S cílem odčinit neúspěch z Sheron Valašské rally nastupovala posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš na start úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally v Třebíči. Svůj úkol valašská dvojice splnila. Navíc vybojovala vítězství v juniorské kategorii.
Dvacetiletý jezdec z Velkých Karlovic měl vstup do letošní sezony jako z partesu. Na úvodních třech rychlostních zkouškách Sheron Valašské rally doslova zářil, když se mu podařilo zajet dvakrát absolutně čtvrtý nejrychlejší čas a jednou pátý. Z dalších bojů Jakeše vyřadila drobná jezdecká chyba, po které proletěl křovím a lehce poškodil Mitsubishi. Tým okolo Romana Kresty měl necelý týden na to, aby dal Jakešův Lancer do pořádku. „Malina“ dostál svých kvalit a modrooranžová evo devítka byla včas připravena ke startu Horácké rally. „Chtěl bych všem mechanikům, kteří po Valašce pracovali na našem autě, moc poděkovat. Je pravdou, že na opravu Mitsubishi a přípravu na další závod měli málo času, ale vše zvládli perfektně, takže ještě jednou díky,“ poděkoval mechanikům před startem prvního sprintu sezony Mirek Jakeš. Sluncem prosvícené sobotní ráno doprovázelo 91 jezdců ke startu Horácké rally.
Mirek s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17. První erzeta valašské dvojici vyšla. Ogaři na ní zajeli osmý nejrychlejší čas. Příjemnější pocit byl po druhé erzetě. Mirek tady zajel šestý čas a ve třídě N4 dokonce třetí. Tím se posunul na 5. místo absolutní klasifikace. Na trojce ovšem přišel defekt a s ním se rozplynul sen o kvalitním výsledku. „V jedné ze zatáček vyčníval do cesty obrubník a zřejmě v tomto místě jsme udělali defekt. Nebyla to žádná rána, jen takové lehké líznutí. Paradoxem je, že tady mělo problémy více posádek. My měli postupný defekt levého zadního kola a na něm odjeli zbytek erzety. Díky této kolizi jsme spadli na devátou příčku absolutního pořadí,“ vysvětlil propad v pořadí Mirek Jakeš. Přesto kluci boj o umístění nevzdali. Na poslední zkoušce prvního kola erzet se Mirek opět pořádně opřel do plynového pedálu a výsledkem byl šestý nejrychlejší čas a mezi en čtyřkami byl opět třetí. „Škoda toho defektu, ale takové jsou závody. Kluci si jedou své, za ničím se nehoní a jízdu si užívají. Auto funguje skvěle a bez problémů,“ zhodnotil v polovině sprintu vystoupení svých svěřenců šéf Tomicar teamu Karel Jakeš. I ve druhém kole rychlostních zkoušek drželi Mirek s Tomášem laťku velmi vysoko. Pravidelně dosahovali časy v první desítce absolutního pořadí a ve třídě N4 se vždy vešli do TOP 5. V součtu časů poskočila valašská posádka na konečné 7. místo absolutního pořadí a ve třídě N4 skončila těsně pod pódiem na čtvrtém místě.
Do výčtu úspěchů patří i pohár za vítězství mezi juniory. „S výsledkem jsme spokojeni. Původně jsme chtěli být do osmého místa s ohledem na větší počet vozů WRC ve startovní listině. Nebýt defektu, mohlo to být i lepší. Auto fungovalo během sprintu bez problémů. Závod jsme si s Tomášem užívali. Rychlostní zkoušky byly pěkné, ale nejvíce se mi líbila ta, která zčásti kopírovala závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou. I když se jelo nyní opačným směrem, tedy dolů, rád jsem zavzpomínal na mé starty z předchozích let, kdy jsem jezdil kopce. Nyní nás čeká krátká pauza a v polovině dubna vyrážíme do Klatov,“ zhodnotil soutěž a nastínil další plán týmu Mirek Jakeš. Nejbližším programem Tomicar teamu je již avizovaná Mogul Rally Šumava Klatovy, která startuje 16. dubna 2010. Cíl klatovské soutěže je o den později, tedy 17. dubna. Pořadatel připravil pro posádky 15 rychlostních zkoušek s téměř sto osmdesáti dvěma ostrými kilometry. Posádka z Velkých Karlovic vyrazí do rally s trošku neobvyklým startovním číslem 13. „Vím, že někteří pořadatelé z pověrčivosti své vlastní i kvůli jezdcům třináctku ve startovní listině vynechávají. My ale pověrčiví nejsme. Do Klatov se všichni moc těšíme. Chceme si tady napravit reputaci po Valašské rally, kterou jsme sice dobře rozjeli, přesto nedokončili. Rally Šumava je těžká soutěž a my to budeme mít těžké. Do boje jdeme ale s tím, že všichni odvedeme své maximum,“ avizoval před klatovskou soutěží Karel Jakeš.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?