Také na třetí díl Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally, který se jel v polovině května ve Vizovicích, přijel JT Říha group rally team v plné sestavě. Tým vybojoval prostřednictvím Martina Vlčka a Tomáše Růžičky čtyři cenné sady pohárů.
Impromat Rallysprint Kopná řadí jezdci mezi nejoblíbenější soutěže v malém mistráku u nás. Také při letošním ročníku se pořadatelům sešlo více jak sto přihlášek. Mezi nimi i šest dvojic reprezentující vsetínský JT Říha group rally team. Největším tahákem měl být technický klenot Subaru Impreza WRC, se kterým chtěl startovat Jaromír Tomaštík společně s Robertem Baranem. Slovíčka „měl být“ jsou na místě, neboť z plánovaného startu nakonec sešlo. „Týden před Kopnou se jela v Maďarsku Miskolc rally. Posádka, která si zapůjčila imprezu WRC od bratrů Kordových, však trať nezvládla a havarovala. Zpráva, že tým připravující WRC nestihl včas Subaru připravit, mi přišla krátce před startem. Proto jsem musel můj start ve Vizovicích odříci,“ vysvětlil neúčast česko – slovenské posádky Jaromír Tomaštík. JT Říha group rally team měl svá želízka v bojích o poháry v dalších posádkách. Martin Vlček má letos fazonu jak vystřiženou ze žurnálu a byla jen otázka, zda i tentokráte se umístí v TOP 10. Tomáš Růžička potvrdil svůj jezdecký růst. Výkon „Růži“ se zlepšuje od soutěže k soutěži a jeho příznivci ve velkém přijeli do okolí Vizovic podpořit zlínského jezdce. Do bojů o poháry ve třídě A7 chtěl zasáhnout také Martin Kašík. Na startu nechyběl ani Libor Paško se Subaru a Tomáš Kubiš s Mitsubishi.Podle očekávání se nejlépe dařilo nejzkušenějšímu z pětice jezdců reprezentující vsetínský tým - Martinu Vlčkovi. „Vlčák“ i v okolí Vizovic proháněl soupeře. Společně s Pavlem Švajdou v Mitsubishi Lancer EVO IX ani jednou během soutěže nevypadli z TOP 10 nejrychlejších časů na jednotlivých rychlostních zkouškách. Martin se nezalekl silné konkurence startující s vozy WRC a S2000 a od prvních kilometrů se pořádně opřel do plynového pedálu. Největšího dílčího výkonu dosáhla posádka na 4. RZ, kdy zajela pátý absolutně nejrychlejší čas. Zde si připsali kluci skalp úřadujícího mistra republiky ve sprintrally Orsáka i talentovaného Jakeše. Mezi velkými enky totiž Martin s Pavlem zajeli nejrychlejší čas. V závěru sprintu Vlček bojoval o stříbrnou příčku ve třídě. Přišel o ni až s posledními kilometry soutěže. „Byla to pro nás velmi povedená soutěž. Byli jsme moc rádi, že nepršelo. Měli jsme totiž auto nastavené ještě z Lužických hor a i samotný test před Kopnou probíhal na suchu. Ale déšť provázel seznamovací jízdy a trať byla poměrně dost uklouzaná. Nám se dařilo zajíždět docela slušné časy. Na 5. RZ jsme se dostali v průběžném pořadí klasifikace naší třídy na druhé místo před Jakeše. Mirek nás v závěru velmi stahoval. Rozuzlení mělo přijít v poslední erzetě. Nám bylo jasné, že Jakeš pojede po výsledku, ale my naopak nechtěli přepustit naše stříbro. Hned v první zatáčce poslední zkoušky jsem měl malou krizi. Při snaze dohnat nepatrnou ztrátu jsem si později brnknul zadním kolem o břeh. Od té chvíle jsem cítil v autě velké vibrace. Jelikož jsem chtěl soutěž dokončit, lehce jsem zvolnil. Přesto jsem s výsledkem velmi spokojený. Před soutěží jsme si dali s Pavlem cíl dojet do 10. místa, což se nám podařilo. Mitsubishi i mechanici fungovali na Kopné skvěle, za což jim patří mé poděkování,“ shrnul dojmy z třetího sprintu letošní sezony Martin Vlček. Cílovou rampou projeli Vlček se Švajdou na velmi pěkném 7. