Firla na Vysočině zářil

Firla, Lumír
Firla, Lumír, foto: Dokulil, Jiří
iAdam 7. dubna 2010 17:20
Sdílej:

Ve velkém stylu vstoupili do nové soutěžní sezóny Lumír Firla s Pavlem Dreslerem na voze Mitsubishi Lancer. V konkurenci čtyř vozů specifikace WRC, dvou S-dvoutisícovek a několika desítek produkčních vozů obsadili na Horácké rally páté místo absolutně, čímž ještě vylepšili solidní výsledek z loňského ročníku. Velikou hodnotu má i bronz ve skupině N, díky kterému se posádka červené Evo sedmičky zařadila mezi černé koně šampionátu.

Konkurence přes zimu nespí, a tak ani Lumír s Drekym nemohli během přestávky nechat ruce založené v klíně. Stále se rozrůstající špička sprintového mistrovství severomoravskou posádku vyburcovala k dlouho zamýšlenému kroku, který měl za cíl výrazněji modifikovat stávající sedmý evoluční model mitsubishi. Velké brzdy, osmnácti palcová kola a nově povolený větší restriktor udělaly z Lanceru týmu Firla Autosport ještě o poznání hravější závodní vůz, než doposud. „Větší restriktor je paradoxně cítit nejméně. Velké brzdy a větší kola ve spojením s pneumatikami BF Goodrich však po podvozkové stránce auto posunuly úplně jinam, než bylo. Je to obrovský skok kupředu, patrný už po prvním svezení,“ chválil si Lumír provedené změny. Tím ale výčet všech novinek ještě nebyl uzavřen. Kosmetickou, o to však zřetelnější změnou se stal zcela nový červený design, který týmové mitsubishi změnil k nepoznání. A jak se později ukázalo, červená přinesla Lumírovi s Pavlem štěstí.

Odpověď na otázku, jak se vylepšení vozu projeví na stopkách, měla dát hned úvodní sekce rychlostních zkoušek, která startovala krátkým testem nedaleko Tasova. Dvanáctý čas, kterého Lumír s Pavlem dosáhli, nevzbudil v týmu přílišné nadšení. Bylo to však poprvé a zároveň naposledy, kdy červená Evo sedmička během závodu chyběla v první desítce. „První rychlostní zkouška se mi moc nelíbila a v prvním průjezdu jsem ji jel až moc vlažně. Čas se nám nelíbil, a tak jsme se do toho už na následujícím testu opřeli a výsledkem byl posun do první desítky. Od té chvíle už všechno šlo jako po másle,“ hodnotil začátek rally Lumír.Lumír s Drekym zakončili první polovinu soutěže na výborném sedmém místě absolutně s nevelkou ztrátou na konkurenty před sebou. To však ještě netušili, že pro ně cesta vzhůru nekončí. Na sedmém testu postoupili o dvě pozice výše a senzační výsledek byl na dosah. Zbývalo už jen udržet na posledních sedmi kilometrech za svými zády dotírající dvojici Miroslav Jakeš, Roman Odložilík. To se nakonec díky šestému času podařilo a v cíli tak mohly propuknout oslavy. „Páté místo je zřejmě naším maximem. Když se podíváme do výsledků, najdeme před námi samé výborné jezdce s kvalitní technikou. Stálo při nás i potřebné štěstí, protože se nám vyhnuly jakékoliv problémy a mohli jsme závodit naplno,“ neskrýval radost Firla. „Auto fungovalo perfektně, trať se nám líbila a moc hezky jsme se svezli. Není na co si stěžovat,“ dodal s úsměvem orlovský jezdec. Dvojice Lumír Firla – Pavel Dresler má pro letošek v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally. Pokud bude technika sloužit a posádce zůstane nakloněno i potřebné soutěžácké štěstí, rádi by se poprali o přední umístění v hodnocení skupiny N. „Když nám to finanční situace dovolí, pojedeme minimálně sedm soutěží. Naším nejbližším startem bude Rally Lužické hory, konající se 1. května,“ zakončil naše povídání Lumír.    Text: Jiří Dokulil, FTR-media    Foto: Roman Olejníček

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.