Ve velkém stylu vstoupili do nové soutěžní sezóny Lumír Firla s Pavlem Dreslerem na voze Mitsubishi Lancer. V konkurenci čtyř vozů specifikace WRC, dvou S-dvoutisícovek a několika desítek produkčních vozů obsadili na Horácké rally páté místo absolutně, čímž ještě vylepšili solidní výsledek z loňského ročníku. Velikou hodnotu má i bronz ve skupině N, díky kterému se posádka červené Evo sedmičky zařadila mezi černé koně šampionátu.
Konkurence přes zimu nespí, a tak ani Lumír s Drekym nemohli během přestávky nechat ruce založené v klíně. Stále se rozrůstající špička sprintového mistrovství severomoravskou posádku vyburcovala k dlouho zamýšlenému kroku, který měl za cíl výrazněji modifikovat stávající sedmý evoluční model mitsubishi. Velké brzdy, osmnácti palcová kola a nově povolený větší restriktor udělaly z Lanceru týmu Firla Autosport ještě o poznání hravější závodní vůz, než doposud. „Větší restriktor je paradoxně cítit nejméně. Velké brzdy a větší kola ve spojením s pneumatikami BF Goodrich však po podvozkové stránce auto posunuly úplně jinam, než bylo. Je to obrovský skok kupředu, patrný už po prvním svezení,“ chválil si Lumír provedené změny. Tím ale výčet všech novinek ještě nebyl uzavřen. Kosmetickou, o to však zřetelnější změnou se stal zcela nový červený design, který týmové mitsubishi změnil k nepoznání. A jak se později ukázalo, červená přinesla Lumírovi s Pavlem štěstí.
Odpověď na otázku, jak se vylepšení vozu projeví na stopkách, měla dát hned úvodní sekce rychlostních zkoušek, která startovala krátkým testem nedaleko Tasova. Dvanáctý čas, kterého Lumír s Pavlem dosáhli, nevzbudil v týmu přílišné nadšení. Bylo to však poprvé a zároveň naposledy, kdy červená Evo sedmička během závodu chyběla v první desítce. „První rychlostní zkouška se mi moc nelíbila a v prvním průjezdu jsem ji jel až moc vlažně. Čas se nám nelíbil, a tak jsme se do toho už na následujícím testu opřeli a výsledkem byl posun do první desítky. Od té chvíle už všechno šlo jako po másle,“ hodnotil začátek rally Lumír.Lumír s Drekym zakončili první polovinu soutěže na výborném sedmém místě absolutně s nevelkou ztrátou na konkurenty před sebou. To však ještě netušili, že pro ně cesta vzhůru nekončí. Na sedmém testu postoupili o dvě pozice výše a senzační výsledek byl na dosah. Zbývalo už jen udržet na posledních sedmi kilometrech za svými zády dotírající dvojici Miroslav Jakeš, Roman Odložilík. To se nakonec díky šestému času podařilo a v cíli tak mohly propuknout oslavy. „Páté místo je zřejmě naším maximem. Když se podíváme do výsledků, najdeme před námi samé výborné jezdce s kvalitní technikou. Stálo při nás i potřebné štěstí, protože se nám vyhnuly jakékoliv problémy a mohli jsme závodit naplno,“ neskrýval radost Firla. „Auto fungovalo perfektně, trať se nám líbila a moc hezky jsme se svezli. Není na co si stěžovat,“ dodal s úsměvem orlovský jezdec. Dvojice Lumír Firla – Pavel Dresler má pro letošek v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally. Pokud bude technika sloužit a posádce zůstane nakloněno i potřebné soutěžácké štěstí, rádi by se poprali o přední umístění v hodnocení skupiny N. „Když nám to finanční situace dovolí, pojedeme minimálně sedm soutěží. Naším nejbližším startem bude Rally Lužické hory, konající se 1. května,“ zakončil naše povídání Lumír. Text: Jiří Dokulil, FTR-media Foto: Roman Olejníček
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?