Úspěšná Kopná v podání Jakeše

rally kopná
rally kopná, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Miroslav Vebr 19. května 2010 09:27
Sdílej:

Po Impromat Rallysprint Kopná si o další tři sady pohárů rozšířila svou sbírku úspěchů karlovická dvojice Mirek Jakeš – Tomáš Jakeš. Vedle stříbrné příčky ve skupině N a třídě N4 dokázala valašská posádka na vizovických kotárech vybojovat vítězství v juniorské kategorii.

Do Vizovic přijel Miroslav Jakeš společně se svým strýcem a spolujezdcem v jedné osobě Tomášem Jakešem. Jejich cílem bylo ukázat se domácím příznivcům a dokončit třetí sprint letošního mistrovství na co nejlepším místě. Při silné konkurenci, která se i letos sešla na startu Kopné, by bylo umístění v první desítce považováno za úspěch. Cíl daný před soutěží se nakonec podařilo splnit a konečné 6. místo v absolutním pořadí je nad očekávání dobrý výsledek.

Od pořadatelů dostali Mirek s Tomášem startující s Mitsubishi Lancer deváté evoluce přiděleno startovní číslo 15 a s úderem deváté hodiny a 12. minuty šli „do práce“. Prvním měřeným úsekem byla erzeta Loučka, kde Jakešovi zajeli osmý čas absolutního pořadí a ve třídě N4 se zařadili na druhé místo za Orsáka. Následovala Raková, což byla druhá rychlostní zkouška, a mladí Valaši zopakovali výsledek z prvního měřeného úseku. Do servisu tedy posádka přijížděla na 7. místě absolutního pořadí. „Jedeme od začátku celkem opatrně, neboť za týden startujeme v Českém Krumlově. Nemůžeme tedy autu nijak ublížit. Tratě jsou letos na Kopné velmi pěkné. Občas je v zatáčkách vytahané bláto, ale s tím se nedá nic dělat. Všichni mají stejné podmínky,“ podělil se o první dojmy v úvodu sprintu devatenáctiletý jezdec. Otec talentovaného mladíka Karel Jakeš doplnil syna: „Máme akorát drobné problémy s turbem, které nefunguje tak, jak by mělo. V některých chvílích auto ztrácí na výkonu. Jinak je vše v pořádku.“

Po servisní dvacetiminutovce následovaly tři měřené úseky v pořadí Kameňák, Kopná a Raková. Na třetí a čtvrté rychlostní zkoušce zajela karlovická posádka shodně šesté časy. Ve třídě N4 stále figurovala na 2. místě. Smolnou se stala pro posádku pátá rychlostní zkouška, kde Mirek chyboval a ve výsledcích se propadl na třetí příčku ve skupině N4. „ Na Rakové jsme dělali dvakrát hodiny. Díky tomu se před nás dostal Martin Vlček. Ztrácíme na něho necelých 7 vteřin, ale pokusíme se s tím ještě něco udělat,“ vysvětlil Mirek propad o jednu příčku.

Jak řekl, tak se i stalo. Už na šesté rychlostní zkoušce ztrácel Mirek na Vlčka jen necelých 5 vteřin. Umazání ztráty způsobil zajetý 6. nejrychlejší čas na RZ Loučka. Do cíle zbývaly ještě dvě rychlostní zkoušky a valašský jezdec stále doufal ve stříbrnou příčku ve své třídě. Další desetinky smazal mistr Evropy v závodech do vrchu z náskoku Vlčka na sedmém měřeném úseku, kde zajel 5. absolutní čas. Před posledním úsekem měl Vlček před Jakešem náskok 4,1 vteřiny. Mirek ukázal, že se o něm ne nadarmo říká, že je talentovaný a na poslední rychlostní zkoušce zatáhl a zajel absolutně 4. čas. Ve třídě N4 si přitom zapsal na poslední erzetě nejrychlejší čas, když si smlsnul i na zkušeném Orsákovi. Cílovou rampou projela posádka na 6. místě absolutního pořadí. Rozhodující duel mezi Jakešem a Vlčkem nakonec vyzněl vítězně ve prospěch mladšího z jezdců. Mirek Jakeš porazil Martina Vlčka v boji o 2. místo o čtrnáct vteřin. „U nás vládne pohoda. Soutěž se nám velmi líbila, tratě byly nádherné. S výsledkem jsme maximálně spokojeni,“ neskrýval své nadšení v cíli sprintu  Miroslav Jakeš. Spokojený byl i manažer týmu Karel Jakeš. „Už jsem byl smířený s třetím flekem ve třídě, ale mladý šel po stříbru jak pes po kosti. Z toho jsem před poslední zkouškou rozhodně nadšený nebyl, ale vše dopadlo dobře a mně nezbývá, než Mirkovi s Tomášem pogratulovat k výbornému výsledku. Nebýt problémů s turbem, mohlo by to dopadnout ještě lépe. Ale 6. místo je krásné a pódiového umístění ve třídě i skupině si velmi vážíme. Celá soutěž byla pěkně zorganizovaná.“

Už tento víkend startuje karlovická posádka v Českém Krumlově. Byla to právě rally na jihu Čech, kde Mirek před dvěma roky poprvé okusil rally. S jakými cíli bude tým odjíždět do Českého Krumlova? „Hlavním cílem je dojet v pořádku na cílovou rampu. A pokud se k tomu připočte i nějaký dobrý výsledek, budeme všichni opět spokojeni,“ shodli se svorně Mirek s Tomášem. V Krumlově bude mít jejich Mitsubishi Lancer EVO IX  přiděleno číslo 14. Start soutěže je naplánovaný na pátek 21. května 2010 na 16,30 hodin. Vítězná posádka bude známa o den později, tedy v sobotu 22. května v 16,34 hodin.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?