžičky čtyři cenné sady pohárů.
Impromat Rallysprint Kopná řadí jezdci mezi nejoblíbenější soutěže v malém mistráku u nás. Také při letošním ročníku se pořadatelům sešlo více jak sto přihlášek. Mezi nimi i šest dvojic reprezentující vsetínský JT Říha group rally team. Největším tahákem měl být technický klenot Subaru Impreza WRC, se kterým chtěl startovat Jaromír Tomaštík společně s Robertem Baranem. Slovíčka „měl být“ jsou na místě, neboť z plánovaného startu nakonec sešlo. „Týden před Kopnou se jela v Maďarsku Miskolc rally. Posádka, která si zapůjčila imprezu WRC od bratrů Kordových, však trať nezvládla a havarovala. Zpráva, že tým připravující WRC nestihl včas Subaru připravit, mi přišla krátce před startem. Proto jsem musel můj start ve Vizovicích odříci,“ vysvětlil neúčast česko – slovenské posádky Jaromír Tomaštík. JT Říha group rally team měl svá želízka v bojích o poháry v dalších posádkách. Martin Vlček má letos fazonu jak vystřiženou ze žurnálu a byla jen otázka, zda i tentokráte se umístí v TOP 10. Tomáš Růžička potvrdil svůj jezdecký růst. Výkon „Růži“ se zlepšuje od soutěže k soutěži a jeho příznivci ve velkém přijeli do okolí Vizovic podpořit zlínského jezdce. Do bojů o poháry ve třídě A7 chtěl zasáhnout také Martin Kašík. Na startu nechyběl ani Libor Paško se Subaru a Tomáš Kubiš s Mitsubishi.Podle očekávání se nejlépe dařilo nejzkušenějšímu z pětice jezdců reprezentující vsetínský tým - Martinu Vlčkovi. „Vlčák“ i v okolí Vizovic proháněl soupeře. Společně s Pavlem Švajdou v Mitsubishi Lancer EVO IX ani jednou během soutěže nevypadli z TOP 10 nejrychlejších časů na jednotlivých rychlostních zkouškách. Martin se nezalekl silné konkurence startující s vozy WRC a S2000 a od prvních kilometrů se pořádně opřel do plynového pedálu. Největšího dílčího výkonu dosáhla posádka na 4. RZ, kdy zajela pátý absolutně nejrychlejší čas. Zde si připsali kluci skalp úřadujícího mistra republiky ve sprintrally Orsáka i talentovaného Jakeše. Mezi velkými enky totiž Martin s Pavlem zajeli nejrychlejší čas. V závěru sprintu Vlček bojoval o stříbrnou příčku ve třídě. Přišel o ni až s posledními kilometry soutěže. „Byla to pro nás velmi povedená soutěž. Byli jsme moc rádi, že nepršelo. Měli jsme totiž auto nastavené ještě z Lužických hor a i samotný test před Kopnou probíhal na suchu. Ale déšť provázel seznamovací jízdy a trať byla poměrně dost uklouzaná. Nám se dařilo zajíždět docela slušné časy. Na 5. RZ jsme se dostali v průběžném pořadí klasifikace naší třídy na druhé místo před Jakeše. Mirek nás v závěru velmi stahoval. Rozuzlení mělo přijít v poslední erzetě. Nám bylo jasné, že Jakeš pojede po výsledku, ale my naopak nechtěli přepustit naše stříbro. Hned v první zatáčce poslední zkoušky jsem měl malou krizi. Při snaze dohnat nepatrnou ztrátu jsem si později brnknul zadním kolem o břeh. Od té chvíle jsem cítil v autě velké vibrace. Jelikož jsem chtěl soutěž dokončit, lehce jsem zvolnil. Přesto jsem s výsledkem velmi spokojený. Před soutěží jsme si dali s Pavlem cíl dojet do 10. místa, což se nám podařilo. Mitsubishi i mechanici fungovali na Kopné skvěle, za což jim patří mé poděkování,“ shrnul dojmy z třetího sprintu letošní sezony Martin Vlček. Cílovou rampou projeli Vlček se Švajdou na velmi pěkném 7. