Také na třetí díl Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally, který se jel v polovině května ve Vizovicích, přijel JT Říha group rally team v plné sestavě. Tým vybojoval prostřednictvím Martina Vlčka a Tomáše Růžičky čtyři cenné sady pohárů.
Impromat Rallysprint Kopná řadí jezdci mezi nejoblíbenější soutěže v malém mistráku u nás. Také při letošním ročníku se pořadatelům sešlo více jak sto přihlášek. Mezi nimi i šest dvojic reprezentující vsetínský JT Říha group rally team. Největším tahákem měl být technický klenot Subaru Impreza WRC, se kterým chtěl startovat Jaromír Tomaštík společně s Robertem Baranem. Slovíčka „měl být“ jsou na místě, neboť z plánovaného startu nakonec sešlo. „Týden před Kopnou se jela v Maďarsku Miskolc rally. Posádka, která si zapůjčila imprezu WRC od bratrů Kordových, však trať nezvládla a havarovala. Zpráva, že tým připravující WRC nestihl včas Subaru připravit, mi přišla krátce před startem. Proto jsem musel můj start ve Vizovicích odříci,“ vysvětlil neúčast česko – slovenské posádky Jaromír Tomaštík. JT Říha group rally team měl svá želízka v bojích o poháry v dalších posádkách. Martin Vlček má letos fazonu jak vystřiženou ze žurnálu a byla jen otázka, zda i tentokráte se umístí v TOP 10. Tomáš Růžička potvrdil svůj jezdecký růst. Výkon „Růži“ se zlepšuje od soutěže k soutěži a jeho příznivci ve velkém přijeli do okolí Vizovic podpořit zlínského jezdce. Do bojů o poháry ve třídě A7 chtěl zasáhnout také Martin Kašík. Na startu nechyběl ani Libor Paško se Subaru a Tomáš Kubiš s Mitsubishi.Podle očekávání se nejlépe dařilo nejzkušenějšímu z pětice jezdců reprezentující vsetínský tým - Martinu Vlčkovi. „Vlčák“ i v okolí Vizovic proháněl soupeře. Společně s Pavlem Švajdou v Mitsubishi Lancer EVO IX ani jednou během soutěže nevypadli z TOP 10 nejrychlejších časů na jednotlivých rychlostních zkouškách. Martin se nezalekl silné konkurence startující s vozy WRC a S2000 a od prvních kilometrů se pořádně opřel do plynového pedálu. Největšího dílčího výkonu dosáhla posádka na 4. RZ, kdy zajela pátý absolutně nejrychlejší čas. Zde si připsali kluci skalp úřadujícího mistra republiky ve sprintrally Orsáka i talentovaného Jakeše. Mezi velkými enky totiž Martin s Pavlem zajeli nejrychlejší čas. V závěru sprintu Vlček bojoval o stříbrnou příčku ve třídě. Přišel o ni až s posledními kilometry soutěže. „Byla to pro nás velmi povedená soutěž. Byli jsme moc rádi, že nepršelo. Měli jsme totiž auto nastavené ještě z Lužických hor a i samotný test před Kopnou probíhal na suchu. Ale déšť provázel seznamovací jízdy a trať byla poměrně dost uklouzaná. Nám se dařilo zajíždět docela slušné časy. Na 5. RZ jsme se dostali v průběžném pořadí klasifikace naší třídy na druhé místo před Jakeše. Mirek nás v závěru velmi stahoval. Rozuzlení mělo přijít v poslední erzetě. Nám bylo jasné, že Jakeš pojede po výsledku, ale my naopak nechtěli přepustit naše stříbro. Hned v první zatáčce poslední zkoušky jsem měl malou krizi. Při snaze dohnat nepatrnou ztrátu jsem si později brnknul zadním kolem o břeh. Od té chvíle jsem cítil v autě velké vibrace. Jelikož jsem chtěl soutěž dokončit, lehce jsem zvolnil. Přesto jsem s výsledkem velmi spokojený. Před soutěží jsme si dali s Pavlem cíl dojet do 10. místa, což se nám podařilo. Mitsubishi i mechanici fungovali na Kopné skvěle, za což jim patří mé poděkování,“ shrnul dojmy z třetího sprintu letošní sezony Martin Vlček. Cílovou rampou projeli Vlček se Švajdou na velmi pěkném 7. