Ve velkém stylu vstoupili do nové soutěžní sezóny Lumír Firla s Pavlem Dreslerem na voze Mitsubishi Lancer. V konkurenci čtyř vozů specifikace WRC, dvou S-dvoutisícovek a několika desítek produkčních vozů obsadili na Horácké rally páté místo absolutně, čímž ještě vylepšili solidní výsledek z loňského ročníku. Velikou hodnotu má i bronz ve skupině N, díky kterému se posádka červené Evo sedmičky zařadila mezi černé koně šampionátu.
Konkurence přes zimu nespí, a tak ani Lumír s Drekym nemohli během přestávky nechat ruce založené v klíně. Stále se rozrůstající špička sprintového mistrovství severomoravskou posádku vyburcovala k dlouho zamýšlenému kroku, který měl za cíl výrazněji modifikovat stávající sedmý evoluční model mitsubishi. Velké brzdy, osmnácti palcová kola a nově povolený větší restriktor udělaly z Lanceru týmu Firla Autosport ještě o poznání hravější závodní vůz, než doposud. „Větší restriktor je paradoxně cítit nejméně. Velké brzdy a větší kola ve spojením s pneumatikami BF Goodrich však po podvozkové stránce auto posunuly úplně jinam, než bylo. Je to obrovský skok kupředu, patrný už po prvním svezení,“ chválil si Lumír provedené změny. Tím ale výčet všech novinek ještě nebyl uzavřen. Kosmetickou, o to však zřetelnější změnou se stal zcela nový červený design, který týmové mitsubishi změnil k nepoznání. A jak se později ukázalo, červená přinesla Lumírovi s Pavlem štěstí.
Odpověď na otázku, jak se vylepšení vozu projeví na stopkách, měla dát hned úvodní sekce rychlostních zkoušek, která startovala krátkým testem nedaleko Tasova. Dvanáctý čas, kterého Lumír s Pavlem dosáhli, nevzbudil v týmu přílišné nadšení. Bylo to však poprvé a zároveň naposledy, kdy červená Evo sedmička během závodu chyběla v první desítce. „První rychlostní zkouška se mi moc nelíbila a v prvním průjezdu jsem ji jel až moc vlažně. Čas se nám nelíbil, a tak jsme se do toho už na následujícím testu opřeli a výsledkem byl posun do první desítky. Od té chvíle už všechno šlo jako po másle,“ hodnotil začátek rally Lumír.Lumír s Drekym zakončili první polovinu soutěže na výborném sedmém místě absolutně s nevelkou ztrátou na konkurenty před sebou. To však ještě netušili, že pro ně cesta vzhůru nekončí. Na sedmém testu postoupili o dvě pozice výše a senzační výsledek byl na dosah. Zbývalo už jen udržet na posledních sedmi kilometrech za svými zády dotírající dvojici Miroslav Jakeš, Roman Odložilík. To se nakonec díky šestému času podařilo a v cíli tak mohly propuknout oslavy. „Páté místo je zřejmě naším maximem. Když se podíváme do výsledků, najdeme před námi samé výborné jezdce s kvalitní technikou. Stálo při nás i potřebné štěstí, protože se nám vyhnuly jakékoliv problémy a mohli jsme závodit naplno,“ neskrýval radost Firla. „Auto fungovalo perfektně, trať se nám líbila a moc hezky jsme se svezli. Není na co si stěžovat,“ dodal s úsměvem orlovský jezdec. Dvojice Lumír Firla – Pavel Dresler má pro letošek v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally. Pokud bude technika sloužit a posádce zůstane nakloněno i potřebné soutěžácké štěstí, rádi by se poprali o přední umístění v hodnocení skupiny N. „Když nám to finanční situace dovolí, pojedeme minimálně sedm soutěží. Naším nejbližším startem bude Rally Lužické hory, konající se 1. května,“ zakončil naše povídání Lumír. Text: Jiří Dokulil, FTR-media Foto: Roman Olejníček
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.