ROZHOVOR: Miroslava Březíka si každý příznivec automobilových soutěží spojuje s vozem Škoda Felicia Kit Car. Naposledy usedl zlínský jezdec do auta se zeleným šípem ve znaku při Valašské rally. Nyní ovšem přichází změna vozu a s ní i nová motivace
Mirku naskýtá se jasná otázka. Při Valašské rally jsi jel ještě s kitem, ale do Vizovic pro sebe chystáš nový vůz. Můžeš nám přiblížit, jak a proč došlo ke změně?
Miroslav Březík (M.B.): „Na Valašské rally jsem dostal nabídku na koupi Citroenu C2 R2 Max. S ohledem na to, že jsem už delší dobu uvažoval o změně vozu, tato nabídka mě velmi zaujala. Citroen byl téměř nový, jen lehce poškozen, což pro mě a mé mechaniky nebyl až tak velký problém. V té době jsem měl i zájemce o kita, takže jsem celou věc začal řešit. Tři týdny po Valašce jsem prodal felicii a druhý den jsem jel pro Citroena. Hned poté, co jsem nové auto dovezl domů, začaly na něm práce tak, abych stihl start na Kopné.“
Od Škodovky tedy přecházíš k Citroenu, proč zrovna tento vůz? Kde je původ vozu?
M.B.: „Felda byla a je super závodnička. Ale přesto všechno už je to vůz staršího data výroby a vývoj jde dopředu nejenom v rally. Dnešní vozy jsou mnohem dál podvozkově, motoricky atd. Moje volba zpočátku nebyla vyloženě soustředěná na značku Citroen, ale chtěl jsem novější auto. Hlavně takové, které nebude moc náročné na provoz, což Citroen splňuje. A původ vozu? Posledním vlastníkem byl Martin Prokop.“
Cé dvojku jsi domů přivezl, jak jsi prve říkal poškozenou. Kolik dalo práce, než jsi ji dal do současné podoby?
M.B.: „Přesně tak, Citroen byl lehce poškozený. Ale byly to jen plechy a oprava nebyla nijak náročná. Hned jsme na to s mými mechaniky naběhli a během čtrnácti dnů bylo auto téměř připravené na závody. Proto bych chtěl poděkovat mechanikům a všem, kteří mi pomáhali a udělali kolem nového auta spoustu práce.“
Už jsi měl možnost Citroen otestovat? Jaké byly první reakce?
M.B.: „V této chvíli je vůz připravený na STK a přihlášení. Já měl samozřejmě možnost svézt se v něm, ale nebyl to žádný test. Jen jsem odjel asi dva kilometry, abych odzkoušel před STK brzdy. Větší test nás čeká až před Kopnou.“
S novým vozem přestupuješ i do jiné třídy. Jaké jsou ambice?
M. B.: „V této chvíli ještě nedokážu přesně říct, jaké bych měl mít ambice, neboť jsem se v Citroenu ještě pořádně nesvezl. Nicméně se moc těším. Jsem rád, že je pro mě nová třída hodně zaplněna a bude tedy s kým závodit. Rozhodně je to pro mě velká motivace.“
Budou nějaké speciální přípravy na tvůj křest v Citroenu na Kopné? Jaké si kladeš cíle do tohoto sprintu?
M.B.: „Do Kopné nás čeká ještě spousta práce. Je potřeba udělat na Citroenu hodně věcí, které tam zatím nejsou. Vizovickou Kopnou bereme hlavně jako test, jako učení a zvykání si na nové auto. Další soutěží, kde bychom chtěli startovat je o týden později rally v Českém Krumlově, která se jede v rámci poháru Citroen Trophy. Pro nás to znamená jediné. Na Kopné není prostor pro chyby, proto pojedeme opravdu jen C2 vyzkoušet tak, aby byla co nejlépe připravena a my si na auto rychle přivykli. Rádi bychom absolvovali i další soutěže, ale vše bude záležet na tom, jak se nám v nové třídě povede a samozřejmě na sponzorech, bez kterých to nejde.“
Díky za rozhovor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?