Ve velkém stylu vstoupili do nové soutěžní sezóny Lumír Firla s Pavlem Dreslerem na voze Mitsubishi Lancer. V konkurenci čtyř vozů specifikace WRC, dvou S-dvoutisícovek a několika desítek produkčních vozů obsadili na Horácké rally páté místo absolutně, čímž ještě vylepšili solidní výsledek z loňského ročníku. Velikou hodnotu má i bronz ve skupině N, díky kterému se posádka červené Evo sedmičky zařadila mezi černé koně šampionátu.
Konkurence přes zimu nespí, a tak ani Lumír s Drekym nemohli během přestávky nechat ruce založené v klíně. Stále se rozrůstající špička sprintového mistrovství severomoravskou posádku vyburcovala k dlouho zamýšlenému kroku, který měl za cíl výrazněji modifikovat stávající sedmý evoluční model mitsubishi. Velké brzdy, osmnácti palcová kola a nově povolený větší restriktor udělaly z Lanceru týmu Firla Autosport ještě o poznání hravější závodní vůz, než doposud. „Větší restriktor je paradoxně cítit nejméně. Velké brzdy a větší kola ve spojením s pneumatikami BF Goodrich však po podvozkové stránce auto posunuly úplně jinam, než bylo. Je to obrovský skok kupředu, patrný už po prvním svezení,“ chválil si Lumír provedené změny. Tím ale výčet všech novinek ještě nebyl uzavřen. Kosmetickou, o to však zřetelnější změnou se stal zcela nový červený design, který týmové mitsubishi změnil k nepoznání. A jak se později ukázalo, červená přinesla Lumírovi s Pavlem štěstí.
Odpověď na otázku, jak se vylepšení vozu projeví na stopkách, měla dát hned úvodní sekce rychlostních zkoušek, která startovala krátkým testem nedaleko Tasova. Dvanáctý čas, kterého Lumír s Pavlem dosáhli, nevzbudil v týmu přílišné nadšení. Bylo to však poprvé a zároveň naposledy, kdy červená Evo sedmička během závodu chyběla v první desítce. „První rychlostní zkouška se mi moc nelíbila a v prvním průjezdu jsem ji jel až moc vlažně. Čas se nám nelíbil, a tak jsme se do toho už na následujícím testu opřeli a výsledkem byl posun do první desítky. Od té chvíle už všechno šlo jako po másle,“ hodnotil začátek rally Lumír.Lumír s Drekym zakončili první polovinu soutěže na výborném sedmém místě absolutně s nevelkou ztrátou na konkurenty před sebou. To však ještě netušili, že pro ně cesta vzhůru nekončí. Na sedmém testu postoupili o dvě pozice výše a senzační výsledek byl na dosah. Zbývalo už jen udržet na posledních sedmi kilometrech za svými zády dotírající dvojici Miroslav Jakeš, Roman Odložilík. To se nakonec díky šestému času podařilo a v cíli tak mohly propuknout oslavy. „Páté místo je zřejmě naším maximem. Když se podíváme do výsledků, najdeme před námi samé výborné jezdce s kvalitní technikou. Stálo při nás i potřebné štěstí, protože se nám vyhnuly jakékoliv problémy a mohli jsme závodit naplno,“ neskrýval radost Firla. „Auto fungovalo perfektně, trať se nám líbila a moc hezky jsme se svezli. Není na co si stěžovat,“ dodal s úsměvem orlovský jezdec. Dvojice Lumír Firla – Pavel Dresler má pro letošek v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally. Pokud bude technika sloužit a posádce zůstane nakloněno i potřebné soutěžácké štěstí, rádi by se poprali o přední umístění v hodnocení skupiny N. „Když nám to finanční situace dovolí, pojedeme minimálně sedm soutěží. Naším nejbližším startem bude Rally Lužické hory, konající se 1. května,“ zakončil naše povídání Lumír. Text: Jiří Dokulil, FTR-media Foto: Roman Olejníček
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?