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 a skupině N obsadila posádka shodně třetí místo. Pokud je Martin Vlček zkušeným jezdcem, Tomáš Růžička sbírá zkušenosti a postupně je vkládá do dílčích úspěchů. Na Kopnou se Tomáš s Honzou Jurčíkem velmi těšili, neboť se soutěž jede nedaleko jejich domova. I díky tomu měli na trati spoustu svých příznivců. Tomáš je svým výkonem rozhodně nezklamal. Jeho jízda byla dravá a oku lahodící. Nebýt drobných jezdeckých chyb a defektů, mohl „Růža“ dosáhnout na první mistrovské body v absolutní klasifikaci. „Soutěž byla velmi náročná. Chtěli jsme jet od začátku svižně, což se nám i dařilo. Byli jsme v průběžné klasifikaci na konci druhé desítky. Hodně nás přibrzdil postupný defekt na třetí zkoušce. Subaru se v té chvíli vůbec nedalo ovládat. Měl jsem sto chutí auto uprostřed erzety odstavit, neboť jsem nevěděl, jaká je přesná příčina našich problémů. Až v cíli zkoušky jsem zjistil, že jde o defekt. V průběhu závodu se mi podařilo vyrobit i dvoje hodiny. Když už to vypadalo, že si udržíme naše postavení, přišla poslední zkouška sprintu a s ní i náš druhý postupný defekt. Kdo ví, jaký by byl výsledek, nebýt oněch dvou defektů. A to jsem ještě dal pusu na Kameňáku svodidlům těsně před cílem zkoušky. S autem jsme neměli nejmenší potíže, za což patří díky celému týmu. Jediné, co mě vytočilo, byl dodavatel pneumatik. Přihlásili jsme se do Pirelli poháru a dodavatel nebyl schopný dodat pneumatiky. Proto jsem musel jet staré gumy,“ prozradil po soutěži Tomáš Růžička. Tomáš s Honzou dojeli na absolutně 20. místě a ve třídě S/2 dokázali zvítězit stejně jako ve skupině S. K historicky prvnímu vítězství ve třídě posádce pomohli i samotní soupeři, kdy jezdci s wéercéčky odstupovali po technických problémech. Přesto věřte - nevěřte, Tomáš s Honzou vedou průběžně třídu S/2 po třech odjetých soutěžích. Až za nimi jsou jezdci s WRC. Červené Mitsubishi Lancer EVO VII patří neodmyslitelně k rodinné dvojici Kubišů. A Tomáš s Karlem nemohli chybět ani ve Vizovicích. Rožnovský Kubiš si jízdu na klouzavém povrchu užíval. Jízdou se bavil a cílovou rampou projel na 26. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 skončili Kubišovi na 15. místě. „Kopná nezklamala a opět potvrdila pověst náročné soutěže. Tentokráte trať ztížil déšť, který z luk a polí splavoval na cesty hlínu a bláto. Proto bylo těžké odhadnout, jak vjet do zatáček. My jsme se jízdou bavili a sprint si užívali. Jsme v cíli a spokojeni,“ uvedl Tomáš Kubiš.Černé Subaru Impreza bylo připraveno pro Libora Paška s Romanem Opletalem. Posádka odjela dvě rychlostní zkoušky. Z následujícího servisu již ale jejich vůz nevyjel. Důvodem byla porucha motoru a unikající olej, který po stečení na výfukové svody vytvářel nepěknou dýmovou kulisu. Vrásky na čele přibyly ve Vizovicích i Martinu Kašíkovi. S Karlem Uhříkem bojoval vsetínský jezdec v Renaultu Clio Sport ve třídě A7. První dvě zkoušky sprintu vyšly posádce na jedničku, když se usadila na čele třídy. Z dalších bojů ovšem kluky vyřadila poškozená spojka.Nejbližší soutěží, kde JT Říha group rally team bude startovat, bude čtvrtý sprint sezony: Rally Krkonoše, která proběhne 19. června. Tisková zpráva JT Říha group rally team
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?