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 a skupině N obsadila posádka shodně třetí místo. Pokud je Martin Vlček zkušeným jezdcem, Tomáš Růžička sbírá zkušenosti a postupně je vkládá do dílčích úspěchů. Na Kopnou se Tomáš s Honzou Jurčíkem velmi těšili, neboť se soutěž jede nedaleko jejich domova. I díky tomu měli na trati spoustu svých příznivců. Tomáš je svým výkonem rozhodně nezklamal. Jeho jízda byla dravá a oku lahodící. Nebýt drobných jezdeckých chyb a defektů, mohl „Růža“ dosáhnout na první mistrovské body v absolutní klasifikaci. „Soutěž byla velmi náročná. Chtěli jsme jet od začátku svižně, což se nám i dařilo. Byli jsme v průběžné klasifikaci na konci druhé desítky. Hodně nás přibrzdil postupný defekt na třetí zkoušce. Subaru se v té chvíli vůbec nedalo ovládat. Měl jsem sto chutí auto uprostřed erzety odstavit, neboť jsem nevěděl, jaká je přesná příčina našich problémů. Až v cíli zkoušky jsem zjistil, že jde o defekt. V průběhu závodu se mi podařilo vyrobit i dvoje hodiny. Když už to vypadalo, že si udržíme naše postavení, přišla poslední zkouška sprintu a s ní i náš druhý postupný defekt. Kdo ví, jaký by byl výsledek, nebýt oněch dvou defektů. A to jsem ještě dal pusu na Kameňáku svodidlům těsně před cílem zkoušky. S autem jsme neměli nejmenší potíže, za což patří díky celému týmu. Jediné, co mě vytočilo, byl dodavatel pneumatik. Přihlásili jsme se do Pirelli poháru a dodavatel nebyl schopný dodat pneumatiky. Proto jsem musel jet staré gumy,“ prozradil po soutěži Tomáš Růžička. Tomáš s Honzou dojeli na absolutně 20. místě a ve třídě S/2 dokázali zvítězit stejně jako ve skupině S. K historicky prvnímu vítězství ve třídě posádce pomohli i samotní soupeři, kdy jezdci s wéercéčky odstupovali po technických problémech. Přesto věřte - nevěřte, Tomáš s Honzou vedou průběžně třídu S/2 po třech odjetých soutěžích. Až za nimi jsou jezdci s WRC. Červené Mitsubishi Lancer EVO VII patří neodmyslitelně k rodinné dvojici Kubišů. A Tomáš s Karlem nemohli chybět ani ve Vizovicích. Rožnovský Kubiš si jízdu na klouzavém povrchu užíval. Jízdou se bavil a cílovou rampou projel na 26. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 skončili Kubišovi na 15. místě. „Kopná nezklamala a opět potvrdila pověst náročné soutěže. Tentokráte trať ztížil déšť, který z luk a polí splavoval na cesty hlínu a bláto. Proto bylo těžké odhadnout, jak vjet do zatáček. My jsme se jízdou bavili a sprint si užívali. Jsme v cíli a spokojeni,“ uvedl Tomáš Kubiš.Černé Subaru Impreza bylo připraveno pro Libora Paška s Romanem Opletalem. Posádka odjela dvě rychlostní zkoušky. Z následujícího servisu již ale jejich vůz nevyjel. Důvodem byla porucha motoru a unikající olej, který po stečení na výfukové svody vytvářel nepěknou dýmovou kulisu. Vrásky na čele přibyly ve Vizovicích i Martinu Kašíkovi. S Karlem Uhříkem bojoval vsetínský jezdec v Renaultu Clio Sport ve třídě A7. První dvě zkoušky sprintu vyšly posádce na jedničku, když se usadila na čele třídy. Z dalších bojů ovšem kluky vyřadila poškozená spojka.Nejbližší soutěží, kde JT Říha group rally team bude startovat, bude čtvrtý sprint sezony: Rally Krkonoše, která proběhne 19. června. Tisková zpráva JT Říha group rally team
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?