Po Impromat Rallysprint Kopná si o další tři sady pohárů rozšířila svou sbírku úspěchů karlovická dvojice Mirek Jakeš – Tomáš Jakeš. Vedle stříbrné příčky ve skupině N a třídě N4 dokázala valašská posádka na vizovických kotárech vybojovat vítězství v juniorské kategorii.
Do Vizovic přijel Miroslav Jakeš společně se svým strýcem a spolujezdcem v jedné osobě Tomášem Jakešem. Jejich cílem bylo ukázat se domácím příznivcům a dokončit třetí sprint letošního mistrovství na co nejlepším místě. Při silné konkurenci, která se i letos sešla na startu Kopné, by bylo umístění v první desítce považováno za úspěch. Cíl daný před soutěží se nakonec podařilo splnit a konečné 6. místo v absolutním pořadí je nad očekávání dobrý výsledek.
Od pořadatelů dostali Mirek s Tomášem startující s Mitsubishi Lancer deváté evoluce přiděleno startovní číslo 15 a s úderem deváté hodiny a 12. minuty šli „do práce“. Prvním měřeným úsekem byla erzeta Loučka, kde Jakešovi zajeli osmý čas absolutního pořadí a ve třídě N4 se zařadili na druhé místo za Orsáka. Následovala Raková, což byla druhá rychlostní zkouška, a mladí Valaši zopakovali výsledek z prvního měřeného úseku. Do servisu tedy posádka přijížděla na 7. místě absolutního pořadí. „Jedeme od začátku celkem opatrně, neboť za týden startujeme v Českém Krumlově. Nemůžeme tedy autu nijak ublížit. Tratě jsou letos na Kopné velmi pěkné. Občas je v zatáčkách vytahané bláto, ale s tím se nedá nic dělat. Všichni mají stejné podmínky,“ podělil se o první dojmy v úvodu sprintu devatenáctiletý jezdec. Otec talentovaného mladíka Karel Jakeš doplnil syna: „Máme akorát drobné problémy s turbem, které nefunguje tak, jak by mělo. V některých chvílích auto ztrácí na výkonu. Jinak je vše v pořádku.“
Po servisní dvacetiminutovce následovaly tři měřené úseky v pořadí Kameňák, Kopná a Raková. Na třetí a čtvrté rychlostní zkoušce zajela karlovická posádka shodně šesté časy. Ve třídě N4 stále figurovala na 2. místě. Smolnou se stala pro posádku pátá rychlostní zkouška, kde Mirek chyboval a ve výsledcích se propadl na třetí příčku ve skupině N4. „ Na Rakové jsme dělali dvakrát hodiny. Díky tomu se před nás dostal Martin Vlček. Ztrácíme na něho necelých 7 vteřin, ale pokusíme se s tím ještě něco udělat,“ vysvětlil Mirek propad o jednu příčku.
Jak řekl, tak se i stalo. Už na šesté rychlostní zkoušce ztrácel Mirek na Vlčka jen necelých 5 vteřin. Umazání ztráty způsobil zajetý 6. nejrychlejší čas na RZ Loučka. Do cíle zbývaly ještě dvě rychlostní zkoušky a valašský jezdec stále doufal ve stříbrnou příčku ve své třídě. Další desetinky smazal mistr Evropy v závodech do vrchu z náskoku Vlčka na sedmém měřeném úseku, kde zajel 5. absolutní čas. Před posledním úsekem měl Vlček před Jakešem náskok 4,1 vteřiny. Mirek ukázal, že se o něm ne nadarmo říká, že je talentovaný a na poslední rychlostní zkoušce zatáhl a zajel absolutně 4. čas. Ve třídě N4 si přitom zapsal na poslední erzetě nejrychlejší čas, když si smlsnul i na zkušeném Orsákovi. Cílovou rampou projela posádka na 6. místě absolutního pořadí. Rozhodující duel mezi Jakešem a Vlčkem nakonec vyzněl vítězně ve prospěch mladšího z jezdců. Mirek Jakeš porazil Martina Vlčka v boji o 2. místo o čtrnáct vteřin. „U nás vládne pohoda. Soutěž se nám velmi líbila, tratě byly nádherné. S výsledkem jsme maximálně spokojeni,“ neskrýval své nadšení v cíli sprintu Miroslav Jakeš. Spokojený byl i manažer týmu Karel Jakeš. „Už jsem byl smířený s třetím flekem ve třídě, ale mladý šel po stříbru jak pes po kosti. Z toho jsem před poslední zkouškou rozhodně nadšený nebyl, ale vše dopadlo dobře a mně nezbývá, než Mirkovi s Tomášem pogratulovat k výbornému výsledku. Nebýt problémů s turbem, mohlo by to dopadnout ještě lépe. Ale 6. místo je krásné a pódiového umístění ve třídě i skupině si velmi vážíme. Celá soutěž byla pěkně zorganizovaná.“
Už tento víkend startuje karlovická posádka v Českém Krumlově. Byla to právě rally na jihu Čech, kde Mirek před dvěma roky poprvé okusil rally. S jakými cíli bude tým odjíždět do Českého Krumlova? „Hlavním cílem je dojet v pořádku na cílovou rampu. A pokud se k tomu připočte i nějaký dobrý výsledek, budeme všichni opět spokojeni,“ shodli se svorně Mirek s Tomášem. V Krumlově bude mít jejich Mitsubishi Lancer EVO IX přiděleno číslo 14. Start soutěže je naplánovaný na pátek 21. května 2010 na 16,30 hodin. Vítězná posádka bude známa o den později, tedy v sobotu 22. května v 16,34 hodin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.