Také na třetí díl Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally, který se jel v polovině května ve Vizovicích, přijel JT Říha group rally team v plné sestavě. Tým vybojoval prostřednictvím Martina Vlčka a Tomáše Růžičky čtyři cenné sady pohárů.
Impromat Rallysprint Kopná řadí jezdci mezi nejoblíbenější soutěže v malém mistráku u nás. Také při letošním ročníku se pořadatelům sešlo více jak sto přihlášek. Mezi nimi i šest dvojic reprezentující vsetínský JT Říha group rally team. Největším tahákem měl být technický klenot Subaru Impreza WRC, se kterým chtěl startovat Jaromír Tomaštík společně s Robertem Baranem. Slovíčka „měl být“ jsou na místě, neboť z plánovaného startu nakonec sešlo. „Týden před Kopnou se jela v Maďarsku Miskolc rally. Posádka, která si zapůjčila imprezu WRC od bratrů Kordových, však trať nezvládla a havarovala. Zpráva, že tým připravující WRC nestihl včas Subaru připravit, mi přišla krátce před startem. Proto jsem musel můj start ve Vizovicích odříci,“ vysvětlil neúčast česko – slovenské posádky Jaromír Tomaštík. JT Říha group rally team měl svá želízka v bojích o poháry v dalších posádkách. Martin Vlček má letos fazonu jak vystřiženou ze žurnálu a byla jen otázka, zda i tentokráte se umístí v TOP 10. Tomáš Růžička potvrdil svůj jezdecký růst. Výkon „Růži“ se zlepšuje od soutěže k soutěži a jeho příznivci ve velkém přijeli do okolí Vizovic podpořit zlínského jezdce. Do bojů o poháry ve třídě A7 chtěl zasáhnout také Martin Kašík. Na startu nechyběl ani Libor Paško se Subaru a Tomáš Kubiš s Mitsubishi.Podle očekávání se nejlépe dařilo nejzkušenějšímu z pětice jezdců reprezentující vsetínský tým - Martinu Vlčkovi. „Vlčák“ i v okolí Vizovic proháněl soupeře. Společně s Pavlem Švajdou v Mitsubishi Lancer EVO IX ani jednou během soutěže nevypadli z TOP 10 nejrychlejších časů na jednotlivých rychlostních zkouškách. Martin se nezalekl silné konkurence startující s vozy WRC a S2000 a od prvních kilometrů se pořádně opřel do plynového pedálu. Největšího dílčího výkonu dosáhla posádka na 4. RZ, kdy zajela pátý absolutně nejrychlejší čas. Zde si připsali kluci skalp úřadujícího mistra republiky ve sprintrally Orsáka i talentovaného Jakeše. Mezi velkými enky totiž Martin s Pavlem zajeli nejrychlejší čas. V závěru sprintu Vlček bojoval o stříbrnou příčku ve třídě. Přišel o ni až s posledními kilometry soutěže. „Byla to pro nás velmi povedená soutěž. Byli jsme moc rádi, že nepršelo. Měli jsme totiž auto nastavené ještě z Lužických hor a i samotný test před Kopnou probíhal na suchu. Ale déšť provázel seznamovací jízdy a trať byla poměrně dost uklouzaná. Nám se dařilo zajíždět docela slušné časy. Na 5. RZ jsme se dostali v průběžném pořadí klasifikace naší třídy na druhé místo před Jakeše. Mirek nás v závěru velmi stahoval. Rozuzlení mělo přijít v poslední erzetě. Nám bylo jasné, že Jakeš pojede po výsledku, ale my naopak nechtěli přepustit naše stříbro. Hned v první zatáčce poslední zkoušky jsem měl malou krizi. Při snaze dohnat nepatrnou ztrátu jsem si později brnknul zadním kolem o břeh. Od té chvíle jsem cítil v autě velké vibrace. Jelikož jsem chtěl soutěž dokončit, lehce jsem zvolnil. Přesto jsem s výsledkem velmi spokojený. Před soutěží jsme si dali s Pavlem cíl dojet do 10. místa, což se nám podařilo. Mitsubishi i mechanici fungovali na Kopné skvěle, za což jim patří mé poděkování,“ shrnul dojmy z třetího sprintu letošní sezony Martin Vlček. Cílovou rampou projeli Vlček se Švajdou na velmi pěkném 7. