Mira Březík: s Citroenem C2 R2 Max přichází nová motivace

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Miroslav Vebr 12. května 2010 20:40
Sdílej:

ROZHOVOR: Miroslava Březíka si každý příznivec automobilových soutěží spojuje s vozem Škoda Felicia Kit Car. Naposledy usedl zlínský jezdec do auta se zeleným šípem ve znaku při Valašské rally. Nyní ovšem přichází změna vozu a s ní i nová motivace

Mirku naskýtá  se jasná otázka. Při Valašské  rally jsi jel ještě s kitem, ale do Vizovic pro sebe chystáš nový vůz. Můžeš nám přiblížit, jak a proč došlo ke změně?

Miroslav Březík (M.B.): „Na Valašské rally jsem dostal nabídku na koupi Citroenu C2 R2 Max. S ohledem na to, že jsem už delší dobu uvažoval o změně vozu, tato nabídka mě velmi zaujala. Citroen byl téměř nový, jen lehce poškozen, což pro mě a mé mechaniky nebyl až tak velký problém. V té době jsem měl i zájemce o kita, takže jsem celou věc začal řešit. Tři týdny po Valašce jsem prodal felicii a druhý den jsem jel pro Citroena. Hned poté, co jsem nové auto dovezl domů, začaly na něm práce tak, abych stihl start na Kopné.“ 

Od Škodovky tedy přecházíš k Citroenu, proč zrovna tento vůz? Kde je původ vozu?

M.B.: „Felda byla a je super závodnička. Ale přesto všechno už je to vůz staršího data výroby a vývoj jde dopředu nejenom v rally. Dnešní vozy jsou mnohem dál podvozkově, motoricky atd. Moje volba zpočátku nebyla vyloženě soustředěná na značku Citroen, ale chtěl jsem novější auto. Hlavně takové, které nebude moc náročné na provoz, což Citroen splňuje. A původ vozu? Posledním vlastníkem byl Martin Prokop.“

Cé  dvojku jsi domů přivezl, jak jsi prve říkal poškozenou. Kolik dalo práce, než jsi ji dal do současné podoby?

M.B.: „Přesně tak, Citroen byl lehce poškozený. Ale byly to jen plechy a oprava nebyla nijak náročná. Hned jsme na to s mými mechaniky naběhli a během čtrnácti dnů bylo auto téměř připravené na závody. Proto bych chtěl poděkovat mechanikům a všem, kteří mi pomáhali a udělali kolem nového auta spoustu práce.“

Už  jsi měl možnost Citroen otestovat? Jaké  byly první reakce?

M.B.: „V této chvíli je vůz připravený na STK a přihlášení. Já měl samozřejmě  možnost svézt se v něm, ale nebyl to žádný test. Jen jsem odjel asi dva kilometry, abych odzkoušel před STK brzdy. Větší test nás čeká až před Kopnou.“

S novým vozem přestupuješ i do jiné třídy. Jaké jsou ambice?

M. B.: „V této chvíli ještě  nedokážu přesně říct, jaké bych měl mít ambice, neboť  jsem se v Citroenu ještě pořádně nesvezl. Nicméně se moc těším. Jsem rád, že je pro mě nová třída hodně zaplněna a bude tedy s kým závodit. Rozhodně je to pro mě velká motivace.“

Budou nějaké  speciální přípravy na tvůj křest v Citroenu na Kopné? Jaké si kladeš cíle do tohoto sprintu?

M.B.: „Do Kopné nás  čeká ještě spousta práce. Je potřeba udělat na Citroenu hodně věcí, které tam zatím nejsou. Vizovickou Kopnou bereme hlavně jako test, jako učení a zvykání si na nové auto. Další soutěží, kde bychom chtěli startovat je o týden později rally v Českém Krumlově, která se jede v rámci poháru Citroen Trophy. Pro nás to znamená jediné. Na Kopné není prostor pro chyby, proto pojedeme opravdu jen C2 vyzkoušet tak, aby byla co nejlépe připravena a my si na auto rychle přivykli. Rádi bychom absolvovali i další soutěže, ale vše bude záležet na tom, jak se nám v nové třídě povede a samozřejmě na sponzorech, bez kterých to nejde.“

Díky za rozhovor.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.