S cílem odčinit neúspěch z Sheron Valašské rally nastupovala posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš na start úvodního podniku MČR Ecosun sprintrally v Třebíči. Svůj úkol valašská dvojice splnila. Navíc vybojovala vítězství v juniorské kategorii.
Dvacetiletý jezdec z Velkých Karlovic měl vstup do letošní sezony jako z partesu. Na úvodních třech rychlostních zkouškách Sheron Valašské rally doslova zářil, když se mu podařilo zajet dvakrát absolutně čtvrtý nejrychlejší čas a jednou pátý. Z dalších bojů Jakeše vyřadila drobná jezdecká chyba, po které proletěl křovím a lehce poškodil Mitsubishi. Tým okolo Romana Kresty měl necelý týden na to, aby dal Jakešův Lancer do pořádku. „Malina“ dostál svých kvalit a modrooranžová evo devítka byla včas připravena ke startu Horácké rally. „Chtěl bych všem mechanikům, kteří po Valašce pracovali na našem autě, moc poděkovat. Je pravdou, že na opravu Mitsubishi a přípravu na další závod měli málo času, ale vše zvládli perfektně, takže ještě jednou díky,“ poděkoval mechanikům před startem prvního sprintu sezony Mirek Jakeš. Sluncem prosvícené sobotní ráno doprovázelo 91 jezdců ke startu Horácké rally.
Mirek s Tomášem dostali od pořadatelů startovní číslo 17. První erzeta valašské dvojici vyšla. Ogaři na ní zajeli osmý nejrychlejší čas. Příjemnější pocit byl po druhé erzetě. Mirek tady zajel šestý čas a ve třídě N4 dokonce třetí. Tím se posunul na 5. místo absolutní klasifikace. Na trojce ovšem přišel defekt a s ním se rozplynul sen o kvalitním výsledku. „V jedné ze zatáček vyčníval do cesty obrubník a zřejmě v tomto místě jsme udělali defekt. Nebyla to žádná rána, jen takové lehké líznutí. Paradoxem je, že tady mělo problémy více posádek. My měli postupný defekt levého zadního kola a na něm odjeli zbytek erzety. Díky této kolizi jsme spadli na devátou příčku absolutního pořadí,“ vysvětlil propad v pořadí Mirek Jakeš. Přesto kluci boj o umístění nevzdali. Na poslední zkoušce prvního kola erzet se Mirek opět pořádně opřel do plynového pedálu a výsledkem byl šestý nejrychlejší čas a mezi en čtyřkami byl opět třetí. „Škoda toho defektu, ale takové jsou závody. Kluci si jedou své, za ničím se nehoní a jízdu si užívají. Auto funguje skvěle a bez problémů,“ zhodnotil v polovině sprintu vystoupení svých svěřenců šéf Tomicar teamu Karel Jakeš. I ve druhém kole rychlostních zkoušek drželi Mirek s Tomášem laťku velmi vysoko. Pravidelně dosahovali časy v první desítce absolutního pořadí a ve třídě N4 se vždy vešli do TOP 5. V součtu časů poskočila valašská posádka na konečné 7. místo absolutního pořadí a ve třídě N4 skončila těsně pod pódiem na čtvrtém místě.
Do výčtu úspěchů patří i pohár za vítězství mezi juniory. „S výsledkem jsme spokojeni. Původně jsme chtěli být do osmého místa s ohledem na větší počet vozů WRC ve startovní listině. Nebýt defektu, mohlo to být i lepší. Auto fungovalo během sprintu bez problémů. Závod jsme si s Tomášem užívali. Rychlostní zkoušky byly pěkné, ale nejvíce se mi líbila ta, která zčásti kopírovala závod do vrchu v Náměšti nad Oslavou. I když se jelo nyní opačným směrem, tedy dolů, rád jsem zavzpomínal na mé starty z předchozích let, kdy jsem jezdil kopce. Nyní nás čeká krátká pauza a v polovině dubna vyrážíme do Klatov,“ zhodnotil soutěž a nastínil další plán týmu Mirek Jakeš. Nejbližším programem Tomicar teamu je již avizovaná Mogul Rally Šumava Klatovy, která startuje 16. dubna 2010. Cíl klatovské soutěže je o den později, tedy 17. dubna. Pořadatel připravil pro posádky 15 rychlostních zkoušek s téměř sto osmdesáti dvěma ostrými kilometry. Posádka z Velkých Karlovic vyrazí do rally s trošku neobvyklým startovním číslem 13. „Vím, že někteří pořadatelé z pověrčivosti své vlastní i kvůli jezdcům třináctku ve startovní listině vynechávají. My ale pověrčiví nejsme. Do Klatov se všichni moc těšíme. Chceme si tady napravit reputaci po Valašské rally, kterou jsme sice dobře rozjeli, přesto nedokončili. Rally Šumava je těžká soutěž a my to budeme mít těžké. Do boje jdeme ale s tím, že všichni odvedeme své maximum,“ avizoval před klatovskou soutěží Karel Jakeš.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.