S cílem odčinit neúspěch z Sheron Valašské rally nastupovala posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš na start úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally v Třebíči. Svůj úkol valašská dvojice splnila. Navíc vybojovala vítězství v juniorské kategorii.
Dvacetiletý jezdec z Velkých Karlovic měl vstup do letošní sezony jako z partesu. Na úvodních třech rychlostních zkouškách Sheron Valašské rally doslova zářil, když se mu podařilo zajet dvakrát absolutně čtvrtý nejrychlejší čas a jednou pátý. Z dalších bojů Jakeše vyřadila drobná jezdecká chyba, po které proletěl křovím a lehce poškodil Mitsubishi. Tým okolo Romana Kresty měl necelý týden na to, aby dal Jakešův Lancer do pořádku. „Malina“ dostál svých kvalit a modrooranžová evo devítka byla včas připravena ke startu Horácké rally. „Chtěl bych všem mechanikům, kteří po Valašce pracovali na našem autě, moc poděkovat. Je pravdou, že na opravu Mitsubishi a přípravu na další závod měli málo času, ale vše zvládli perfektně, takže ještě jednou díky,“ poděkoval mechanikům před startem prvního sprintu sezony Mirek Jakeš. Sluncem prosvícené sobotní ráno doprovázelo 91 jezdců ke startu Horácké rally.
Mirek s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17. První erzeta valašské dvojici vyšla. Ogaři na ní zajeli osmý nejrychlejší čas. Příjemnější pocit byl po druhé erzetě. Mirek tady zajel šestý čas a ve třídě N4 dokonce třetí. Tím se posunul na 5. místo absolutní klasifikace. Na trojce ovšem přišel defekt a s ním se rozplynul sen o kvalitním výsledku. „V jedné ze zatáček vyčníval do cesty obrubník a zřejmě v tomto místě jsme udělali defekt. Nebyla to žádná rána, jen takové lehké líznutí. Paradoxem je, že tady mělo problémy více posádek. My měli postupný defekt levého zadního kola a na něm odjeli zbytek erzety. Díky této kolizi jsme spadli na devátou příčku absolutního pořadí,“ vysvětlil propad v pořadí Mirek Jakeš. Přesto kluci boj o umístění nevzdali. Na poslední zkoušce prvního kola erzet se Mirek opět pořádně opřel do plynového pedálu a výsledkem byl šestý nejrychlejší čas a mezi en čtyřkami byl opět třetí. „Škoda toho defektu, ale takové jsou závody. Kluci si jedou své, za ničím se nehoní a jízdu si užívají. Auto funguje skvěle a bez problémů,“ zhodnotil v polovině sprintu vystoupení svých svěřenců šéf Tomicar teamu Karel Jakeš. I ve druhém kole rychlostních zkoušek drželi Mirek s Tomášem laťku velmi vysoko. Pravidelně dosahovali časy v první desítce absolutního pořadí a ve třídě N4 se vždy vešli do TOP 5. V součtu časů poskočila valašská posádka na konečné 7. místo absolutního pořadí a ve třídě N4 skončila těsně pod pódiem na čtvrtém místě.
Do výčtu úspěchů patří i pohár za vítězství mezi juniory. „S výsledkem jsme spokojeni. Původně jsme chtěli být do osmého místa s ohledem na větší počet vozů WRC ve startovní listině. Nebýt defektu, mohlo to být i lepší. Auto fungovalo během sprintu bez problémů. Závod jsme si s Tomášem užívali. Rychlostní zkoušky byly pěkné, ale nejvíce se mi líbila ta, která zčásti kopírovala závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou. I když se jelo nyní opačným směrem, tedy dolů, rád jsem zavzpomínal na mé starty z předchozích let, kdy jsem jezdil kopce. Nyní nás čeká krátká pauza a v polovině dubna vyrážíme do Klatov,“ zhodnotil soutěž a nastínil další plán týmu Mirek Jakeš. Nejbližším programem Tomicar teamu je již avizovaná Mogul Rally Šumava Klatovy, která startuje 16. dubna 2010. Cíl klatovské soutěže je o den později, tedy 17. dubna. Pořadatel připravil pro posádky 15 rychlostních zkoušek s téměř sto osmdesáti dvěma ostrými kilometry. Posádka z Velkých Karlovic vyrazí do rally s trošku neobvyklým startovním číslem 13. „Vím, že někteří pořadatelé z pověrčivosti své vlastní i kvůli jezdcům třináctku ve startovní listině vynechávají. My ale pověrčiví nejsme. Do Klatov se všichni moc těšíme. Chceme si tady napravit reputaci po Valašské rally, kterou jsme sice dobře rozjeli, přesto nedokončili. Rally Šumava je těžká soutěž a my to budeme mít těžké. Do boje jdeme ale s tím, že všichni odvedeme své maximum,“ avizoval před klatovskou soutěží Karel Jakeš.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?