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 a skupině N obsadila posádka shodně třetí místo. Pokud je Martin Vlček zkušeným jezdcem, Tomáš Růžička sbírá zkušenosti a postupně je vkládá do dílčích úspěchů. Na Kopnou se Tomáš s Honzou Jurčíkem velmi těšili, neboť se soutěž jede nedaleko jejich domova. I díky tomu měli na trati spoustu svých příznivců. Tomáš je svým výkonem rozhodně nezklamal. Jeho jízda byla dravá a oku lahodící. Nebýt drobných jezdeckých chyb a defektů, mohl „Růža“ dosáhnout na první mistrovské body v absolutní klasifikaci. „Soutěž byla velmi náročná. Chtěli jsme jet od začátku svižně, což se nám i dařilo. Byli jsme v průběžné klasifikaci na konci druhé desítky. Hodně nás přibrzdil postupný defekt na třetí zkoušce. Subaru se v té chvíli vůbec nedalo ovládat. Měl jsem sto chutí auto uprostřed erzety odstavit, neboť jsem nevěděl, jaká je přesná příčina našich problémů. Až v cíli zkoušky jsem zjistil, že jde o defekt. V průběhu závodu se mi podařilo vyrobit i dvoje hodiny. Když už to vypadalo, že si udržíme naše postavení, přišla poslední zkouška sprintu a s ní i náš druhý postupný defekt. Kdo ví, jaký by byl výsledek, nebýt oněch dvou defektů. A to jsem ještě dal pusu na Kameňáku svodidlům těsně před cílem zkoušky. S autem jsme neměli nejmenší potíže, za což patří díky celému týmu. Jediné, co mě vytočilo, byl dodavatel pneumatik. Přihlásili jsme se do Pirelli poháru a dodavatel nebyl schopný dodat pneumatiky. Proto jsem musel jet staré gumy,“ prozradil po soutěži Tomáš Růžička. Tomáš s Honzou dojeli na absolutně 20. místě a ve třídě S/2 dokázali zvítězit stejně jako ve skupině S. K historicky prvnímu vítězství ve třídě posádce pomohli i samotní soupeři, kdy jezdci s wéercéčky odstupovali po technických problémech. Přesto věřte - nevěřte, Tomáš s Honzou vedou průběžně třídu S/2 po třech odjetých soutěžích. Až za nimi jsou jezdci s WRC. Červené Mitsubishi Lancer EVO VII patří neodmyslitelně k rodinné dvojici Kubišů. A Tomáš s Karlem nemohli chybět ani ve Vizovicích. Rožnovský Kubiš si jízdu na klouzavém povrchu užíval. Jízdou se bavil a cílovou rampou projel na 26. místě absolutního pořadí. Ve třídě N4 skončili Kubišovi na 15. místě. „Kopná nezklamala a opět potvrdila pověst náročné soutěže. Tentokráte trať ztížil déšť, který z luk a polí splavoval na cesty hlínu a bláto. Proto bylo těžké odhadnout, jak vjet do zatáček. My jsme se jízdou bavili a sprint si užívali. Jsme v cíli a spokojeni,“ uvedl Tomáš Kubiš.Černé Subaru Impreza bylo připraveno pro Libora Paška s Romanem Opletalem. Posádka odjela dvě rychlostní zkoušky. Z následujícího servisu již ale jejich vůz nevyjel. Důvodem byla porucha motoru a unikající olej, který po stečení na výfukové svody vytvářel nepěknou dýmovou kulisu. Vrásky na čele přibyly ve Vizovicích i Martinu Kašíkovi. S Karlem Uhříkem bojoval vsetínský jezdec v Renaultu Clio Sport ve třídě A7. První dvě zkoušky sprintu vyšly posádce na jedničku, když se usadila na čele třídy. Z dalších bojů ovšem kluky vyřadila poškozená spojka.Nejbližší soutěží, kde JT Říha group rally team bude startovat, bude čtvrtý sprint sezony: Rally Krkonoše, která proběhne 19. června. Tisková zpráva JT Říha group rally team
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.