Po Impromat Rallysprint Kopná si o další tři sady pohárů rozšířila svou sbírku úspěchů karlovická dvojice Mirek Jakeš – Tomáš Jakeš. Vedle stříbrné příčky ve skupině N a třídě N4 dokázala valašská posádka na vizovických kotárech vybojovat vítězství v juniorské kategorii.
Do Vizovic přijel Miroslav Jakeš společně se svým strýcem a spolujezdcem v jedné osobě Tomášem Jakešem. Jejich cílem bylo ukázat se domácím příznivcům a dokončit třetí sprint letošního mistrovství na co nejlepším místě. Při silné konkurenci, která se i letos sešla na startu Kopné, by bylo umístění v první desítce považováno za úspěch. Cíl daný před soutěží se nakonec podařilo splnit a konečné 6. místo v absolutním pořadí je nad očekávání dobrý výsledek.
Od pořadatelů dostali Mirek s Tomášem startující s Mitsubishi Lancer deváté evoluce přiděleno startovní číslo 15 a s úderem deváté hodiny a 12. minuty šli „do práce“. Prvním měřeným úsekem byla erzeta Loučka, kde Jakešovi zajeli osmý čas absolutního pořadí a ve třídě N4 se zařadili na druhé místo za Orsáka. Následovala Raková, což byla druhá rychlostní zkouška, a mladí Valaši zopakovali výsledek z prvního měřeného úseku. Do servisu tedy posádka přijížděla na 7. místě absolutního pořadí. „Jedeme od začátku celkem opatrně, neboť za týden startujeme v Českém Krumlově. Nemůžeme tedy autu nijak ublížit. Tratě jsou letos na Kopné velmi pěkné. Občas je v zatáčkách vytahané bláto, ale s tím se nedá nic dělat. Všichni mají stejné podmínky,“ podělil se o první dojmy v úvodu sprintu devatenáctiletý jezdec. Otec talentovaného mladíka Karel Jakeš doplnil syna: „Máme akorát drobné problémy s turbem, které nefunguje tak, jak by mělo. V některých chvílích auto ztrácí na výkonu. Jinak je vše v pořádku.“
Po servisní dvacetiminutovce následovaly tři měřené úseky v pořadí Kameňák, Kopná a Raková. Na třetí a čtvrté rychlostní zkoušce zajela karlovická posádka shodně šesté časy. Ve třídě N4 stále figurovala na 2. místě. Smolnou se stala pro posádku pátá rychlostní zkouška, kde Mirek chyboval a ve výsledcích se propadl na třetí příčku ve skupině N4. „ Na Rakové jsme dělali dvakrát hodiny. Díky tomu se před nás dostal Martin Vlček. Ztrácíme na něho necelých 7 vteřin, ale pokusíme se s tím ještě něco udělat,“ vysvětlil Mirek propad o jednu příčku.
Jak řekl, tak se i stalo. Už na šesté rychlostní zkoušce ztrácel Mirek na Vlčka jen necelých 5 vteřin. Umazání ztráty způsobil zajetý 6. nejrychlejší čas na RZ Loučka. Do cíle zbývaly ještě dvě rychlostní zkoušky a valašský jezdec stále doufal ve stříbrnou příčku ve své třídě. Další desetinky smazal mistr Evropy v závodech do vrchu z náskoku Vlčka na sedmém měřeném úseku, kde zajel 5. absolutní čas. Před posledním úsekem měl Vlček před Jakešem náskok 4,1 vteřiny. Mirek ukázal, že se o něm ne nadarmo říká, že je talentovaný a na poslední rychlostní zkoušce zatáhl a zajel absolutně 4. čas. Ve třídě N4 si přitom zapsal na poslední erzetě nejrychlejší čas, když si smlsnul i na zkušeném Orsákovi. Cílovou rampou projela posádka na 6. místě absolutního pořadí. Rozhodující duel mezi Jakešem a Vlčkem nakonec vyzněl vítězně ve prospěch mladšího z jezdců. Mirek Jakeš porazil Martina Vlčka v boji o 2. místo o čtrnáct vteřin. „U nás vládne pohoda. Soutěž se nám velmi líbila, tratě byly nádherné. S výsledkem jsme maximálně spokojeni,“ neskrýval své nadšení v cíli sprintu Miroslav Jakeš. Spokojený byl i manažer týmu Karel Jakeš. „Už jsem byl smířený s třetím flekem ve třídě, ale mladý šel po stříbru jak pes po kosti. Z toho jsem před poslední zkouškou rozhodně nadšený nebyl, ale vše dopadlo dobře a mně nezbývá, než Mirkovi s Tomášem pogratulovat k výbornému výsledku. Nebýt problémů s turbem, mohlo by to dopadnout ještě lépe. Ale 6. místo je krásné a pódiového umístění ve třídě i skupině si velmi vážíme. Celá soutěž byla pěkně zorganizovaná.“
Už tento víkend startuje karlovická posádka v Českém Krumlově. Byla to právě rally na jihu Čech, kde Mirek před dvěma roky poprvé okusil rally. S jakými cíli bude tým odjíždět do Českého Krumlova? „Hlavním cílem je dojet v pořádku na cílovou rampu. A pokud se k tomu připočte i nějaký dobrý výsledek, budeme všichni opět spokojeni,“ shodli se svorně Mirek s Tomášem. V Krumlově bude mít jejich Mitsubishi Lancer EVO IX přiděleno číslo 14. Start soutěže je naplánovaný na pátek 21. května 2010 na 16,30 hodin. Vítězná posádka bude známa o den později, tedy v sobotu 22. května v 16,34 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?