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 a skupině N obsadila posádka shodně třetí místo. Pokud je Martin Vlček zkušeným jezdcem, Tomáš Růžička sbírá zkušenosti a postupně je vkládá do dílčích úspěchů. Na Kopnou se Tomáš s Honzou Jurčíkem velmi těšili, neboť se soutěž jede nedaleko jejich domova. I díky tomu měli na trati spoustu svých příznivců. Tomáš je svým výkonem rozhodně nezklamal. Jeho jízda byla dravá a oku lahodící. Nebýt drobných jezdeckých chyb a defektů, mohl „Růža“ dosáhnout na první mistrovské body v absolutní klasifikaci. „Soutěž byla velmi náročná. Chtěli jsme jet od začátku svižně, což se nám i dařilo. Byli jsme v průběžné klasifikaci na konci druhé desítky. Hodně nás přibrzdil postupný defekt na třetí zkoušce. Subaru se v té chvíli vůbec nedalo ovládat. Měl jsem sto chutí auto uprostřed erzety odstavit, neboť jsem nevěděl, jaká je přesná příčina našich problémů. Až v cíli zkoušky jsem zjistil, že jde o defekt. V průběhu závodu se mi podařilo vyrobit i dvoje hodiny. Když už to vypadalo, že si udržíme naše postavení, přišla poslední zkouška sprintu a s ní i náš druhý postupný defekt. Kdo ví, jaký by byl výsledek, nebýt oněch dvou defektů. A to jsem ještě dal pusu na Kameňáku svodidlům těsně před cílem zkoušky. S autem jsme neměli nejmenší potíže, za což patří díky celému týmu. Jediné, co mě vytočilo, byl dodavatel pneumatik. Přihlásili jsme se do Pirelli poháru a dodavatel nebyl schopný dodat pneumatiky. Proto jsem musel jet staré gumy,“ prozradil po soutěži Tomáš Růžička. Tomáš s Honzou dojeli na absolutně 20. místě a ve třídě S/2 dokázali zvítězit stejně jako ve skupině S. K historicky prvnímu vítězství ve třídě posádce pomohli i samotní soupeři, kdy jezdci s wéercéčky odstupovali po technických problémech. Přesto věřte - nevěřte, Tomáš s Honzou vedou průběžně třídu S/2 po třech odjetých soutěžích. Až za nimi jsou jezdci s WRC. Červené Mitsubishi Lancer EVO VII patří neodmyslitelně k rodinné dvojici Kubišů. A Tomáš s Karlem nemohli chybět ani ve Vizovicích. Rožnovský Kubiš si jízdu na klouzavém povrchu užíval. Jízdou se bavil a cílovou rampou projel na 26. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 skončili Kubišovi na 15. místě. „Kopná nezklamala a opět potvrdila pověst náročné soutěže. Tentokráte trať ztížil déšť, který z luk a polí splavoval na cesty hlínu a bláto. Proto bylo těžké odhadnout, jak vjet do zatáček. My jsme se jízdou bavili a sprint si užívali. Jsme v cíli a spokojeni,“ uvedl Tomáš Kubiš.Černé Subaru Impreza bylo připraveno pro Libora Paška s Romanem Opletalem. Posádka odjela dvě rychlostní zkoušky. Z následujícího servisu již ale jejich vůz nevyjel. Důvodem byla porucha motoru a unikající olej, který po stečení na výfukové svody vytvářel nepěknou dýmovou kulisu. Vrásky na čele přibyly ve Vizovicích i Martinu Kašíkovi. S Karlem Uhříkem bojoval vsetínský jezdec v Renaultu Clio Sport ve třídě A7. První dvě zkoušky sprintu vyšly posádce na jedničku, když se usadila na čele třídy. Z dalších bojů ovšem kluky vyřadila poškozená spojka.Nejbližší soutěží, kde JT Říha group rally team bude startovat, bude čtvrtý sprint sezony: Rally Krkonoše, která proběhne 19. června. Tisková zpráva JT Říha group rally team
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.