Mira Březík: s Citroenem C2 R2 Max přichází nová motivace

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Miroslav Vebr 12. května 2010 20:40
Sdílej:

ROZHOVOR: Miroslava Březíka si každý příznivec automobilových soutěží spojuje s vozem Škoda Felicia Kit Car. Naposledy usedl zlínský jezdec do auta se zeleným šípem ve znaku při Valašské rally. Nyní ovšem přichází změna vozu a s ní i nová motivace

Mirku naskýtá  se jasná otázka. Při Valašské  rally jsi jel ještě s kitem, ale do Vizovic pro sebe chystáš nový vůz. Můžeš nám přiblížit, jak a proč došlo ke změně?

Miroslav Březík (M.B.): „Na Valašské rally jsem dostal nabídku na koupi Citroenu C2 R2 Max. S ohledem na to, že jsem už delší dobu uvažoval o změně vozu, tato nabídka mě velmi zaujala. Citroen byl téměř nový, jen lehce poškozen, což pro mě a mé mechaniky nebyl až tak velký problém. V té době jsem měl i zájemce o kita, takže jsem celou věc začal řešit. Tři týdny po Valašce jsem prodal felicii a druhý den jsem jel pro Citroena. Hned poté, co jsem nové auto dovezl domů, začaly na něm práce tak, abych stihl start na Kopné.“ 

Od Škodovky tedy přecházíš k Citroenu, proč zrovna tento vůz? Kde je původ vozu?

M.B.: „Felda byla a je super závodnička. Ale přesto všechno už je to vůz staršího data výroby a vývoj jde dopředu nejenom v rally. Dnešní vozy jsou mnohem dál podvozkově, motoricky atd. Moje volba zpočátku nebyla vyloženě soustředěná na značku Citroen, ale chtěl jsem novější auto. Hlavně takové, které nebude moc náročné na provoz, což Citroen splňuje. A původ vozu? Posledním vlastníkem byl Martin Prokop.“

Cé  dvojku jsi domů přivezl, jak jsi prve říkal poškozenou. Kolik dalo práce, než jsi ji dal do současné podoby?

M.B.: „Přesně tak, Citroen byl lehce poškozený. Ale byly to jen plechy a oprava nebyla nijak náročná. Hned jsme na to s mými mechaniky naběhli a během čtrnácti dnů bylo auto téměř připravené na závody. Proto bych chtěl poděkovat mechanikům a všem, kteří mi pomáhali a udělali kolem nového auta spoustu práce.“

Už  jsi měl možnost Citroen otestovat? Jaké  byly první reakce?

M.B.: „V této chvíli je vůz připravený na STK a přihlášení. Já měl samozřejmě  možnost svézt se v něm, ale nebyl to žádný test. Jen jsem odjel asi dva kilometry, abych odzkoušel před STK brzdy. Větší test nás čeká až před Kopnou.“

S novým vozem přestupuješ i do jiné třídy. Jaké jsou ambice?

M. B.: „V této chvíli ještě  nedokážu přesně říct, jaké bych měl mít ambice, neboť  jsem se v Citroenu ještě pořádně nesvezl. Nicméně se moc těším. Jsem rád, že je pro mě nová třída hodně zaplněna a bude tedy s kým závodit. Rozhodně je to pro mě velká motivace.“

Budou nějaké  speciální přípravy na tvůj křest v Citroenu na Kopné? Jaké si kladeš cíle do tohoto sprintu?

M.B.: „Do Kopné nás  čeká ještě spousta práce. Je potřeba udělat na Citroenu hodně věcí, které tam zatím nejsou. Vizovickou Kopnou bereme hlavně jako test, jako učení a zvykání si na nové auto. Další soutěží, kde bychom chtěli startovat je o týden později rally v Českém Krumlově, která se jede v rámci poháru Citroen Trophy. Pro nás to znamená jediné. Na Kopné není prostor pro chyby, proto pojedeme opravdu jen C2 vyzkoušet tak, aby byla co nejlépe připravena a my si na auto rychle přivykli. Rádi bychom absolvovali i další soutěže, ale vše bude záležet na tom, jak se nám v nové třídě povede a samozřejmě na sponzorech, bez kterých to nejde.“

Díky za rozhovor.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?